Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
NavarXo
Początkujący PlusManiak
Posty: 22
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 cze 2015, o 18:31

Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: NavarXo »

Aktualnie jestem użytkownikiem Ja+ LTE 40GB i powoli zaczyna dobiegać koniec umowy.

Więc tu mi zostaje albo zrezygnować z dalszych usług albo ją przedłużyć. I sprawa wygląda tak.

LTE 15 GB
Podstawowy pakiet 25GB

Odkąd zostało uruchomione na wieży LTE 1600MHz jestem bardzo zadowolony z prędkości internetu. Ale niestety tylko z prędkości.

Przepustowość łącza w tym momencie to dla mnie naprawde duży plus.
Tak samo ma się rzecz ze stabilnością. Internet jest praktycznie zawsze i wszędzie.

Tylko limit danych rujnuje tą ocenę i jakby mnie ktoś miał zapytać to ewidentnie bym go uprzedził o tych limitach danych bo to naprawde duże utrudnienie. Szczególnie wtedy kiedy z internetu chce kożystać w domu kilka osób. Tak naprawdę 40 GB to mało i trzeba zaciskać pasa, żeby to starczyło na cały miesiąc. Czyli filmy w najniższych jakościach, mało jakiegokolwiek ściągania (ja osobiscie jestem graczem i czuje żal kiedy nie moge sobie czasem zagrac w cos bo instalacja + aktualizacje wezma mi raptem 30GB lub nawet wiecej i jestem praktycznie bez internetu już)

Przedłużając umowe moge sobie dobrac 2krotnie wiekszy pakiet (np 80GB) co mnie oczywiście od razu odpycha bo "pakiet - limit danych" :/ . Ale zauważyłem dopisek LTE bez limitu. I chce na ten temat uzykać informacje.

- Czy to trzeba aktywować czy aktywowane jest od razu wraz z przedłużeniem umowy?
- Czy to oznacza że zachowana zostanie wydajność sieci nawet po ściągnięciu w ciągu miesiąca 2000GB?
- Czy lejek nie zostanie założony w przypadku wysokiej średniej ilości przepuszczanych danych na dzien? To znaczy czy np jak bede sobie pobierał nawet po 200GB na dzień to czy zostanie zachowana wydajność internetu?

Mnie interesuje jedynie stały pakiet danych bez jakichkolwiek lejków czy limitów. Prędkości faktyczniej down/up może być nawet 2MB(ajty). Żeby jedynie nie martwić się jakimikolwiek limitami. Bo czlowiek czasem czuje kajdany na rekach kiedy nie moze robic czegos co inni powszechnie robia.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Daniel_Plus »

NavarXo
NavarXo pisze:- Czy to trzeba aktywować czy aktywowane jest od razu wraz z przedłużeniem umowy?
Usługę należy aktywować.
NavarXo pisze:- Czy to oznacza że zachowana zostanie wydajność sieci nawet po ściągnięciu w ciągu miesiąca 2000GB?
Prędkość wysyłania i odbierania danych jest zależna od wielu czynników np. topografii terenu, dostępnych technologii, obciążenia sieci, warunków atmosferycznych. W rezultacie te prędkości mogą być zmienne. Ale odnosząc się do samej ilości ściągniętych danych to taki rząd wielkości najprawdopodobniej będzie skutkował ograniczeniem prędkości w ramach polityki FUP.
NavarXo pisze:- Czy lejek nie zostanie założony w przypadku wysokiej średniej ilości przepuszczanych danych na dzien? To znaczy czy np jak bede sobie pobierał nawet po 200GB na dzień to czy zostanie zachowana wydajność internetu?
Tutaj również odpowiedź wiąże się z działaniem ograniczenia prędkości w ramach FUP. Więcej o FUP pisaliśmy na forum np. tutaj.

Przy wyborze konkretnej oferty powinieneś wziąć pod uwagę wielkość danych, jaką transferujesz w danym miesiącu. Aktualnie posiadany pakiet 25 GB, według tego co napisałeś, wydaje się za mały, jeśli podczas jednego dnia jesteś w stanie przesłać ok. 30 GB. Obecnie największy pakiet podstawowy to 120 GB: http://www.plus.pl/internet-lte/modemy- ... dluz-umowe
Dodatkowo możesz aktywować wspomnianą usługę LTE bez limitu danych oraz Pakiet nocny 200 GB co znacząco zwiększy liczbę danych, które może przesłać z maksymalną prędkością.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
anilorak44
Początkujący PlusManiak
Posty: 11
Rejestracja: 3 mar 2017, o 22:35

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: anilorak44 »

Jak to jest z tym limitem? Jak wezmę sobie umowe na 40gb i do tego nielimitowane lte i np. wykorzystam te 40gb w 10 dni to co potem? rozumiem że jak będzie mi łapało cały czas lte to mam bez limitu? a w tych momentach kiedy lte nie bedzie to co? znaczy że wtedy bedzie tak wolna prędkośc jakby internetu wcale nie było tak?
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: habish »

Dokładnie tak.
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Ja nie wierzyłbym Plus. Obiecane miałem telefonicznie (bo tylko tak mają ze mną podpisaną umowę, brak podpisu na umowie), że będę miał w zasięgu LTE maksymalną dostępną prędkość internetu i nie spadnie ona po przekroczeniu pakietu podstawowego.

Mnie lejek od razu zakładają po przekroczeniu pakietu podstawowego 70 GB, więc nie miałem nigdy okazji przekroczyć nawet magicznych 100 GB w tej sieci. Od momentu podpisania aneksu mam same z nimi problemy, więc radzę się zastanowić przed podpisywaniem. Dogadać się z nimi też nie idzie, bo jak mantrę powtarzają punkt 10 regulaminu o możliwości zmniejszenia do 32 kb/s. Tylko zapomnieli o logice, bo nie ma tam zapisu, że będą notorycznie zmniejszać do prędkości 0,4 Mb/s i na stałe po przekroczeniu pakietu podstawowego (przy tej prędkości otworzyć jakiś portal internetowy to około 1,5 minuty). Standardowo nabijają ludzi w butelkę i tłumaczą się tym punktem, nijak ma to się do zasady FUP, bo tą prędkość mam również o każdej porze dnia i nocy po pakiecie podstawowym. Jeszcze poprzez infolinię mówią, że nie ma lejka a dowody w postaci zrzutu ekranów na speedtest.pl o tym jednoznacznie świadczą.

Osobiście odradzam każdemu przedłużenie umowy na LTE w Plus, ja będę się męczył albo w pozwie zbiorowym, albo jeszcze 19 miesięcy, żeby zakończyć ta gehennę. Mam nadzieję, że ta kara nałożona niedawno przez UOKiK za ta ściemę z "limitem danych" nauczy coś potencjalnych abonentów, bo operator ma to gdzieś jak widać.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Krzysiek_Plus »

Mariusz 666 pisze:Standardowo nabijają ludzi w butelkę i tłumaczą się tym punktem, nijak ma to się do zasady FUP, bo tą prędkość mam również o każdej porze dnia i nocy po pakiecie podstawowym.
Czyli przed wykorzystaniem pakietu podstawowego masz wyższe prędkości w tych godzinach?
Mariusz 666 pisze:Mnie lejek od razu zakładają po przekroczeniu pakietu podstawowego 70 GB, więc nie miałem nigdy okazji przekroczyć nawet magicznych 100 GB w tej sieci.
Z Twojego opisu wynika, że na usłudze, z której korzystasz nie ma aktywnej usługi "LTE bez limitu" lub działa nie prawidłowo. Czy sprawdzałeś np.: w Plus online czy usługa jest aktywna?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Krzysiek_Plus pisze:
Mariusz 666 pisze:Standardowo nabijają ludzi w butelkę i tłumaczą się tym punktem, nijak ma to się do zasady FUP, bo tą prędkość mam również o każdej porze dnia i nocy po pakiecie podstawowym.
Czyli przed wykorzystaniem pakietu podstawowego masz wyższe prędkości w tych godzinach?
Tak np przed chwilą sprawdzane na speedtest.pl 15,18 Mb/s download, a upload 8,79 Mb/s. Ogólnie w pakiecie mam w centrum Szczecina download w przedziale 10-42 Mb/s.
Krzysiek_Plus pisze:
Mariusz 666 pisze:Mnie lejek od razu zakładają po przekroczeniu pakietu podstawowego 70 GB, więc nie miałem nigdy okazji przekroczyć nawet magicznych 100 GB w tej sieci.
Z Twojego opisu wynika, że na usłudze, z której korzystasz nie ma aktywnej usługi "LTE bez limitu" lub działa nie prawidłowo. Czy sprawdzałeś np.: w Plus online czy usługa jest aktywna?
Usługę "LTE bez limitu danych za 0 zł" mam aktywną w Plus online.
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Poza tym zgłaszałem ze 4 reklamacje na ten temat i zawsze odmowa i nieadekwatne do poruszonego problemu odpowiedzi.
Obecnie używam bardzo mało internetu, nawet Netflixa już nie oglądam ani Ipli, bo później nawet przelewu nie wykonam w komfortowych warunkach jak włączą mi lejek.
jovi123
PlusManiak
Posty: 112
Rejestracja: 24 sty 2017, o 17:10

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: jovi123 »

większość problemów o których czytam na forum związana jest chyba z tym że plus nie pomyślał o tym aby w dużych miastach stworzyć sieć serwisów stacjonarnych które w sposób fizyczny i namacalny mogły by sprawdzić poprawność działania usługi , karty czy modemu , większość użytkowników nie ma technicznej możliwości ani wiedzy aby stwierdzić co jest przyczyną problemów, ludzie zamiast korzystać z usług bawią się w serwisantów i zamiast surfować po internecie siedzą na testerach prędkości, rozwój technologii bez zaplecza serwisowego powoduje zastój i odpływ klientów, to tak jak by producent samochodów nie pomyślał o autoryzowanym serwisie tylko telefonicznie lub meilowo podsuwał pomysły jak naprawić samochód ,,,absurd po prostu absurd
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Michał_Plus »

Mariusz 666, prześlij numer na jaki masz zarejestrowaną usługę tym formularzem. Sprawdzimy dokładnie na czym polega problem.

Mariusz 666, dziękuję za przesłany numer. Twoja konfiguracja wygląda prawidłowo. Napisz proszę w momencie jak zostanie ograniczona Ci usługa. Będę mógł sprawdzić nałożone limity.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, o 10:55 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Dopisana odpoiwedz dla Mariusz 666.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Właśnie przed chwilą wyczerpałem pakiet podstawowy (70GB)i oto moja parametry:
Obrazek
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Michał_Plus pisze:Twoja konfiguracja wygląda prawidłowo. Napisz proszę w momencie jak zostanie ograniczona Ci usługa. Będę mógł sprawdzić nałożone limity.
I tak właśnie wygląda ta prawidłowa konfiguracja od momentu przedłużenia umowy telefonicznie. 4 reklamacje odrzucone, bo wszystko niby w porządku, a g...o a nie w porządku.

Pozdrawiam ciepło wszystkich klientów Plusa :-)
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

No i speedtest zrobiony przed chwilą:
[URL=http://www.speedtest.pl/]Obrazek

Te same parametry, a mówią że lejka nie ma i jest zasada "FUP"?!
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Krzysiek_Plus »

Mariusz 666, przekazaliśmy sprawę do weryfikacji, dam znać jak tylko otrzymam odpowiedź.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Mariusz 666
Początkujący PlusManiak
Posty: 14
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 17:30

Re: Jedno pytanie dotyczące limitu danych (lejek)

Post autor: Mariusz 666 »

Losowe codzienne testy prędkości, będę zamieszczał do 17.04., bo znowu może mi nikt nie uwierzy.

Obrazek
ODPOWIEDZ