Znikanie połączenia i niska prędkość

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Andyy
Prawie PlusManiak
Posty: 48
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 8 sty 2013, o 13:27

Znikanie połączenia i niska prędkość

Post autor: Andyy »

Mam antenę kierunkową dualną LTE/4G (15dBi/1800-2100MHz) MIMO Cybertech podłączoną do modemu Huawei E3372. Modem wpięty do routera TP-Link TL-MR3420
Zestaw w miarę się sprawdza, lecz zdarza się, że Internet przestaje działać i jedyną metodą aby to naprawić jest ponowne kliknięcie rozłącz/połącz na stronie modemu lub reset routera.

Poza zrywaniem połączenia, niestety prędkość pobierania nie jest zadowalająca, a wysyłanie bardzo niskie. Sieć znika z TV, trzeba ustawiać ją ponownie. Internet nie radzi sobie np. z Netflixem, ale przy mniejszym obciążeniu też się zacina. Nie wymuszałem LTE ze względu na częstsze zrywanie połączenia.

Próbowałem zmieniać ustawienie anteny, kiedyś na forum jeden ze specjalistów polecił mi ustawienie anteny na BTS Elizówka (3,5 km w linii prostej) lub Turka (5,50 km w linii prostej). Jednak te nadajniki według btsearch należą do Aero2 a nie do Plusa (Czy Plus z tego nadaje?). Antena pomimo, że jest na dachu, jest w dołku względem nadajników ze względu na ukształtowanie terenu.

Co radzicie? Poprawa ustawień anteny? Zmiana routera? Połączenie router - tv kablem? Zmiana operatora? ;-)
Może jakieś sprawdzone sposoby, programy do ustawienia anteny?
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 10:06 przez sl@w_es, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesienie do oficjalnego działu
Awatar użytkownika
Michał_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5468
Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13

Re: Znikanie połączenia i niska prędkość

Post autor: Michał_Plus »

Andyy, BT11755 ma LTE800 i LTE1800. W czerwcu dostanie również LTE900. BT12019 - LTE800, LTE1800, LTE900 i LTE2600. Jednak te dwa ostatnie pasma mogą nie działać jeszcze komercyjnie (instalacja w połowie maja).
Andyy pisze:Czy Plus z tego nadaje?
Tak.
Andyy pisze:Co radzicie? Poprawa ustawień anteny? Zmiana routera? Połączenie router - tv kablem?
Jakie są wartości parametrów sygnału. Dokładniejsze ustawienie anteny na pewno nie zaszkodzi. Jakie są wartość DL i UL po WiFi? Jakie są wartość DL i UL bez podpiętego routera?
Andyy pisze:Antena pomimo, że jest na dachu, jest w dołku względem nadajników ze względu na ukształtowanie terenu.
To na pewno też nie pomaga. Czy możesz podnieść ją wyżej? Jaka jest obecna długość przewodu?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
dariuszmatysik
PlusManiak
Posty: 104
Rejestracja: 8 kwie 2018, o 14:32

Re: Znikanie połączenia i niska prędkość

Post autor: dariuszmatysik »

Zrywanie połączenia LTE na E3372 z routerem MR-3420 to norma dla tego zestawu. Router nie radzi sobie z obsługa modemów LTE. Przy jednoczesnej pracy po WiFi i intensywnej na LTE resetuje modem. Pomaga restart. Lepiej działa z HiLinkami i na alternatywnym FW od Cezarego czyli MiFi. E3372 z Plusa to HiLink, współpracuje z http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/c ... ltewatch_h Program pokazuje parametry sygnału i CID BTS-a, pozwala wymuszać konkretne pasma LTE. Sprawdź LTE1800 i LTE2600 na antenie oraz LTE900, LTE800 bez niej, modem bezpośrednio w USB komputera ina przedłużaczu na zewnątrz. Antena Cybertecha nie działa na 800/900MHz.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 17:18 przez Daniel_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: edycja - usunięcie treści niezgodnej z regulaminem
ODPOWIEDZ