Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
strazak
Nowy
Posty: 6
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 09:53

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: strazak »

Właśnie się dowiedziałem co to znaczy lejek w Plusie. Od trzech lat jestem z nimi i nigdy lejka nie miałem ale po przedłużeniu umowy zaczęły się dziwne rzeczy. Wcześniejszy limit miałem na 25Gb i żadnych problemów po przekroczeniu a teraz mam 90m Gb i po przekroczeniu stałem się dla Plusa "złodziejem" bo w myśl ich rozumowania udostępniam internet na lewo i prawo więc należy mnie przyblokować. Wiem że to temat rzeka ale podpisując przedłużenie umowy i mając na uwadze poprzednie doświadczenia nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy a co najważniejsze nitkt mi nie powiedział o tak drastycznym spadku prędkości. Także wyrolowałem się sam podpisując umowę. Czy jest jakaś szansa z tego wybrnąć?
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: habish »

Sprawdź w Plus Online w zakładce Usługi czy masz aktywne LTE bez limitu.
W zakładce Pakiety upewnij się czy całkowicie wykorzystałeś pakiet podstawowy.
strazak
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 09:53

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: strazak »

Limit wykorzystałem i to rozumiem ale LTE bez limitu mam aktywne a Pan na infolinii zwyczajnie mnie zbył twierdząc że limit podstawowy został wykorzystany i prędkość będzie bardzo mała ponieważ inni nie wykorzystali swoich limitów i to oni się liczą a nie ja. I to wszystko w myśl zasady równego dostępu do LTE :-)

Jestem skłonny zaakceptować to że prędkość spada ale żeby spadało do poziomu poniżej 0,5 Mb/s to już dramat. Szkoda że nikt nie wspomniał o tym kiedy podpisywałem aneks bo inaczej bym to rozwiązał. Ponadto wcześniej nie było żadnych problemów ale po podpisaniu przedłużenia umowy takie cuda się zaczęły. Teraz mam problem tu coś napisać a o innych rzeczach mogę zapomnieć.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, o 11:22 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie postów - proszę nie pisz post pod postem, tylko używaj opcji Zmień
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

W innej miejscowości również te same parametry:
Obrazek
puszeq
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 21:57

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: puszeq »

Witam, podpinam się pod temat.
LTE bez limitu - sprawdzone - włączone;
Podstawowy pakiet danych - przekroczony.
Sytuacja taka jest od czwartku 13.04.2017
Wynik na dzień dzisiejszy:
Obrazek
Obrazek
ktry
Szalony PlusManiak
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:18
Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: ktry »

W 90 % swoich wypowiedzi narzekam na sieć Plus pod różnymi względami,ale jedno muszę przyznać. Mimo przekroczonego pakietu podstawowego o 100% nigdy nie dopadł mnie FUP . W moim przypadku podstawa to 60 GB,a co miesiąc wykorzystuję do 150 GB max. Fakt że w szczycie prędkości w LTE mam kosmiczne czyli 1-2 Mbity poza nawet do 90 Mbit dochodzą ,ale ograniczenia na razie brak. Możliwe że macie nie włączone LTE bez limitu i dlatego was tnie odrazu po przekroczeniu podstawy.
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Z przedmówcą nie będę polemizował, po prostu pisze kocopoły. Ja od 17 powinienem mieć włączony nowy okres rozliczeniowy, a dalej jest haniebna prędkość.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, o 11:30 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: edycja postu na podstawie pkt. 4 Regulaminu PlusForum
puszeq
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 21:57

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: puszeq »

ktry, na pewno? ;)
Obrazek
Obrazek
Dla pewności masz wycinki i ze strony i z aplikacji :)
A tutaj stan z godziny 02:51. Chyba nie tak powinno być w nocy... (chociaż ping mi odpowiada, reszta kompletnie nie)
Obrazek
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Rano zaczął działać pakiet bieżący i różnica między tym co mam po przekroczeniu pakietu podstawowego, a w pakiecie jest kolosalna.
Obrazek
ktry
Szalony PlusManiak
Posty: 212
Rejestracja: 4 maja 2014, o 13:18
Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: ktry »

To pochwalcie się chociaż o ile żeście ten limit podstawowy przekroczyli. Bo ja jak wspomniałem to praktycznie zawsze o 100 % ,lub więcej i nigdy mnie FUP nie dopadł. A nadajnik mam przeciążony ,bo w szczycie prędkości spadają do 1-2 Mbit.
puszeq
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 21:57

Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: puszeq »

Nie mam pojęcia o ile przekroczyłem, ale jak sadze to w okresie świat dużo ludzi wraca na wsie (mieszkam pod miastem) i siedzi na internecie, dlatego mi po przekroczeniu nałożyli FUP, bo inni nie mogą przy jajeczku OpenFM DiscoPolo posłuchać [FACE WITH TEARS OF JOY]
Pewnie przekroczenie jest rzędu 100-200%, bo 4 komputery, 4 telefony, YouTube, streamy itp


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

ktry nie wiem ile, ale stawiam że 5 kB, czyli jak pisałem wcześniej po pakiecie podstawowym od razu lejek włączają. Po moich 70GB w pakiecie nigdy nie miałem prędkości większej niż te około 0,4 Mb/s przy download. A reklamacje już ze 4 odrzucili i piszą że jest ok, a ja na pewno na takie warunki nie zgadzałem się przy aneksie do umowy w czerwcu 2016.
Nawet mi nie chcą udostępnić nagrania rozmowy na podstawie którego mają umowę ze mną. Ja zanim zgodziłem się przedłużyć umowę o lejek pytałem ze 3 razy i zapewniano mnie że będzie po pakiecie podstawowym internet z maksymalną dostępną prędkością w zasięgu LTE.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Daniel_Plus »

Mariusz 666, wracając do zgłoszenia z 14 kwietnia to rano faktycznie występował przejściowy problem ze stacją, z którą się łączyłeś. W związku z tym, że podobne niskie prędkości odnotowałeś również w dwóch kolejnych dniach ponownie zgłosiłem sprawę do zweryfikowania.

strazak, czy prędkość pobierania na poziomie 0,5 Mbit/s odnotowujesz od razu po przekroczeniu pakietu podstawowego?

puszeq, w Twoim wypadku, gdy przekroczenie jest rzędu 200% pakietu podstawowego ograniczenie prędkości może wynikać ze wspomnianego już w tym wątku limitu FUP. Wykorzystanie może być nawet większe, jeśli tak jak napisałeś, kilka urządzeń podłączonych jest do internetu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Ja te niskie prędkości odnotowuję od października 2016, bo dopiero w połowie września 2016 polkomtel włączył mi pakiet podstawowy 70 GB (od czerwca 2016 miałem ustawienia jak przy poprzedniej umowie 25 GB), więc zrzutów ekranu ze speedtest.pl mam bardzo wiele. Tylko przy reklamacjach które zgłaszałem, polkomtel, a właściwie pracownicy tej firmy z działu reklamacji mieli te dowody w głębokim poważaniu.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Daniel_Plus »

Mariusz 666, dziękuję za dodatkowe szczegóły. Sprawa jest dalej weryfikowana.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ