Problem z internetem LTE - Pisz

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Od kilku dni jest problem z internetem LTE w Piszu. Połączenie jest tak jak zawsze, sygnał na dwie diody a internetu brak.
Po przełączeniu na 3G po chwili mam internet. Ponownie przełączam się na LTE. Po chwili mam połączenie ale internet dalej nie działa. Modem po połączeniu ma wszystko co potrzebne (adres IP. adresy DNS) a internetu brak.
Antenę mam skierowaną w kierunku masztu Plusa na ulicy Parkowej.
Sprzęt to router Huawei B593s-22.

Edit:
Jeszcze raz przełączyłem się na LTE i po połączeniu udało mi się odświeżyć jedną stronę i internet przestał działać.
Po przełączeniu na 3G działa...
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Krzysiek_Plus »

darek.pisz, a udaje się pingować strony, adresy IP?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Krzysiek_Plus pisze:darek.pisz, a udaje się pingować strony, adresy IP?
Nie, ping nie działa.
Takie miałem przed chwilą ustawienia na LTE i nie działa ping, strony się nie otwierają.
Połączono
Adres IP:
5.174.82.162
IPv4 DNS:
212.2.96.51,212.2.96.52

Po przełączeniu na 3G jest internet. Ping działa.
Poniżej ustawienia z routera dla połączenia 3G.
Tryb sieci:
3G
IPv4 status:
Połączono
Adres IP:
95.40.138.182
IPv4 DNS:
212.2.96.53,212.2.96.54

Pierwszy ping na 3G a dwa następne na LTE:

Kod: Zaznacz cały

C:\Users\darek>ping onet.pl

Badanie onet.pl [213.180.141.140] z 32 bajtami danych:
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=353ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=285ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=286ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.141.140: bajtów=32 czas=248ms TTL=55

Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0
             (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 248 ms, Maksimum = 353 ms, Czas średni = 293 ms

C:\Users\darek>ping onet.pl
Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta onet.pl. Sprawdź nazwę i ponów próbę.

C:\Users\darek>ping onet.pl
Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta onet.pl. Sprawdź nazwę i ponów próbę.

C:\Users\darek>ping 213.180.141.140

Badanie 213.180.141.140 z 32 bajtami danych:
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.
Upłynął limit czasu żądania.

Statystyka badania ping dla 213.180.141.140:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 0, Utracone = 4
             (100% straty),

C:\Users\darek>
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Krzysiek_Plus »

darek.pisz, proszę przeloguj teraz kartę (wyłącz/włącz urządzenie) i sprawdź ponownie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Krzysiek_Plus pisze:darek.pisz, proszę przeloguj teraz kartę (wyłącz/włącz urządzenie) i sprawdź ponownie.
Już miałem odpisać, że po restarcie jest OK ale już nie poszło bo zabrakło internetu na LTE.
Tak to wyglądalo kilka minut temu:
14:48 2015-04-21
Stan Internetu 3G
Status karty USIM:
Karta USIM – OK
Tryb sieci:
3G
IPv4 status:
Rozłączono
Status:
Połączenie nieudane z kodem błędu 4


Stan Internetu LTE
Status karty USIM:
Karta USIM – OK
Tryb sieci:
Brak sygnału
IPv4 status:
Łączenie...
Statystyki internetu
Połączenie LTE
Status:
Połączenie nieudane z kodem błędu 3254

Po restarcie routera jest LTE ale tylko na chwilę. Połączenie jest nadal ale internet już nie działa.
Przełączyłem na 3G i wysyłam.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Krzysiek_Plus »

darek.pisz, zgłosiłem problem z działaniem BTS do techników, dam znać jak tylko otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Od czwartku jest już OK. Podziękowania dla pana Krzyśka i dla techników, którzy porządnie przetestowali cały sprzęt.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Krzysiek_Plus »

darek.pisz, super, dzięki za info ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Po kilku latach dobrego działania coś się zepsuło.
Jeszcze kilka dni temu było tak:
Obrazek
http://www.speedtest.net/result/7277373900.png

A dziś speedtest się wykłada i nie może dokończyć sprawdzenia prędkości łącza.
Download około 1 Mbit a upload 0 i pod koniec pomiaru mam Upload Test Error.
Z programu LTEWatchH mam Global Cell-ID: 11331843

Radio bez zmian. Kreski zasięgu tak samo jak zawsze. Połączenie stabilne.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2018, o 12:21 przez darek.pisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5468
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Michał_Plus »

darek.pisz, czy mówisz o stacji BT44265. Podaj parametry sygnały jakie są w tej chwili.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Miejscowość Pisz. Maszt na ul. Parkowej.
Radio bez zmian. Kreski zasięgu tak samo jak zawsze. Połączenie stabilne.


Post8 maja 2018, o 11:26
Już jest OK. Zrestartowałem router i działa.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2018, o 12:31 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono. Nie pisz proszę posta pod postem. Używaj opcji edycji.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5468
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Michał_Plus »

darek.pisz, bardzo się cieszę. :-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Mam router B315s-22
Po wpisaniu w przeglądarce:
http://192.168.8.1/api/device/signal
wyświetla:
44 11331843 -6dB -97dBm -65dBm 16dB 7

Teraz już jest OK i wygląda to tak:
Obrazek

To coś z moim routerem się dzieje czy było coś dalej na łączach?
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: Daniel_Plus »

darek.pisz, czy to jest wynik sprawdzany "po kablu", czy przez Wi-Fi?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
darek.pisz
Prawie PlusManiak
Posty: 43
Rejestracja: 31 mar 2014, o 10:26

Re: Problem z internetem LTE - Pisz

Post autor: darek.pisz »

Przez Wi-Fi. O tej porze to jest dobrze. Zaniepokoiło mnie to wcześniejsze działanie. Nie miałem czasu się temu przyjrzeć i teraz nie wiem co było przyczyną problemu. Przez kilka lat działało bezproblemowo. Nie wiem czy restart routera pomógł czy był problem po stronie nadajnika. A mogłem sprawdzić na telefonie bo mam zasięg LTE ale to raczej LTE 800 a router korzysta z LTE 1800...
Najważniejsze, że działa. Dzięki.

Edit:
Gdzieś czytałem, że b315s-22 nie obsługuje LTE-Advanced a za pomocą programu LTEWatchH udało się przełączyć na band 44.
Za kilka miesięcy kończy mi się umowa. Czy z tymi parametrami i nowszym sprzętem może być w tej lokalizacji jeszcze lepiej?
Jakie pasma są agregowane na tym maszcie?

Obrazek

W nocy sprawdziłem jak to działa przez kabel i jest taki wynik:

Obrazek

Coś na tym maszcie musiało się pozmieniać bo takiego wyniku to jeszcze nie miałem.
Dzięki za każdą pomoc.
ODPOWIEDZ