Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Matiaex
Nowy
Posty: 3
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 1 lip 2017, o 10:36

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Matiaex »

Matiaex, prześlij numer na jaki zarejestrowana jest usługa tym formularzem. Postaram się sprawdzić co się dzieje.
Wysłałem numer przez podany link. Już coś wiadomo czy to lejek?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Matiaex, z tego co udało mi się dowiedzieć, nie ma żadnych technicznych problemów, ograniczeń, lub blokad na Twoim koncie. Pozostaje zatem przypuszczać że zadziałał system FUP. W takim razie prędkość zostanie przywrócona z nowym okresem rozliczeniowym.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
universal_nick
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:28

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: universal_nick »

Witam
Mam problem z FUP i e-fakturą. Przedłużyłem umowe na początku kwietnia w planie cenowym Ja+ Internet LTE 70GB. od tamtej pory co miesiąc dostawałem i dostaje lejek przy 180GB. Myślę, że lejek powinien pojawiać się przy większej ilość pobranych danych (a najlepiej w ogóle nie powinno go być). Słyszałem, że niektórym włącza się on dopiero przy 250-300 GB.
Druga sprawa to cena abonamentu, bo powinienem płacić 29,99, a płace 10zł więcej przy włączonej e-fakturze. Nie wiem co jest źle. Wygląda to tak jakby zawiesiło się wam coś w systemie.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

universal_nick, temat FUP był już wielokrotnie omawiany na tym forum. Nie ma konkretnych przedziałów przy jakich może się on uaktywnić. Wszystko zależy od obciążenia sieci w Twoim rejonie. W kwestii opłat proponowałbym zgłosić sprawę do sprawdzenia. Można to zrobić przesyłając swój numer i krótki opis problemu tym formularzem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Matiaex
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 1 lip 2017, o 10:36

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Matiaex »

Jeszcze mam jedno pytanko. Początkowo nie mogłem nawet odpalić filmiku na 144p , a teraz mogę na 480p. Czy jest możliwe , że internet podczas FUP może z dnia na dzień robić się minimalnie szybszy , czy jego prędkość jest stała?
Blaszak
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 3 lis 2016, o 00:34

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Blaszak »

Daniel_Plus pisze:Blaszak, prześlij mi proszę tym formularzem numer Plus Internet. Przekażę sprawę do zweryfikowania.
Przesłałem numer. Czy coś udało się dowiedzieć w sprawie drastycznych spadków prędkości? Poniżej test dosłownie z przed chwili. Wynik mówi sam za siebie:

Obrazek

Na dzień dzisiejszy z pakietu 45GB wykorzystałem ok 27GB. Zatem w tej sytuacji FUP absolutnie nie powinien się uruchomić. O co tu chodzi??? Dodam, że zachęcony ofertą podpisałem w ubiegłym miesiącu umowę na CP m.in. z pakietem VOD oraz HBO GO. Przecież przy takiej prędkości internetu streaming wideo jest bezużyteczny. Płacę za coś co nie działa. Dlaczego w mojej okolicy prędkość LTE spada do tak niskiego poziomu? Tylko proszę nie tłumaczyć, że nadajnik jest nadmiernie obciążony, bo skoro nie wykorzystałem jeszcze w pełni pakietu podstawowego to chyba powinienem mieć pełną prędkość, prawda? Jak pisałem wcześniej parametry odbioru sygnału są prawidłowe, gdyż w nocy prędkości są bardzo wysokie:

Obrazek
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: habish »

To tylko potwierdza tezę o przeciążonym BTSie.
Tylko rozbudowa stacji może pomóc w twoim przypadku.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Matiaex, tutaj:
Matiaex pisze:nie mogłem nawet odpalić filmiku na 144p , a teraz mogę na 480p
ta różnica jest raczej spowodowana ogólnym obciążeniem nadajnika.

Blaszak, niestety w tym przypadku jest to kwestia przeciążenia nadajnika w czasie wykonywania pomiarów.
Blaszak pisze:skoro nie wykorzystałem jeszcze w pełni pakietu podstawowego to chyba powinienem mieć pełną prędkość, prawda?
Prędkość maksymalna, możliwa do osiągnięcia, jest uzależniona od wielu czynników np: zasięgu sieci operatora, obciążenia stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału oraz warunków atmosferycznych.
Niestety na obecną chwilę nie mamy planów na rozbudowę w najbliższej okolicy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Blaszak
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 3 lis 2016, o 00:34

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Blaszak »

Blaszak Prędkość maksymalna, możliwa do osiągnięcia, jest uzależniona od wielu czynników np: zasięgu sieci operatora, obciążenia stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału oraz warunków atmosferycznych.
Niestety na obecną chwilę nie mamy planów na rozbudowę w najbliższej okolicy.
No to w takim razie po co jest FUP? Po to, aby każdemu użytkownikowi umożliwić sprawiedliwe korzystanie z sieci. To skoro jednym użytkownikom obcina prędkość, to przecież chyba w celu zwiększenia tym, którzy jeszcze nie wykorzystali pakietu podstawowego. Ja odczuwam FUPa przez cały okres rozliczeniowy, prędkości gorsze niż w 3G. Niech to działa w końcu jak należy. Jeszcze parę miesięcy temu wszystko było ok, byłem zadowolony aż nadto, a teraz nagle BTS jest obciążony? Nie wierzę w to. Zostały pewnie zmienione jakieś zasady, reguły i wszystko działa jak chce.

Wysłane z Huawei P9 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Blaszak, System FUP ma zapewnić wszystkim Klientom równy dostęp do sieci i może to skutkować obniżaniem prędkości transmisji dla Klientów przesyłającym znaczne ilości danych po wykorzystaniu pakietu podstawowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Blaszak
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 3 lis 2016, o 00:34

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Blaszak »

Michał_Plus pisze:Blaszak, System FUP ma zapewnić wszystkim Klientom równy dostęp do sieci i może to skutkować obniżaniem prędkości transmisji dla Klientów przesyłającym znaczne ilości danych po wykorzystaniu pakietu podstawowego.
Michał_Plus przecież napisałem, że nie przekroczyłem jeszcze pakietu podstawowego (27 z 45GB aktualnie) a i tak odczuwam FUP. U mnie FUP powinien działać na zasadzie umożliwienia korzystania z netu w komfortowy sposób, czyli tak, jak pisze o tym regulamin. Czy 27GB to wg Ciebie znaczne ilości danych?

Wysłane z Huawei P9 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

Blaszak, nigdzie nie napisałem że FUP dotyczy Ciebie. Odpowiedziałem tylko na zadane pytanie:
Blaszak pisze:No to w takim razie po co jest FUP?
Niestety w tym wypadku, jak wspominałem, wcześniej, problem jest spowodowany przeciążeniem nadajnika. Jednak że na chwilę obecną nie mam informacji na temat planów o rozbudowie w Twojej okolicy, nie znaczy że nic nie będzie się tam działo. Sieć jest stale rozbudowywana, zarówno o nowe nadajniki jak i rozbudowę/modernizację obecnych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

Witam
Od nieco ponad 2 tygodni jestem klientem plusa.
Z umową się zapoznałem dla mnie było wszystko jasne do czasu...
Tak się złożyło, że pierwszy tydzień po podpisaniu umowy rozłożyło mnie. Zostałem w domu. Skorzystałem z okazji ogarnąłem swój komputer format + instalacja nowych programów. W między czasie oglądałem sporo filmów online.
Samo Visual Studio z dodatkami ważyło ponad 40 gb. Okazało się że po 2 dniach zużyłem 50 gb. Pojawiło się powiadomienie. Internet nie zwolnił. Więc myślę faktycznie no-limit. Czas leciał. W minionym tygodniu nie korzystałem jakoś mocno z sieci. Czasem filmiki i kilka małych plików max 100 mb. Gdy do czwartku był czas na rezygnację bez konsekwencji. Nagle w piątek limit. Dokręcony na maxa. Ja się dziwię o co chodzi. Myslę awaria. Zobaczę w sobotę. Problem nie zniknął. Więc dzwonię na infolinię. Pani mówi że dostałem FUP. Dziwny zbieg okoliczności, że akurat po 2 tygodniach i to w okresie gdzie internet nie był mocno wykorzystywany.

Żeby nie było. Z umową się zapoznałem. Zapis o FUP jest dość nie jednoznaczny. Kojarząc fakty tzn rozmowę ze sprzedawcą który zapewniał o prawdziwym no-limit i ten zapis. Odebrałem go w sposób następujący. Jak będę ciągnął dużo danych. Pojawią się inni użytkownicy. Ja zostanę ograniczony, żeby im udostępnić transfer. Po czym gdy ruch się zwolni parametry powrócą do normy.

Zapis regulaminu jest nie jasny i nie oczywisty. Budzi pewne wątpliwości. Nie definiuje progów a nawet wg tego zapisu FUP może pojawić się przed wykorzystaniem danych pakietowych. Zapis ten też nie określa limitu czasowego na jaki zostaje ten limit nałożony. Teraz dowiedziałem się, że do końca okresu rozliczeniowego. Jednak nie ma takiej informacji w regulaminie. W związku z tym tutaj powinno mieć zastosowanie
Art. 385 § 2 Kodeksu cywilnego Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść konsumenta. Zasady wyrażonej w zdaniu poprzedzającym nie stosuje się w postępowaniu w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone.
Czyli ta niejasność i nieścisłość powinna być rozstrzygana na korzyść klienta/konsumenta. Czy w tej sytuacji Plus/Polkomtel nie łamie prawa?

ps. Co do wnikliwego czytania umowy przed podpisaniem. Na litość Boską. Przyjezdza kurier Chłopina ma zapierdziel, ful paczek do przesłania a ja dostaję plik papieru. Grubość jak nie jedna praca magisterska. Gdybym miał przy nim czytać całość okazało by się, że kurier dziennie max 3 takie umowy by dostarczył. Czy za dostawę umów ktoś zapłaci ~50-80zł (żeby chłop wyrobił dniówkę + koszty paliwa itd)? No nie sądzę. Dla tego też najpierw umowę podpisałem, żeby go nie wstrzymywać. A później studiowałem ją. Zapis o FUP jak wspomniałem wyżej zbagatelizowałem uznając to za celowe zwolnienie internetu w godzinach szczytu, gdy obciążam stale nadto łącze. I w 100% miałem do tego prawo. Zapis jest nie jasny i nie precyzyjny tak jak wspomniałem.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5457
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Michał_Plus »

st4chuu,
st4chuu pisze:Nie definiuje progów a nawet wg tego zapisu FUP
Progi nie są definiowane, bo nie istnieją. zależne są od wielu czynników, między innymi obciążenia sieci w danej okolicy itp.
st4chuu pisze:może pojawić się przed wykorzystaniem danych pakietowych.
System FUP może zadziałać dopiero po wykorzystaniu pakietu podstawowego i to po ściągnięciu znacznej ilości danych z sieci. Nic natomiast nie limituje ilości danych które są ściągane. Nawet przy ograniczonej prędkości w ramach FUP, internet nadal będzie działał.
st4chuu pisze:Teraz dowiedziałem się, że do końca okresu rozliczeniowego.
Tak, prędkość zostanie przywrócona wraz z nowy okresem rozliczeniowym.
st4chuu pisze: Czy w tej sytuacji Plus/Polkomtel nie łamie prawa?
Działanie Firmy jest zgodne z obowiązującym prawe.

Temat FUP był już wielokrotnie poruszany na tym forum. Dlatego, jeśli to możliwe, prosiłbym o prześledzenie wątku. Znajdzie się tam odpowiedz na większość pytań jakie mogą się dalej pojawić.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
st4chuu
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 9 lip 2017, o 22:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: st4chuu »

Owszem prześledziłem temat niestety dopiero po pojawieniu się problemu.
Proszę o ustosunkowanie się do Art. 385 § 2 Kodeksu cywilnego
Czy zapis o FUP jest jasny oczywisty? Sam piszesz, że progów nie ma bo są zmienne. Proszę więc o informację od czego są zmienne... Coś co jest jasne oczywiste i niepodważalne. Jakiś wzór, zależność cokolwiek.
Proszę też o wskazanie miejsca gdzie określony jest okres nałożenia ograniczenia FUP...
Tutaj widzę dużą swobodę ze strony PLUS-a. Umowa i regulamin to jest coś na co się zgodziłem. Proszę o podanie więc informacji gdzie określony jest czas nałożenia ograniczenia.
ODPOWIEDZ