Rwanie sygnału LTE
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, czekam na odpowiedz techników, którzy zostali oddelegowani do sprawdzenia BTSa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
tak z pewną dozą nieśmiałości - to było prawie tydzień temu - i nic nie znaleźli ?Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, czekam na odpowiedz techników, którzy zostali oddelegowani do sprawdzenia BTSa.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, prace modernizacyjne potrwają prawdopodobnie do poniedziałku, do końca dnia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, prace modernizacyjne potrwają prawdopodobnie do poniedziałku, do końca dnia.
Dzięki Michale z odpowiedź - czekam wobec tego na Twoje dalsze informacje po tej modernizacji. bo póki co to jak dla mnie nie dzieje się nic a obserwowane parametry skokowo nadal zmieniają się jak poniżej: To fotki sprzed chwili.
Pzdr
Kocur
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, tak jak informowałem, prace nie są jeszcze zakończone.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, tak jak informowałem, prace nie są jeszcze zakończone.
Czekam Michale cierpliwie - czekam ...
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.
Tak jak napisałem - czekam cierpliwie
Pzdr
Kocur
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
MIchale - z pewną dozą nieśmiałości ale Twój termin minął tydzień temu - chyba, że nie określiłeś konkretnego poniedziałku...Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.
A tak na poważnie - to czy jest jakaś szansa na ustabilizowanie tego sygnału LTE ???
Bo nadal jego wartości są tak skokowe jak poprzednio przedstawiałem - znaczy cały czas jest bez jakichkolwiek zmian
Pzdr
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, cały czas jestem w kontakcie z technikami. Jak tylko będę miał coś konkretnego, dam znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, cały czas jestem w kontakcie z technikami. Jak tylko będę miał coś konkretnego, dam znać.
MIchale - czy jest może wreszcie jakaś szansa na jakąś konkretną informację w przedstawianej sprawie ?
Pzdr
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, tak. Bardzo mi przykro, że trwało to tak długo. BTS przeszedł, w tym czasie, pełną diagnostykę. Przeładowano oprogramowanie, wymieniono część modułów, oraz znacząco zwiększono przepustowość. Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, tak. Bardzo mi przykro, że trwało to tak długo. BTS przeszedł, w tym czasie, pełną diagnostykę. Przeładowano oprogramowanie, wymieniono część modułów, oraz znacząco zwiększono przepustowość. Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej.
Michale - dziekuję za odpowiedż niemniej mam kilka wątpliwości
Na początku mego wątku Wasza Specjalistka podesłała mi poniższą interpretacje otrzymywanych danych technicznych sygnału:
RSRP (Reference Signal Receive Power {Received Power of the Reference Signal})
- miara mocy sygnału po odrzuceniu wszelkich zakłóceń (nie jest wyznacznikiem prędkości), przyjmuje wartości:
> -79 dBm moc sygnału bardzo dobra
-80 dBm do -90 dBm moc sygnału dobra
-91 dBm do -100 dBm moc sygnału słaba (można poszukać lepszej lokalizacji modemu, a jak takiej nie ma, to konieczny będzie zakup anteny zewnętrznej, bez tego nie ma co marzyć o stabilnym połączeniu).
<-100 dbm moc sygnału bardzo słaba
RSRQ (Reference Signal Received Quality)
- miara jakości połączenia (ma wpływ na prędkość), przyjmuje wartości:
> -9 dB wskazanie bardzo dobre
-10 dB do -15 dB wskazanie dobre
-16 dB do -20 dB wskazanie słabe (warto pomyśleć o zmianie położenia modemu/routera lub zakupie anteny)
<-20 dB bardzo źle, praktycznie nie da się pracować
SINR (signal-to-interference-plus-noise ratio)
- miara jakości sygnału użytkowego w stosunku do zakłóceń szumu /sygnał odbity od innych obiektów/- określa, czy prędkość będzie dobra o ile z BTS-em wszystko w porzadku. Im wartość większa, tym sygnał mniej zaszumiony, zniekształcony przez rożne obiekty jak drzewa, krzaki, budynki etc. Przyjmuje wartości:
> 21 dB wskazanie bardzo dobre
13 dB do 20 dB wskazanie dobre
0 dB do 12 dB wskazanie słabe
<0 dB wskazanie bardzo słabe
RSSI (Received Signal Strength Indicator)
- miara pomocnicza; wskaźnik siły odbieranego sygnału włącznie z zakłóceniami przez co słabo przekłada się na moc sygnału użytecznego dostarczanego do użytkownika; większa aktywność transferu danych, większe RSSI / im bliżej -50 to znaczy, że mamy mniej zakłóceń, mniej drzew, budynków, czy innych obiektów. Przyjmuje wartości:
> -57 dBm moc sygnału bardzo dobra
-58 dBm do -79 dBm moc sygnału dobra
-80 dBm do -96 dBm moc sygnału słaba (trzeba poszukać lepszej lokalizacji modemu albo kupić antenę zewnętrzną)
< -96 dBm moc sygnału bardzo słaba
Dzisiejsze parametry sygnału przed chwilką zapisane są następujące:
Wg powyższych danych interpretacja otrzymywanego sygnału jest następujaca:
RSRP - 78 dBm - moc sygnału bardzo dobra
RSSI - 55 dBm - moc sygnału bardzo dobra
ale - dwa następne parametry są - delikatnie mówiąc - słąbiutkie:
RSRQ - 16 dB - Wasza Specjalistka wartośc tego parametru określiła jako "wskazanie słabe" i dodała, iż "warto pomyśleć o zmianie położenia modemu/routera lub zakupie anteny"
Dodam więc, iż mój modem ODU 200 jest na szczycie domu na antenie TV w odległości ok 1,5 km w linii prostej przez puste pole do BTS, więc nie bardzo wiem jak mógłbym zamontować go lepiej - sensu montażu zewnętrznej anteny w tym przypadku tez nie widzę.
SINR - 3 dB - Wasza Specjalistka wartość taka określiła jako "wskazania bardzo słabe"
Jak więc parametry te mają się do Twego Michale określenia: "Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej" ???
Pzdr
Kocur
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5502
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: Rwanie sygnału LTE
Bury_Kocur, tak jak napisałem:
BTS działa jak najbardziej poprawnie. Wszystkie jego parametry są zgodne z normami. Zakłócenia nie wynikają z jego pracy.Bury_Kocur pisze:"Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej"
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 09:53
Re: Rwanie sygnału LTE
Michale - raz jeszcze - bardzo dziękuję za zajęcie się sprawa tegoż BTS-a ale ....Michał_Plus pisze:Bury_Kocur, tak jak napisałem:BTS działa jak najbardziej poprawnie. Wszystkie jego parametry są zgodne z normami. Zakłócenia nie wynikają z jego pracy.Bury_Kocur pisze:"Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej"
Mieszkam w linii prostej 1,5 km od tegoż BTS-a - miejscowość Kaliszki.
Pomiędzy nami jest czyste pole, na którym jedynie wrony zawracają.
Modem ODU 200 mam na kominie i z modemu do routera sygnał podaję jednym przewodem.
Powiedz, więc co może być przyczyną powstawania zakłóceń, o których piszesz a które myślę wpływają na parametry otrzymywanego sygnału LTE ?
Fakt - sygnał przestał się rwać ale parametry jego nadal sa jak sam widzisz ... takie sobie.
Pzdr
PS - o instalacjach tego typu mam naprawdę pojęcie - od 1992 r prowadzę serwis antenowy (http://www.atv-sat.com.pl) a instalacje LTE zakładam klientom niemalże na codzień.