Teraz jest 25 lut 2017, o 21:29

Kończy Ci się umowa w Orange, Play, T-mobile? Chcesz otrzymać 6 abonamentów gratis?
Zostaw Kontakt




Problem z prędkością LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Stamford

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 13:56
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 14:05

p9lite

Witam,
Od ponad tygodnia mam ogromny problem z prędkością internetu mobilnego. Na początku uznałem, ze sytuację należy przeczekać, bo w przeszłości takie rzeczy już się zdarzały. Teraz jednak uznałem, że warto chociaż zapytać, sprawdzić. Z internetu korzystam już około 3 lata. Lokalizacja to Kalisz Pomorski (woj. zachodniopomorskie). Internet zazwyczaj nie był demonem prędkości (to już chyba wina położenia), aczkolwiek prędkość LTE była zadowalająca (upload ok 3 mb). Tymczasem od tygodnia prędkość spadła do jakichś 0,5 mb/s. Czasem nawet przeglądanie stron sprawia problem.

Wykonałem test dla potwierdzenia. Jednakże przez ostatnie dni byłem w Poznaniu, chcąc sprawdzić, czy internet w dużym mieście zadziała lepiej. Zdziwiłem się, bo prędkość wcale się nie poprawiła.
Załączniki
2.jpg
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 14:13

Stamford, z jakiego sprzętu korzystasz? Czy masz możliwości przetestowania, jak wygląda prędkość przy wymuszeniu połączenia w 3G?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Brayan

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 14 lis 2016, o 11:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 14:52

Stamford napisał(a):Witam,
Od ponad tygodnia mam ogromny problem z prędkością internetu mobilnego. Na początku uznałem, ze sytuację należy przeczekać, bo w przeszłości takie rzeczy już się zdarzały. Teraz jednak uznałem, że warto chociaż zapytać, sprawdzić. Z internetu korzystam już około 3 lata. Lokalizacja to Kalisz Pomorski (woj. zachodniopomorskie). Internet zazwyczaj nie był demonem prędkości (to już chyba wina położenia), aczkolwiek prędkość LTE była zadowalająca (upload ok 3 mb). Tymczasem od tygodnia prędkość spadła do jakichś 0,5 mb/s. Czasem nawet przeglądanie stron sprawia problem.

Wykonałem test dla potwierdzenia. Jednakże przez ostatnie dni byłem w Poznaniu, chcąc sprawdzić, czy internet w dużym mieście zadziała lepiej. Zdziwiłem się, bo prędkość wcale się nie poprawiła.


Najprawdopodobniej masz problem z przeciążonym BTS a dokładniej z nodeB który ma ostrą niewydajność w godzinach szczytu. Jeśli nie masz możliwości wyboru innej stacji to masz problem jak ja i wielu innych użytkowników poruszających ten temat setki razy. Plus ma nas w szachu i do końca umowy nie da się nic zrobić gdyż operator nic nie robi z tym problemem w celu usunięcia przeciążenia danej stacji.Ja mam ten problem od roku zgłaszałem go bardzo dużo razy i odpowiedź jaką słyszałem to że stacja jest przeciążona i nic nie mogą z tym zrobić proszę składać reklamacje. Po złożeniu reklamacji, została odrzucona. Tak że jedyna opcja to przeczekać a potem zmienić operatora, przykra prawda.Pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 15:16

Brayan, nie można wykluczyć oczywiście, że jest to kwestia obciążenia stacji, ale skoro problem występuje w różnych lokalizacjach, i jednocześnie z tego co pisze Stamford wynika, że prędkość stale jest na bardzo zbliżonym poziomie, to wcale nie musi być to kwestia dużego ruchu na stacji.

Dlatego też poproszę o sprawdzenie, jak kształtuje się prędkość przy wymuszeniu 3G (oczywiście o ile pakiet podstawowy nie został jeszcze wykorzystany).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Stamford

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 13:56
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 16:39

Przy wymuszeniu innych trybów typu HSPA+/UMTS jest jeszcze gorzej, strony praktycznie nie chcą się otwierać, o teście już nawet nie wspominam.

Pakiet nie mógł zostać wykorzystany, gdyż problemy z internetem zaczęły się dzień po opłaceniu rachunku. Otrzymałem smsa o tym, iż opłata została przyjęta, wiec nie powinno być z tym najmniejszego problemu. Z internetu korzystam w laptopie. Tak jak wcześniej wspomniałem, od 3 lat prędkość nie stanowiła dużego kłopotu, wiec stąd moje zdziwienie, ze nagle zaczęło to stanowić problem. Modem mam standardowy, wpinany do USB

Brayan jakby chodziło o godziny szczytu to jeszcze bym zrozumiał, lecz tak jest przez cały dzień i w nocy również...
Załączniki
3.png
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 16:47

Stamford, pakiet podstawowy odnawia się nie z chwilą opłacenia abonamentu, ale wraz z początkiem nowego cyklu rozliczeniowego. Te terminy nie są tożsame. Najlepiej będzie, gdy sprawdzisz, czy pakiet podstawowy został już wykorzystany, czy jeszcze nie. Możesz to zrobić na przykład poprzez Plus Online.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Stamford

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 13:56
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 18:14

Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze. Skontaktowałem sie z Biurem Obsługi Klienta i dodatkowo sprawdziłem swoją umowę, która faktycznie skończyła się pół roku temu. Teraz powinno być już lepiej.
Dziwnym było to, że nie dostałem żadnej wiadomości o wykorzystaniu pakietu, chociaż co miesiąc dostawałem takie informacje. Wtedy nie miałbym żadnego kłopotu. Dziękuje za odpowiedzi.
Offline
Avatar użytkownika

Vintaru

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 18:44
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post2 sty 2017, o 18:55

Witam i dołączam się do tematu. Mieszkam w Tarnobrzegu (osiedle Sobów), województwo Podkarpackie. Korzystam z LTE - router/modem ODU/IDU 200. Na początku pełnienia usługi wszystko działało jak należy, dopiero po około miesiącu nastąpił nagły spadek prędkości. Oto wyniki speedtestu:
Ping: 40ms
Download: 0,54Mb/s
Upload: 13,61Mb/s
Jeżeli chodzi o parametry sygnału(?):
RSRP: -89
RSRQ: -13
RSSI: -70
SINR: 1
Podłączony jestem przewodowo. Co najdziwniejsze czuję, że na telefonie internet jest o wiele lepszy niż na PC (skanowałem PC malwarbytes'em i antywirusem, nic nie zostało wykryte). Prędkośc pobierania sięga max 50kb/s, a filmy online zacinają się dosłownie co 2 sekundy. Uprzejmie proszę o pomoc. Dzięki wielkie za czas.
Offline
Avatar użytkownika

Przemek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 1261
  • Dołączył(a): 17 mar 2016, o 12:51
  • Podziękował : 6 razy
    Otrzymał podziękowań: 168 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 10:15

Vintaru, tak znaczna dysproporcja między prędkością downloadu a prędkością uploadu wskazuje jednoznacznie na duże obciążenie nadajnika, z którego uzyskujesz sygnał. Czy podobnie niskie prędkości obserwujesz niezależnie od pory dnia, czy raz jest lepiej, raz gorzej, w zależności od godziny?

Możesz ewentualnie spróbować wejść w panel admina, w zakładkę ustawienia->ustawienia LTE->ustawienia sieci->wybór pasma->i kolejno wybrać „tylko 800Mhz” i „tylko 1800Mhz” i sprawdzić, czy w którymś wariancie obserwujesz poprawę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Vintaru

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 18:44
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 16:13

Przemek_Plus napisał(a):Vintaru, tak znaczna dysproporcja między prędkością downloadu a prędkością uploadu wskazuje jednoznacznie na duże obciążenie nadajnika, z którego uzyskujesz sygnał. Czy podobnie niskie prędkości obserwujesz niezależnie od pory dnia, czy raz jest lepiej, raz gorzej, w zależności od godziny?


Faktycznie czasami jest troszke lepiej, a czasami gorzej. Nie są to duże różnicę, ale zauważalne.

A czy jest jakaś możliwość by zmienić nadajnik z którego modem odbiera sygnał? Czy poprawiło by to jakość połączenia?

Co najciekawsze strona panelu logowania do "routera" nie chce się załadować. Tzn. po minucie ładowania występuje błąd wczytywania strony.
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 16955
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 37 razy
    Otrzymał podziękowań: 1502 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 16:25

Vintaru, z poziomu modemu nie ma takiej możliwości.

Czy próbowałeś wymusić połączenie w konkretnej częstotliwości tak jak sugerował Przemek_Plus w poprzednim poście?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Vintaru

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 18:44
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 16:44

Krzysiek_Plus napisał(a):Czy próbowałeś wymusić połączenie w konkretnej częstotliwości tak jak sugerował Przemek_Plus w poprzednim poście?


Tak. Na 800MHz bylo odczuwalnie gorzej, natomiast na 1800MHz speedtest wykazal:
0,71Mb/s Downloadu
15,25Mb/s Uploadu

Czy powinienem spróbować częstotliwości 2600MHz?
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 16955
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 37 razy
    Otrzymał podziękowań: 1502 razy

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 17:01

Vintaru napisał(a):Czy powinienem spróbować częstotliwości 2600MHz?

Nie, w Twojej okolicy ta częstotliwość nie jest dostępna.

Wysłałem zapytanie czy i ewentualnie kiedy jest planowa poprawa w Twojej okolicy. Dam znać jak tylko otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Vintaru

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 2 sty 2017, o 18:44
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 18:31

Rozumiem. Dzięki bardzo za czas i pomoc. Pozdrawiam.

Aha i jeszcze jedno pytanie, czy gdybym poszedł do miejscowego salonu Plusa i poprosil o przekierowanie mnie na inny nadajnik to czy byłoby to możliwe do zrealizowania?
Offline
Avatar użytkownika

Algade

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 25 gru 2016, o 12:48
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problem z prędkością LTE

Post3 sty 2017, o 20:48

Przemek_Plus napisał(a):Algade, w jakiej technologii realizowałeś połączenie w momencie wykonywania pomiaru? LTE? 3G? Z jakiego modemu/routera korzystasz?


Używam jedynie LTE.
Router Huawei B315. Jest tak między godzinami 12/15 aż do 22/23.
Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], jovi123 i 33 gości