Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
ciekawy
Szalony PlusManiak
Posty: 274
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 25 gru 2012, o 22:55

Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: ciekawy »

cytat ze mnie z innego forum,

Konsultanci, zgłoście do odpowiedniego działu żeby zmienili wypowiadanie umów, niżej szczegóły,

"Play,T,Orange, przyjmują skany wypowiedzeń wysłane na maila i jakoś nie zmuszają do wizyty w salonie w konkretnym terminie,nawet można złożyć wypowiedzenie,nie jestem tylko pewen czy Orange przyjmuje wypowiedzenie na maila ale bez problemu można złożyć wypowiedzenie na koniec umowy, kiedy się chce że umowa ma być rozwiązana na końcu,a nie jak w Plusie że 30 dni wcześniej bo wcześniej złożone wypowiedzenie nawet jak chcesz odejść na końcu umowy Plus bez czytania rozwiąże umowe wcześniej i naliczy kare, żadna inna sieć nie stosuje takich praktyk i to,że tak w Plusie jest sprawia wrażenie że chodzi o kase i o utrudnienie klientom wypowiadania umów, a może ktoś się wybiera za granice i chciałby żeby Plus nie naliczał abonamentu kiedy człowieka nie będzie w kraju to albo kara za wcześniejsze zerwanie umowy albo niech płaci,a wypowiedzenie złoży po powrocie do Polski,to w Plusie powinno być zmienione",

czyli o co chodzi ?

o przyjmowanie przez Plus wypowiedzeń w formie
skanu wysłanego na maila Plusa,
przez fax wysłany z obojętnie jakiego miejsca,nie tylko z salonu,

i o odejście od zasady że złożone wypowiedzenie rozwiązuje umowe po 30 dniach nawet jeśli klient wypowie umowe na koniec umowy tylko tak jak chce klient, jak chce zerwać umowe i zapłacić kare to ok,jak chce skończyć umowe to też powinna być taka opcja nawet kiedy złoży wcześniej wypowiedzenie

ułatwcie ludziom życie i zmieńcie sieć na Plus
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

ciekawy , warunki rozwiązania umowy są ściśle określone w § 17 pkt. 1 regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL Sp. z o.o. dla Abonentów. Zgodnie z nim, Abonent może rozwiązać umowę wyłącznie poprzez złożenie wypowiedzenia w punkcie lub wysłanie go na adres Działu Obsługi Klienta listem poleconym.

Regulamin ten jest dostępny pod adresem: http://www.plus.pl/indywidualna/regulam ... aid_AA.pdf

Dodam, że jeżeli oświadczenie zostało złożone później niż 30 dni przed końcem umowy to okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie umowy.

Nie wiem jak w praktyce wygląda sytuacja u innych operatorów ale z tego co sprawdziłem w ich regulaminach znajduje się bardzo podobny zapis.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ciekawy
Szalony PlusManiak
Posty: 274
Rejestracja: 25 gru 2012, o 22:55

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: ciekawy »

Krzysiek_Plus,

dokładnie tak jak napisałeś,a z wypowiedzeniami w innych sieciach jest jak pisałem,że możesz złożyć wypowiedzenie kiedy chcesz w trakcie umowy nawet 3,5,9,12 mięsięcy wcześniej,a nawet 23 miesiące wcześniej i jak jest napisane że mają rozwiązać umowe wtedy kiedy się skończy to rozwiązują tą umowe wtedy kiedy się skończy,a Plus w tej samej sytuacji nie patrzy co jest napisane i zrywa umowe z naliczaniem kary bo tak sobie ktoś napisał w regulaminie i chodzi o to żeby to w Plusie zmienić na takie opcje wypowiedzenia i forma wypowiedzenia przez list,w salonie Plusa, to czego brakuje przez maila,fax, jak w innych sieciach i żeby w tym celu było to zgłoszone jako pomysł,sugestia do ludzi z Plusa którzy mogą to zmienić
Piotr G
Prawie PlusManiak
Posty: 37
Rejestracja: 26 lis 2013, o 13:11

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Piotr G »

Bo z Plusa ludzie uciekają na potęgę i dlatego takie schody.
Sam złożyłem wypowiedzenie przez e-bok,
ale powtórzyłem na wszelki wypadek wysyłając pocztą za potwierdzeniem odbioru żeby potem nie było...
Cóż oferty utrzymania klienta są powalające ;)
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

ciekawy pisze:dokładnie tak jak napisałeś,a z wypowiedzeniami w innych sieciach jest jak pisałem,że możesz złożyć wypowiedzenie kiedy chcesz w trakcie umowy nawet 3,5,9,12 mięsięcy wcześniej,a nawet 23 miesiące wcześniej i jak jest napisane że mają rozwiązać umowe wtedy kiedy się skończy to rozwiązują tą umowe wtedy kiedy się skończy
W Plusie również jest taka możliwość, okres wypowiedzenia 30 dniowego obowiązuje tylko w przypadku:
Krzysiek_Plus pisze:Dodam, że jeżeli oświadczenie zostało złożone później niż 30 dni przed końcem umowy to okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono wypowiedzenie umowy.
W naszej sieci umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawierana jest na czas oznaczony.
Po upływie czasu oznaczonego umowa automatycznie ulega przedłużeniu na czas nieoznaczony, o ile Abonent nie wypowie umowy na piśmie.

Złożenie wniosku rezygnacyjnego może nastąpić w każdym momencie trwania umowy, nie później jednak niż 30 dni przed upływem czasu oznaczonego umowy.
ciekawy pisze:regulaminie i chodzi o to żeby to w Plusie zmienić na takie opcje wypowiedzenia i forma wypowiedzenia przez list, w salonie Plusa, to czego brakuje przez maila,fax, jak w innych sieciach i żeby w tym celu było to zgłoszone jako pomysł, sugestia do ludzi z Plusa którzy mogą to zmienić
Sieć Plus ma swoje własne procedury według, których należy postępować w przypadku wypowiadania umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
adek20
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 4 sty 2013, o 10:05

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: adek20 »

Krzysiek ty chyba nie wiesz o czym piszesz "Złożenie wniosku rezygnacyjnego może nastąpić w każdym momencie trwania umowy" a z czym to jest związane ?? Byłem w salonie plusa złożyć wypowiedzenie i nigdzie go nie przyjeli bo wiąże się to z przedterminowym zerwaniem umowy i karą umowną, można złożyć na 30 przed końcem okresu rozliczeniowego ( ja mam koniec umowy 02.03 a okres rozliczeniowy 09.03 i w dwóch salonech powiedzieli że mogę złożyć wypowiedzenie 8 lub 9 lutego bo jak wcześniej to zerwanie umowy) dlaczego mam płacić za 6 dni skoro umowa została podpisana na 12 miesięcy a nie na 12 miesięcy i 6 dni (po podpisaniu umowy potrafiliście proporcjonalnie wyliczyć za 6 dni do początku pierwszego okresu rozliczeniowego). Nigdy więcej tego bagna o nazwie PLUS.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

adek20, oświadczenie określające informacje, iż umowa ma być nieprzedłużana na czas nieoznaczony można też przesłać listem poleconym na adres:

Departament Kompleksowej Obsługi Klienta

Polkomtel Sp. z o.o ul. Wołoska 16 02-675 Warszawa
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bartek42
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2014, o 16:22

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: bartek42 »

A jak się ma zapis w umowie/REGULAMINIE do Aktów Prawnych obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej?

isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19640160093&type=3

Dokładniej chodzi o Art. 60 KC.

Zapis: "(...) wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli)." ???
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

bartek42, przekazałem Twoje zapytanie dalej, dam znać jak tylko otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
bartek42
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2014, o 16:22

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: bartek42 »

Witam ponownie,

udało się już ustalić cokolwiek w powyższym wątki? Jest jakaś odpowiedź na moje pytanie?
Stani_K
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2014, o 13:45

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Stani_K »

Niestety, też się dziś na to naciąłem, nie sadziłem że można w tak ordynarny sposób ograniczać prawa konsumenckie do wypowiedzenia umowy (a właściwie do oświadczenia o nieprzedłużaniu umowy) ale jak widać można. Konsultanci rok temu nabrali wody w usta, najlepszy dowód na to że ciekawy ma rację.
bartek42
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2014, o 16:22

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: bartek42 »

Dokładnie. Jeśli tak prosta kwestia wymaga nie wiadomo jak długich konsultacji, to chyba coś tu nie gra. Prawo jest prawem. Każdy adwokat/radca prawny powinien być w stanie udzielić konsultantom odpowiedzi w parę minut. Nie mniej - może w tym przypadku granie na zwłokę jest Firmie na rękę. Gorzej, że konsument/konsumenci są traktowani w niezbyt przyjemny sposób.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

bartek42, nasze stanowisko w tej sprawie:
Do stosunków prawnych z zakresu telekomunikacji stosuje się przepisy Prawa telekomunikacyjnego, jak również ustawy konsumenckie.
Zapisy art. 60 kc nie mają w tym przypadku zastosowania. Polkomtel jako przedsiębiorca w oparciu o regulacje prawne i przy zachowaniu wszelkich obejmujących go przepisów miał możliwość wyboru, w jaki sposób organizuje swoje działania w zakresie obsługi Klienta, w tym miał możliwość w ramach tych regulacji określić zarówno formy zawierania umów z Klientami, jak i sposoby wprowadzania zmian do umów, czy sposoby wnoszenia wypowiedzeń umów przez Klientów. Strony umowy –czyli Polkomtel i Klient podczas zawierania umowy zgodziły się na te sposoby, które to są wskazane w dokumentach, jaki i podane do publicznej wiadomości, m.in. na stronach www. plus.pl.. Polkomtel umożliwia obecnie złożenie wypowiedzenia wybrane przez klienta - jedną z dwóch możliwych dróg - tradycyjną pocztą na adres wskazany w Regulaminie oświadczenia usług lub na stronie www, lub poprzez złożenie pisma w Salonie Firmowym lub Punkcie Obsługi Sprzedaży.
Dążąc do stałego utrzymywania obsługi Klienta na wysokim poziomie i mając na względzie satysfakcję naszych Klientów wiezmiemy Pańska sugestię pod uwagę, do możliwego zastosowania w stale rozwijanych sposobach obsługi Klienta sieci Plus.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Stani_K
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 28 paź 2014, o 13:45

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Stani_K »

Krzysiek_plus
Sam piszesz "lub poprzez złożenie pisma w Salonie Firmowym lub Punkcie Obsługi Sprzedaży". Otóż rzecz w tym, ze salon może przyjąć takie oświadczenie tylko w w okresie kilku tygodni (nawet nie wiem jak zostało wyliczone jakoś pomiędzy 30dniem do zakończenia umowy a kilkoma tygodniami wcześniej) a nie w dowolnym wybranym przeze mnie terminie mimo że nie reguluje tego umowa ani regulamin (przynajmniej nie doczytałem się takiego ograniczenia) i o to mam pretensje i o tym w pierwszym poście pisał ciekawy. Generalnie idiotyczne wydaje się tłumaczenie konsultanta w Salonie, że system jest głupi i teraz potraktuje to oswiadczenie jak wypowiedzenie umowy.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Wypowiedzenie umowy,do Konsultantów

Post autor: Krzysiek_Plus »

Krzysiek_Plus pisze:Złożenie wniosku rezygnacyjnego może nastąpić w każdym momencie trwania umowy, nie później jednak niż 30 dni przed upływem czasu oznaczonego umowy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ