Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
speedriver
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 lut 2016, o 13:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: speedriver »

Krzysiek_Plus pisze:
spioszek pisze:am opcje Power LTE 2.0 za 60zł, gdzie w tabelce jak byk jest napisane że po wykorzystaniu pakietu Internet w LTE działać ma z pełną prędkością.
Ograniczenie prędkości może być wiązane z działanie system FUP, który równiez jest opisany w regulaminie Twojej umowy:
11. W celu umożliwienia wszystkim Abonentom sprawiedliwe korzystanie z sieci Polkomtel stosuje zasady Fair-Usage
-Policy („FUP”). Celem FUP jest zapewnienie każdemu z Abonentów możliwość sprawiedliwego korzystania z Usług niezależnie od ilości przesłanych danych. Realizowane jest to poprzez przydzielanie odpowiednich wartości parametrów dostępu do sieci telekomunikacyjnej zgodnie z rosnącym zużyciem danych, w tym obniżenie prędkości transmisji danych do prędkości minimalnej 32 kb/s
Krzysiek, ten zapisz o FUP dotyczy przekroczenia limitu danych ale tylko abonamentowych tj. 20GB, 40GB, 70GB lub 90GB, w zależności od wybranego planu taryfowego i w przypadku gdy abonent nie ma aktywnej usługi "LTE bez limitu".
Limity dla aktywnej usługi "LTE Bez limitu" podane są w par. 2 umowy (tabelka).
Limit owszem jest ale tylko dla taryfy Power LTE 20GB i wynosi do 5Mbs. Pozostałe taryfy 40/70/90GB nie mają nałożonych limitów ilości i prędkości transferów dla aktywnej usługi LTE bez limitów.

No chyba, że się mylę i w promocji Power LTE 2.0 jest inaczej niż mojej umowie z regulaminem z dn. 02.12.2015.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 16:13 przez speedriver, łącznie zmieniany 2 razy.
spioszek
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2014, o 21:15

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: spioszek »

Jak kolega wyżej napisał MAM AKTYWNĄ USŁUGĘ LTE BEZ LIMITU i takie rzeczy nie mają mieć miejsca.
Jak tak ma chodzić Internet, a mam drugi miesiąc umowę to napisze do UKE o zerwanie umowy bez kary z waszej winy.
Nie to piszecie w umowie.

Proszę o interwencję w mojej sprawie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

spioszek pisze:Jak ma tak być a Internet mam drugi miesiąc, to napisze do UKE o zerwanie umowy bez kary z waszej winy.
Nie to piszecie w umowie.
Ten zapis jest również w Twoim regulaminie i ewentualnie organicznie prędkości są zgodne z umową.
speedriver pisze:Krzysiek, ten zapisz o FUP dotyczy przekroczenia limitu danych ale tylko abonamentowych tj. 20GB, 40GB, 70GB lub 90GB, w zależności od wybranego planu taryfowego i w przypadku gdy abonent nie ma aktywnej usługi "LTE bez limitu".
Nie, system FUP działa po wykorzystaniu pakietu podstawowego już w ramach transferu realizowanego w ramach "LTE bez limitu". Taka zmiana parametrów na obecną chwile jest wprowadzana tylko w przypadku wykorzystaniu znacznej ilość danych. W przypadku braku usługi "LTE bez limitu" prędkość po wykorzystaniu pakietu podstawowego została by ograniczona od razu do 32kbps.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
speedriver
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Rejestracja: 18 lut 2016, o 13:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: speedriver »

Krzysiek_Plus pisze:
speedriver pisze:Krzysiek, ten zapisz o FUP dotyczy przekroczenia limitu danych ale tylko abonamentowych tj. 20GB, 40GB, 70GB lub 90GB, w zależności od wybranego planu taryfowego i w przypadku gdy abonent nie ma aktywnej usługi "LTE bez limitu".
Nie, system FUP działa po wykorzystaniu pakietu podstawowego już w ramach transferu realizowanego w ramach "LTE bez limitu". Taka zmiana parametrów na obecną chwile jest wprowadzana tylko w przypadku wykorzystaniu znacznej ilość danych. W przypadku braku usługi "LTE bez limitu" prędkość po wykorzystaniu pakietu podstawowego została by ograniczona od razu do 32kbps.
No dokładnie jest tak jak piszesz, czyli FUP włącza się po przekroczeniu abonamentowych 20 lub 40 lub 70 lub 90GB i transfer spada do 32Kbs jeśli nie mamy włączonej usługi LTE bez limitu.
Jeśli jest włączona usługa LTE Bez limitu to po przekroczeniu abonamentowych 20GB transfer spada do 5Mbs,
... ale jeśli plan taryfowy jest wyższy niż 20GB czyli płacimy droższe abo 40GB lub 70GB lub 90GB to wówczas ograniczenie do 5Mbs nie dotyczy i nie ma prawa być nałożone. Tak wynika z par. 2 umowy. Inaczej tego nie można interpretować ponieważ gdyby par. 11 przeczył par 2 to taka umowa wprowadzała by abonenta w błąd i podważył by ją każdy, ponieważ jeden paragraf przeczył by drugiemu.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2016, o 16:47 przez speedriver, łącznie zmieniany 2 razy.
spioszek
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2014, o 21:15

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: spioszek »

W tabelce masz napisane, po wykorzystaniu GB z pakietu, prędkość jest maksymalna, opcja 50GB za 60zł.
To dziękuje bardzo za pomoc i za taki Internet.

Jak mam filmik na youtube w 360p oglądać i czekać 10min na filmik który trwa 3-4 minuty to coś nie teges.
A w 720p to bym czekał 20min to jest nie normalne!
Awatar użytkownika
speedriver
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Rejestracja: 18 lut 2016, o 13:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: speedriver »

spioszek pisze:W tabelce masz napisane, po wykorzystaniu GB z pakietu ...
a dokładnie jest napisane "po przekroczeniu podstawowego limitu transmisji danych" - tak stanowi par. 2


Dla mnie osobiście inną kwestią jest fakt, że w moim przypadku abonamentowy pakiet danych nie został przekroczony a ograniczenie do 5Mbs i tak jest nałożone.
spioszek
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2014, o 21:15

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: spioszek »

Krzysiek to bardzo Ci dziękuje za pomoc.
Miałeś ponaglić sprawę, a nic kiwnąłeś nawet palcem.
Nie ma to jak liczyć na profesjonalną obsługę w Plusie.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

spioszek pisze:Miałeś ponaglić sprawę, a nic kiwnąłeś nawet palcem. Nie ma to jak liczyć na profesjonalną obsługę w Plusie.
Ograniczenie przepustowości zostało wprowadzone zgodnie z umową (FUP), w takiej sytuacji nie ma możliwości przyspieszenia. Prędkość zwiększy się wraz z początkiem cyklu rozliczeniowego.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ktry
Szalony PlusManiak
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:18
Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: ktry »

To pochwal się o ile przekroczyłeś limit podstawowy że ci FUPa założyli. Ja wykorzystałem podstawowe 60 GB plus jeszcze 80 GB po LTE i FUP nie zadziałał. Mimo przeciążenia mojego nadajnika. W godzinach szczytu prędkość w LTE spada do 2Mbit. Natomiast w 3G w szczycie nigdy nie spada poniżej 10 Mbit pod warunkiem że mam jeszcze pakiet podstawowy. Dlatego siedzę na 3G ,a po limicie przełączam się na kulejący LTE.
Awatar użytkownika
emir007
PlusManiak
Posty: 74
Rejestracja: 28 wrz 2014, o 21:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: emir007 »

Dualna antena pod LTE, w nocy 90MB/s, w godzinach szczytu przeciętnie 15-30MB/s. Niestety to się zmienia, bo od jakiegoś czasu jest fatalnie i nie da sie normalnie z internetu korzystać. Godzina 16.30 i takie oto mam prędkości:

Obrazek

Szkoda, bo awersja do Plusa przeszła mi jak przestano mnie lejkować i rozważałem podpisanie nowej umowy, ale w momencie gdy jest coraz gorzej, będę musiał niestety zrezygnować.
Awatar użytkownika
speedriver
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Rejestracja: 18 lut 2016, o 13:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: speedriver »

Wstawiam aby była jasna sprawa braku limitów dla "Internet LTE bez limitu transmisji danych" zagwarantowanych regulaminem umowy dla Ja+ Power LTE 2.0 wg promocji IWPBL0324E (regulamin z dn. 02.12.2015) :

Obrazek
matus45
Szalony PlusManiak
Posty: 496
Rejestracja: 16 lis 2014, o 17:04

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: matus45 »

I po co te mądrości? Jak już wstawiasz to cały regulamin. A w dalszej części są zapisy o FUP. Oczywiście, że masz LTE bez limitu ale nie masz żadnej gwarancji prędkości. Te zależą od widzi mi się operatora. Podpisałeś się pod umową z takimi zapisami w regulaminie.
Awatar użytkownika
speedriver
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Rejestracja: 18 lut 2016, o 13:31

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: speedriver »

Paragraf 11 zawierający warunki nakładania FUP dotyczy tylko "pakietu podstawowego" a nie usługi dodatkowej "LTE bez limitu transmisji danych"
ziom94
Szalony PlusManiak
Posty: 387
Rejestracja: 16 cze 2014, o 13:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: ziom94 »

Nie wiem jak u was, ale ja odkryłem, że speedtesty jednak oszukują. Obecnie pokazuje mi ledwo 1 MB/s. Ale filmy nawet w HD otwierają się bezproblemowo bez przycinki. I strony tak samo się otwierają jak zawsze.
jarek7714
Szalony PlusManiak
Posty: 399
Rejestracja: 7 lis 2012, o 21:28

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: jarek7714 »

emir007 pisze:Dualna antena pod LTE, w nocy 90MB/s, w godzinach szczytu przeciętnie 15-30MB/s. Niestety to się zmienia, bo od jakiegoś czasu jest fatalnie i nie da sie normalnie z internetu korzystać. Godzina 16.30 i takie oto mam prędkości:

Obrazek
Jesteś pewien że korzystasz w tym momencie z LTE1800, a nie z LTE800? U mnie sieć nawet w nocy nie osiąga więcej niż do 50Mbps, a w szczycie max. spada do ok. 15Mbps, upload natomiast nigdy nie spada poniżej 30Mbps (mam na modemie wymuszone LTE1800).
ODPOWIEDZ