Wolny internet

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
dariuszmatysik
PlusManiak
Posty: 104
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 kwie 2018, o 14:32

Re: Wolny internet

Post autor: dariuszmatysik »

Ale jak ma ustawić te pseudo antenki PCB w ODU200 na konkretny BTS. Tego typu antenki maja charakterystykę dookólną. Te wasze rady o strzałce na obudowie ODU tp pic na wodę i fotomontaż. Na konkretny BTS to można ustawić antenę kierunkową o wąskich katach promieniowania w pionie i poziomie. Takie są prawa fizyki,chyba ze Chińczyk, który trzepie te IDU-ODU200 je zmienił w cudowny sposób? Jeśli uważasz ze w ODU są anteny kierunkowe to podaj ich kąty promieniowania H/V oraz zysk i VSWR w funkcji częstotliwości. Autor ma tragiczne parametry sygnału na LTE2600, które praktycznie wykluczają stabilne korzystanie z niego, SINR na nim tez nie powala i wieczorami tez pewnie przytkane. Na LTE800 jest tragedia bo pasmo zatkane na amen. LTE1800 słaby sygnał, a pokazany DL/UL z rana pokazuje że pasmo na BTS-ie leży i kwiczy, za dużo klientów. Reasumując na IDU-ODU200 żadnych szans na normalny internet w Plusie, sieć zapchana na maksa . Jakieś przebłyski na LTE2600 ale BTS daleko.
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: Frustracja przez LTE »

Witam. Przejdę od razu do sedna. Z góry przepraszam z a ilość frustracji zawartej w tej wiadomości.

Od kilku dni doświadczam bardzo nieprzyjemnego problemu z działaniem internetu LTE. Otóż jego prędkość spadła do około kilkudziesięciu KB/s przez cała dobę. Za dnia wachą się to miedzy 5 a 30KB, a w nocy jest około 100KB. Przez co nie da się normalnie korzystać z internetu.
Zanim pojawił się ten nagły spadek, prędkość internetu oscylowała w granicach 800KB/s za dnia i około 2MB/s w nocy, co i tak nie jest zbyt dobre jak na LTE... które jest tak wielce polecane i zachwalane... Meh. Warto dodać ze przez pierwsze kilka tygodni po podpisaniu umowy internet był jeszcze szybszy.

Żadnej wiadomości o wyczerpaniu pakietu/obniżeniu prędkości nie otrzymałem. Problem pojawiał się sam z siebie. W dodatku w jeden dzień po opłaceniu rachunku... :evil: Restartowanie routera/modemu, aktualizowanie ich oprogramowania nie zmieniło sytuacji. Dodam ze wcześniej mogłem wygodnie oglądać seriale w jakości HD (720p) i streamy, a obecnie najwyższa ładowana jakość to 144p, ale tylko na telefonie, na komputerze nic mi się nie chce załadować, a o stremach mogę jak na razie zapomnieć.
Co jest przyczyną tak wolnego działania łącza? Czyżbym wyrzucał w błoto (Plusa) 230 złoty miesięcznie na marne, skoro nie można korzystać z waszego internetu w sposób minimalnie zadowalający?

Trochę danych, które mogą być potrzebne:
Mój sprzęt, w całości pozyskany z salonu Plausa:
- Modem Huawei E3372
- Router D-Link DWR-116

Moja lokalizacja:
Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka

Próbowałem kilkukrotnie wykonać test na http://www.speedtest.net/pl, ale wyskakiwał mi "TEST ERROR"... Po nastej próbie jakimś cudem się udało:
dow2.PNG
Tutaj info z samego modemu:
dow1.PNG
dow1.PNG (12.63 KiB) Przejrzano 3168 razy
A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:
Obrazek
Obrazek

Buinshin to moje WIFI~
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:23 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
zbych_in_flames
V.I.P.
Posty: 1239
Rejestracja: 8 lis 2012, o 18:06

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: zbych_in_flames »

Frustracja przez LTE pisze:Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka
Ta ulica jest dość długa, bliżej centrum miasta czy drogi 74 jesteś?
Frustracja przez LTE pisze:A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:
Teraz łączysz się z BT12765 Kopyłów dz. nr 302 w LTE900 (dopisane do bazy 15/07 od tego momentu masz problem?) to ponad 9 km chociaż bliżej masz BTS'a z LTE1800 w Hrubieszowie

Masz jakaś antenę do te zestawu? Gdzie stoi teraz sprzęt?
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:24 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: Frustracja przez LTE »

zbych_in_flames pisze:
Frustracja przez LTE pisze:Polska, woj. Lubelskie, Hrubieszów ul. Gródecka
Ta ulica jest dość długa, bliżej centrum miasta czy drogi 74 jesteś?
Bliżej drogi 74~
zbych_in_flames pisze:
Frustracja przez LTE pisze:A tutaj screeny z aplikacji Network Cell info:
Teraz łączysz się z BT12765 Kopyłów dz. nr 302 w LTE900 (dopisane do bazy 15/07 od tego momentu masz problem?) to ponad 9 km chociaż bliżej masz BTS'a z LTE1800 w Hrubieszowie

Masz jakaś antenę do te zestawu? Gdzie stoi teraz sprzęt?
Problemy mam od około 25/07~ Nie mam anteny do tego zestawu, a sprzęt stoi tam gdzie stał zanim zaczęły się problemy. Jeśli to ważne to te problemy nastąpiły noc po całkiem pokaźnej burzy w mojej okolicy, ale nie było żadnych informacji o awariach czy czymś podobnym.
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:24 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
mentalius
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:03

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: mentalius »

Po prostu dostałeś FUP-a i tyle. Teraz musisz grzecznie poczekać do nowego okresu rozliczeniowego :-D
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:24 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: Frustracja przez LTE »

Co to jest Polityka Uczciwego Korzystania (FUP - Fair Usage Policy)? Polityka Uczciwego Korzystania jest mechanizmem, który pozwala operatorom monitorować i zapobiegać niewłaściwemu korzystaniu z usług w ramach roamingu. Skorzystanie przez operatorów z tego mechanizmu jest dobrowolne.
To dotyczy tylko roamingu?
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:24 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
mentalius
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:03

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: mentalius »

Mówiąc na chłopski rozum to FUP to takie coś, że jeśli przeciążasz BTS - zużywasz za dużo danych po już wykorzystaniu swojego limitu np 40 czy 60 GB to wrzucają ci lejek ograniczający prędkość. I nie jest tak na prawdę powiedziane kiedy takie coś ci założą. Możesz to dostać po 100 GB wykorzystanych danych albo po 600 GB - kwestia jak bardzo jest obciążony twój BTS. Ja kiedyś dostałem FUPa ale tylko raz i tylko przez to bo byłem na szkoleniu a moja żona zapomniała na androidboxie wyłączyć Delta Media Playera (taki programik do oglądania kanałów satelitarnych przez neta) i przez tydzień pożarło mi ponad 200 GB więc dla mojego BTSa stałem się użytkownikiem który nadmiernie go przeciąża i algorytm który zajmuje się monitorowaniem wszystkich użytkowników pod niego podpiętych sprowadził mnie do parteru ;) Jak zminimalizować ryzyko dostania FUPa? Jeśli oglądasz np dużo Netflixa rób to poza godzinami tzw szczytu kiedy nadajnik jest najmniej obciążony czyli późnym wieczorem w nocy lub rano.
Ostatnio zmieniony 6 sie 2018, o 11:24 przez Michał_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesiono do odpowiedniego wątku.
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: mikiasa »

Dokładnie! Już dawno powinieneś zmienić styl życia tak jak koledzy ci doradzają. Prawdziwy użytkownik LTE Plusa nie pracuje, śpi w dzień i w nocy surfuje po internecie. W TV po 24 lecą powtórki, więc nic nie stracisz.
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: ZSZARGANE NERWY PRZEZ LTE (poważny spadek prędkości)

Post autor: Michał_Plus »

Frustracja przez LTE, dla pewności sprawdź stan pakietu podstawowego na Plus Online. Z uwagi na łączenie się Twojego sprzętu z bardziej oddaloną stacją, parametry sygnału są niewystarczające. Spróbuj przestawić sprzęt na stronę zachodnią lub południowo - zachodnią. Tak aby złapać sygnał z Hrubieszowa. Czy masz możliwość wymuszenia konkretnego pasma LTE na posiadanym przez Ciebie sprzęcie?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

Re: Wolny internet

Post autor: Frustracja przez LTE »

Michał_Plus, Wczoraj w nocy Internet wrócił do mniej więcej stanu sprzed obniżenia prędkości~ W których ustawieniach mógłbym znaleźć możliwość wymuszenia zmiany pasma LTE? W routerze czy w Modemie?
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Wolny internet

Post autor: Michał_Plus »

Frustracja przez LTE, niestety, po sprawdzeniu okazuje się że E3372 nie umożliwia wymuszenia pasma poprzez soft. Najlepszym rozwiązaniem, byłaby inwestycja w antenę zewnętrzną (kierunkową i pracującą w tym paśmie) oraz skierowanie jej na Hrubieszów.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

Re: Wolny internet

Post autor: Frustracja przez LTE »

Michał_Plus, tragedia. Wydawać dodatkowo około 200 złoty, żeby mieć prawdopodobnie troszkę lepszy sygnał... Na jakiej ulicy w Hrubieszowie znajduje się BTS LTE1800?
mentalius
Początkujący PlusManiak
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:03

Re: Wolny internet

Post autor: mentalius »

Frustracja przez LTE ja miałem wcześniej i zresztą mam i teraz ale na sprzedaż modem E3372 ale wgrałem mu oprogramowanie do wymuszania różnych częstotliwości LTE (nie było to łatwe bo z debrandowaniem modemu i wgraniem odblokowanego softu było troche roboty ale dało radę ) dodatkowo kupiłem antenę kierunkową ATK-504 z kablem LMR-240 o długości 5m połączyłem wszystko i działało cud miód, ponieważ na tym zestawie prędkości w przypadku podpięcia się pod lte 2600 MHz dochodziły do 108 Mb/s
Frustracja przez LTE
Początkujący PlusManiak
Posty: 15
Rejestracja: 3 sie 2018, o 17:05

Re: Wolny internet

Post autor: Frustracja przez LTE »

mentalius, niestety z tego co się dowiedziałem w tym temacie w mojej okolicy jest maksymalnie LTE1800 :/
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5469
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Wolny internet

Post autor: Michał_Plus »

Frustracja przez LTE, najbliższe stacje to BT10186 (Kolejowa) i BT12076 (Łany)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ