Problem z prędkością LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
PML14, FUP (Fair Usage Policy) opisany jest w regulaminie promocji. W praktyce może skutkować (ale nie musi) obniżaniem prędkości transmisji Klientom przesyłającym znaczne ilości danych. U takich użytkowników, wraz z rosnącym zużyciem danych, tego typu ograniczenia mogą być coraz bardziej nasilone i ustępować dopiero z początkiem kolejnego cyklu rozliczeniowego.
Mimo przycięcia prędkości, transfer danych nigdy nie zostaje wstrzymany.
Celem FUP jest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwości korzystania z usługi niezależnie od obciążenia sieci spowodowanego przesyłaniem i pobieraniem znacznych ilości danych przez innych użytkowników sieci.
Na temat działania FUP pisaliśmy również tutaj:
Mimo przycięcia prędkości, transfer danych nigdy nie zostaje wstrzymany.
Celem FUP jest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwości korzystania z usługi niezależnie od obciążenia sieci spowodowanego przesyłaniem i pobieraniem znacznych ilości danych przez innych użytkowników sieci.
Na temat działania FUP pisaliśmy również tutaj:
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Przepraszam że tak późno ale nie miałem czasu się tym zająć (uratował mnie net konkurencji więc odpuściłem temat).Daniel_Plus pisze:hyniks, tę lokalizację obsługuje jedna ze stacji: BT24858 (na północ) z GSM, U900, LTE800 i LTE1800 lub BT20043 (na południe) z LTE800 i LTE1800. Zamieść proszę wynik speedtestu, podaj parametry sygnału z panelu Admina (RSRP, RSRQ, RSSI, SINR) oraz określ jakiego rzędu jest to różnica między wcześniejszymi, a obecnymi prędkościami. Czy chodzi o połączenie w 3G, czy LTE? Dodam, że nie mamy awarii w Rzeszowie.
Poniżej speedtest:
http://www.speedtest.net/my-result/6792052501
A tutaj staty z Routera
.
Tryb pracy - tylko LTE (na 3g jest totalna padaka). Różnica jest rzędu 10 Mbps (dlaczego 10 ? - średnio 15-18 Mbps w mojej okolicy było, nigdy więcej pomimo agregacji pasma ale nie przeszkadzało mi to totalnie).
Re: Problem z prędkością LTE
Witam, u mnie ten sam problem co u większości użytkowników. Wieczorami internet to totalne dno i download spada do 1,5 Mbps. Chciałbym się dowiedzieć gdzie jest najbliższy nadajnik LTE w Łęcznej do ul. Gwarków. Z jakiego pasma mogę korzystać z tego nadajnika? 800? 1800 ? Mam router z plusa huawei b315 i chcę dokupić antenę zewnętrzną. W domu łapie mi tylko 2 kreski a wystarczy że otworzę okno i wystawie lekko router i pojawiają się 3. Mam nadzieję że antena coś pomoże.
Czy to prawda że przy routerze zakupionym w plusie antena zewnętrzna nie przyniesie rezultatu jeżeli nie zainstaluje się nowego oprogramowania?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
RSRQ : waha się pomiędzy -8 do -11dB
RSRP: -109 dBm
RSSI: - 79 dBm
SINR : 7 dB
Czy to prawda że przy routerze zakupionym w plusie antena zewnętrzna nie przyniesie rezultatu jeżeli nie zainstaluje się nowego oprogramowania?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
RSRQ : waha się pomiędzy -8 do -11dB
RSRP: -109 dBm
RSSI: - 79 dBm
SINR : 7 dB
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
Sharkyman, najbliższy nadajnik to BT12711. Azymut 259`od Ciebie, jakiś 1,5 kilometra. Jest na nim LTE800, LTE1800 i LTE2600.
Nie. Antena to antena. Oprogramowanie nie ma na nią wpływu.Sharkyman pisze:Czy to prawda że przy routerze zakupionym w plusie antena zewnętrzna nie przyniesie rezultatu jeżeli nie zainstaluje się nowego oprogramowania?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
A co z nadajnikiem BT11305 na ul. Staszica ?
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Problem z prędkością LTE
Sharkyman, na stacji BT11305 jest GSM, U900, U2100 i LTE800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Na mapie BTsearch widzę że te 2 nadajniki są w tej samej lini prostej. Pierwszy jest BT11305 a za nim BT12711. Jeżeli są w tej samej linii to skąd mogę wiedzieć czy korzystam z pasma 800 od BT11305 /BT12711 czy z pasma 1800 od BT12711. Nie jest tak, że router łapie sygnał z najbliższego nadajnika ?
Re: Problem z prędkością LTE
Sharkyman,
- o tym czy korzystasz z 800 czy 1800 decydują algorytmy sieci i zależy to od wielu czynników, jak obciążenie stacji, warunki pogodowe czy lokal, w którym przebywasz (np. grubość ścian). Pasmo 800 charakteryzuje się tym, że pokrywa większy obszar ale daje mniejszą przepustowość (mniejszy transfer) natomiast pasmo 1800 pokrywa mniejszy obszar więc zasięg musi być bardzo dobry żeby się z nim połączyć i Internet działa lepiej.
Głównym kryterium jest moc sygnału => im mocniejszy sygnał tym większe szanse na 1800.
Na Twoim routerze (Huawei b315) nie będzie jednak widać przez jakie pasmo się łączysz.
W podanej lokalizacji (ul. Gwarków) LTE łapiesz z BT12711.
- o tym czy korzystasz z 800 czy 1800 decydują algorytmy sieci i zależy to od wielu czynników, jak obciążenie stacji, warunki pogodowe czy lokal, w którym przebywasz (np. grubość ścian). Pasmo 800 charakteryzuje się tym, że pokrywa większy obszar ale daje mniejszą przepustowość (mniejszy transfer) natomiast pasmo 1800 pokrywa mniejszy obszar więc zasięg musi być bardzo dobry żeby się z nim połączyć i Internet działa lepiej.
Głównym kryterium jest moc sygnału => im mocniejszy sygnał tym większe szanse na 1800.
Na Twoim routerze (Huawei b315) nie będzie jednak widać przez jakie pasmo się łączysz.
W podanej lokalizacji (ul. Gwarków) LTE łapiesz z BT12711.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Witam. Ja prędkość z LTE w swojej lokalizacji mam od kilku miesięcy. Zawsze upload był większy od downloadu ale nie o tym. Nie zdarzyło mi sie mimo LTE korzystać z prędkością większą niż 10 mb/s w mieście Kielce (lokalizacja Bukówka ul. Łopianowa). Od miesiąca jakość połączeń jest już jednak nie do wytrzymania. Pisałem do BOK to mi wysłali zapachajdziurę standardową, że według statystyk to wszystkie BTS obok mnie śmigają prawidłowo. Problem w tym, że router nie zmienił swojej lokalizacji i jak internet śmigał średnio na poziomie 2 do 5 mb/s to ja to akceptowałem, bo w zasadzie wszystko mi śmigało bez zacinek....no ale ostatnio internet śmiga na poziomie 0,2 do 0,5 mb/s to ja takie prędkości miałem w neostradzie i w tamtych czasach to było nawet fajne ale nie teraz. HBO GO przestałem oglądać, bo mija sie z celem o korzystaniu z Youtuba też mogę zaponieć. Włożyłem konkurencyjną kartę sim do routera (dziś kupiłem pakiet startowy) i o dziwo prędkość 25 -40 mb/s. Problem mam taki, że niedawno przedłużyłem umowę w Plusie na sam internet - nie brałem sprzętu i chciałbym zrezygnować z PLUSA przy tej okazji ale czy mogę to zrobić ze względu na to, że nie zapewniacie należytej prędkości internetu. W BOKU przy reklamacji już mi zapowiedziano, że w regulaminie jest wyraźnie napisane, że prędkości są określone "do" a nie "od" no ale to nie jest fair. Mam też telefon u Was, za parę dni mogę przedłużyć umowę ale w tej sytuacji to mi daje wiele do myślenia. W telefonie zresztą w mojej lokalizacji prędkość LTE też spadła. No napiszę krótko - szlag mnie trafia przez to wszystko.
P.S.Trochę chaotycznie ale sens jest zachowany.
I jeszcze wycinek najświeższych pomiarów na routerze i na telefonie.
http://imgie.pl/image/Po5dB
Pozdrawiam
P.S.Trochę chaotycznie ale sens jest zachowany.
I jeszcze wycinek najświeższych pomiarów na routerze i na telefonie.
http://imgie.pl/image/Po5dB
Pozdrawiam
Re: Problem z prędkością LTE
to norma w plusie
Re: Problem z prędkością LTE
Plusie co ze zgłoszeniem nr 171024-001166?
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lis 2017, o 21:14
Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg
Dlaczego w Stargardzie na os. Lotnisko internet w telefonie co kilka dni praktycznie nie działa?
Poniżej na zdjęciu wyniki. Pierwszy na LTE, drugi i trzeci na 3G. Przecież to jest śmiech na sali.
Poniżej na zdjęciu wyniki. Pierwszy na LTE, drugi i trzeci na 3G. Przecież to jest śmiech na sali.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, o 11:51 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
cineo, rozumiem że takie prędkości są przez całe czas. Czy masz możliwość podać mi parametry sygnału z panelu admina? RSRP, RSRQ i SNIR?
hotarti, analiza nie wykazała problemów leżących po stronie PLUS. Rozumiem że objawy jakie miałeś występują nadal?
patrykkubiak_96, wykonane testy wskazują na przeciążony BTS. Czy takie prędkości są przez cały dzień?
hotarti, analiza nie wykazała problemów leżących po stronie PLUS. Rozumiem że objawy jakie miałeś występują nadal?
patrykkubiak_96, wykonane testy wskazują na przeciążony BTS. Czy takie prędkości są przez cały dzień?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Problem z prędkością LTE
Tak, nic się nie zmieniło...Michał_Plus pisze:
hotarti, analiza nie wykazała problemów leżących po stronie PLUS. Rozumiem że objawy jakie miałeś występują nadal?
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5500
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Problem z prędkością LTE
hotarti, podaj jeśli możesz parametry sygnału. Wykonaj również test na speedtest i wklej wynik.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ