Strona 1 z 2

Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 13 cze 2017, o 16:27
autor: andrew01
Witam,

czy są jakiekolwiek szanse na rozwiązanie umowy Plus Internet LTE ze względu na wiecznie przeciążony nadajnik co skutkuje transferami rzędu 1-2Mbps? Byłbym skłonny również "wymienić" Internet LTE na Telewizję w CP - o ile taka ewentualność byłaby możliwa.

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 13 cze 2017, o 17:11
autor: Krzysiek_Plus
andrew01 pisze:czy są jakiekolwiek szanse na rozwiązanie umowy Plus Internet LTE ze względu na wiecznie przeciążony nadajnik co skutkuje transferami rzędu 1-2Mbps?
Niestety nie.

W ciągu miesiąca powinno zacząć działać LTE1800 na BT44057, więc możliwe, że przejmie część ruchu z BTS, z którego obecnie korzystasz i transfery się częściowo poprawią.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 13 cze 2017, o 20:10
autor: andrew01
Podobno BTS w Starych Marzach ma być zmodyfikowany jeszcze w tym miesiącu, ale co do poprawy to podchodzę bardzo ostrożnie, przejmie on część północy od "mojego" BTS'a BT43418 ale i tak na południu jest kompletna susza jeśli chodzi o BTS'y Plusa.....

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 14 cze 2017, o 10:03
autor: Daniel_Plus
andrew01, niestety nie ma na razie planu budowy nowych stacji. Modernizacja okolicznych stacji jak najbardziej pozytywnie wpływa na pojemność i osiągane prędkości. Zaczekajmy więc na rezultaty ;-)

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 17 cze 2017, o 20:38
autor: andrew01
Nie wiem czy BT44057 został już zmodernizowany ale jak na sobotni wieczór to wynik całkiem niezły :)

Obrazek

Zmieniłem też modem z Huawei B593 na technologicznie nowszy Hot spot Samsung SM-V101f więc może "łapię" mniej obciążone pasmo LTE.

Jeszcze prośba o informacje, jakie dokładnie pasma LTE (800,1800,2600, itp) dostępne są na nadajniku BT43418?

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 19 cze 2017, o 10:10
autor: Daniel_Plus
andrew01
BT43418 - wszystkie dostępne pasma: GSM, U900, U2100, LTE800 i LTE1800.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 20 cze 2017, o 21:57
autor: andrew01
Euforia długo nie trwała, obecnie max to:

Obrazek

Wiadomo już może coś konkretniejszego nt modernizacji BT44057?

Druga sprawa, jak wygląda sprawa priorytetów pasm? Skoro nadajnik mam blisko (wysoki i dobry sygnał) to co powoduje, że cały czas działam na LTE800 zamiast LTE1800?

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 21 cze 2017, o 10:05
autor: Michał_Plus
andrew01,
andrew01 pisze:Wiadomo już może coś konkretniejszego nt modernizacji BT44057?
w trakcie :-).
andrew01 pisze:Druga sprawa, jak wygląda sprawa priorytetów pasm?
Zapewne sprzęt łapie mocniejszy lub mniej obciążony sygnał z LTE800 i stąd łączy się w tym trybie.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 21 cze 2017, o 10:11
autor: andrew01
Michał_Plus pisze:Zapewne sprzęt łapie mocniejszy lub mniej obciążony sygnał z LTE800 i stąd łączy się w tym trybie.
Czyli mam rozumieć, że wyboru dokonuje modem? Stacja BTS nie ma tu nic do "gadania"?

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 21 cze 2017, o 10:43
autor: Krzysiek_Plus
andrew01, w jaki sposób zweryfikowałeś, że łączysz się w LTE800? UL 24 Mb/s nie jest możliwy w przypadku pasma LTE800.
andrew01 pisze:Czyli mam rozumieć, że wyboru dokonuje modem? Stacja BTS nie ma tu nic do "gadania"?
Modem będzie logował się w pierwszej kolejności do LTE1800, a przy braku tego sygnału do LTE800. W przypadku niektórych urządzeń dodatkowo jest możliwość wymuszenia konkretnego pasma z poziomy panelu admian urządzenia.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 21 cze 2017, o 11:03
autor: andrew01
Podgląd na używane pasmo mam na telefonie Samsung S5 (menu serwisowe *#0011#). Wynik 24Mb/s mógł być osiągnięty na LTE1800, stąd moje pytanie, które z urządzeń o tym decyduje i na jakich zasadach.

Co do wymuszania konkretnego pasma to w najbliższym czasie to przetestuję - obecnie używane przeze mnie urządzenia takiej opcji nie posiadają.

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 22 cze 2017, o 10:33
autor: Krzysiek_Plus
andrew01 pisze:Podgląd na używane pasmo mam na telefonie Samsung S5 (menu serwisowe *#0011#). Wynik 24Mb/s mógł być osiągnięty na LTE1800, stąd moje pytanie, które z urządzeń o tym decyduje i na jakich zasadach.
Większy priorytet ma LTE1800, więc jeśli sygnał jest dostępny to urządzenie będzie w pierwszej kolejności logować się do tego pasma.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 22 cze 2017, o 11:07
autor: andrew01
To dlaczego skoro jest na BT43418 dostępne LTE1800 to modem łapie LTE800??? Skoro BTS o tym nie decyduje..... Czy nie jest tak, że LTE1800 na tym nadajniku jest totalnie zapchane i jedynie czasem dostępne?

Pozdrawiam
Andrzej

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 22 cze 2017, o 11:24
autor: Krzysiek_Plus
andrew01 pisze:To dlaczego skoro jest na BT43418 dostępne LTE1800 to modem łapie LTE800???
Jak sam zauważyłeś w tym urządzeniu nie ma możliwość weryfikacji, z którego pasma korzystasz, a Twój telefon w zależności od położenia może uzyskiwać połączenie w innym paśmie. Spróbuj przestawić router bliżej okna wychodzącego w stronę BTS'a i przetestować ponownie.
andrew01 pisze:Skoro BTS o tym nie decyduje..... Czy nie jest tak, że LTE1800 na tym nadajniku jest totalnie zapchane i jedynie czasem dostępne?
Dostępne jest cały czas, niezależnie od obciążenia.

Re: Przeciążony nadajnik - rozwiązanie umowy

: 22 cze 2017, o 12:51
autor: andrew01
Bieganie z modemem już przerabiałem, sygnał jest tak silny, że nie łapię żadnego innego BTS'a (zresztą niewiele ich jest w okolicy). Modem jest w tym samym miejscu i czasem złapie LTE1800, większość czasu działa na LTE800.

Pozdrawiam
Andrzej