Problem z portem SIP 5060

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: Krzysiek_Plus »

Sim+ , proszę skontaktuj się z dostawcą swojego Voipa lub zajrzyj do ich FAQ.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
karol do
Szalony PlusManiak
Posty: 571
Rejestracja: 30 sie 2013, o 11:30

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: karol do »

Sim+ pisze:No właśnie, czy APN na głos (voip) musi być zawsze Connected tak jak APN internet w ustawieniach routera?
I jaki numer wybrać w ustawieniach APN voip? Swój nr 9-cyfrowy z numerem kierunkowym który otrzymałem od ipfona?
APN dla głosu nie jest elemntem funkcjonalnym systemu tellefonii internetowej SIP , stanowi osobliwy wynalazek f-my Huawei i to ona powinna odpowiedzisć na pytania jw.
Awatar użytkownika
Sim+
Szalony PlusManiak
Posty: 459
Rejestracja: 24 mar 2009, o 12:33
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: Sim+ »

Napisałem więc na poland@huawei.com. Czekam na odpowiedź.
Prepaid nie jest dla leniwych, tylko dla mądrych...
karolx
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2014, o 10:41

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: karolx »

nic nie zdziałasz voip nie działa na b593-22 znaczy działa ale tylko wychodzące
casper
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2014, o 17:08

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: casper »

W B593-22s
W Halonet działają wychodzące, nie działają przychodzące.
W Happycall działają przychodzące, nie działają wychodzące (sygnał zajęty).

Jakby obie firmy połączyć to działa idealnie :)

A co na to Huawei?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: Krzysiek_Plus »

karolx, tym użytkownikom działa bez zarzutu
jotwu pisze:dzis nabylem internet z Plusa power lte
od razu co zrobilem to podlaczylem ten, zalozylem konto na freeconet.pl
konfiguracja przeprowadzona z przemila pania z ich infolinii i wszystko dziala bez najmniejszego problemu- przeprowadzonych kilka rozmow wychodzacych jak i przychodzacych
tak jak myslalem i czytalem na innych forach- ludzie nie potrafia dobrze wykonac konfiguracji i zwalaja na router... lub pisze to po prostu konkurencja Plusa :)
pozdrawiam
Wolf2008 pisze:Witam, ja też potwierdzam że wszystko działa jak należy jeśli chodzi o VOIP a mianowicie dużo ludzi popełnia błąd w ustawieniach a mianowicie "Limit czasu rejestracji" musi wynosić 60 nie więcej i połączenia działają idealnie w dwie strony :)
Pozdrawiam
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jarek7714
Szalony PlusManiak
Posty: 399
Rejestracja: 7 lis 2012, o 21:28

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: jarek7714 »

casper pisze:W B593-22s
W Halonet działają wychodzące, nie działają przychodzące.
W Happycall działają przychodzące, nie działają wychodzące (sygnał zajęty).

Jakby obie firmy połączyć to działa idealnie :)
Telefonia VoIP z ww wymienionymi operatorami działa mi na B593 s-22 bez żadnych problemów od ponad 3 m-cy. Z tym że moim klientem SIP jest telefon IP Granstream GXP-2000 (łącznie na iPlus ponad 5-lat, wcześniej na HSPA+). Wszystko ustawione domyślnie-jak próbowałem udoskonalać (ustawienia routera względem SIP) to się od razu linie tel. wysypały. Port UDP 5060 jest portem autoryzacji konta SIP, porty transmisji głosu są zależne od modelu urządzenia, z reguły UDP między 10000-20000, na łączu 3-4G bez wykupionego zewnętrznego IP wskazane jest również ustawić krótki czas sprawdzenia ponownej rejestracji na serwerze SIP (ustawiam 60sek). :-)
casper
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2014, o 17:08

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: casper »

jarek7714 pisze: Telefonia VoIP z ww wymienionymi operatorami działa mi na B593 s-22 bez żadnych problemów od ponad 3 m-cy. Z tym że moim klientem SIP jest telefon IP Granstream GXP-2000 (łącznie na iPlus ponad 5-lat, wcześniej na HSPA+). Wszystko ustawione domyślnie-jak próbowałem udoskonalać (ustawienia routera względem SIP) to się od razu linie tel. wysypały. Port UDP 5060 jest portem autoryzacji konta SIP, porty transmisji głosu są zależne od modelu urządzenia, z reguły UDP między 10000-20000, na łączu 3-4G bez wykupionego zewnętrznego IP wskazane jest również ustawić krótki czas sprawdzenia ponownej rejestracji na serwerze SIP (ustawiam 60sek). :-)

Ale ten telefon IP masz połączony kablem telefonicznym do gniazda TEL1 czy po LAN (RJ45)?

Po LAN jak i z programem na kompie działa prawidłowo z każdym z usługodawcą.

Czy działa komuś prawidłowo (połączenia przychodzące, wychodzące) po podłączeniu zwykłego telefonu do gniazda TEL1, jeśli tak to proszę podać dostawcę Voip i w miarę możliwości konfigurację urządzenia.
jarek7714
Szalony PlusManiak
Posty: 399
Rejestracja: 7 lis 2012, o 21:28

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: jarek7714 »

casper pisze: czy po LAN (RJ45)?

Po LAN jak i z programem na kompie działa prawidłowo z każdym z usługodawcą.

Czy działa komuś prawidłowo (połączenia przychodzące, wychodzące) po podłączeniu zwykłego telefonu do gniazda TEL1, jeśli tak to proszę podać dostawcę Voip i w miarę możliwości konfigurację urządzenia.
Do LAN (nie używam wbudowanej bramki VoIP w B593 s-22). :roll:
casper
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2014, o 17:08

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: casper »

jarek7714 pisze: Do LAN (nie używam wbudowanej bramki VoIP w B593 s-22). :roll:

I w tym jest właśnie problem, że niektórzy piszą że im działa tylko że nie piszą w jaki sposób korzystają.

Po podłączeniu do telefonu kablem Rj11 do TEL1 nie działa prawidłowo.

Więc właśnie się pytam komu z Was działa po podłączeniu do TEL1?
Awatar użytkownika
matom
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 6 cze 2014, o 14:22

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: matom »

U mnie zadziałało z ustawieniami z efon.pl.
Na początku próbowałem z halonet ale można było tylko dzwonić
z telefonu - przy próbie dodzwonienia się nic się nie pojawiało
a połączenie rozłączało. Halonet odpisał że to błąd w firmware a Huawei
nie reaguje na ich sugestie odnośnie poprawienia ustawień.
Później spróbowałem z efon.pl bo gdzieś wyczytałem że działa - i rzeczywiście
mogłem się dodzwonić i normalnie rozmawiać, jakość była zadowalająca.
Zrobiłem to tylko na próbę bo zamierzam przenieść numer stacjonarny ale
muszę chwilę zaczekać bym mógł wypowiedzieć umowę. Konta nie doładowywałem
więc teraz już nie mam możliwości by testować dalej, ale można się zarejestrować
i spróbować czy działa. Wadą jest że naliczają od razu za 1 minutę połączenia, ale
jak nie dzwoni się często to i tak lepiej wychodzi niż stacjonarny.
Podłączyłem dotychczas używany telefon stacjonarny do gniazda tel w B593 s-22,
ustawienia, takie jak były w halonet (oczywiście oprócz serwerów), ale domyślne
chyba też powinny działać .
casper
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 lip 2014, o 17:08

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: casper »

Potwierdzam że 593s-22 działa poprawnie z efon.pl jak i plfon.pl
Plfon.pl ma lepsze stawki za min. i naliczanie sekundowe.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: Krzysiek_Plus »

casper, super, dzięki za info. ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Spacedust
Szalony PlusManiak
Posty: 335
Rejestracja: 28 lip 2013, o 23:46
Kontakt:

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: Spacedust »

Niestety z sieci Plusa nie ma możliwości połączenia z sip.actio.pl na porcie 5060. Po wsadzeniu karty PLAY do tego samego telefonu wszystko natychmiast działa.

Co ciekawe sip.freeconet.pl z sieci Plusa działa bez żadnego problemu. Zgłosiłem problem w Actio.pl, ale oni też twierdzą, że problem jest po stronie Plusa.
niko10
Szalony PlusManiak
Posty: 860
Rejestracja: 1 cze 2014, o 18:58

Re: Problem z portem SIP 5060

Post autor: niko10 »

Skoro tak twierdzą to pewnie Ci napisali jaki to problem? Czy po prostu spławili?
ODPOWIEDZ