Teraz jest 17 sty 2018, o 05:52

Zostaw Kontakt





Rwanie sygnału LTE

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post24 lis 2017, o 17:49

Bury_Kocur, czekam na odpowiedz techników, którzy zostali oddelegowani do sprawdzenia BTSa.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Michał_Plus otrzymał podziękowanie od
Bury_Kocur(24 lis 2017, o 17:56)
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post30 lis 2017, o 19:42

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, czekam na odpowiedz techników, którzy zostali oddelegowani do sprawdzenia BTSa.


tak z pewną dozą nieśmiałości - to było prawie tydzień temu - i nic nie znaleźli ?
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post1 gru 2017, o 10:09

Bury_Kocur, prace modernizacyjne potrwają prawdopodobnie do poniedziałku, do końca dnia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post1 gru 2017, o 10:54

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, prace modernizacyjne potrwają prawdopodobnie do poniedziałku, do końca dnia.



Dzięki Michale z odpowiedź - czekam wobec tego na Twoje dalsze informacje po tej modernizacji. bo póki co to jak dla mnie nie dzieje się nic a obserwowane parametry skokowo nadal zmieniają się jak poniżej:
IMG_8841.JPG

IMG_8842.JPG


To fotki sprzed chwili.
Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post1 gru 2017, o 11:08

Bury_Kocur, tak jak informowałem, prace nie są jeszcze zakończone.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post4 gru 2017, o 18:10

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, tak jak informowałem, prace nie są jeszcze zakończone.



Czekam Michale cierpliwie - czekam ... :?:
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post5 gru 2017, o 10:06

Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post5 gru 2017, o 12:58

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.



Tak jak napisałem - czekam cierpliwie :oops:

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post11 gru 2017, o 11:09

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, nadal trwają prace re-konfiguracyjne.


MIchale - z pewną dozą nieśmiałości ale Twój termin minął tydzień temu - chyba, że nie określiłeś konkretnego poniedziałku...

A tak na poważnie - to czy jest jakaś szansa na ustabilizowanie tego sygnału LTE ???

Bo nadal jego wartości są tak skokowe jak poprzednio przedstawiałem - znaczy cały czas jest bez jakichkolwiek zmian :-(

Pzdr
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post11 gru 2017, o 11:23

Bury_Kocur, cały czas jestem w kontakcie z technikami. Jak tylko będę miał coś konkretnego, dam znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post17 gru 2017, o 23:36

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, cały czas jestem w kontakcie z technikami. Jak tylko będę miał coś konkretnego, dam znać.



MIchale - czy jest może wreszcie jakaś szansa na jakąś konkretną informację w przedstawianej sprawie ?

Pzdr
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post18 gru 2017, o 11:29

Bury_Kocur, tak. Bardzo mi przykro, że trwało to tak długo. BTS przeszedł, w tym czasie, pełną diagnostykę. Przeładowano oprogramowanie, wymieniono część modułów, oraz znacząco zwiększono przepustowość. Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post18 gru 2017, o 16:55

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, tak. Bardzo mi przykro, że trwało to tak długo. BTS przeszedł, w tym czasie, pełną diagnostykę. Przeładowano oprogramowanie, wymieniono część modułów, oraz znacząco zwiększono przepustowość. Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej.



Michale - dziekuję za odpowiedż niemniej mam kilka wątpliwości

Na początku mego wątku Wasza Specjalistka podesłała mi poniższą interpretacje otrzymywanych danych technicznych sygnału:

RSRP (Reference Signal Receive Power {Received Power of the Reference Signal})
- miara mocy sygnału po odrzuceniu wszelkich zakłóceń (nie jest wyznacznikiem prędkości), przyjmuje wartości:
:-D > -79 dBm moc sygnału bardzo dobra
:-) -80 dBm do -90 dBm moc sygnału dobra
:-/ -91 dBm do -100 dBm moc sygnału słaba (można poszukać lepszej lokalizacji modemu, a jak takiej nie ma, to konieczny będzie zakup anteny zewnętrznej, bez tego nie ma co marzyć o stabilnym połączeniu).
:cry: <-100 dbm moc sygnału bardzo słaba

RSRQ (Reference Signal Received Quality)
- miara jakości połączenia (ma wpływ na prędkość), przyjmuje wartości:
:-D > -9 dB wskazanie bardzo dobre
:-) -10 dB do -15 dB wskazanie dobre
:-( -16 dB do -20 dB wskazanie słabe (warto pomyśleć o zmianie położenia modemu/routera lub zakupie anteny)
:cry: <-20 dB bardzo źle, praktycznie nie da się pracować

SINR (signal-to-interference-plus-noise ratio)
- miara jakości sygnału użytkowego w stosunku do zakłóceń szumu /sygnał odbity od innych obiektów/- określa, czy prędkość będzie dobra o ile z BTS-em wszystko w porzadku. Im wartość większa, tym sygnał mniej zaszumiony, zniekształcony przez rożne obiekty jak drzewa, krzaki, budynki etc. Przyjmuje wartości:
:-D > 21 dB wskazanie bardzo dobre
:-) 13 dB do 20 dB wskazanie dobre
:-? 0 dB do 12 dB wskazanie słabe
:cry: <0 dB wskazanie bardzo słabe

RSSI (Received Signal Strength Indicator)
- miara pomocnicza; wskaźnik siły odbieranego sygnału włącznie z zakłóceniami przez co słabo przekłada się na moc sygnału użytecznego dostarczanego do użytkownika; większa aktywność transferu danych, większe RSSI / im bliżej -50 to znaczy, że mamy mniej zakłóceń, mniej drzew, budynków, czy innych obiektów. Przyjmuje wartości:
:-D > -57 dBm moc sygnału bardzo dobra
:-) -58 dBm do -79 dBm moc sygnału dobra
:-/ -80 dBm do -96 dBm moc sygnału słaba (trzeba poszukać lepszej lokalizacji modemu albo kupić antenę zewnętrzną)
:cry: < -96 dBm moc sygnału bardzo słaba


Dzisiejsze parametry sygnału przed chwilką zapisane są następujące:

18.12.2017 g.16.35.png


Wg powyższych danych interpretacja otrzymywanego sygnału jest następujaca:

RSRP - 78 dBm - moc sygnału bardzo dobra

RSSI - 55 dBm - moc sygnału bardzo dobra

ale - dwa następne parametry są - delikatnie mówiąc - słąbiutkie:

RSRQ - 16 dB - Wasza Specjalistka wartośc tego parametru określiła jako "wskazanie słabe" i dodała, iż "warto pomyśleć o zmianie położenia modemu/routera lub zakupie anteny"

Dodam więc, iż mój modem ODU 200 jest na szczycie domu na antenie TV w odległości ok 1,5 km w linii prostej przez puste pole do BTS, więc nie bardzo wiem jak mógłbym zamontować go lepiej - sensu montażu zewnętrznej anteny w tym przypadku tez nie widzę.

SINR - 3 dB - Wasza Specjalistka wartość taka określiła jako "wskazania bardzo słabe"

Jak więc parametry te mają się do Twego Michale określenia: "Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej" ???

Pzdr

Kocur
Offline
Avatar użytkownika

Michał_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 873
  • Dołączył(a): 1 lut 2017, o 08:13
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 166 razy

Re: Rwanie sygnału LTE

Post18 gru 2017, o 17:07

Bury_Kocur, tak jak napisałem:
Bury_Kocur napisał(a):"Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej"
BTS działa jak najbardziej poprawnie. Wszystkie jego parametry są zgodne z normami. Zakłócenia nie wynikają z jego pracy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Bury_Kocur

Początkujący PlusManiak

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): 22 lis 2017, o 08:53
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Rwanie sygnału LTE

Post18 gru 2017, o 18:04

Michał_Plus napisał(a):Bury_Kocur, tak jak napisałem:
Bury_Kocur napisał(a):"Obecna konfiguracja nie wykazuje jakichkolwiek błędów po stronie technicznej"
BTS działa jak najbardziej poprawnie. Wszystkie jego parametry są zgodne z normami. Zakłócenia nie wynikają z jego pracy.


Michale - raz jeszcze - bardzo dziękuję za zajęcie się sprawa tegoż BTS-a ale ....

Mieszkam w linii prostej 1,5 km od tegoż BTS-a - miejscowość Kaliszki.

Pomiędzy nami jest czyste pole, na którym jedynie wrony zawracają.

Modem ODU 200 mam na kominie i z modemu do routera sygnał podaję jednym przewodem.

Powiedz, więc co może być przyczyną powstawania zakłóceń, o których piszesz a które myślę wpływają na parametry otrzymywanego sygnału LTE ?

Fakt - sygnał przestał się rwać ale parametry jego nadal sa jak sam widzisz ... takie sobie.

Pzdr

PS - o instalacjach tego typu mam naprawdę pojęcie - od 1992 r prowadzę serwis antenowy (http://www.atv-sat.com.pl) a instalacje LTE zakładam klientom niemalże na codzień.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plus Internet - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Uard i 11 gości