A z ciekawości - jaka radiolinia obsługuje ten nadajnik i czy to ona przypadkiem nie jest "wąskim gardłem" ? Dodam że obok leci nowiutki światłowódKrzysiek_Plus pisze:Nie, nie ma na to wpływu.robi460 pisze:le nadajnik ma chyba po 1 antenie na sektor (a na niej lte 1800 gsm 900 i umts 900) może to ma wpływ na słabsze osiągi
Awaria BTS'a ?
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 32
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 2 lip 2016, o 15:50
Re: Awaria BTS'a ?
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Awaria BTS'a ?
robi460, nie posiadamy i nie przekazujemy takich informacji na forum.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 21:42
Re: Kiedy LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg
Dzień dobry,
Czy ostatnio zaszły jakieś zmiany na BTSie 24437 w Koźmicach Wielkich (kościół parafialny)? Chodzi mi szczególnie o LTE, które jeszcze kilka dni temu znakomicie działało (mieszkam 100 metrów od nadajnika) a w tej chwili mam spore problemy. Korzystam zarówno z anteny wewnętrznej w routerze, jak i zewnętrznej na dachu i mam zaniki sygnału, przełączanie z nadajnika na nadajnik.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
Dominik
Czy ostatnio zaszły jakieś zmiany na BTSie 24437 w Koźmicach Wielkich (kościół parafialny)? Chodzi mi szczególnie o LTE, które jeszcze kilka dni temu znakomicie działało (mieszkam 100 metrów od nadajnika) a w tej chwili mam spore problemy. Korzystam zarówno z anteny wewnętrznej w routerze, jak i zewnętrznej na dachu i mam zaniki sygnału, przełączanie z nadajnika na nadajnik.
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
Dominik
Ostatnio zmieniony 3 sie 2016, o 14:48 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Awaria BTS'a ?
dominikm27, nie, w ostatnim czasie nie przeprowadzaliśmy żadnych prac na tym nadajniku. Nie mamy też na chwilę obecną zgłoszeń z tej okolicy.
Sygnał znika momentami, a potem wraca do 5 kresek, czy stale utrzymuje się na niskim poziomie? Masz możliwość przetestowania karty na innym urządzeniu?
Sygnał znika momentami, a potem wraca do 5 kresek, czy stale utrzymuje się na niskim poziomie? Masz możliwość przetestowania karty na innym urządzeniu?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 21:42
Re: Awaria BTS'a ?
Wartość sygnału waha się między 1-3 kreski (na routerze i dwóch smartfonach), do tej pory było to mocne pięć na routerze (praktycznie maksymalne parametry) z racji anteny zewnętrznej i niewielkiej odległości od nadajnika. Być może uruchomiliście coś nowego (w LTE) w pobliżu i sprzęt szaleje.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Awaria BTS'a ?
dominikm27, owszem, uruchomiliśmy nową stację BT20475 w Wieliczce (w tym z LTE1800), ale to ponad 3,5 km, więc sygnał z tego nadajnika raczej nie powinien być mocniejszy od sygnału z BT24437, skoro ten znajduje się ledwie 100 metrów od Ciebie.
Za pomocą jakiego routera się łączysz z internetem? Jeżeli współpracuje on z LTE Watch, mógłbyś jednoznacznie sprawdzić, z jakiego nadajnika uzyskujesz w danej chwili sygnał.
Za pomocą jakiego routera się łączysz z internetem? Jeżeli współpracuje on z LTE Watch, mógłbyś jednoznacznie sprawdzić, z jakiego nadajnika uzyskujesz w danej chwili sygnał.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 21:42
Re: Awaria BTS'a ?
huawei b593s-22
I jeszcze pytanie: na jakich zakresach LTE pracuje w tej chwili nadajnik BT24437?
I jeszcze pytanie: na jakich zakresach LTE pracuje w tej chwili nadajnik BT24437?
Ostatnio zmieniony 3 sie 2016, o 15:46 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączono posty
Powód: połączono posty
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Awaria BTS'a ?
Niestety ten model nie współpracuje z LTE Watchdominikm27 pisze:huawei b593s-22
Ok, podeślij mi wobec tego tym formularzem numer telefonu przypisany do karty SIM. Postaramy się zweryfikować prawidłowe działanie sieci.
EDIT:
BT24437 obsługuje GSM, U900 i LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Dzisiaj zrobiłem jeszcze raz testy prędkości połączone z przestawianiem anteny aby wymusić połączenie z drugim BTS'em 34330. I przy połaczeniu do BT33219 transfer waha się w okolicach 1Mbps. Po wymuszeniu połączeniu z BTS o ID 34330 prędkość to 10-20Mbps pomimo słabego sygnału ! I co ja mam teraz zrobić ? W dzień LTE to maksymalnie 2Mbps ale coraz częściej jest to 1Mbps, tragedia. Wymusić na stałe połączenia z drugim, mniej obciążonym BTS'em w praktyce nie mogę bo ten wiecznie przeciążony daje zbyt mocny sygnał. Żeby modem połączył z tym normalnie działającym BTS'em o ID 34330 musiałem antenę panelową zasłonić od boku czaszą anteny satelitarnej.Krzysiek_Plus pisze:Fenio, technicy zweryfikowali sytuacje na tym BTS, nie stwierdzono by radiolinia była powodem/"wąskim gardłem".Fenio pisze:Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co wiem wygląda że nowy BTS korzysta ze zbyt słabej radiolinii jak na obszar który pokrywa zasięgiem. A pokrywa praktycznie całe centrum miasta oraz miasteczka sąsiadujące.
BT33219 jest położony wysoko, przez co jak sam zauważyłeś w zasięgu tego BTS'a jest bardzo duży teren (również lokalizacje które wcześniejszy BTS nie obejmował), dlatego też obciążenie (liczba użytkowników) jest zdecydowanie większa niż w przypadku drugiego BTS'a.
Niestety na obecną chwile mamy dosyć ograniczone możliwości na szybką poprawę przepustowość w tej lokalizacji, zaś kolejnym korkiem będzie najprawdopodobniej dodanie LTE2600 (zwiększenie pojemności sieci), niestety na obecną chwile nie jestem w stanie określić żadnego konkretnego terminu na realizację tych planów.
Czy Plus (podobno lider technologi LTE) nie zamierza nic z tym robić ? Przecież skoro u mnie są tak marne prędkości to wszyscy na tym sektorze muszą mieć podobnie. Nie ma lawiny reklamacji że z dnia na dzień internet z 15-30Mbps zszedł na 1-2Mbps przy jednoczesnym polepszeniu jakości sygnału gdy uruchomiono BT33219 ?
Tak wygląda LTE z BT33219 o godzinie 22:20 w dzień powszedni. Można sobie wyobrazić jak "wspaniale" to działa w weekendowy wieczór. Może by ten problem przekazać gdzieś wyżej do rozpatrzenia ? Umowa kończy mi się jeszcze w tym miesiącu i jak tak ma wyglądać LTE w Plusie to nie ma mowy żebym za to płacił przez kolejne 2 lata
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Awaria BTS'a ?
Fenio, już wcześniej przekazaliśmy twoje uwagi do odpowiedniego działu, Krzysiek_Plus odpowiedział Ci już jednak, jakie są przyczyny zaistniałej sytuacji. Rozumiem oczywiście, że uruchomienie BT33219 paradoksalnie pogorszyło jakość usług w Twojej lokalizacji, tym niemniej w skali globalnej modernizacja sieci pozwoliła: a) zwiększenie zasięgu i dostęp do LTE dla użytkowników, którzy dotychczas byli go pozbawieni; b) poprawienie transferów na 34330.Fenio pisze:Czy Plus (podobno lider technologi LTE) nie zamierza nic z tym robić ? Przecież skoro u mnie są tak marne prędkości to wszyscy na tym sektorze muszą mieć podobnie. Nie ma lawiny reklamacji że z dnia na dzień internet z 15-30Mbps zszedł na 1-2Mbps przy jednoczesnym polepszeniu jakości sygnału gdy uruchomiono BT33219 ? Tak wygląda LTE z BT33219 o godzinie 22:20 w dzień powszedni. Można sobie wyobrazić jak "wspaniale" to działa w weekendowy wieczór. Może by ten problem przekazać gdzieś wyżej do rozpatrzenia ?
Jako operator analizujemy statystyki takie jak pomiary prędkości w terenie czy też ilość zgłoszeń użytkowników, więc oczywiście możliwe, że w przyszłości struktura sieci w twojej okolicy będzie modyfikowana. Na chwilę obecną jednak nie możemy ani podać, ani zagwarantować, kiedy i czy miałoby to nastąpić.
Rozumiem, że „wymuszenie” sygnału z BT34330 może być trudne czy uciążliwe, ale skoro jak sam piszesz jest to możliwe, to na dzień dzisiejszy wydaje się być to najlepszym rozwiązaniem sytuacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
Powiedzmy że jeśli oferta utrzymaniowa będzie dobra to zaryzykuję przedłużeniem umowy. Ale z formularza pod "zostaw kontakt oddzwonimy" nie odpowiada mi korzystać bo wymagane jest zatwierdzenie:
Podsyłam więc na PW dane wymagane z formularza i jak ktoś z utrzymania chce to niech zadzwoni.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Polkomtel Sp. z o.o. 02-676 Warszawa, ul. Postępu 3.
Pole Zgody musi zostać zaznaczone.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji m.in. o nowych ofertach promocyjnych, produktach, usługach i konkursach oraz innych informacji handlowych, drogą elektroniczną przekazywanych przez Polkomtel Sp. z o.o.
Pole Zgody musi zostać zaznaczone.
Wyrażam zgodę na marketing bezpośredni Polkomtel przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon) i automatycznych systemów wywołujących m.in. na otrzymywanie informacji handlowych o nowych ofertach promocyjnych, produktach, usługach i konkursach. Oświadczenie jest niezależne od czasu obowiązywania Umowy.
- Przemek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1261
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51
Re: Awaria BTS'a ?
Fenio, dziękuję - numer dotarł. Przekazałem do Działu Utrzymania Klienta prośbę o kontakt z Tobą i przedstawienie oferty.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Awaria BTS'a ?
W miejscowości Lidzbark (i okolice) kod pocztowy 13-230 odnotowałem kompletny brak zasięgu sieci LTE,3G,HSPA. Sygnał 2G jest ale bardzo słaby.
Problem występuje od wczoraj od godziny OK 23:00 i nadal trwa. Zasięg innych sieci jest OK.
Nie działa internet domowy na sprzęcie IDU-ODU, brak sygnału na telefonie i routerze przenośnym ZTE.
Problem zgłosiłem telefonicznie w dziale technicznym, ale nie uzyskałem żadnych konkretnych informacji na temat awarii.
Pozdrawiam
Michał O.
Problem występuje od wczoraj od godziny OK 23:00 i nadal trwa. Zasięg innych sieci jest OK.
Nie działa internet domowy na sprzęcie IDU-ODU, brak sygnału na telefonie i routerze przenośnym ZTE.
Problem zgłosiłem telefonicznie w dziale technicznym, ale nie uzyskałem żadnych konkretnych informacji na temat awarii.
Pozdrawiam
Michał O.
Re: Awaria BTS'a ?
Dzień dobry.Powracam do państwa ponieważ znów występują takie problemy jak ostatnio .HSPA+ wczoraj wogole nie było od godz 4:10 do godz 18:20 .Czy przyczyny są wciąż te same? Czy można coś z tym zrobić.Z LTE. jest różnie.W tamtym tygodniu w środę byłem pod stacją bazową i RSRQ wynosiło -15, a prędkość pobierania była ok 1,80Mb/s .Co się dzieje?
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Awaria BTS'a ?
michoo_05, na obecną chwile nie mamy zgłoszonego żadnego problemu z tej lokalizacji. Czy problem występuje dalej?
Niestety tak.Krolgier pisze:HSPA+ wczoraj wogole nie było od godz 4:10 do godz 18:20 .Czy przyczyny są wciąż te same?
W LTE?Krolgier pisze:W tamtym tygodniu w środę byłem pod stacją bazową i RSRQ wynosiło -15
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ