Teraz jest 23 sty 2018, o 08:47

Zostaw Kontakt





Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

cineo

PlusManiak

  • Posty: 87
  • Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:19
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Moja taryfa: JA+Internet 120 GB
  • Model telefonu: S8

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2018, o 18:26

Internet z PLUSA. Telefon z PLUSA. Telewizja z CP. Wykorzystanie pakietu zostało 118,7 gb z 120gb. Pojutrze koniec okresu rozliczeniowego. Pozdrawiam.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2018, o 10:34

cineo, taka prędkość utrzymuje się przez cały czas? Jaka jest wartość UL?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

cineo

PlusManiak

  • Posty: 87
  • Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:19
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Moja taryfa: JA+Internet 120 GB
  • Model telefonu: S8

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2018, o 11:53

Michał_Plus napisał(a):cineo, taka prędkość utrzymuje się przez cały czas? Jaka jest wartość UL?

Na ogół tak Michale. Jako ciekawostkę podam, że najczęściej przy testach prędkość uploadu jest większa od downloadu - ja już zwątpiłem. Prędkości downloadu często oscylowały i w dalszym czasie są na poziomie 150 kb/s. Czasem następuje zwiększenie do 2-3 mb/s. ....z naciskiem niestety na czasem. Wcześniej dało się wszystko ogarnąć tzn. CP, laptopy, tablety,telewizor itd. i wszystko grało. Wyraźne pogorszenie prędkości nastąpiło w okolicach października. W chwili obecnej praktycznie nie da się korzystać z produktu. Reklamacje reklamacjami, składałem już przez formularz i nic to nie dało. Udałem się nawet do naszego Punktu Plusa w Kielcach przy okazji zakładania konta w Plus banku w celu zmiany karty sim. Okazało się, że przysługiwała mi darmowa wymiana karty LTE ale do 90 dni po zawarciu aneksu (aneks był w kwietniu 2017) - oczywiście nikt mi tego nie przekazał ale gdzieś tam pewnie mogłem sobie na www doczytać. Być może przyczyna może tkwić w karcie aczkolwiek w telefonie tez mam nowa kartę (miesiąc temu podpisałem aneks na telefon z nowym aparatem - w innej lokalizacji prędkości mam nawet do 100mb/s)) i prędkość jest taka sama w mojej lokalizacji "domowej". W procesie reklamacji odrzucono mój wniosek o darmową wymianę karty SIM i dalej jadę na starej karcie LTE - mogę ją sobie wymienić ale muszę za to zapłacić. W tym przypadku to tylko podwyższa moje koszty.
Oczywiście radzę sobie w inny sposób ale to są znów dodatkowe koszty z mojej strony i temat którego tu nie chcę poruszać.

Zastanawiam się czy jest szansa na poprawę sytuacji? Czy macie wiedzę jaka może być tego przyczyna? Kombinowałem już na wszystkie sposoby i strony świata.

Pozdrawiam
Marcin
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2018, o 12:56

cineo, jesteś w zasięgu BT12519 - LTE800 i BT12104 - LTE800 i LTE1800. Rozumiem że na obu urządzeniach prędkości są takie same, czyli niskie, z UL większym od DL. Wskazuje to na mocno obciążone stacje w tej okolicy. Wymiana karty nic tu nie da. :-(
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

cineo

PlusManiak

  • Posty: 87
  • Dołączył(a): 21 lis 2013, o 21:19
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Moja taryfa: JA+Internet 120 GB
  • Model telefonu: S8

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2018, o 15:02

Michał_Plus napisał(a):cineo, jesteś w zasięgu BT12519 - LTE800 i BT12104 - LTE800 i LTE1800. Rozumiem że na obu urządzeniach prędkości są takie same, czyli niskie, z UL większym od DL. Wskazuje to na mocno obciążone stacje w tej okolicy. Wymiana karty nic tu nie da. :-(



Tak niestety - gdybym teraz miał podpisać aneks to bym się mocno zastanowił i zapewne bym go nie podpisał ale w kwietniu tak jak pisałem było nie najgorzej - nie narzekałem.


Dzięki Michale - jakieś plany modernizacyjne/rozbudowa infrastruktury dla obszaru?
Może warto komuś zasugerować mój rejon do uzupełnienia/wzmocnienia zasięgu LTE w Plusie. Wiele korzyści dla innych klientów i dla PLUSA zapewne.
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie sprawą.
Marcin.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2018, o 15:08

cineo,w tej chwili, niestety, brak planów. Jednak lista, stacji do modernizacji, wciąż jest rozwijana. Być może wkrótce się pojawią. Oczywiście, taką sugestię, przekażę do działu zajmującego się planowaniem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

BubuLegia1995

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 4 sty 2018, o 09:26
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

Post4 sty 2018, o 09:34

Witam, co z zasięgiem internetu i usług telekomunikacyjnych w rejonie Pieńków gminna Czosnów powiat Nowodworski woj.Mazowieckie ?? Zasięg internetu to absolutne minimum a przy weekendach prędkość spada poniżej najniższej normy. Nie da się oglądać filmów nie mówiąc tu o grze przez internet. Płacę miesiąc w miesiąc po 250zł rachunki więc oczekuję jakości.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 4 sty 2018, o 15:15 przez Daniel_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przeniesienie do odpowiedniego watku
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 994
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 209 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post4 sty 2018, o 15:16

BubuLegia1995, poproszę o wynik speed testu oraz parametry sygnału (RSRP, RSSI, RSRQ, SINR). Z jakiego modelu urządzenia korzystasz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bosinski6

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): 31 sie 2017, o 07:14
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Abonament
  • Model telefonu: Lenovo K6 Note

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

Post4 sty 2018, o 17:28

Daniel_Plus napisał(a):bosinski6, poproszę o speed test oraz od kiedy dokładnie jest taka sytuacja z brakiem transferu? Podaj również aktualne zużycie pakietu internetowego.
Sytuacja jest od Wtorku zużyłem 0,85GB z 5GB Obrazek

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 5 sty 2018, o 10:22 przez Daniel_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: skrócenie cytatu oraz przeniesienie do odpowiedniego wątku
Offline
Avatar użytkownika

Blaszak

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): 2 lis 2016, o 23:34
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Ja+Internet LTE 45GB
  • Model telefonu: ODU-IDU 200

Re: Problem z prędkością LTE

Post4 sty 2018, o 22:36

Jakiś czas temu opisywałem problem z prędkością w mojej lokalizacji. Odpowiedź z Plusa: zbyt obciążona stacja bazowa (żadna nowość :-/ ). Niebawem kończy mi się umowa i zastanawiam się czy zmiana sprzętu na taki, który obsługuje LTE-A znacząco poprawi wyniki i wyeliminuje problem obciążonego BTS-a (obecnie mam ODU-IDU). Pytanie do specjalistów Plusa: czy w mojej lokalizacji (Bolszewo, ul.Strażacka) możliwa jest agregacja pasm i jeśli tak, to jaki dobry modem/ruter możecie polecić? Czy B525 z Waszej oferty jest dobry, czy może warto kupić coś innego z wolnej sprzedaży?
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 994
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 209 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post5 sty 2018, o 11:18

bosinski6, stacja w Twojej miejscowości jest mocno obciążona, ale nie aż tak ;-) Czy masz możliwość, żeby przełożyć kartę SIM do innego telefonu lub modemu/routera?

Blaszak, najbliższa stacja BT44787 posiada LTE800 i LTE1800, czyli agregacja jest możliwa. Wzrost prędkości nie będzie raczej zbyt duży, ale wartość powinna trochę podskoczyć. Aktualnie mamy w sprzedaży routery stacjonarne D-Link DWR-960 LTE oraz Huawei B525 LTE, które agregują wspomniane dwa pasma.

Na marginesie, jeśli chodzi o routery obsługujące agregację pasm to ciekawą tabelę porównawczą zamieścił patryk7588: viewtopic.php?f=100&t=21278&p=229494&hilit=routery#p229494
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bosinski6

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): 31 sie 2017, o 07:14
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Abonament
  • Model telefonu: Lenovo K6 Note

Re: Problem z prędkością LTE

Post5 sty 2018, o 13:38

Daniel_Plus napisał(a):bosinski6, stacja w Twojej miejscowości jest mocno obciążona, ale nie aż tak ;-) Czy masz możliwość, żeby przełożyć kartę SIM do innego telefonu lub modemu/routera?
Nie mam takiej możliwości

Speedtest z dzisiaj po zmianie apn z plus na Internet


Ale niezbyt zadowalającyObrazek

@Daniel_Plus a jakie częstotliwości działają na maszcie?
Ostatnio edytowano 5 sty 2018, o 16:40 przez Daniel_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: skrócenie cytatu, połączenie postów; proszę - nie pisz post pod postem, ale używaj funkcji ZMIEŃ
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 994
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 209 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post5 sty 2018, o 16:45

bosinski6
BT11752 - GSM, U900, U2100 i LTE1800.
Wynik testu pokazuje, że byłeś połączony w 3G. Rozumiem, że przy poprzednim teście byłeś połączony w LTE?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

bosinski6

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 21
  • Dołączył(a): 31 sie 2017, o 07:14
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Abonament
  • Model telefonu: Lenovo K6 Note

Re: Problem z prędkością LTE

Post5 sty 2018, o 18:51

W poprzednim i obecnym poprzez LTE

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Offline
Avatar użytkownika

Defetysta

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 23
  • Dołączył(a): 21 cze 2014, o 13:22
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: GT-I9300

Re: Problem z prędkością LTE

Post5 sty 2018, o 19:59

Do końca miesiaca rozliczeniowego zostało mi 7 dni, czy ktoś może mi zdjąć lejek na prędkość czy musze czekać do odnowienia sie okresu rozliczeniowego?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości