Zerwanie umowy

Tematy związane z Internetem Mobilnym.
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
barbi9105
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 10 maja 2013, o 00:03

Zerwanie umowy

Post autor: barbi9105 »

Witam. Mój problem wygląda następująco: 10.2010 kupiłam internet Iplus na dwa lata. 07.2012 przedłużyłam umowę na 3 kolejne lata. Od tego czasu średnio dwa, trzy razy w miesiącu dzwonię do Biura obsługi bo internet nie działa! W ciągu ostatnich trzech miesięcy dwa razy nie miałam internetu przez ponad dobę. W dodatku jest straszny zasięg, prawie nie da się korzystać, strony otwierają się nawet po kilka minut. Czy w takiej sytuacji mogę zerwać umowę bez płacenia kary umownej? (w tej chwili wynosi ona ponad 1300 zł!). Bardzo proszę o jakąś radę bo płacę 100 zł za coś, z czego praktycznie nie mogę korzystać
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Krzysiek_Plus »

barbi9105zbyt mało danych, proszę podaj dodatkowe informacje:

- model modemu
- w jakiej lokalizacji korzystasz ( województwo, powiat, miejscowość , ulica, numer budynku)
- czy zgłaszałaś wcześnie ten problem?
- czy możesz podać jakiś numer zgłoszenia?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barbi9105
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 10 maja 2013, o 00:03

Re: Zerwanie umowy

Post autor: barbi9105 »

- model modemu ZTE MF669 oraz E1750
- województwo- lubelskie, powiat- Chełm, miejscowość- Brzeźno
- problem zgłaszałam kilka razy dzwoniąc do BOK
- ostatni numer zgłoszenia C00000000834939
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Krzysiek_Plus »

barbi9105 pisze:- model modemu ZTE MF669 oraz E1750
ZTE MF669 obsługuje 3G 900 MHz. Niestety uzyskanie połączenia w tej technologii wymagało by zastosowanie anteny zewnętrznej. (sygnał na niskim poziomie)

barbi9105 pisze:- województwo- lubelskie, powiat- Chełm, miejscowość- Brzeźno
W tej lokalizacji obecnie jest dostęp tylko do technologii 2G/EDGE, maksymalna przepustowość 236 Kb/s. 3G w przypadku zastosowania anteny zewnętrznej.
barbi9105 pisze:- problem zgłaszałam kilka razy dzwoniąc do BOK
- ostatni numer zgłoszenia C00000000834939
Zgłoszenie 834939 tyczyło się połączeń w 2G. Problem występował kilka godzin, i obejmował większy teren niż podana przez ciebie lokalizacja. 3G w tym czasie działo prawidłowo.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barbi9105
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 10 maja 2013, o 00:03

Re: Zerwanie umowy

Post autor: barbi9105 »

Posiadam antenę zewnętrzną jednak po przełączeniu ustawień w modemie na 3G nie da się w ogóle połączyć z internetem. Maksymalna prędkość jaką osiągam to 20kB. Dlatego chciałabym wiedzieć czy w związku z moimi problemami mogę zerwać umowę. Byłabym skłonna zapłacić połowę obecnej kary umownej(w końcu chcę zerwać umowę przed czasem).
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Krzysiek_Plus »

barbi9105 brak dostępu do technologii 3G nie jest podstawą do zerwania umowy bez kary.

Jaka jest to antena? Proszę podaj model lub wrzucić linka do zdjęcia/sklepu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barbi9105
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 10 maja 2013, o 00:03

Re: Zerwanie umowy

Post autor: barbi9105 »

Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Krzysiek_Plus »

Z specyfikacji wynika, że jest to antena przystosowana do pracy w 3G 2100 MHz
Pasmo [MHz]
1900-2100
Najbliższa stacja znajduje się na terenie wschodniej części Chełma (~8 km) lub od strony wschodnie (okolice Okopy Kolonia ~(~8,5 km). Niestety tej wielkości odległości mogą uniemożliwić uzyskanie połączenia w ramach 3G. W którą stronę ustawiona jest antena?

Tutaj mapa która może pomóc określenie lokalizacji stacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
barbi9105
Początkujący PlusManiak
Posty: 10
Rejestracja: 10 maja 2013, o 00:03

Re: Zerwanie umowy

Post autor: barbi9105 »

Antena ustawiona w stronę Chełma
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Krzysiek_Plus »

barbi9105 pisze:Antena ustawiona w stronę Chełma
Więc jeśli przy takim ustawieniu nie działa, spróbuj w drugą stronę. ;-)

Wysyłam zaś pytanie o planowana poprawę sygnał dla Twojej lokalizacji. -
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
beapa
Początkujący PlusManiak
Posty: 13
Rejestracja: 27 sie 2014, o 12:02

Re: Zerwanie umowy

Post autor: beapa »

Witam. Bardzo proszę o podpowiedź. Ok. 3 lat temu zawierałam umowę o internet. Mam łącznie 3 internety i 3 numery głosowe. Jak widać po ilości moich numerów w Plusie z usług byłam bardzo zadowolona. Mniej więcej od czerwca 2016r. zaczęły się problemy z internetem na wszystkich numerach - brak LTE i bardzo wolne ładowanie stron w 3g. Zgłosiłam awarię w czerwcu, potem w lipcu, a dziś otrzymałam informację, że nadajnik, który był ok. 400m. ode mnie zmienił lokalizację i niestety mój internet nie będzie działał lepiej. W związku z tym, że kiedy zawierałam umowę warunki techniczne po stronie operatora były inne, a zmieniły się dopiero teraz, czy mogę zerwać umowę z winy operatora bez kary umownej? W życiu nie podpisałabym tej umowy gdybym wiedziała, że po jakimś czasie nie będę mogła korzystać z internetu. Zawierałam te umowy ponieważ mają one LTE bez limitu, z czego przez ok. 3 lata to wszystko fajnie działało. Byłabym wdzięczna za wskazanie, czy w takim przypadku mogę wypowiedzieć umowę bez narażania się na koszty.
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Przemek_Plus »

beapa pisze:W związku z tym, że kiedy zawierałam umowę warunki techniczne po stronie operatora były inne, a zmieniły się dopiero teraz, czy mogę zerwać umowę z winy operatora bez kary umownej?
Zerwanie umowy wiąże się z naliczeniem kary umownej, dlatego w Twoim przypadku mogę tylko zasugerować złożenie reklamacji, w której to możesz opisać całą sytuację i przedstawić swoje oczekiwania. Wszelkie informacje, jak złożyć reklamację, znajdziesz tu.

Możesz jednak napisać, w jakiej lokalizacji korzystasz z internetu oraz wstawić tu, na forum, test prędkości (wykonany na przykład na tej stronie)?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
jarek7714
Szalony PlusManiak
Posty: 399
Rejestracja: 7 lis 2012, o 21:28

Re: Zerwanie umowy

Post autor: jarek7714 »

beapa pisze: a dziś otrzymałam informację, że nadajnik, który był ok. 400m. ode mnie zmienił lokalizację i niestety mój internet nie będzie działał lepiej. W związku z tym, że kiedy zawierałam umowę warunki techniczne po stronie operatora były inne, a zmieniły się dopiero teraz, czy mogę zerwać umowę z winy operatora bez kary umownej? W życiu nie podpisałabym tej umowy gdybym wiedziała, że po jakimś czasie nie będę mogła korzystać z internetu. Zawierałam te umowy ponieważ mają one LTE bez limitu, z czego przez ok. 3 lata to wszystko fajnie działało. Byłabym wdzięczna za wskazanie, czy w takim przypadku mogę wypowiedzieć umowę bez narażania się na koszty.
Jest tu luka w prawie telekomunikacyjnym i przepisach chroniących konsumentów-gdyż w takiej sytuacji abonent automatycznie powinien mieć prawo wypowiedzenia umowy bez kar umownych. Niestety w dzisiejszym stanie prawnym możesz tylko prosić operatora o dobrą wolę. :-/
Nyziu
PlusManiak
Posty: 63
Rejestracja: 4 paź 2014, o 12:14

LTE i zerwanie umowy.

Post autor: Nyziu »

Witam, podpisałem raz umowę dokładnie 20.03.2013 o internet LTE, po czym 13.09.2014 została podpisana nowa umowa i teraz oczywiście są problemy z internetem, że mimo pełnego zasięgu jest stałe łącze max 20 mb/s co mi nie wystarcza na moje potrzeby i chciałbym zerwać umowę, ale pytanie ... Ile musiałbym zapłacić? Ponieważ 1-wsza kara za zerwanie wynosiła 800 zł, a druga 1500zł i teraz pytanie, która umowa minęła i ile zostało mi do zapłaty jeżeli chce zerwać umowe?
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, o 10:32 przez Przemek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniesiono do odpowiedniego wątku
Awatar użytkownika
Przemek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2016, o 13:51

Re: Zerwanie umowy

Post autor: Przemek_Plus »

Nyziu pisze:Ponieważ 1-wsza kara za zerwanie wynosiła 800 zł, a druga 1500zł i teraz pytanie, która umowa minęła i ile zostało mi do zapłaty jeżeli chce zerwać umowe?
Pierwsza umowa, o której wspominasz, prawdopodobnie przeszła już na czas nieokreślony. Jeżeli faktycznie tak jest, nie zapłacisz żadnej kary, o ile tylko wypowiesz umowę za zachowaniem okresu wypowiedzenia.

Ogólnie rzecz biorąc, wysokość kary jest proporcjonalna do pozostałego czasu trwania umowy. Niestety, jako obsługa forum nie mamy wglądu na Twoje konto, nie sprawdzimy więc ani ile czasu pozostało Ci do końca umowy, ani jakiej wysokości byłaby ewentualna kara umowna. Jeżeli chcesz uzyskać takie informacje, muszę prosić Cię o kontakt autoryzowanym kanałem kontaktu z Internetową Obsługą Klienta.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ