Strona 547 z 773

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 11:57
przez Mikkel8606
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jakie częstotliwości i ile sektorów obsługuje stacja ID: 30526 na północ od j. Głębokiego (Międzyrzecz: Porąbka 13-13a) Z tego co mi się udało sprawdzić na mapie zasięgu Plusa, że z nadajnika jest dostępny LTE PLUS Advanced co sugeruje, że na stacji dostępny jest LTE na pasmach 800Mhz i 1800Mhz wraz z agregacją tych pasm. Na stacji jest też oczywisty GSM900. Z mapy zasięgu Plusa wiadome jest, że z nadajnika dostępny jest HSPA+. Stąd moje pytanie, czy ze stacji jest sygnał UMTS900 czy UMTS2100 czy też obie częstotliwości? Z góry dziękuję za odp. W lipcu planuje spędzić 10 dni nad jeziorkiem i planuje zakupić starter Ja + Internet na Kartę stąd moje pytanie.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:15
przez damian2988
jak plany na stacji genowefa?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:30
przez Krzysiek_Plus
Mikkel8606,
30526 - 3 sektory: GSM, U900, LTE800, LTE1800.

damian2988, poprzednie odpowiedzi w tej sprawie dalej aktualne.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:36
przez damian2988
na poczatku lipca moge sie odezwac czy jakies zmiany?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:37
przez Krzysiek_Plus
damian2988 napisał(a):na poczatku lipca moge sie odezwac czy jakies zmiany?

Oczywiście :-).

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:51
przez Mikkel8606
Krzysiek_Plus napisał(a):Mikkel8606,
30526 - 3 sektory: GSM, U900, LTE800, LTE1800.
W lipcu więc raczej UMTS2100 nie uświadczę? Dziękuje. Pozostaje mi tylko korzystać z LTE. :-)

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 12:53
przez Krzysiek_Plus
Mikkel8606, nie, na obecną chwile nie ma planów na dodanie tego pasma w tej lokalizacji.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 13:05
przez Gabriel12
Witam proszę podać mi dokładnie ile pasm i sektorów jest dostępne na nadajniku:
14608 Garwolin, Mazowieckie ul. Jana Pawła II 2 / Kościuszki 41.
Garwolin, Mazowieckie al. Legionów 19 - proszę mi przypomnieć termin prac i co będzie na niej robione.
Cisna 22746 czy zostało dodane i uruchomione pasmo LTE1800?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 13:16
przez Krzysiek_Plus
Gabriel12 napisał(a):Witam proszę podać mi dokładnie ile pasm i sektorów jest dostępne na nadajniku:
14608 Garwolin, Mazowieckie ul. Jana Pawła II 2 / Kościuszki 41.

6 pasm, 3 sektory.
Gabriel12 napisał(a):Garwolin, Mazowieckie al. Legionów 19 - proszę mi przypomnieć termin prac i co będzie na niej robione.

W tym celu wystarczy skorzystać z opcji szukaj lub z poziomu profilu odszukać swój poprzedni post w tej sprawie, a tym samym również naszą odpowiedź.
Gabriel12 napisał(a):Cisna 22746 czy zostało dodane i uruchomione pasmo LTE1800?

Jeszcze nie, ale już niedługo ;-).

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 13:30
przez lambospeedd
Witam, czy zostały wykonane już modernizacje:
Krzysiek_Plus napisał(a):lambospeedd,
BT12935 Hrubieszów - dodanie U900 (05/2017).
BT12086 Nieledew - dodanie LTE1800 (06/2017)


Pojawiły się może jakieś inne plany rozbudowy stacji w tym regionie?

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 13:48
przez Krzysiek_Plus
lambospeedd,
lambospeedd napisał(a):Krzysiek_Plus napisał(a):
lambospeedd,
BT12935 Hrubieszów - dodanie U900 (05/2017). Tak
BT12086 Nieledew - dodanie LTE1800 (06/2017) Prace będą realizowane w 3 kwartale.

lambospeedd napisał(a):Pojawiły się może jakieś inne plany rozbudowy stacji w tym regionie?

Najbliżej BT10214 Grabowiec i BT12714 Perespa (dodanie LTE1800 w 3 kwartale).

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 14:38
przez Stan49
Krzysiek_Plus napisał(a):Oczywiście masz prawo do własnego zdania w tej sprawie, ale myślę ze sprawę rozbudowy sieci pozostawmy odpowiednim specjalistom w tym zakresie ;-).


Krzysiek_Plus napisał(a):Tak to bardzo duża odległość, jak na to pasmo, ale niestety dalej nie wiem, w jakiej dokładnie lokalizacji został wykonany test. Stan49, proszę również o odpowiedź na poprzednie pytanie związane z działaniem 20562:

Czy jest problem z korzystaniem usług data/voice?


Witam,

Krzysiek_Plus, skoro wszystko jest ok z BT20562, polecam dokładne przeczytanie słów napisanych przez Użytkownika mpmdembi:

mpmdembi napisał(a):Ponowiłem próby. Stojąc pod BT20562 U900 nie jest widoczne. Zarówno gdy telefon nie przesyła danych, jak i gdy trwa ich transmisja. Telefon korzysta z BT22307, a odległość do BT20562 to np 50m czy 200m (testowałem pod samym budynkiem i z lekkim oddaleniem z racji na emisję anten - "najciemniej pod latarnią"). Nie rozumiem konfiguracji U900 na tej stacji.

To jest sztandarowy przykład błędów w systemowych handoverach, oraz konfiguracji sąsiedztw. Nie sądzę, aby zamierzonym celem działania sieci był siłowy handover poprzedzony zerwaniem voice lub data w przypadku kontynuowania połączenia lub transmisji danych. Może jednak warto wnikliwie pochylić głowę nad problemem i poświęcić mu więcej uwagi niż tylko podstawowy przegląd działania stacji i ewentualnych błędów ?

Jeżeli zgłaszane są nieprawidłowości w działaniu usług, zarówno ja jak i inne osoby otrzymujemy jedną ze standardowych, rzekłbym dyżurnych odpowiedzi dotyczących zgłaszanych problemów:

Krzysiek_Plus napisał(a): Oczywiście w planach modernizacyjnych brane są pod uwagę zgłoszenia, jak i zapotrzebowania naszych użytkowników korzystających z sieci w danej lokalizacji. Zachęcam wszystkich użytkowników, którzy doświadczają problemów do zgłaszania ich wraz ze szczegółowym opisem przez ten formularz.


"A wszystko to, bo ...." chciałoby się zacytować. A wszystko to przez brak monolitu radiowego. Skoro uparcie twierdzisz, że jest ok, to ja pozwolą sobie uparcie twierdzić, że jednak nie. Nie jestem laikiem i co ważne nie korzystam z cyfrowych map zasięgu. Z poziomu komputera wszystko wygląda cacy. Ale tylko z poziomu komputera. Pobyt poza biurem otwiera oczy nawet najbardziej zagorzałym oponentom. A moja skromna osoba korzysta z tego, co sieć oferuje w terenie.
Na marginesie tylko spytam, czy dostępne oprogramowanie serwisowe pozwala na dogłębną analizę działania stacji bazowych, czy może w ramach oszczędności zakupiono wersję okrojoną ?

I z tego co widzę, koncepcja budowy sieci na zasadzie kilku podejść do tego samego obiektu wcale nie jest odosobniona, co potwierdzona przypadek Polanki Wielkiej:

Krzysiek_Plus napisał(a):No inna sytuacja, gdyż na tym BTS'ie na obecną chwilę nie ma obecnie dostępnego żadnego pasma LTE, ale tak jak już wyjaśniliśmy tutaj jest w planach ;-).


Można i na raty. Pytanie, czy takie powielanie kosztów jest uzasadnione ? Nie można od razu ? Akurat w przypadku BT22802 trzeba popatrzeć na ten bts przez aspekt DK44, a więc trasy dojazdu i powrotu ze Sląska i zachodniej części Małopolski w rejon Podhala. Brak LTE na tejże stacji , którą doskonale widać z trasy przejazdu DK44, oraz brak 3G i LTE w Zatorze to jest akurat negatywne potwierdzenie zaległości operatora na odcinku pomiędzy Oświęcimiem, a Wadowicami.
Planowana stacja w pobliżu Energylandii pewnie powstanie, tylko póki co Wasi Klienci muszą się posiłkować zasięgiem 3G z sąsiednich, niekoniecznie najbliższych i logicznych lokalizacji. Jeżeli potrzeba, chętnie opublikuję log z przejazdu na odcinku Wadowice - Oświęcim.

Na koniec poproszę o odpowiedź na pytanie: co z problemami z zasięgiem w Sosnowieckiej Strefie Ekonomicznej, oraz planami na przyszłość ?

Pozdrawiam.

:mrgreen:

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 15:18
przez Krzysiek_Plus
Stan49 napisał(a):To jest sztandarowy przykład błędów w systemowych handoverach, oraz konfiguracji sąsiedztw. Nie sądzę, aby zamierzonym celem działania sieci był siłowy handover poprzedzony zerwaniem voice lub data w przypadku kontynuowania połączenia lub transmisji danych. Może jednak warto wnikliwie pochylić głowę nad problemem i poświęcić mu więcej uwagi niż tylko podstawowy przegląd działania stacji i ewentualnych błędów ?

W przytoczonym przypadku nie było żadnego handoveru, gdyż użytkownik nie zrealizował żadnych czynności, które mogły by spowodować przelogowanie do innego BTS'a/pasma. W przypadku ręcznego przejścia na tryb 3G użytkownik został prawidłowo zalogowany do pasma o większej pojemności. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Stan49 napisał(a):Można i na raty. Pytanie, czy takie powielanie kosztów jest uzasadnione ? Nie można od razu ? Akurat w przypadku BT22802 trzeba popatrzeć na ten bts przez aspekt DK44, a więc trasy dojazdu i powrotu ze Sląska i zachodniej części Małopolski w rejon Podhala. Brak LTE na tejże stacji , którą doskonale widać z trasy przejazdu DK44, oraz brak 3G i LTE w Zatorze to jest akurat negatywne potwierdzenie zaległości operatora na odcinku pomiędzy Oświęcimiem, a Wadowicami

Dlatego też w planach jest udostępnienie technologi LTE w obu tych lokalizacjach ;-).

Stan49 napisał(a):Na koniec poproszę o odpowiedź na pytanie: co z problemami z zasięgiem w Sosnowieckiej Strefie Ekonomicznej, oraz planami na przyszłość ?

W tej okolicy planujemy uruchomić 26214, ale na obecną chwilę nie jestem w stanie określić żadnego konkretnego terminu.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 15:24
przez HAL 9000
Stan49 napisał(a):
Planowana stacja w pobliżu Energylandii pewnie powstanie, tylko póki co Wasi Klienci muszą się posiłkować zasięgiem 3G z sąsiednich, niekoniecznie najbliższych i logicznych lokalizacji. Jeżeli potrzeba, chętnie opublikuję log z przejazdu na odcinku Wadowice - Oświęcim.

Na koniec poproszę o odpowiedź na pytanie: co z problemami z zasięgiem w Sosnowieckiej Strefie Ekonomicznej, oraz planami na przyszłość ?


Przeciez to jasne. Nieladne lub nie do konca sie dobrze kojarzace slowo - selekcja. Na 1000-leciu Gornym zlikwidowano sajt przy Ulanskiej, ale 3G dodano, choc wiedziano juz, ze prezes spoldzielni czysci dachy. W Zatorze tego nie zrobiono, bo...po co. Jakas droga Skawina-Oswiecim nie istnieje na liscie priorytetow Plusa. Niech sie ciesza "hicks", ze maja G900.
Brzeznica przy tej drodze. Smialo mogliby zrobic na kosciele, farorz przytulilby kolejne 1500 zl miesiecznie. Nie, oni beda stawiac wieze w Marcyporebie, potem Brzezince, a jak protestuja i nie chca to my sie obrazimy i zabierzemy zabawki.

Sosnowiec Bor, Maczki pytasz Stan. Krzysiek odpowiedzial - nie ma i nie bedzie. I co nam Pan zrobi?

Zauwazylem odpowiedz Krzyska. Mnie tak nie odpisal, coz...
262.. numer czyli planowana gdzies 2012 moze 2013. 16 lat Plus tam nie widzial potrzeby, a wieza konkurencji stoi od lat 90-tych przy linii kolejowej. Przypomne to trasa kolejowa wschod-zachod. Nie mam wiecej pytan.

Re: Kiedy LTE-A? LTE? HSPA+? pytania o planowany zasięg

PostNapisane: 19 cze 2017, o 15:34
przez Stan49
Krzysiek_Plus napisał(a):W przytoczonym przypadku nie było żadnego handoveru, gdyż użytkownik nie zrealizował żadnych czynności, które mogły by spowodować przelogowanie do innego BTS'a/pasma. W przypadku ręcznego przejścia na tryb 3G użytkownik został prawidłowo zalogowany do pasma o większej pojemności. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.


Witam,

Krzysiek, powtórzę jeszcze raz, cytując post mpmdembi:

mpmdembi napisał(a):Ponowiłem próby. Stojąc pod BT20562 U900 nie jest widoczne. Zarówno gdy telefon nie przesyła danych, jak i gdy trwa ich transmisja. Telefon korzysta z BT22307, a odległość do BT20562 to np 50m czy 200m (testowałem pod samym budynkiem i z lekkim oddaleniem z racji na emisję anten - "najciemniej pod latarnią"). Nie rozumiem konfiguracji U900 na tej stacji.


Jeżeli to jest nie realizowanie żadnych czynności, to pozostawiam to bez komentarza.... .

Dzięki za info dotyczące przyszłości zasięgu na terenie Sosnowieckiej Strefie Ekonomicznej.

:mrgreen: