LTE - D-Link DWR-921E

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
anti20
Nowy
Posty: 9
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem internetu LTE. Zakupilem go razem z modemem/routerem D-Link DWR-921E.
Internet po uzyskaniu połączenia działa prawidłowo (w oczach laika :)). Co pewien czas tracę połączenie i konieczne jest odczekanie kilkudziesięciu sekund / kilku minut by połączenie zostało wznowione.

Router ma 4 diody, w momencie utraty placzenia dwie od dolu (polaczenie z internetem oraz polaczenie z siecia 3G/4G) przesaja swiecic; czasami jedna z nich mruga na niebiesko.

Prosze o porady co moge zrobic by rozwiazac ten problem.
Dodam ze mam telefony w sieci Play i Truphone i udostepniajac internet z tych sieci bezposrednio z telefonow polaczenie dziala prawidlowo.

PS: mruga na niebiesko ta ostatnia (od LTE) - nie zdazylem napisac tego posta i juz utrata polaczenia :(

Lukasz
Ostatnio zmieniony 2 gru 2016, o 00:58 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zmiana działu na OFICJALNY DZIAŁ SIECI PLUS
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Krzysiek_Plus »

anti20, czyli problem występuje od samego początku? Czy próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

Witam,

Problem pojawia sie od pierwszego uruchomienia urzadzenia
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Krzysiek_Plus »

Krzysiek_Plus pisze:Czy próbowałeś przywrócić ustawienia fabryczne?
Proszę o odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

Tak. Po ustaiweniach fabrycznych dalej bez zmian. Ciagle zrywa polaczenie.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Krzysiek_Plus »

anti20, proszę przetestuj stabilność połączenie przy wymuszeniu połączenia "Tylko LTE" (w panelu admina routera wybierz: Internet -> tryb sieci -> Tylko LTE, następnie zachowaj zmiany).
Jeśli mimo to połączenie jest dalej zrywane, proszę sprawdź, jakie informacje w momencie występowania problemu zostały zapisane w „Dzienniku Zdarzeń” (System -> "Dziennik Zdarzeń").
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

po wybraniu tylko LTE nie uzyskalem polaczenia z internetem, wczoraj czekalem okolo 2 godzin i dzisiaj od rana. Po zmianie na automatyczny wybor sieci log jak ponizej:

(2016/12/10 10:22:25)Connected with 3G
(2016/12/10 10:22:48)Disconnected with LTE
(2016/12/10 10:22:48)Disconnected with LTE
(2016/12/10 10:22:49)Disconnected with
(2016/12/10 10:23:17)Connected with 3G
(2016/12/10 10:23:45)Disconnected with LTE
(2016/12/10 10:23:45)Disconnected with LTE
(2016/12/10 10:23:46)Disconnected with
(2016/12/10 10:24:20)Connected with 3G
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Daniel_Plus »

anti20, problem rozłączającego się połączenia najprawdopodobniej jest związany z nieprawidłowym działaniem urządzenia. Możesz skorzystać z naprawy gwarancyjnej. Oddając sprzęt do serwisu postaraj się proszę równie szczegółowo opisać problem, tak jak to zrobiłeś nam, bo powinno to ułatwić diagnozę usterki. Informacje na temat gwarancji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Krzysiek_Plus »

anti20, proszę podaj jeszcze RSCP, Ec/No, RSRP i RSRQ z panelu admina (System -> Diagnostyka) w momencie, kiedy router jest połączony w LTE oraz swoją dokładną lokalizację.

Proszę przetestuj również stabilność połączenia przy wyborze opcji "tylko WCDMA/HSPA+".
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

jakmam postepowac w przypadku bak polaczenia z LTE ?

Log przy 3G jak ponizej:
Preferowany rodzaj usługi: Automatycznie
RSSI: -72dBm
RSCP: -72dBm
RSRP:
SINR:
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Krzysiek_Plus »

anti20, czyli w przypadku wymuszenia sieci 3G nie ma problemu z zrywaniem połączenia ? Proszę podaj swoją lokalizację (miejscowość, ulice).
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

43-603 Jaworzno, Szprotawy.
Polaczenie "tylko WCDMA/HSPA+" obecnie testuje.

30 minut ciaglego dostepu; brak wpisow w dziennku zdarzen.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Przemek_Plus »

anti20, najprawdopodobniej przyczyną zrywania połączenia w LTE jest bardzo słaby sygnał uzyskiwany w tej technologii. Najbliższy nadajnik z LTE (BT52211) znajduje się przy ulicy Starowiejskiej 5, ponad 2 km od Twojej lokalizacji. W tej sytuacji rozwiązaniem jest bądź wymuszenie w panelu admina trybu "tylko WCDMA/HSPA+", bądź też - jeżeli chcesz korzystać z LTE - rozważenie zakupu kierunkowej anteny zewnętrznej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anti20
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2016, o 21:04

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: anti20 »

wg konsultanta telefonicznego mialem zle ustawiony punkt dostepu; zmienilem z *internet* na *plus* i po raz pierwszy mam polaczenie wg panelu administracyjnego router polaczenie z LTE. Obecnie zaczynam testowac jakosc polaczenia.

Status routera: 3 diody od gory na zielono, ostatnia na niebiesko. Polaczenie ok.

Log o 20:20 jak nizej
2016/12/13 20:14:16)Disconnected with 3G
(2016/12/13 20:15:19)Connected with LTE
(2016/12/13 20:15:19)Disconnected with LTE
(2016/12/13 20:15:20)Disconnected with LTE
(2016/12/13 20:15:52)Connected with LTE
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: LTE - D-Link DWR-921E

Post autor: Przemek_Plus »

anti20, ogólnie rzecz biorąc, przy złym APN w ogóle nie byłbyś w stanie połączyć się z LTE. Rozumiem, że przy dalszych testach nadal sygnał LTE jest niestabilny?

Podeślij mi też proszę tym formularzem numer telefonu przypisany do umowy - zweryfikujemy jeszcze dla pewności, czy na karcie SIM wszystko jest prawidłowo ustawione.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ