ODU IDU - 200

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Krzysiek_Plus »

kosik10, tak, ale w swojej lokalizacji obecnie korzystasz najprawdopodobniej z LTE800 (większy zasięg, mniejsza pojemność i prędkość), bezpośrednio pod BTS korzystałeś z transmisji w ramach LTE1800 (mniejszy zasięg, większa pojemność i prędkości). Sugeruje również ponowić test w godzinach szczytu by zweryfikować jakie prędkości są możliwe do uzyskania w przypadku większego obciążenia BTS'a (więcej użytkowników korzysta jednocześnie).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kosik10
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 20 lis 2016, o 21:09

Re: ODU IDU - 200

Post autor: kosik10 »

Test był wykonywany w godzinach szczytu bo około 19 godziny więc w godzinach szczytu
Czyli skoro pod nadajnikem uzyskałem w granicach 6Mb/s to po zakupie ODU IDU i opcji że on złąpie LTE1800 w miejscu zamieszkania to też więcej nie wyciągnę?
A jak wygląda sprawa z wnioskem do PLUS-a o poprawę sytuacji
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

kosik10 pisze:Czyli skoro pod nadajnikem uzyskałem w granicach 6Mb/s to po zakupie ODU IDU i opcji że on złąpie LTE1800 w miejscu zamieszkania to też więcej nie wyciągnę?
Tak, gdybyś tego samego dnia, o tej godzinie wykonał test na ODU IDU z swojego domu – to prędkość nie przekroczyłaby wspomnianych 6Mb/s.
kosik10 pisze:A jak wygląda sprawa z wnioskem do PLUS-a o poprawę sytuacji
Jako obsługa forum wyślemy do odpowiedniej komórki naszej firmy sygnały o dużym obciążeniu sieci w tym regionie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
kosik10
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 20 lis 2016, o 21:09

Re: ODU IDU - 200

Post autor: kosik10 »

Witam,

A czy mogę prosić o numer wniosku/zgłoszenia które będziecie Państwo składać tak abym mógł monitorować ten temat?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

kosik10 pisze:A czy mogę prosić o numer wniosku/zgłoszenia które będziecie Państwo składać tak abym mógł monitorować ten temat?
Uwagi o dużym obciążeniu sieci przekazaliśmy w ramach wewnętrznej komunikacji w firmie. Jeżeli dodatkowo chciałbyś złożyć w tej sprawie zgłoszenie, to jak najbardziej jest to możliwe, ale wymaga kontaktu z kanałem autoryzowanym Internetowej Obsługi Klienta, lub też z naszą infolinią. Tam po weryfikacji klienta pracownik przyjmie zgłoszenie, które otrzyma swój indywidualny numer.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
artszym1
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2016, o 23:08

Re: ODU IDU - 200

Post autor: artszym1 »

Mam problem z wymuszeniem pasma "tylko 800 MHz".Sygnał jest przyzwoity 3 w porywach do 4 kresek. Odu Idu 200 mieli i mieli ,nie może się zalogować. Dodam że BTS jest dość blisko ok 1 km.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

artszym1, próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne (poprzez wciśnięcie i przytrzymanie co najmniej 10 sekund przycisków RST oraz ODU RST na obudowie IDU)?

Napisz jeszcze proszę, w jakiej lokalizacji łączysz się z siecią i od jak dawna obserwujesz ten problem?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
artszym1
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2016, o 23:08

Re: ODU IDU - 200

Post autor: artszym1 »

Reset nie pomógł.Jedyne działające wymuszenie to "tylko 1800 MHz" ,działa oczywiście też opcja "Auto"Sprzęt ODU IDU 200 mam od wczoraj(wcześniej korzystałem z ODU IDU 100) Próbowałem już kierować ODU na różne BTSy -na wszystkich to samo.
Załączniki
untitled.JPG
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

artszym1, dziękuję za informację o lokalizacji - to wyjaśnia sprawę. W Radomiu nie mamy stacji z LTE800. Jeżeli chodzi o LTE, nadajniki w tym mieście obsługują obecnie wyłącznie pasmo LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
artszym1
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 1 gru 2016, o 23:08

Re: ODU IDU - 200

Post autor: artszym1 »

Dzięki za pomoc, a czy planowane są w moim rejonie jakieś zmiany.
BTSy szczególnie w weekend są strasznie zapchane.

Sugerowałem się Mapą BTSów http://mapabts.pl W opisie nadajników według tej strony w mojej okolicy prawie wszystkie mają obsugę LTE 800
Ostatnio zmieniony 2 gru 2016, o 14:43 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono posty
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

artszym1, nie jesteśmy w stanie wypowiedzieć się co do wiarygodności przedstawionych tam danych. Dodam, że większość użytkowników korzysta z strony http://btsearch.pl/.

Jeżeli zaś chodzi o plany modernizacyjne względem Radomia, to złożyłem zapytanie w tej sprawie i czekam jeszcze na informację. Dam znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Adalea
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 13 gru 2016, o 02:02

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Adalea »

Witam
Jestem (nie)szcześliwym posiadaczem modemu odu 200, niestety prawie nie da się normalnie korzystać z internetu. Ciągle rozłącza połączenie niezależnie od ustawionego zakresu częstotliwości<800-1800MHz>. Na poprzednim modemie Router Modem LTE 4G TP-Link TL-MR6400 miałem taki problem, że od około 23 modem wisiał, pomagało tylko odłączenie zasilacza, myślałęm że to wina sprzętu. na odu jest identyczna sytuacja od 23 do 24-1 nie idzie korzystać z internetu, nie pomaga nawet reset, ciągle się łączy i tak w kółko. Teraz mam pytanie, czy idzie to jakoś sprawdzić gdzie leży przyczyna?
Dodam jeszcze że w ciągu dnia modem sam odłącza zasilanie od zewnętrznej anteny, tak jakby się resetował, od 23 jest dyskoteka. chciałbym sie dowiedzieć jak wyglada procedura reklamacji/naprawy?
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Przemek_Plus »

Adalea pisze:Dodam jeszcze że w ciągu dnia modem sam odłącza zasilanie od zewnętrznej anteny, tak jakby się resetował, od 23 jest dyskoteka.
Gdy sprzęt pobiera jakieś dane (np. oglądasz film, coś ściągasz z sieci) również zestaw się resetuje? Czy dzieje się tak wyłącznie w okresie „bezczynności”? Zaobserwowałeś taką zależność?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Adalea
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 13 gru 2016, o 02:02

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Adalea »

Swoja drogo resetuje się przy bezczynności. Tak to wygląda jakby modem miał dziwny system oszczędzania, zarządzania energią. Natomiast po 23 ciągle się resetuje, na starym modemie też był ten problem tylko ze góra dwa razy, a tu nie idzie korzystać z internetu
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: ODU IDU - 200

Post autor: Krzysiek_Plus »

Adalea, spróbuj też wejść w panel admina urządzenia, w zakładkę ustawienia -> zdalna aktualizacja i w polu „tryb aktualizacji” wybierz opcję „ręczny”. Czy wówczas sprzęt nadal się resetuje?

Jeśli nie rozwiąże to problemu to obawiam się, że pozostaje oddanie sprzętu do serwisu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ