Stały adres IP w usłudze LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
testowy_user
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: testowy_user »

Witam, uprzejmie proszę o konkretną odpowiedź kogoś z działu obsługi klienta, odnośnie działania statycznego publicznego adresu IP na usłudze POWER LTE dla firm.
Umowy podpisałem dnia 18-07-2014

Zakupiłem 3 urządzenia:
ZTE MF28D BLACK x2
HUAWEI B593S-22 BLACK


Jedna część „ekipy PLUSA” stwierdza, że statyczne publiczne IP działa po LTE zgodnie ze zmianami z
11 czerwca 2014. Usługa 3G nie interesuje mnie.

Losowo dostaję informację dzwoniąc na 601-102-601 że usługa działa i musi działać, lub że nie będzie działać bo mam zapis w umowie:

11. W ramach promocji Abonent może korzystać tylko i wyłącznie z usług transmisji danych przez APN internet oraz wiadomości tekstowych SMS. Nie może korzystać z usługi MMS oraz transmisji danych w ramach APN: WAP, video, plus oraz prywatnych.
Gdzie sympatyczna Pani z obsługi wyjaśnia mi, że słowo „prywatnych” stanowi możliwość korzystania z stałego IP po LTE.
O m2m.plusgsm.pl i pro.plus.gsm.pl w APN nie ma mowy.
Za to w fizycznym punkcie franczyzowym PLUSA dają sobie obciąć 2 ręce i głowę, że usługa działa i że wiele osób kupuję te zestawy np. do monitoringów i bynajmniej nie chodzi o kamerki P2P.

Tak skonfigurowałem swoje urządzenia. Udało się pingować, ale żadne usługi nie działały.

Operator
APN
Login
Hasło
Komentarz

Kod: Zaznacz cały

Plus 
pro.plusgsm.pl 
plusgsm 
plusgsm 
zewnętrzny dynamiczny adres IP - opcja dostępna w taryfach postpaid; nie działa w przypadku korzystania z LTE 

Kod: Zaznacz cały

Plus 
m2m.plusgsm.pl 
plusgsm 
plusgsm 
zewnętrzny statyczny adres IP - opcja dostępna w taryfach postpaid; nie działa w przypadku korzystania z LTE
INFO ze strony: http://wiki.bez-kabli.pl/index.php?title=APN


I w sumie było to dość zgodne z tym co powiedziała Pani z BOKU, że usługa będzie działać, ale
„po lejku” do 32kbit/s lub 32kb/s bez znaczenia...


Konkretne pytania:

1. Czy usługi publicznych statycznych IP działają dla firm czy nie w LTE w usłudze INTERNET DLA FIRM POWER LTE? (pytanie do działu technicznego)
2. Czy można użyć internetu LTE z publicznym IP dla serwera FTP, HTTP, MONITORINGU itd.
3. Czy komuś udało się postawić coś z punktu 2?


Zdaje sobie sprawę, że czytanie ze zrozumieniem nie boli... ale dość mam już tego bałaganu informacyjnego...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

1. Nie na obecną chwile usługa nie jest dostępna w POWER LTE.
2. Ogólnie tak.
testowy_user pisze:INFO ze strony: http://wiki.bez-kabli.pl/index.php?title=APN
Nie są to aktualne informacje, od 11/06 publiczne IP działa również w LTE, ale obecnie tyczy się tylko wcześniejszych promocji np.: 2xLTE.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
grzegorz0plonka
Szalony PlusManiak
Posty: 222
Rejestracja: 5 lis 2012, o 21:04

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: grzegorz0plonka »

1. Nie na obecną chwile usługa nie jest dostępna w POWER LTE.
Kiedy będzie ponownie dostępny?? Może już mają informacji?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

grzegorz0plonka, niestety nie mam żadnych nowych informacji w tej sprawie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
HaPe
Szalony PlusManiak
Posty: 424
Rejestracja: 5 maja 2013, o 17:14

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: HaPe »

Niektórzy konsultanci na infolinii handlowej są zdania, że publiczny adres IP działa w power LTE - tak się wprowadza konsumentów w błąd.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

HaPe, ok sprawdzimy, dzięki.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: mikiasa »

Witam ponownie, przy okazji kolejnych rozmów na infolinii Plusa otrzymałem informację o negatywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji dotyczącej publicznego adresu IP dla usługi Power LTE.
Spodziewałem się takowej, bo w końcu to Polkomtel. Czekam jedynie na oficjalne pismo, które oczywiście tu zamieszczę. Będę informował na bieżąco o przebiegu tej sprawy.

Zakładam również sądowe rozwiązanie tej kwestii, w przypadku odrzucenia przez operatora polubownej propozycji zakończenia współpracy z uwagi na zmianę warunków/regulaminu o której nawet nie zostałem poinformowany (co już jest złamaniem obowiązującego prawa).
HaPe
Szalony PlusManiak
Posty: 424
Rejestracja: 5 maja 2013, o 17:14

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: HaPe »

Krzysiek_Plus pisze:HaPe, ok sprawdzimy, dzięki.
Potem sprawdzę, jeśli sytuacja się powtórzy to zamieszczę stosowane nagrania tutaj jako dowód.
anwu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 2014, o 00:15

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: anwu »

Na potrzeby firmy podpisałem 9 lipca 2014r umowę na Power LTE 35 (najdroższy abonament) i od razu poprosiłem o stały (statyczny) adres IP, bo biorąc pod uwagę potrzeby firmy tylko łącze ze stałym adresem IP i tylko bez limitów ma dla nas sens. Mogę potwierdzić, że stały adres IP działa zgodnie z oczekiwaniami, czyli jest stały :) i jest do niego dostęp z zewnątrz, ale niestety problemy są z limitami, których być nie powinno przy tym abonamencie, jeśli korzystam TYLKO z LTE. Pierwszy problem pojawił się w piątym dniu korzystania z usługi po przekroczeniu 35GB (wg licznika danych w routerze). Dostęp do LTE został mi całkowicie zablokowany!!! Nie mogłem się połączyć ani przez APN "m2m" ani przez "internet". Po włożeniu do routera karty z telefonu połączyłem się z LTE bez problemu, więc nie była to kwestia np. jakiejś bliżej nieokreślonej awarii. Ewidentnie zablokowano mi tę konkretną kartę SIM. Dział techniczny nie miał pojęcia o co chodzi - twierdzili, że nie powinno dojść do zablokowania. Coś tam przekonfigurowali, zrobili reset, zmienił mi się ten stały adres IP na inny i wszystko zaczęło działać. W trakcie, gdy jeszcze była blokada mogłem się połączyć przez 3G, ale oczywiście prędkość była 32kbit/s. Po tym resecie usługi włączyłem sobie na wszelki wypadek darmowy nocny limit 100GB, który ewentualnie powinien mi pozwolić na normalne korzystanie z 3G przynajmniej w nocy, gdy z jakiegoś powodu padnie znowu LTE. Mając w zapasie jeszcze 2 dni na ewentualne rozwiązanie umowy przetestowałem łącze i ściągnąłem oraz wysłałem około 100GB. Nie było żadnych problemów. Do 20 lipca w sumie wg routera było przesłane ~150GB. Od 21 lipca mam nowy okres rozliczeniowy. 31 lipca znowu doszło do całkowitego odcięcia dostępu do LTE po przesłaniu około 48GB. 1 sierpnia dział techniczny znowu zrobił swoje "czary" i tym razem bez zmiany statycznego adresu IP znowu wszystko zaczęło działać. Z mojego doświadczenia na razie wynika tyle, że nikt w Plusie w dziale technicznym ani na infolinii (2601 i biznesowej 8585) nie ma pojęcia o tym co się dzieje w systemie i, co najbardziej ciekawe, każdy ma inne zdanie na temat interpretacji zapisów regulaminu. Jakiś czas temu wysłałem reklamację, w której wprost zapytałem, czy są oszustami i mimo, że z reklamy i regulaminu wynika, że ma nie być limitów, to lecą sobie w kulki i włączają jakieś blokady. Jeśli włączają blokady, to mają mi podać dlaczego, żebym mógł ich uzasadnienie wysłać prosto do UOKiK. Na razie jak większość niezadowolonych klientów czekam na odpowiedź.

Podoba mi się dopisek: Pisząc reklamację dajesz pracę. Biorąc pod uwagę ilość klientów niezadowolonych z Power LTE można chyba wręcz liczyć na znaczące zmniejszenie bezrobocia i w konsekwencji wzrost gospodarczy kraju :)
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: mikiasa »

To mam dla ciebie pierwsza niemiła wiadomość. Mi przez pierwszy miesiąc wszystko działało jak należy. Cyrki zaczęły sie od kolejnego.
Druga kiepska wiadomość to taka ze publiczny adres rownież nie będzie ci działał za chwilunie. Tzn będzie ale z limitem 32 kbps. Podpisując po 3 lipca nie możesz korzystać z innych APNow jak tylko "internet"
I trzecia smutna wiadomość jeśli podpisałeś umowę na firmę to UOKiK możesz pominąć, nie jesteś konsumentem i nie chronią cię prawa konsumenckie.
niko10
Szalony PlusManiak
Posty: 860
Rejestracja: 1 cze 2014, o 18:58

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: niko10 »

Wcześniej tj. przed 3 lipca był też zapis o LTE: https://d1dmfej9n5lgmh.cloudfront.net/g ... 1401802928
Korzystając z Technologii LTE w ramach jednego z promocyjnych planów cenowych Abonent może korzystać tylko i wyłącznie z usług transmisji
danych oraz wiadomości tekstowych SMS; nie może korzystać z pozostałych usług telekomunikacyjnych określonych w Cenniku, w tym z:
połączeń głosowych, transmisji danych w ramach prywatnych APN oraz APN m2m.plusgsm.pl i pro.plusgsm.pl.
nic nie wspomniano o 3G.

A jeśli macie na myśli inne regulaminy sprzed 3 lipca to podajcie do niego link.
anwu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 2 sie 2014, o 00:15

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: anwu »

W regulaminie z 3 lipca jest tak:
W ramach promocji Abonent może korzystać tylko i wyłącznie z usług transmisji danych przez APN internet oraz wiadomości tekstowych SMS. Nie może korzystać z usługi MMS oraz transmisji danych w ramach APN: WAP, video, plus, oraz prywatnych.
Niby jest użyty zwrot "tylko i wyłącznie", ale jednocześnie wymieniają z czego korzystać nie można i nie ma tu APN'u m2m. Wg mnie oznacza to tyle, że jeśli kupuję TYLKO Power LTE, to mogę korzystać z tego co napisali i nie mogę korzystać z innych rzeczy. Ale jeśli dokupuję rozszerzenie tej usługi w postaci statycznego adresu IP i oni mi tę usługę sprzedają, to znaczy, że płacę dodatkowe pieniądze i korzystam z dodatkowych możliwości.

Moim zdaniem problem jest w regulaminie samej usługi publicznego adresu IP (statycznego i dynamicznego). Ta usługa jest nazwana "promocją" i trwa "do odwołania". W punkcie 4 tego regulaminu jest natomiast coś takiego:
Promocja obejmuje wszystkich Abonentów w rozumieniu Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych
przez POLKOMTEL sp. z o.o. dla Abonentów (dalej jako „Abonenci”), którzy posiadają aparat telefoniczny lub
modem umożliwiający korzystanie z Usługi i w trakcie trwania Promocji skorzystają z Usługi.
Skoro promocja obejmuje wszystkich abonentów, to nie mogą z niej być wykluczeni abonenci mający Power LTE. Niestety mogą w dowolnej chwili zmienić warunki promocji i wykorzystując 30 dniowy termin wypowiedzenia ustalić, że od jakiegoś tam dnia już nie będzie takiej możliwości.

Jeśli chodzi o UOKiK, to zgodnie z obowiązującym prawem, podejmuje on działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów i nie zajmuje się przypadkami jednostkowymi. Dodatkowo UOKiK zajmuje się również konkurencją, monopolami, zmowami cenowymi, itp, ale pewnie nie można w tym przypadku mówić, że Polkomtel ma dominującą pozycję na rynku. Nie porównywałem każdej literki, ale na oko regulamin Power LTE dla firm i osób fizycznych jest taki sam (pomijając fakt, że w jednym są ceny netto, a w drugim brutto). Ponieważ jest dużo osób fizycznych, które mają takie same problemy jak firmy (nieuzasadnione ograniczenia pasma, całkowite blokowanie dostępu do usługi), to po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację zamierzam całą sytuację opisać i przesłać zawiadomienie do UOKiK. Chodzi o to, żeby rozpoczęli postępowanie wyjaśniające, które rozstrzygnie, czy zbiorowy interes konsumentów nie został naruszony. Jeśli zmuszą ich do pozytywnych dla klientów zmian w regulaminie, to może firmy przy okazji też coś na tym skorzystają.
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: mikiasa »

Ja już napisałem, nie czekając na odpowiedź. Dałem również DW na UKE, może ktoś się tą kpiną zainteresuje skoro Polkomtel zlewa sprawę.
zbiku
Szalony PlusManiak
Posty: 346
Rejestracja: 2 sty 2013, o 12:09

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: zbiku »

@anwu
W zapisie z regulaminu, który podałeś jest wymieniony apn prywatny.
Do apn prywatnych należą apny m2m, pro i inne np. Takie które mogą wykupić sobie duże firmy.

Regulamin m2m pozwala uruchomić usługę w lte.
Ale regulamin konkretnej promocji juz na to nie pozwala.
Gdybyś miał promocje taka gdzie regulamin tego nie zabrania wszystko powinno działać bez problemu.
Awatar użytkownika
mcp
Początkujący PlusManiak
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2014, o 11:28

Re: Stały adres IP w usłudze LTE

Post autor: mcp »

A gdzie napisane jest ze pro i m2m to APNy prywatne, nie wynika to z żadnego regulaminu, a z regulaminu z 3 czerwca 2014 wynika, że to nie są prywatne APNy cyt. "... w ramach prywatnych APN oraz APN m2m.plusgsm.pl i pro.plusgsm.pl."
Inną sprawą, że większość klientów nie rozumie różnicy pomiędzy APN internet i innymi, ba większość nie ma pojęcia co to APN i do czego jest mu potrzebne. Zawieram umowę będąc zapewnianym, że publiczne IP będzie działać. To nie koniec, zamawia usługę telefonicznie i zostaję ona uruchomiona, co potwierdza pracownik Plusa słowami "usługa jest już aktywna i od tej chwili może Pan korzystać z APN pro.plusgsm.pl".
ODPOWIEDZ