Strona 1 z 1

Połączenie głosowe a połączenie danych

: 28 lut 2017, o 11:42
autor: rafnov
Witam.
Trapi mnie ostatnio pewien problem. Otóż czasem podczas rozmowy telefonicznej niemożliwe jest połączenie z Internetem. Dlaczego tak się dzieje?
Konsultant infolinii technicznej twierdzi, że tak jest i tak ma być, bo obie rzeczy się wykluczają, tzn. urządzenie nie może nawiązać jednocześnie połączenia głosowego i połączenia danych. Jest to wg mnie ewidentna bzdura, ponieważ często rozmawiałem i jednocześnie sprawdzałem coś w Internecie na tym samym telefonie.
Jedno co zauważyłem, to że niemożność skorzystania z Internetu podczas rozmowy telefonicznej zależy od lokalizacji w jakiej się znajduję. Próbuję sobie to tłumaczyć w ten sposób, że zależy to od BTS z jakim jestem połączony. Niestety moja wiedza w tej dziedzinie ogranicza się do możliwości sprawdzenia na btsearch gdzie jest jaki BTS i jakie technologie obsługuje, ale co dalej to nie wiem.
Czy ktoś może mi to wyjaśnić?

Re: Połączenie głosowe a połączenie danych

: 28 lut 2017, o 11:54
autor: habish
W zasięgu 3G działa jedno i drugie, w 2G nie ma takiej możliwości.

Re: Połączenie głosowe a połączenie danych

: 28 lut 2017, o 11:58
autor: rafnov
Dlaczego mam nieodmienne wrażenie, że w danym miejscu połączenie danych przed rozmową było możliwe a w trakcie nie?
Czy telefon po prostu przełączył się do BTS 2G-only?

Są jakieś plany przeniesienia wszystkiego do przynajmniej 3G?

Re: Połączenie głosowe a połączenie danych

: 28 lut 2017, o 12:00
autor: habish
Ale w 3G jak pisałem wyżej działa wszystko razem.
Sprawdź co masz koło "kresek" zasięgu podczas rozmowy, jeśli jest napis 3G/H/H+ to działają wszystkie usługi, jeśli nie ma nic to działa tylko głos + SMS.

Re: Połączenie głosowe a połączenie danych

: 1 mar 2017, o 09:16
autor: rafnov
OK, przetestuję to jeszcze jak znajdę się poza miastem (może dziś), bo tylko tam mi się to zdarza.