Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Nyziu
PlusManiak
Posty: 63
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 4 paź 2014, o 12:14

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nyziu »

Mam tylko WCDMA , LTE , GSM
Ustawiłem WCDMA i nawet speedtest nie chce się załadować.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Przemek_Plus »

Nyziu pisze:Mam tylko WCDMA , LTE , GSM
To dlatego, ze masz wersję B593u, nie popularniejszą B593s, ale z zasady działanie tego pola jest identyczne, różnica występuje tylko w zapisie.

Jeżeli nie możesz zestawić połączenia w 3G (WCDMA), to wskazywałoby to, że został już przekroczony pakiet podstawowy. W tej sytuacji po pobraniu ilości danych znacznie ponad wartość pakietu, system może ograniczyć prędkość w ramach tzw. FUP-a. W takim przypadku prędkość wróci do maksymalnych wartości wraz z początkiem nowego okresu rozliczeniowego.

Stan wykorzystania pakietu podstawowego sprawdzisz w Plus Online.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Nyziu
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 4 paź 2014, o 12:14

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Nyziu »

Ale rozmawiałem z jakimś Panem przez obsługę klienta i podano mi informacje, że internet może zwolnić, ale nie aż do takiej prędkości.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Przemek_Plus »

Nyziu, ogólnie rzecz biorąc, po przekroczeniu pakietu podstawowego prędkość pozostaje bez zmian, ale przy większej ilości pobranych danych może pojawić się limit. Jeżeli zużycie jest bardzo wysokie, to wspominany limit może być coraz bardziej restrykcyjny wraz z kolejnymi pobranymi gigabajtami.

Więcej informacji o FUPie znajdziesz m.in. tutaj.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
majonezowygosciu
Prawie PlusManiak
Posty: 48
Rejestracja: 11 sie 2014, o 22:39

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: majonezowygosciu »

Nyziu pisze:Ale rozmawiałem z jakimś Panem przez obsługę klienta i podano mi informacje, że internet może zwolnić, ale nie aż do takiej prędkości.
Może. Przeczytaj sobie umowę, którą podpisałeś ;)
Algade
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 gru 2016, o 13:48

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Algade »

Wspaniała prędkość internetu w godzinach dziennych +/- od 8:00 do 18:00 :)

Obrazek

Obrazek

Prędkość taka również jest na osobnym urządzeniu, na telefonie z wykupionym pakietem internetu, wieczorami prędkość się poprawia, lecz nie rozumiem, czemu taka prędkość jest również na telefonie, który nie ma nic wspólnego z internetem domowym.
Płacę po 64 zł miesięcznie, a internet działa coraz to gorzej :)
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: habish »

Ponieważ prędkość nie jest ograniczona lejkiem, czy innym FUPem tylko stacja bazowa z którą się łączysz jest przeciążona i nie jest w stanie przenosić ruchu, możesz zapytać tutaj: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f ... start=6360
czy Plus planuje modernizację sieci w twojej okolicy.



23.12.2016 Plus zmodernizował moją najbliższą stację do LTE1800 (ID: 30646).
O godzinie 21:00, 1km od stacji, na zewnątrz pod domem, na Galaxy S7 edge miałem takie prędkości:
Obrazek
W okolicy same wioski więc myślę że pojemności wystarczy na długie miesiące. ;-)
SuperGrozer
Prawie PlusManiak
Posty: 40
Rejestracja: 15 lip 2014, o 15:57

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: SuperGrozer »

patryk7588 pisze:Ponieważ prędkość nie jest ograniczona lejkiem, czy innym FUPem tylko stacja bazowa z którą się łączysz jest przeciążona i nie jest w stanie przenosić ruchu, możesz zapytać tutaj: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f ... start=6360
czy Plus planuje modernizację sieci w twojej okolicy.



23.12.2016 Plus zmodernizował moją najbliższą stację do LTE1800 (ID: 30646).
O godzinie 21:00, 1km od stacji, na zewnątrz pod domem, na Galaxy S7 edge miałem takie prędkości:
Obrazek
W okolicy same wioski więc myślę że pojemności wystarczy na długie miesiące. ;-)


WOW super inwestycja a wiekszosci miast net lezy i kwiczy taki jest cały ten PLUS
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Przemek_Plus »

Algade, w jakiej technologii realizowałeś połączenie w momencie wykonywania pomiaru? LTE? 3G? Z jakiego modemu/routera korzystasz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Angeloo
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 3 lis 2016, o 18:10

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Angeloo »

Od 2 dni zaobserowałem spadek prędkości internetu dzieje się tak 3 miesiąc z rzędu i taki spadek trwa zwykle 3-4 dni.
0.4Mb/s
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2016, o 18:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: 0.4Mb/s »

Problem z prekoscia Lte. Korzystam z Odu Idu, nadajnik około 1km, predkosc 0.4 Mb/s. W tym samym czasie i miejscu speed test zrobiony przez telefon Plus z internetem 3g 20Mb/s.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Przemek_Plus »

Angeloo, żeby móc zweryfikować przyczynę problemu poprosimy o więcej informacji - czy od tych dwóch dni uzyskujesz takie prędkości stale, niezależnie od godziny? Jeżeli korzystasz jeszcze z pakietu podstawowego, to wejdź proszę w panel admina, w zakładkę internet-> połączenie sieciowe->tryb sieci->ustaw proszę „3G” i daj znać, czy tutaj też odnotowujesz tak niskie prędkości.

0.4Mb/s, napisz proszę trochę więcej: w jakiej lokalizacji (miejscowość, ulica) korzystasz z naszego internetu? Posiadasz zestaw ODU IDU 100 czy ODU IDU 200? Możesz wstawić tu, na forum, wynik pomiaru prędkości?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
0.4Mb/s
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2016, o 18:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: 0.4Mb/s »

Odu 200, Legnica, Kazimierza Wielkiego

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, o 18:44 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono posty
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: Przemek_Plus »

0.4Mb/s, wynik wskazuje, iż przyczyną spadku prędkości jest duże obciążenie nadajnika w chwili, gdy pomiar był wykonywany. Spróbuj może sprawdzić, jakie prędkości uzyskujesz na poszczególnych pasmach LTE. Być może któreś z nich jest znacznie mniej obciążone. W tym celu wejdź proszę w panel admina, następnie w zakładkę ustawienia->ustawienia LTE->ustawienia sieci i w polu „wybór pasma” wybierz kolejno „tylko 800Mhz” oraz „tylko 1800Mhz”. Wykonaj pomiary osobno w każdym trybie i porównaj osiągane prędkości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
0.4Mb/s
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2016, o 18:03

Re: Problem z prędkością LTE

Post autor: 0.4Mb/s »

800

Obrazek

EDIT:

1800

Obrazek

EDIT:

Obrazek

Zrobiłem też w tym czasie router z telefonu, posiadam abonament w Plusie i pakiet internetu 3g, zrobiłem ten speed test, nadajnik chyba nie jest obciążony. Dodam, że mam problem z nieustannym resetowaniem się odu, podczas korzystania z internetu resetuje się kilkanaście razy, żeby napisać tego posta musiałem wyłączyć domowy internet od Plusa i przejść na internet z telefonu.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, o 19:56 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów pisanych jeden pod drugim - proszę używać opcji edycji posta.
ODPOWIEDZ