Strona 27 z 40

Re: Zestaw ODU-IDU

: 9 maja 2017, o 07:36
autor: noland
Witam,

każdy dzień to inny problem, ale do mety.

Codziennie rano po podłączeniu laptopa / telefonu ODU restartuje się (palą się niebieskie diody power/lte/status, po czym gasną i mruga czerwona lampka status). Odłączam idu od prądu, podłączam urządzenie i działa - problem dotyczy każdego urządzenia, po podłączeniu nowego urządzenia trzeba wykonać restart poprzez wyłączenie idu. Nie korzystam z wifi na idu, tylko kablem łączę się ze swoim routerem i ten daje sygnał wifi.

Przeczytałem ten temat forum i nie znalazłem dokładnie takiego problemu. Czy wina leży po dhcp? Router, który jest podpięty pod IDU daje sygnał, bo sieć jest widoczna.

dodam tylko, że internet rano działa bez problemów, transfer 30-40 mb (download) - taki jest po restarcie idu. Jest podpięty pod antenę satelitarną, choć samo ODU muszę przestawić bezpośrednio na BTS.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 9 maja 2017, o 10:12
autor: Michał_Plus
noland, opis problemu jest podobny do innych przypadków z tego wątku. Dlatego rekomenduję przekazać sprzęt do serwis dołączając szczegółowy opis problemu.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 9 maja 2017, o 10:32
autor: noland
Czy kartę SIM również powinienem wymienić?

Re: Zestaw ODU-IDU

: 9 maja 2017, o 10:57
autor: Michał_Plus
noland, wydaje się, że jest to problem ze sprzętem, wiec jeśli chodzi o kartę SIM to nie ma takiej potrzeby.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 1 cze 2017, o 19:34
autor: Carrock
Witam,

poniżej wynik za dzień dzisiejszy :) Okolice Poznania, kontrolka pali się na zielono.
Internet_wynik_1.06.2017.jpg
Czy może ktoś z Plusa coś zaradzić, poradzić lub napisać co z tym zrobić? To nie jest normalne, szybciej chodziła mi neostrada 20 lat temu. Reklamować nie można, bo na infolinii usłyszałem, że "0,2MB/SEK również jest poniżej 100MB/sek".

Re: Zestaw ODU-IDU

: 2 cze 2017, o 10:06
autor: Michał_Plus
Carrock, czy te prędkości utrzymują się teraz cały dzień czy tylko w określonych godzinach? Podaj pozostałe parametry sygnału jakie masz obecnie.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 6 cze 2017, o 19:17
autor: Carrock
Michał, nie do końca przez cały dzień. Pół na pół mniej wiecej. Ostatnie 2 dni byłem w domu i monitorowałem. Do około 10 rano było ok, potem przez okolo 1-2h kiepsko, znowu przez okolo 3h bylo ok (w sensie predkosci wskakiwaly do 2-3mb, a ping spadal do 50-260). Następnie od 15 do 20 wolna amerykanka. czasem speedtest nie chce sie nawet uruchomić. Czasami o 23-00 tez nie chce wogóle działać ale w tych godzinach to rzadkość. Na ta chwile wyniki mam prawie identyczne do tych wcześniejszych.

Wydaje mi się, że powodem jest przeszkoda terenowa do najbliższego nadajnika, zbyt duża odległość do kolejnego i ogólnie przeciążenie tych nadajników + za słaba antena. Nie mniej internet komórkowy innej sieci radzi sobie tutaj nieźle.

Jakieś pomysły?

P.S. Bieżący wynik: PING: 940ms. DOWNLOAD: 0,03MB. UPLOAD: 0,03MB

Re: Zestaw ODU-IDU

: 7 cze 2017, o 10:04
autor: Michał_Plus
Carrock, niestety, przeglądając mapy, muszę się z Tobą zgodzić. Czy masz może możliwość podnieć antenę wyżej? Być może to zniweluje, przynajmniej częściowo problemy z odbiciem sygnału.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 8 cze 2017, o 18:00
autor: Carrock
Niestety przeszkoda terenowa ma około 50-55m wysokości. Antene i tak mam zamontowaną ponad wszelkie wystajace elementy budynku.

Co trzeba zrobić, żeby postawiono antenę w brakującym obszarze?

Re: Zestaw ODU-IDU

: 9 cze 2017, o 10:03
autor: Michał_Plus
Carrock, na chwilę obecna brak planów na rozbudowę stacji w Twojej okolicy.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 12 lip 2017, o 21:12
autor: Carrock
Przepraszam ale Państwa kiepska infrastruktura to nie mój problem. Państwo są zobowiązani do poprawnego działania usługi za którą płacę. Jeśli infrastruktura jest niewystarczająca to należy zmienić plany.

Czy w przypadku gdy przez połowę dnia nie posiadam dostępu do internetu pozwalającego na otwieranie jakichkolwiek stron internetowych (co jest domyślnie usługą, którą u Państwa wykupiłem) mogę wnieść o rozwiązanie umowy z Państwa winy? Państwa oferta mówiła o stabilnym i szybkim internecie nawet w trudno dostępnych miejscach a tutaj miejsce jest ogólno dostępne ale jak sam Pan przyznał infrastruktura jest niewystarczająca do zapewnienia poprawnego świadczenia usługi.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 13 lip 2017, o 10:03
autor: Michał_Plus
Carrock, postawienie BTSa to nie sama budowa. do tego celu potrzebna są pozwolenia, badania środowiskowe i cała masa innych formalności. Co tydzień modernizujemy lub stawiamy kilkadziesiąt masztów.

Re: Zestaw ODU-IDU

: 26 lip 2017, o 21:06
autor: bania
Witam używam Power LTE od roku raczej nie było problemów w kilka dni temu wyjechaliśmy na urlop Więc rzeczą oczywistą było ze wyciągnąłem wszystkie wtyczki z gniazdek sieciowych. Dzis po powrocie wkładam wtyczkę z idu i zonk zapalają się na niebiesko Power WIFI Ethernet i Power stb natomiast status odu mogą na czerwono. Wykonałem wszystkie restarty i bez zmian wchodzę na stronę z naklejki pod ruterem i na górze usim jest na czerwono. Na dachu na odu pali się biała dioda. Więc co mam zrobic????

Re: Zestaw ODU-IDU

: 27 lip 2017, o 11:18
autor: Daniel_Plus
bania, czy czerwony kolor diody jest ciągły, czy migający?

Re: Zestaw ODU-IDU

: 3 sie 2017, o 08:25
autor: bania
Na IDU MIGA CZERWONA DIODA a na ODU święci się biała więc jakiś sygnał jest bo TV też chodzi bez problemów. Dzwoniłem do BOK i też kazali mi zresetować w różne sposoby które już wcześniej robilem tak jak było opisane w wątku. Sprzęt oddany do serwisu niech się oni teraz martwią mam nadzieję że za cały ten okres bez neta nie będę musiał płacić.