Problem z LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
andrew01
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 7 sty 2017, o 11:21

Problem z LTE

Post autor: andrew01 »

Witam,

od kilku dni jest problem z LTE pod Grudziądzem (miejsc. Ruda) - tam przynajmniej zlokalizowany jest nadajnik. Będąc około 600-700m od nadajnika transfer jest poniżej 1MB. Konsultant mówił, że stacja działa na LTE800 zamiast na LTE1800. Zgłoszenie numer C00000001332514 - jaki jest status zgłoszenia? Zidentyfikowano już może awarię? Jaki czas naprawy?

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z LTE

Post autor: Przemek_Plus »

andrew01, Twoje zgłoszenie nie zostało jeszcze rozwiązane, ale zgłosiłem interwencję w tej sprawie i poprosiłem o przyśpieszenie jego analizy. W momencie, gdy zostanie rozpatrzone, zostaniesz poinformowany o tym drogą SMS-ową.

Z swojej strony chciałbym zapytać natomiast z jakiego urządzenia obecnie korzystasz? Być może jest tam opcja „ręcznego" wymuszenia konkretnego pasma?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
andrew01
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 2017, o 11:21

Re: Problem z LTE

Post autor: andrew01 »

Dziękuję bardzo za odpowiedź i ponaglenie.

Niestety nie bardzo wiem jak ustawić konkretne pasmo, w ustawieniach tak wprost tego nie ma, jest tylko LTE/WCDMA/GSM. Urządzenia to Huawei B593, Hotspot Samsung SM-V101F oraz telefon Samsung S5 - na wszystkich w szczycie wyniki podobne. W nocy na S5 wyniki najlepsze, B593 niestety nie obsługuje LTE150. Na WCDMA jest jeszcze gorzej. Zauważyłem też, że BTS zachowuje się tak jak by był przeciążony, tzn. czasem download poniżej 1Mbit, a upload około 5-6Mbit oraz to, że w nocy około 3 wyniki były OK 40/12 (S5), 14/10 (B593), a w godzinach szczytu jest jak jest. Najdziwniejsze tylko to, że stało się to skokowo, obszar w zasadzie wiejski więc abonentów nie wiadomo ilu to nagle nie przybyło.

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z LTE

Post autor: Przemek_Plus »

andrew01, dziękuję za informację. Niestety, Twój router nie umożliwia "ręcznego" wymuszenia konkretnego pasma. Tym nie mniej, w Twojej lokalizacji powinieneś uzyskiwać sygnał LTE1800, a jako, że jest to pasmo z wyższym priorytetem, to właśnie z nim z automatu powinien łączyć się router.

Poczekajmy jeszcze na analizę zgłoszenia przez naszych techników - to powinno upewnić nas, czy problem leży po stronie stacji, czy raczej przyczyn szukać np. w urządzeniu.

EDIT: dostałem informację, iż stacja BT43418 w Rudzie jest mocno obciążona (co potwierdzałoby Twoje obserwacje), ale działa prawidłowo. Czy możesz spróbować przestawić router i w miarę możliwości ustawić go w kierunku nadajnika tak, aby maksymalnie poprawić siłę uzyskiwanego sygnału?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
andrew01
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 2017, o 11:21

Re: Problem z LTE

Post autor: andrew01 »

Tego się obawiałem....

A co się takiego stało, że nagle ten BTS jest tak obciążony skoro do tej pory transfery były OK?

Ruter stoi na parapecie okna, przez które widać nadajnik (około 600-700m), zasięg pełny.

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z LTE

Post autor: Przemek_Plus »

andrew01, mimo wszystko spróbowałbym jeszcze chociaż potestować inne ustawienie urządzenia, bo jeżeli obecnie łączysz się z LTE800 to oznacza to, że po prostu w Twojej lokalizacji sygnał LTE1800 jest zbyt słaby i router "spada" do LTE800. A jako, że LTE1800 jest znacznie pojemniejszym pasmem, to i jest w stanie zagwarantować lepsze prędkości przy dużym ruchu w sieci.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
andrew01
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 2017, o 11:21

Re: Problem z LTE

Post autor: andrew01 »

ok - spróbuję.

W jaki sposób na moich urządzeniach mógłbym zidentyfikować które pasmo jest używane?

EDIT:
Chciałbym mieć pewność, że niski transfer osiągam na LTE800 zamiast LTE1800.

I przy okazji pytanie, jakim cudem nie ruszając urządzeń, w ciągu dnia sygnał LTE1800 by spadał do kiepskiej jakości degradując połączenie do LTE800, podczas gdy w nocy sygnał byłby odpowiedni dla LTE1800?

Pozdrawiam
Andrzej
Ostatnio zmieniony 9 sty 2017, o 15:58 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączenie postów, proszę nie pisz post pod postem, korzystaj z opcji edytuj/zmień!
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem z LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

andrew01 pisze:I przy okazji pytanie, jakim cudem nie ruszając urządzeń, w ciągu dnia sygnał LTE1800 by spadał do kiepskiej jakości degradując połączenie do LTE800, podczas gdy w nocy sygnał byłby odpowiedni dla LTE1800?
Najprawdopodobniej Twoja lokalizacja jest na granicy sygnału tych dwóch częstotliwości, sam zaś poziom sygnału jest zależny od wielu wyników np.: warunków pogodowych.
andrew01 pisze:W jaki sposób na moich urządzeniach mógłbym zidentyfikować które pasmo jest używane?
Niestety na tym modelu routera nie ma możliwości weryfikacji, z której częstotliwości korzystasz.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
andrew01
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 2017, o 11:21

Re: Problem z LTE

Post autor: andrew01 »

Ja rozumiem, że temat zasięgu/jakości jest mocno niejednoznaczny, no ale bez przesady - do nadajnika mam 500-600m w linii prostej - niemniej dla czystości sumienia posprawdzam inne umiejscowienie urządzeń.

Co do sprawdzania pasma, to jak wcześniej pisałem używam także telefonu Samsung Galaxy S5 - także z oferty Plus'a więc jest to model dobrze Panom znany - czy na nim też nie ma możliwości sprawdzenia aktualnego pasma, poprzez dodatkowe oprogramowanie, czy chociażby przy użyciu kodu serwisowego *#0011#?

Obecnie największej tragedii nie ma, transfer na poziomie 5/7 - co i tak jest gorzej niż zazwyczaj bywało, ale mierzone po prostu telefonem, w pokoju na parterze. W menu, o którym wspomniałem wyżej pokazały się poniższe parametry:

Obrazek

Obrazek


godz. 22:20 test na ruterze B593:


Obrazek

Obrazek


Z tego o doczytałem na forum parametry RSRQ i RSRP są z zakresu Doskonały/Bardzo dobry, więc nie wiem czy w ogóle byłbym w stanie coś tu jeszcze poprawić. Jutro wstawię jeszcze wyniki będąc podłączonym do innego nadajnika.

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Problem z LTE

Post autor: Przemek_Plus »

andrew01 pisze:Co do sprawdzania pasma, to jak wcześniej pisałem używam także telefonu Samsung Galaxy S5 - także z oferty Plus'a więc jest to model dobrze Panom znany - czy na nim też nie ma możliwości sprawdzenia aktualnego pasma, poprzez dodatkowe oprogramowanie, czy chociażby przy użyciu kodu serwisowego *#0011#?
Istnieją zewnętrze aplikacje na Androida, takie jak chociażby Network Cell Info czy Netmonitor, ale z tego co wiem, nie dają one podglądu na to, z jakiej częstotliwości korzystasz. Można w nich sprawdzić na przykład poziom sygnału czy to, do jakiego nadajnika jesteś podłączony, ale konkretną częstotliwość – obawiam się, że nie.
andrew01 pisze:Z tego o doczytałem na forum parametry RSRQ i RSRP są z zakresu Doskonały/Bardzo dobry, więc nie wiem czy w ogóle byłbym w stanie coś tu jeszcze poprawić. Jutro wstawię jeszcze wyniki będąc podłączonym do innego nadajnika.
Ogólnie rzecz biorąc - wartość RSRP (czyli siła sygnału) jest bardzo dobra, RSRQ (czyli jakość) - niestety raczej średnia. Tutaj tabelka obrazująca to zagadnienie. Prawdopodobnie kiedy sieć jest mocno obciążona pogarsza się właśnie RSRQ i router przechodzi wówczas na wolniejsze LTE800. Dlatego też poprawienie tego parametru (np. poprzez przetestowanie innego ustawienia urzadzenia) być może pozwoliłoby na ustabilizowanie połączenia w LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ