Teraz jest 27 cze 2017, o 06:31

Zostaw Kontakt




Zestaw ODU-IDU

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Yodas

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): 25 sie 2016, o 11:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post21 lis 2016, o 19:16

a52017

wojtek4531 napisał(a):Witam ponownie. Wcześniej niskie prędkośći jak sie okazało powodowała wadliwa karta Sim. Wymieniłem ją, wszystko super, dzisiaj rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy więc chciałem przedstawić wam dane które nadal nie są zachęcające. Rano gdy sprawdzałem prędkość na speedtest.net wynosiła ona 15mb/. Raz nawet udało mi sie wyciągnąć 75mb/s, lecz teraz wieczorem prędkość to jest około 3mb/s. Raz tylko złapało 50mb/s. Co może być spowodowane taką rozbieżnośćią?

Porostu obciążenie bts'a.... U mnie prędkości też spadają w godz.16-21....
Offline
Avatar użytkownika

wojtek4531

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 5 lis 2016, o 23:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post21 lis 2016, o 19:31

Dodam jeszcze że przełączanie na pasmo 800mhz/1800mhz nic nie pomogło. RSRP, RSRQ itd. wszystkei dane są wporządku.
Offline
Avatar użytkownika

wojtek4531

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 5 lis 2016, o 23:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post21 lis 2016, o 19:33

Yodas napisał(a):
wojtek4531 napisał(a):Witam ponownie. Wcześniej niskie prędkośći jak sie okazało powodowała wadliwa karta Sim. Wymieniłem ją, wszystko super, dzisiaj rozpoczął się nowy okres rozliczeniowy więc chciałem przedstawić wam dane które nadal nie są zachęcające. Rano gdy sprawdzałem prędkość na speedtest.net wynosiła ona 15mb/. Raz nawet udało mi sie wyciągnąć 75mb/s, lecz teraz wieczorem prędkość to jest około 3mb/s. Raz tylko złapało 50mb/s. Co może być spowodowane taką rozbieżnośćią?

Porostu obciążenie bts'a.... U mnie prędkości też spadają w godz.16-21....


Czyli co? Codziennie mam się borykać z prędkośćią 2-3mb/s? Oczywiście do czasu aż mi się wyczerpie limit, wtedy spadnie do 0,5mb/s, a bez limitu mam wtedy gdy jest prędkośc lte.
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Zestaw ODU-IDU

Post22 lis 2016, o 10:04

Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?

wojtek4531, jeżeli prędkości spadają w godzinach szczytu, to istotnie wszystko wskazuje na to, że powodem jest duże obciążenie stacji. Tak jak kiedyś wspominałem, mamy plany dodania pasma LTE1800 na nadajniku w Dzwoli, co powinno zwiększyć pojemność sieci i w efekcie – osiągane prędkości w tych najbardziej newralgicznych godzinach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

wojtek4531

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 5 lis 2016, o 23:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post22 lis 2016, o 11:58

Jest jeszcze jedna sprawa. Przed chwilą sprawdzałem na speedteście że prędkość internetu na moim komputerze stacjonarnym(podłączonym przez kabel ethernet) wynosi 2,5mb/s. Natomiast gdy sprawdziłem na smartfonie poprzez aplikacje speedtest.net prędkość wynosi 55mb/s. Na laptopie prędkości są następujące: 75mb/s (połączenie ethernet), 25mb/s (wifi). Czy to moze być wina karty sieciowej zamontowanej w komputerze stacjonarnym ?
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Zestaw ODU-IDU

Post22 lis 2016, o 12:12

wojtek4531, przyczyna może leżeć w komputerze (i jego karcie sieciowej), o ile pomiary wykonywałeś w tym samym czasie i w tej samej lokalizacji. Wówczas nie powinno być takich różnic w transferze. Oczywiście zwróć też uwagę, czy np. nie miałeś uruchomionej na komputerze żadnej aplikacji typu P2P (torrent) pobierającej duże ilości danych, bo to mogłoby zaburzyć wynik pomiaru prędkości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

wojtek4531

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 5 lis 2016, o 23:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post22 lis 2016, o 12:51

Sprawdziłem jeszcze raz, upewniłem się że nic nie obciąża mi prędkośći i to samo. Najprawdopodobniej jest to karta sieciowa. No nic. Dziękuje za dotychczasową pomoc.
Offline
Avatar użytkownika

Svipp

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 12 lis 2016, o 14:58
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post24 lis 2016, o 08:56

Przemek_Plus napisał(a):Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?


Sprzęt resetuje się codziennie, w interwale ok. 10 minut. WiFi działa cały czas, natomiast router traci połączenie z anteną, ODU Power przestaje świecić, potem wraca, czeka na LTE i działa poprawnie. Jeśli jednak w tym slocie żadne urządzenie nie rozpocznie aktywnie pobierać danych, jak np. Netflix, Speedtest Spotify, to znika LTE, po czym status ODU jest czerwony, a Power znów świeci na czerwono - i tak w kółko.

Co ciekawe, przy oglądaniu Netflixa przez kilka godzin, nic takiego nie ma miejsca.

Zmieniałem już kable, gniazdka elektryczne, przywracałem wszelkie ustawienia, przestawiałem wszelkie wajchy w ustawieniach, ale efekt cały czas jest taki sam - jeśli dane nie są pobierane strumieniowo, router gubi antenę i powtarza się ten sam proces. I tak już drugi miesiąc, bez zmian.
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Zestaw ODU-IDU

Post24 lis 2016, o 10:06

Svipp, przekażę sprawę do konsultacji przez naszych techników. Potrzebowałbym jednak jeszcze kilku informacji, czy mógłbyś podać:

- nr SN/IMEI urządzeń?
- czy problemy były od początku, czy pojawiały się niedawno, a jeżeli tak – to po jakim czasie użytkowania?
- jaką wersję oprogramowania posiadasz (panel admina->zakładka diagnostyka->oprogramowanie)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

prayy

Prawie PlusManiak

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): 24 paź 2016, o 18:17
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Moja taryfa: Mix6
  • Model telefonu: G620s

Re: Zestaw ODU-IDU

Post25 lis 2016, o 12:26

Svipp napisał(a):
Przemek_Plus napisał(a):Svipp, czy problem pojawił się nagle, czy obserwujesz go od początku korzystania z zestawu?

Czy przywracałeś ustawienia fabryczne zarówno na ODU jak i IDU?

Spróbuj też może wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia->zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?


Sprzęt resetuje się codziennie, w interwale ok. 10 minut. WiFi działa cały czas, natomiast router traci połączenie z anteną, ODU Power przestaje świecić, potem wraca, czeka na LTE i działa poprawnie. Jeśli jednak w tym slocie żadne urządzenie nie rozpocznie aktywnie pobierać danych, jak np. Netflix, Speedtest Spotify, to znika LTE, po czym status ODU jest czerwony, a Power znów świeci na czerwono - i tak w kółko.

Co ciekawe, przy oglądaniu Netflixa przez kilka godzin, nic takiego nie ma miejsca.

Zmieniałem już kable, gniazdka elektryczne, przywracałem wszelkie ustawienia, przestawiałem wszelkie wajchy w ustawieniach, ale efekt cały czas jest taki sam - jeśli dane nie są pobierane strumieniowo, router gubi antenę i powtarza się ten sam proces. I tak już drugi miesiąc, bez zmian.


Miałem podobny problem. W dzień przy włączonym komputerze podczas korzystania z internetu router działał tak, jak powinien.
Wieczorem można powiedzieć zaraz po wyłączeniu komputera, w przeciągu 5-10minut potrafił się zrestartować, a dokładnie to stracić połączenie z ODU. Taka sytuacja miała miejsce nawet co kilka minut. Poszedłem ze sprzętem do salonu, okazało się, że jest uszkodzony. Wymienili na nowy zestaw i działał bezproblemowo. Umowę podpisywałem w CP i o wymianę routera poprosiłem jeszcze w okresie pierwszych dwóch tygodni testowania, być może dlatego wymienili bez gadania, jednak sprzęt jest na gwarancji, więc możesz spróbować.

Pozdrawiam
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Svipp

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 12 lis 2016, o 14:58
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post25 lis 2016, o 17:46

Przemek_Plus napisał(a):Svipp, przekażę sprawę do konsultacji przez naszych techników. Potrzebowałbym jednak jeszcze kilku informacji, czy mógłbyś podać:

- nr SN/IMEI urządzeń?
- czy problemy były od początku, czy pojawiały się niedawno, a jeżeli tak – to po jakim czasie użytkowania?
- jaką wersję oprogramowania posiadasz (panel admina->zakładka diagnostyka->oprogramowanie)?


Problemy były od samego początku. Od pierwszych minut. Numery:

ODU: 869983020617798, 123021604062681
IDU: 122021604069957

Wersja oprogramowania IDU CPE2_PT12_PL_V1.3.1
Wersja oprogramowania ODU ATL2_AT_2.2.20.0
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17629
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1641 razy

Re: Zestaw ODU-IDU

Post25 lis 2016, o 18:33

Svipp, dziękuje za informację, sprawę przekazuje dalej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Zestaw ODU-IDU

Post30 lis 2016, o 16:19

Svipp, niestety, w tej sytuacji jedynym rozwiązaniem będzie oddanie sprzętu do serwisu celem przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

wojtek4531

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 5 lis 2016, o 23:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Zestaw ODU-IDU

Post4 gru 2016, o 18:51

Witam. Przychodzę teraz z innym problemem. Mam Internet 60gb limitu (lte bez limitu). Zasięg i prędkosc na urządzeniach (laptop, smartfony) jest lte. Wczoraj wykorzystalem te 60 gb i prędkość spadla do zera. Czemu tak sie dzieje skoro mam lte ?
Offline
Avatar użytkownika

goro202

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): 31 paź 2016, o 19:07
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Problem z zestawem IDU-ODU 200...

Post4 gru 2016, o 21:38

Witam. Kolejny raz pisze tu na forum moze bedziecie wstanie pomoc. Jakis czas temu wzialem zestaw IDU-ODU 200 z internetem do domu jednorodzinnego. Od samego poczatku był problem z routerem a mianowicie po podłączeniu jednym kablem z telewizja z cyfrowego polsatu był problem. Gdy nie korzystalem z internetu router resetowal sie co 3 minuty przez co przez ok 10 sekund nie bylo telewizji. Natomiast w momencie kiedy korzystalem z internetu np puszczony byl film na youtube wszystko bylo ok nie resetowal sie. Zestaw trafił do serwisu na reklamacje. po 2 tygodniach wrocil z opisem ze serwis nie znalazl zadnych nieprawidlowosci. Wrocilem z zestawem do domu wezwalem kolejny raz firme do podlaczenia zestawu znowu na jednym kablu i sytuacja taka sama. W informacji od pana w salonie plusa dowiedzialem sie zeby sprobowac na osobnych kablach no ok wszystko jest ok telewizja chodzi bo nie idzie przez router internetu. Ale co z tego skoro jesli nie korzystam z internetu router sie resetuje samoczynnie co kilka minut. Gdy uda mi sie juz podlaczyc do routera to jest ok dziala i mozna normalnie korzystac z internetu. ale wystarczy ze wylącze komputer i router od internetu resetuje sie i w tym czasie nie ma szans sie z nim polączyc trzeba czekac do momentu az sie nie włączy i tak w kolko. Czasami jest tak ze resetuje sie 2-3 razy pod rzad i w tym czasie nie ma szans sie polaczyc z tym routerem. Prosze pomozcie co to moze byc? Oczywiscie wszystko probowane , przywracanie ustawien fabrycznych itp itd. Moze sa jakies ustawienia ktore powinienem jeszcze zmienic zeby bylo ok?? jesli nie to we wtorek ide do salonu plusa i rezygnuje z internetu. Wydaje mi sie ze nawet jesli nie korzystam z internetu to ten internet powinien byc dostepny o kazdej godzinie pory dnia i nocy. No chyba ze ja czegos nie rozumiem? Prosze o pomoc.

Dodam tylko ze resetowanie i przywracanie do ustawien fabrycznych nic nie daje. Zdalna aktualizacja takze przelączana w tryb reczny, Wymieniono takze okablowanie calego zestawu na nowe i takze nic nie dało...
Ostatnio edytowano 5 gru 2016, o 08:49 przez Przemek_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączono wątki
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


cron