Teraz jest 23 sty 2018, o 02:58

Zostaw Kontakt





Rwanie sygnału LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 09:36

Witam.

Jestem nowy użytkownikiem forum więc z góry przepraszam, jeżeli poruszam temat, który był już być może poruszany.

Mieszkam pod Nowym Dworem Mazowieckim w miejscowości Kaliszki.

Użytkuję otrzymane od PLUS-a ODU-IDU 200.

BTS, z którego korzystam znajduje się kilometr ode mnie w linii prostej bez żadnych przeszkód terenowych - otwarta przestrzeń a maszt BTS stoi na skrzyżowaniu DK 7 z miejscowością Czosnów.

Na dachu własnego budynku założyłem sobie modem ODU 200 skierowany na ów BTS, który widzę z dachu bez klopotu.

ODU z routerem IDU połączony jest ok 15 metrowym przewodem antenowym.

Sygnał statusu ODU mam na niebiesko i teoretycznie wszystko jest OK ale...

Co jakiś czas - zwykle rano i wieczorem a już w weekendy to prawie zawsze co godzina lub dwie - status ów zapala się na kilkadziesiąt sekund na czerwono co skutkuje zerwaniem połączenia LTE.

Parametry otrzymywanego typowego syganłu LTE załączam poniżej.
Zrzut ekranu statusu LTE.png


Zgłaszałem ten problem do PLUS-a kilkakrotnie, ale za każdym razem otrzymywałem odpowiedż, iż operator nie widzi ze swojej strony problemu z działaniem BTS i zgłoszenia technicznego nie przyjmie.

W czasie ostatniego weekendu zrywanie sygnału było już tak dokuczliwe, że zmusiłem konsultanta do przyjęcia zgłoszenia - dla pracowników PLUSA podaję nr zgłoszenia - 1447874.

Prosiłbym o odpowiedź od osób bardziej technicznych - co może być przyczyną tego zrywania LTE i jak można temu zaradzić ?

Kłopot polega na fakcie, iż żona pracuje z użyciem VPN i musi mieć połączenie stabilne - nawet kilkusekundowe zerwanie odbioru sygnału zrywa jej połączenie firmowe.

Pzdr

Kocur
Ostatnio edytowano 22 lis 2017, o 14:12 przez sl@w_es, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 14:25

Bury_Kocur, czerwona dioda pali się, w tym czasie, cały czas czy miga?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 16:38

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, czerwona dioda pali się, w tym czasie, cały czas czy miga?


Miga - wolno ale miga.

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 16:43

Bury_Kocur, traci całkowicie połączenie z LTE. Sprawdź całe podłączenie (złączki i kabel). Jeśli będzie poprawne, to niestety, konieczne będzie oddanie sprzętu, wraz z dokładnym opisem usterki, do serwisu w celu wymiany.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 17:54

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, traci całkowicie połączenie z LTE. Sprawdź całe podłączenie (złączki i kabel). Jeśli będzie poprawne, to niestety, konieczne będzie oddanie sprzętu, wraz z dokładnym opisem usterki, do serwisu w celu wymiany.


Tzn powiedz dokładnie co mam zrobić z tym urządzeniem ?

Dokąd i z jakimi dokumentami mam je dostarczyć ?

A może to kurier ma je odebrać ode mnie bo kurier je do mnie dostarczył....

Cały zestaw kupiony był z PLUS-a w marcu br. ale faktur nie mogę znaleźć.

Co mam zrobić więc dokładnie?

PS złączy raczej jestem pewien - od lat prowadzę serwis antenowy (www.atv-sat.com.pl) i takich błędów nie popełniam.

Tym bardziej, że te problemy zaczęły się nie od razu po zainstalowaniu urządzenia a po wakacjach.

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post22 lis 2017, o 18:02

Bury_Kocur, urządzenia ODU-IDU z tytułu gwarancji można oddać do serwisu w każdym Punkcie Sprzedaży sieci Plus. Z tytułu rękojmi w Punkcie Sprzedaży, gdzie został zakupiony sprzęt, lub innych Punktach Sprzedaży tego Partnera. Potrzebna będzie umowa i reklamacja z opisem problemu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Michał_Plus otrzymał podziękowanie od
Bury_Kocur(22 lis 2017, o 18:36)
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post23 lis 2017, o 00:29

Michale - być może poruszam temat już dawno poruszany ale mam prośbę.

Zamieściłem powyżej zrzut mego ekranu ze statusu LTE.

Czy mógłbym Cie prosić o poświęcenie mi paru minut i opisanie punkt po punkcie co mówią poszczególne wartości zamieszczone przeze mnie - jakie powinny być wartości prawidłowe - oraz co powoduje wartości nieprawidłowe.

Czyli prosiłbym Cię o takie w miarę dokładne omówienie wskazań zamieszczonego Statusu LTE.

Z góry bardzo dziekuję

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4452
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 77 razy
    Otrzymał podziękowań: 461 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post23 lis 2017, o 10:09

Bury_Kocur,
- parametry z Twojego screenu są dość dobre. Poniżej opis wartości poszczególnych parametrów.

RSRP (Reference Signal Receive Power {Received Power of the Reference Signal})
- miara mocy sygnału po odrzuceniu wszelkich zakłóceń (nie jest wyznacznikiem prędkości), przyjmuje wartości:
:-D > -79 dBm moc sygnału bardzo dobra
:-) -80 dBm do -90 dBm moc sygnału dobra
:-/ -91 dBm do -100 dBm moc sygnału słaba (można poszukać lepszej lokalizacji modemu, a jak takiej nie ma, to konieczny będzie zakup anteny zewnętrznej, bez tego nie ma co marzyć o stabilnym połączeniu).
:cry: <-100 dbm moc sygnału bardzo słaba

RSRQ (Reference Signal Received Quality)
- miara jakości połączenia (ma wpływ na prędkość), przyjmuje wartości:
:-D > -9 dB wskazanie bardzo dobre
:-) -10 dB do -15 dB wskazanie dobre
:-( -16 dB do -20 dB wskazanie słabe (warto pomyśleć o zmianie położenia modemu/routera lub zakupie anteny)
:cry: <-20 dB bardzo źle, praktycznie nie da się pracować

SINR (signal-to-interference-plus-noise ratio)
- miara jakości sygnału użytkowego w stosunku do zakłóceń szumu /sygnał odbity od innych obiektów/- określa, czy prędkość będzie dobra o ile z BTS-em wszystko w porzadku. Im wartość większa, tym sygnał mniej zaszumiony, zniekształcony przez rożne obiekty jak drzewa, krzaki, budynki etc. Przyjmuje wartości:
:-D > 21 dB wskazanie bardzo dobre
:-) 13 dB do 20 dB wskazanie dobre
:-? 0 dB do 12 dB wskazanie słabe
:cry: <0 dB wskazanie bardzo słabe

RSSI (Received Signal Strength Indicator)
- miara pomocnicza; wskaźnik siły odbieranego sygnału włącznie z zakłóceniami przez co słabo przekłada się na moc sygnału użytecznego dostarczanego do użytkownika; większa aktywność transferu danych, większe RSSI / im bliżej -50 to znaczy, że mamy mniej zakłóceń, mniej drzew, budynków, czy innych obiektów. Przyjmuje wartości:
:-D > -57 dBm moc sygnału bardzo dobra
:-) -58 dBm do -79 dBm moc sygnału dobra
:-/ -80 dBm do -96 dBm moc sygnału słaba (trzeba poszukać lepszej lokalizacji modemu albo kupić antenę zewnętrzną)
:cry: < -96 dBm moc sygnału bardzo słaba
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post23 lis 2017, o 12:07

Ewa_Plus napisał(a):Bury_Kocur,
- parametry z Twojego screenu są dość dobre.


Witam

Dziękuję za odpowiedź ale z ty optymizmem o dobrych parametrach to bym się wstrzymał.

Poniżej fotki wykonane na szybko teraz.

IMG_8832.JPG


IMG_8834.JPG


Obserwowałem teraz - za dania - godz. 11.00 - podane parametry.

I tak:

RSRP - utrzymuje sie w okolicach 78 - 80 dBm

RSRQ waha sie od -10 dB do - 15 dB

RSSI waha się od 57 do 60 dB

I tu może parametry faktycznie byłyby nie najgorsze - ale stosunek sygnał/szum SINR skacze w oczach od -2 do 17 - a to juz nie jest dobrze a BTS mam w widzialności optycznej - odległość może nieco ponad 1 km i pomiędzy nami jest tylko szczere pole więc z tymi zakłóceniami to coś jest nie tak.

Jeszcze takie parametry na teraz - tu byłoby w miarę OK.

Ping
opóźnienia
* 60 ms
Download
predkość pobierania
* 13.35 Mb/s
Upload
prędkość wysyłania
* 31.40 Mb/s

Ale wieczorem Download potrafi być tragicznie niska - aż do wartości poniżej jedności.

Poobserwuję wieczorem i zobaczę jak to będzie przy większym obciążeniu sieci.

Niemniej zapytam Szanownych Specjalistów sieci tak:

Czy moje powyżej opisane problemy z rwaniem sygnału mogą mieć jakieś powiązanie z tym skaczącym parametrem SINR ?

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Ewa_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 4452
  • Dołączył(a): 18 gru 2012, o 17:37
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Podziękował : 77 razy
    Otrzymał podziękowań: 461 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post23 lis 2017, o 13:36

Bury_Kocur napisał(a):Czy moje powyżej opisane problemy z rwaniem sygnału mogą mieć jakieś powiązanie z tym skaczącym parametrem SINR ?

- jak najbardziej.
Bury_Kocur napisał(a):Co jakiś czas - zwykle rano i wieczorem a już w weekendy to prawie zawsze co godzina lub dwie - status ów zapala się na kilkadziesiąt sekund na czerwono co skutkuje zerwaniem połączenia LTE.

- jak w tym momencie zachowuje się dioda ODU Power? Czy ona przypadkiem nie gaśnie?
Jeżeli tak by się działo, to proponuję sprawdzenie kabla, szczególnie końcówek, mogły się poluzować. Jeśli z kablem jest wszystko ok, to niestety serwis zostaje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post23 lis 2017, o 19:38

Ewa_Plus napisał(a):
Bury_Kocur napisał(a):Co jakiś czas - zwykle rano i wieczorem a już w weekendy to prawie zawsze co godzina lub dwie - status ów zapala się na kilkadziesiąt sekund na czerwono co skutkuje zerwaniem połączenia LTE.

- jak w tym momencie zachowuje się dioda ODU Power? Czy ona przypadkiem nie gaśnie?
Jeżeli tak by się działo, to proponuję sprawdzenie kabla, szczególnie końcówek, mogły się poluzować. Jeśli z kablem jest wszystko ok, to niestety serwis zostaje.


Witam ponownie

No to zdam relację z dzisiejszych działań.

Aby wyeliminować wszelkie powyższe wątpliwości kablowo-końcówkowe położyłem z dachu od ODU do IDU nowy przewód - wziąłem najlepszy przewód w żelu, jaki mieliśmy w serwisie i założyłem najlepsze posiadane w serwisie zaciskane końcówki "F".

Wyeliminowałem wszelkie zbędne łącza typu "beczki" - przewód idzie bezpośrednio od ODU do IDU.

Długość przewodu - może 8 metrów...

Po czym wymieniłem także dotychczas używany zestaw ODU/IDU na drugi (posiadam dwa takie) - widać to po numerach IMEI podłączanych urządzeń.

A osiągnięte "sukcesy" poniżej:

IMG_8835.JPG

IMG_8836.JPG


Jakie są różnice pomiędzy przedpołudniowymi wynikami zamieszczanymi wcześniej a obecnymi wieczornymi ?

Parametry trzech pierwszych wartości tzn RSRP, RSRQ oraz RSSI są cały dzień podobne.

Kłopot zaczyna się ze stosunkiem sygnał /szum (SINR), który to parametr - jak sama Ewo potwierdziłaś - może mieć duże powiązanie z rwaniem sygnału.

Do południa parametr SINR wykazywał wprawdzie wartości od -2 do + 15 ale w większości czasu utrzymywał się w zakresie powyżej +8.

Teraz wieczorkiem obserwując tenże parametr widzę, że wartości jego zdecydowanie spadły i średnio oscylują pomiędzy -2 a + 8.

Czyli reasumując:

Dwa takie same urządzenia ODU/IDU 200 - pomimo wymiany okablowania oraz wszelkich końcówek zachowują się podobnie.

Jeżeli chodzi o Twoje Ewa pytanie o diodę LTE POWER ( o co pytałaś w nawiązaniu do rwania połączenia LTE) to dioda ta czyli LTE POWER - w czasie takiego zerwania LTE NIE GAŚNIE i cały czas pali się na niebiesko.

A dioda STATUS LTE w tym momencie mruga na czerwono - połączenia brak a w statusie LTE - w momencie takiego zerwania połączenia - WSZYSTKIE parametry się zerują.

I trwa to tak kilkanaście sekund - do minuty - może dwóch - po czym układ ponownie otrzymuje sygnał LTE a dioda LTE STATUS zapala się ponownie na niebiesko.

Dodatkowo otrzymałem dziś SMS-em informację z Waszej firmy, iż wczorajsze moje zgłoszenie usterki zrywania sygnału LTE, o którym pisałem wcześniej - skwitowane zostało lakoniczną informacją: "Proces reklamacji o numerze C000000014478874 został zakończony"

Ponieważ jest to informacja kompletnie niejasna, więc zadzwoniłem do BOK-u PLUSa i tam dowiedziałem się, że wg informacji z działu technicznego brak jest wadliwego działania Waszej sieci z BTS-a , z którego korzystam.

Ręce więc mi opadły i mam więc pytanie co dalej radzą mi Specjaliści z PLUSa ?

Bo to, że dwa identyczne urządzenia ODU/IDU - w miarę nowe - bo z marca br - są oba uszkodzone to - sorka - ale nie wierzę.

W jedno uszkodzone wierzyłem, ale w dwa ?????

W tym samym momencie Wasza firma jak widać delikatnie mówiąc "olewa" szukanie usterek po stronie sieci ...

Co więc radzą mi specjaliści PLUSa ???

Co mam zrobić, aby sygnał LTE mi się nie rwał ?

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post24 lis 2017, o 10:19

Bury_Kocur, pytanie:
Bury_Kocur napisał(a):pytanie o diodę LTE POWER ( o co pytałaś w nawiązaniu do rwania połączenia LTE) to dioda ta czyli LTE POWER - w czasie takiego zerwania LTE NIE GAŚNIE i cały czas pali się na niebiesko.

A dioda STATUS LTE w tym momencie mruga na czerwono - połączenia brak a w statusie LTE - w momencie takiego zerwania połączenia - WSZYSTKIE parametry się zerują.
czy tak samo jest na obu sprzętach?

Czy masz możliwość przetestować urządzenie na innym zestawie antenowym?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post24 lis 2017, o 11:53

Michał_Plus napisał(a):
czy tak samo jest na obu sprzętach?

Czy masz możliwość przetestować urządzenie na innym zestawie antenowym?[/quote]

Witam

AD pytania nr 2.
Może sie wyraziłem nieprecyzyjnie - wymieniłem wczoraj dla prób CAŁY zestaw tzn zarówno ODU jaki i IDU (traktuję te urządzenia jako sparowane i nie wymieniam ich pomiędzy sobą) a ich wymianę widać wyraźnie na załączanych fotkach - a konkretnie na innych numerach IMEI na kolejnych fotkach.

A ponieważ antena jest w w zewnętrznej części urządzenia czyli w ODU, więc wymieniłem także antenę odbiorczą.

W skład tzw"zestawu antenowego" wchodzi jeszcze przewód antenowy i końcówki, co również wymieniłem, choć próby wykonywane na pierwotnym przewodzie antenowym nie wykazały żadnych różnic w stosunku do nowego przewodu.

AD pytania nr 1

Tak - takie same problemy są na obu sprzętach - przy czym ja traktuję zestaw ODU/IDU jako sprzęt sparowany i - używając go wymiennie - wymieniam zarówno ODU jak i IDU.

Mam nadzieję, że opisałem sprawę jasno - zrywanie odbioru LTE występuje podobnie na obu zestawach.

Mogę jeszcze dodać swoje obserwacje z nocy a obserwowałem parametry otwierające się w zakładce STATUS LTE do późnych godzin nocnych.

Otóż - podobnie jak w godzinach wieczornych - parametry RSRP, RSRQ oraz RSSI nie odbiegały od wskazań przedpołudniowych i wieczornych.

Natomiast parametr SINR, o którym Wasza konsultantka Ewa wyraźnie napisała, że może mieć wpływ na zrywanie połączenia - w godzinach nocnych wahał sie w zakresie -2 do +4 czyli był zdecydowanie i wyraźnie gorszy niż wczorajszy przedpołudniowy.

Obecnie - godz. 11.30 - parametr ten waha się w przedziale -2 do 16 niemniej - podobnie jak wczoraj do południa - tendencja przedpołudniowa tego parametru jest w przedziale 10 - 16 czyli zdecydowanie lepsza niż tendencja wieczorno-nocna.

Pytanie moje jest proste - dlaczego następuje tak duże wahanie parametru sygnał / szum w sytuacji braku jakiejkolwiek przeszkody terenowej na odcinku BTS / mój dom - odległość pomiędzy tymi obiektami to ok 1 km - może 1,5 km i jest to absolutnie szczere i otwarte pole ?

Do wykonania wczorajszych pomiarów zmienione były dwa zestawy odbiorcze ODU/IDU 200 więc trudno tu mówić o przypadku....

Warunki terenowe - odbiorcze są raczej wzorcowe.

I pytanie zasadnicze - dlaczego w takich warunkach następuje owo zrywanie transmisji sygnału LTE opisane na początku tego tematu ?

Dla przypomnienia dodam, że owo zrywanie sygnału LTE następuje w godzinach wieczorno/nocnych, kiedy to również pogarsza się parametr sygnał/szum co opisałem powyżej.

Pzdr
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 902
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 190 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post24 lis 2017, o 13:56

Bury_Kocur, poprosiłem techników o ponowne sprawdzenie BTSa. Wrócę z odpowiedzią jak tylko otrzymam informacje.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post24 lis 2017, o 17:42

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, poprosiłem techników o ponowne sprawdzenie BTSa. Wrócę z odpowiedzią jak tylko otrzymam informacje.



Michale - bardzo dziękuję za reakcję bo zaczynam byc tematem podłamany :-( .

Z przedstawionych fotek sam widzisz, że nie wymyślam sobie problemu - prezentowane parametry odbiorcze sygnału LTE odbiegają niestety od normy a skokowe wyniki parametru takiego jak stosunek sygnał/szum nie tłumaczą żadne zewnętrze warunki transmisji sygnału w sytuacji kompletnie pustego pola i braku zakłóceń sygnału.

A jak Twoja Koleżanka Ewa napisała - takie skrajnie skokowe - w krótkiej funkcji czasu - parametry mogą stanowić o źródle zrywania u mnie sygnału LTE.

Czekam więc z niecierpliwością na Twoje informacje.

Pzdr

Kocur
Ostatnio edytowano 24 lis 2017, o 17:57 przez Bury_Kocur, łącznie edytowano 1 raz
Następna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości