Witam
21 marca 2017 zgodziłem się w rozmowie telefonicznej na aneks do umowy na Internet - dostałem 9,99zł brutto za 20GB danych (poprzednio 49,99zł brutto za 50GB).
29 marca otrzymałem mailem tzw. "Zieloną fakturę" z jedną pozycją "Abonament" na kwotę 9,99zł brutto z dopiskiem "za okres 25.02-24.03.2017" ale "okres rozliczeniowy 25.03.2017 do 24.04.2017". Czyli na razie wszystko ok.
Teraz jednak otrzymałem kolejną fakturę, na której doliczono mi, prócz abonamentu 9,99zł brutto, dwie dodatkowe pozycje:
Ochrona Internetu 25.03.2017 do 24.04.2017 9zł brutto
Ochrona Internetu 25.04.2017 do 24.05.2017 9zł brutto
w związku z czym rachunek niespodziewanie wzrósł prawie 3x.
Oczywiście nie włączałem tej usługi, nikt mnie nie poinformował o jej "automatycznym" włączeniu po aneksie (chyba tam zresztą nic nie ma na ten temat).
Zresztą - czy jakby ta usługa włączała się automatycznie - nie powinienem zapłacić za nią w poprzedniej fakturze ?
A jeśli została zaliczona jako usługa ponadabonamentowa - nie powinienem zapłacić za nią tylko "z dołu" ? A jeśli "z dołu" to czemu za kolejny miesiąc mam zapłacić "z góry" ?
I jeszcze jedna możliwość - okres promocyjny (o którym nic nie wiem) - jeśli usługa była właczona "promocyjnie" na miesiąc, to czemu teraz mam za nią zapłacić ?
Złożyłem już odpowiednią reklamację telefonicznie do BOK, ale te pytania mnie strasznie nurtują - może ktoś zna odpowiedź na nie ?
EDIT:
sprawdziłem aneks w domu - niestety (dla mnie) jest tam informacja o automatycznym włączeniu tej usługi w ciągu 5 dni od wejścia aneksu w życie. Facet z BOK nic mi o tym nie powiedział i nie upilnowałem... :(
Jednak jest tam zapis, że w pierwszym okresie rozliczeniowym jest gratis - czemu więc naliczono mi za nią opłatę za ten okres ?
Niezamówiona usługa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Prawie PlusManiak
- Posty: 30
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 27 paź 2015, o 16:34
- Daniel_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 1629
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01
Re: Niezamówiona usługa
langolier
Opłaty abonamentowe naliczane są na miesiąc z góry.langolier pisze:"Abonament" na kwotę 9,99zł brutto z dopiskiem "za okres 25.02-24.03.2017" ale "okres rozliczeniowy 25.03.2017 do 24.04.2017"
Informacja jest zawarta w regulaminie promocji.langolier pisze:Oczywiście nie włączałem tej usługi, nikt mnie nie poinformował o jej "automatycznym" włączeniu po aneksie (chyba tam zresztą nic nie ma na ten temat).
Nie.langolier pisze:Zresztą - czy jakby ta usługa włączała się automatycznie - nie powinienem zapłacić za nią w poprzedniej fakturze ?
Usługa "na próbę" bezpłatna jest przez pierwszy miesiąc, więc w tym okresie nie powinna być naliczona za nią opłata.langolier pisze:A jeśli została zaliczona jako usługa ponadabonamentowa - nie powinienem zapłacić za nią tylko "z dołu" ? A jeśli "z dołu" to czemu za kolejny miesiąc mam zapłacić "z góry" ?
Ta pozycja wzbudza wątpliwości, ponieważ opłata jest naliczona na 2 miesiące do przodu i to powinno zostać wyjaśnione reklamacyjnie.langolier pisze:Ochrona Internetu 25.04.2017 do 24.05.2017 9zł brutto
To jest usługa "na próbę", czyli najpierw jest bezpłatna, a gdy ten okres mija to usługa staje się płatna. Jak każdą tego typu usługę można wyłączyć na kilka sposobów (podanych w regulaminie) już od pierwszego dnia, gdy jest aktywna.langolier pisze:I jeszcze jedna możliwość - okres promocyjny (o którym nic nie wiem) - jeśli usługa była właczona "promocyjnie" na miesiąc, to czemu teraz mam za nią zapłacić ?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niezamówiona usługa
Odpowiem tak: włączenie usługi po kilku dniach i niepoinformowanie mnie przy składaniu oferty przez telefon o tym dodatkowym koszcie to wyłudzenie kasy - przy poinformowaniu wyłączyłbym taką usługę natychmiast i nie byłoby problemu.
No bo czemu usługa nie jest włączana od razu, od pierwszego dnia ? Chyba tylko i wyłącznie po to, bym ją przegapił, ponieważ nie występuje na pierwszej fakturze (nawet jako pozycja "promocja za 0zł") i usypia moją czujność.
No cóż, przeboleję te pozostałe 14 miesięcy i tym razem definitywnie rozwiążę umowę z operatorem, który próbuje mnie złapać na kruczki w umowie i niedomówienia - ponieważ czuję się oszukany: kwota mała a uraz duży.
No bo czemu usługa nie jest włączana od razu, od pierwszego dnia ? Chyba tylko i wyłącznie po to, bym ją przegapił, ponieważ nie występuje na pierwszej fakturze (nawet jako pozycja "promocja za 0zł") i usypia moją czujność.
No cóż, przeboleję te pozostałe 14 miesięcy i tym razem definitywnie rozwiążę umowę z operatorem, który próbuje mnie złapać na kruczki w umowie i niedomówienia - ponieważ czuję się oszukany: kwota mała a uraz duży.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: Niezamówiona usługa
langolier, tak jak wyjaśniliśmy w poprzedniej poście wszystkie informacje i zasady działania usług dodatkowych są opisane w regulaminie Twojej promocji. Jeśli zgadzasz się z naliczoną opłatą sugeruje zgłosić reklamacje.
Jak zgłosić reklamacje?
Jak zgłosić reklamacje?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Niezamówiona usługa
Jakby Pan, Krzysiek_Plus, czytał z uwagą posty, to by Pan doczytał już w pierwszym poście, że reklamację już złożyłem.Krzysiek_Plus pisze:langolier, tak jak wyjaśniliśmy w poprzedniej poście wszystkie informacje i zasady działania usług dodatkowych są opisane w regulaminie Twojej promocji. Jeśli zgadzasz się z naliczoną opłatą sugeruje zgłosić reklamacje.
Jak zgłosić reklamacje?