Teraz jest 16 gru 2017, o 00:22

Zostaw Kontakt




Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post13 cze 2017, o 15:27

Witam,

czy są jakiekolwiek szanse na rozwiązanie umowy Plus Internet LTE ze względu na wiecznie przeciążony nadajnik co skutkuje transferami rzędu 1-2Mbps? Byłbym skłonny również "wymienić" Internet LTE na Telewizję w CP - o ile taka ewentualność byłaby możliwa.

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post13 cze 2017, o 16:11

andrew01 napisał(a):czy są jakiekolwiek szanse na rozwiązanie umowy Plus Internet LTE ze względu na wiecznie przeciążony nadajnik co skutkuje transferami rzędu 1-2Mbps?

Niestety nie.

W ciągu miesiąca powinno zacząć działać LTE1800 na BT44057, więc możliwe, że przejmie część ruchu z BTS, z którego obecnie korzystasz i transfery się częściowo poprawią.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post13 cze 2017, o 19:10

Podobno BTS w Starych Marzach ma być zmodyfikowany jeszcze w tym miesiącu, ale co do poprawy to podchodzę bardzo ostrożnie, przejmie on część północy od "mojego" BTS'a BT43418 ale i tak na południu jest kompletna susza jeśli chodzi o BTS'y Plusa.....

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 951
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 184 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post14 cze 2017, o 09:03

andrew01, niestety nie ma na razie planu budowy nowych stacji. Modernizacja okolicznych stacji jak najbardziej pozytywnie wpływa na pojemność i osiągane prędkości. Zaczekajmy więc na rezultaty ;-)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post17 cze 2017, o 19:38

Nie wiem czy BT44057 został już zmodernizowany ale jak na sobotni wieczór to wynik całkiem niezły :)

Obrazek

Zmieniłem też modem z Huawei B593 na technologicznie nowszy Hot spot Samsung SM-V101f więc może "łapię" mniej obciążone pasmo LTE.

Jeszcze prośba o informacje, jakie dokładnie pasma LTE (800,1800,2600, itp) dostępne są na nadajniku BT43418?

Pozdrawiam
Andrzej
Ostatnio edytowano 19 cze 2017, o 09:08 przez Daniel_Plus, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączenie postów - proszę nie pisz post pod postem, tylko używaj opcji Zmień
Offline
Avatar użytkownika

Daniel_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 951
  • Dołączył(a): 5 wrz 2016, o 13:01
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 184 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post19 cze 2017, o 09:10

andrew01
BT43418 - wszystkie dostępne pasma: GSM, U900, U2100, LTE800 i LTE1800.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post20 cze 2017, o 20:57

Euforia długo nie trwała, obecnie max to:

Obrazek

Wiadomo już może coś konkretniejszego nt modernizacji BT44057?

Druga sprawa, jak wygląda sprawa priorytetów pasm? Skoro nadajnik mam blisko (wysoki i dobry sygnał) to co powoduje, że cały czas działam na LTE800 zamiast LTE1800?

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 736
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post21 cze 2017, o 09:05

andrew01,
andrew01 napisał(a):Wiadomo już może coś konkretniejszego nt modernizacji BT44057?
w trakcie :-).
andrew01 napisał(a):Druga sprawa, jak wygląda sprawa priorytetów pasm?
Zapewne sprzęt łapie mocniejszy lub mniej obciążony sygnał z LTE800 i stąd łączy się w tym trybie.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post21 cze 2017, o 09:11

Michał_Plus napisał(a):Zapewne sprzęt łapie mocniejszy lub mniej obciążony sygnał z LTE800 i stąd łączy się w tym trybie.


Czyli mam rozumieć, że wyboru dokonuje modem? Stacja BTS nie ma tu nic do "gadania"?

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post21 cze 2017, o 09:43

andrew01, w jaki sposób zweryfikowałeś, że łączysz się w LTE800? UL 24 Mb/s nie jest możliwy w przypadku pasma LTE800.

andrew01 napisał(a):Czyli mam rozumieć, że wyboru dokonuje modem? Stacja BTS nie ma tu nic do "gadania"?

Modem będzie logował się w pierwszej kolejności do LTE1800, a przy braku tego sygnału do LTE800. W przypadku niektórych urządzeń dodatkowo jest możliwość wymuszenia konkretnego pasma z poziomy panelu admian urządzenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post21 cze 2017, o 10:03

Podgląd na używane pasmo mam na telefonie Samsung S5 (menu serwisowe *#0011#). Wynik 24Mb/s mógł być osiągnięty na LTE1800, stąd moje pytanie, które z urządzeń o tym decyduje i na jakich zasadach.

Co do wymuszania konkretnego pasma to w najbliższym czasie to przetestuję - obecnie używane przeze mnie urządzenia takiej opcji nie posiadają.

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post22 cze 2017, o 09:33

andrew01 napisał(a):Podgląd na używane pasmo mam na telefonie Samsung S5 (menu serwisowe *#0011#). Wynik 24Mb/s mógł być osiągnięty na LTE1800, stąd moje pytanie, które z urządzeń o tym decyduje i na jakich zasadach.

Większy priorytet ma LTE1800, więc jeśli sygnał jest dostępny to urządzenie będzie w pierwszej kolejności logować się do tego pasma.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post22 cze 2017, o 10:07

To dlaczego skoro jest na BT43418 dostępne LTE1800 to modem łapie LTE800??? Skoro BTS o tym nie decyduje..... Czy nie jest tak, że LTE1800 na tym nadajniku jest totalnie zapchane i jedynie czasem dostępne?

Pozdrawiam
Andrzej
Offline
Avatar użytkownika

Krzysiek_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 17730
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 16:58
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 1672 razy

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post22 cze 2017, o 10:24

andrew01 napisał(a):To dlaczego skoro jest na BT43418 dostępne LTE1800 to modem łapie LTE800???

Jak sam zauważyłeś w tym urządzeniu nie ma możliwość weryfikacji, z którego pasma korzystasz, a Twój telefon w zależności od położenia może uzyskiwać połączenie w innym paśmie. Spróbuj przestawić router bliżej okna wychodzącego w stronę BTS'a i przetestować ponownie.
andrew01 napisał(a):Skoro BTS o tym nie decyduje..... Czy nie jest tak, że LTE1800 na tym nadajniku jest totalnie zapchane i jedynie czasem dostępne?
Dostępne jest cały czas, niezależnie od obciążenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

andrew01

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): 7 sty 2017, o 10:21
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

Post22 cze 2017, o 11:51

Bieganie z modemem już przerabiałem, sygnał jest tak silny, że nie łapię żadnego innego BTS'a (zresztą niewiele ich jest w okolicy). Modem jest w tym samym miejscu i czasem złapie LTE1800, większość czasu działa na LTE800.

Pozdrawiam
Andrzej
Następna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości