Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Wszytko o planach taryfowych, abonamencie w sieci plus. Wasze uwagi i opinie
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

Witam Wszystkich.

Chciałbym prosić o pomoc w moim problemie, który opisuję poniżej.

Podpisałem umowę w Salonie Plusa dnia 19.03.2012r. w ofercie abonamentowej przechodząc z zachowaniem własnego nr z Simplusa na Taryfę Do Usług bis 79,90.
Aktywacja Taryfy miała potrwać około pół godz. - taką informację uzyskałem od Pani w Salonie. Nie dość, że nie mogłem odebrać tego samego dnia ponieważ aktywacja trwała ponad 7 godzin, to zdziwiła mnie wystawiona faktura. Przyszedł SMS, że faktura jest wystawiona, bla bla... i ogólnie wyszło ponad 200 zł; nie wiem jakim cudem.
W umowie jest napisane: Opłata aktywacyjna za 1 kartę SIM: 0.00 PLN (z VAT).
Zresztą Pani w Salonie powiedziała też, że aktywacja będzie darmowa, więc aktywacja nie powinna być doliczona do abonamentu, a nawet gdyby była, to i tak rachunek wynosi za dużo. W związku z tym moje pytanie brzmi: z jakiej racji rachunek został wystawiony na taką kwotę?

Jeśli nieodpowiedni dział, niekompletne informacje to przepraszam ... w razie niejasności proszę powiedzieć co jeszcze do tych wypocin dodać.

Pozdrawiam.
efenti
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 18 maja 2011, o 23:14

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: efenti »

Pierwsza faktura to zawsze kosmos dlatego też dobrze jest od razu włączyć bilingi do faktur by mieć szerszy wgląd w konto, a co może zawierać pierwsze rozliczenie? Oto kilka faktów:
1. Abonament. Jest on rozliczany w sposób proporcjonalny czyli będzie naliczony od momentu aktywacji numeru do końca okresu rozliczeniowego + abonament za pełen abonament z góry (bo tak są naliczane opłaty za abo.).
2. Opłaty za minuty/SMS-y. Mogą się one brać z tego faktu iż minuty i inne pakiety są również rozliczane proporcjonalnie, czyli od dnia aktywacji do końca okresu rozliczeniowego, więc na samym początku nie posiadamy wszystkich pakietów minut, tylko odpowiednią ich część. Idąc dalej tym tropem mogły się z tego tytułu pojawić przekroczenia w minutach/SMS-ach.
3. Dobrze jest sprawdzić w umowie czy wszystkie pakiety włączają się automatycznie czy tez musimy włączyć je ręcznie (np. komendy SMS)
Po więcej szczegółów zaproszę jednak bezpośrednio pod 2601. :)
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

No tak, wziąłem to pod uwagę biorąc na abonament, lecz bez przesady :P Plus ostatnio "bardzo miło" zaskakuje; Wedlug e-rachunku przekroczenie to: 3,13 zł.

Dzwoniłem tak jak radzil kolega, ale dowiedziałem się tego co tu na forum czytając tematy innych + bla bla bla, żebym sobie sprawdzil na http://www.online.plus.pl pomimo, że zadałem konkretne pytanie + że zostala doliczona opłata za kartę SIM 61,50 zł.
Teraz kolejne pytanie: czy mogę obiegać się o zwrot tej kwoty? Był podobny temat, lecz inny przypadek.
1. W umowie nie ma, że karta SIM będzie płatna.
2. Pani w salonie też nie raczyła o tym poinformować.
3. Kartę SIM miałem sprawną, ale jak wiadomo i tak lumia potrzebuje micro, ale skąd takie koszty za kawałek plastiku? xd
banek84
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 20 mar 2012, o 15:48

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: banek84 »

teraz w Play jak byś kupił nową taryfe Formuła 4 to byś przez 12 miesięcy płacił tylko 79,90 a rozmawial ile sia da




sl@w_es: Co wspólnego ma ta wypowiedź z tematem wątku? :-/
Chyba tylko tyle, że dotyczy telefonii komórkowej; jak zdecydowana większość tematów na tym FORUM.
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: luki »

banek84 pisze:teraz w Play jak byś kupił nową taryfe Formuła 4 to byś przez 12 miesięcy płacił tylko 79,90 a rozmawial ile sia da
A jakbyś znał 19 języków byłbyś słynnym poliglotą. Takie gdybanie to jak przelewanie pustego w próżne.
1. W umowie nie ma, że karta SIM będzie płatna.
Ten zapis jest w regulaminie. Natomiast zgadzam się z Tobą przy podpisywaniu umowy, bądź przedłużeniu umowy przysługuje bezpłatnie wymiana karty SIM. Reklamuj opłatę.
2. Pani w salonie też nie raczyła o tym poinformować.
Bo przysługuje bezpłatna, więc nie zostałeś poinformowany.
efenti
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 18 maja 2011, o 23:14

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: efenti »

Luki, wkradło się kilka błędów do Twej wypowiedzi. Masz rację przysługuje bezpłatna wymiana karty SIM ale tylko w dwóch przypadkach: karta jest wiekowa (musi mieć bodaj powyżej 7-8 lat na "karku") i w okresie 30 dni od podpisania umowy PWA. W poniższym przypadku mamy do czynienia z konwersją więc powyższe przypadki z miejsca odpadają. Na dodatek sprawę komplikuje fakt zmiany "zwykłej" karty na mikro co niestety jest zawsze płatnym zabiegiem.
Co do reklamacji, abonent może zawsze złożyć reklamację pod warunkiem iż jest wystawiona faktura, a z tego co wiemy jest więc Paffel walcz o swoje bo jeśli chodzi o kasę to nie ma co się szczypać;) Tylko jedna sugestia z mej strony, w reklamacji proponuję powołać się na brak informacji ze strony pracownika salonu o kosztach wymiany karty bo w tej sytuacji (trudnej, nie ma co ukrywać) będzie to jedyny punkt zaczepienia (błąd pracownika). Powodzenia:)
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: luki »

Luki, wkradło się kilka błędów do Twej wypowiedzi. Masz rację przysługuje bezpłatna wymiana karty SIM ale tylko w dwóch przypadkach: karta jest wiekowa (musi mieć bodaj powyżej 7-8 lat na "karku") i w okresie 30 dni od podpisania umowy PWA. W poniższym przypadku mamy do czynienia z konwersją więc powyższe przypadki z miejsca odpadają. Na dodatek sprawę komplikuje fakt zmiany "zwykłej" karty na mikro co niestety jest zawsze płatnym zabiegiem.
Przy konwersji tez jest bezpłatna. Nowy telefon kupowany z umową wymaga karty micro sim i operator jest zobowiązany taką kartę udostępnić bezpłatnie. To nie jest prywatny zakup na wolnym rynku telefonu, tylko u operatora wraz z umową. Sama wymiana na micro sim w opcji "na kartę" kosztuje trochę ponad 12 zł. Ale jeszcze raz zaznaczam, telefon wymaga karty micro sim i operator musi ją udostępnić bezpłatnie, bo tym samym ogranicza dostęp i utrudnia dostęp do usług już w dniu podpisania umowy. Wydaje mi się, że ktoś namącił w punkcie. Jedyną opłatą jaką powinien ponieść Klient - co jest uwzględniane w regulaminach promocji - w tym wypadku to opłata aktywacyjna, o ile promocja jej nie znosi, jak w wypadku wyżej. Nigdzie nie ma informacji, ze Klient ma płacić za kartę przy umowie, podobnie jak przy wymianie na USIM przy umowie LTE PWA (otrzymuje ją z automatu) - bo są bezpłatne. Niezależnie czy to konwersja czy umowa aktywacyjna. No i jak zachęcić do konwersji na abonament, gdyby na wstępie trzeba by było karać klientów dodatkowymi opłatami. Nielogiczne. W życiu się nie spotkałem, by ktoś przy konwersji musiał płacić za kartę SIM, chyba, że jakiś błąd się wkradł.

http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... 1024395870

Faktura jest już wystawiona, bo została przesłana informacja sms-em o wysokości kwoty faktury. Dodatkowo na infolinii potwierdzono, iż jest to opłata za wymianę SIM.

Promocyjna opłata aktywacyjna wynosi 1 zł.
http://plus.pl/indywidualna/Abonament/N ... wersje.pdf

Wypadki, o których piszesz obowiązują poza promocjami. Karta sprzed 2000 roku, bądź wyprodukowana w 2000 roku, bądź wada fabryczna karty.
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

@banek84 po pierwsze ten wątek który założyłem jest zupełnie o czym innym. Po drugie nie było nigdzie pytania gdzie warto by było/jest się przenieść. Po trzecie wolałbym już chyba karę umowną zapłacić i być w Taryfie Simplus lub bez telefonu niż się przenosić do Play.

Dokładnie myślałem że jest tak jak pisze @luki. Skoro telefon wymaga karty micro sim to ja operator powinien zapewnić bezpłatnie. Zresztą cena jest chyba zbyt wygórowana jak na takie "coś" :D no ale cóż. Taka właśnie Polska. Na czymś trzeba zarobić. Posłucham rady i będę reklamował. Może będzie jakiś pozytywny skutek.

I Play dyskryminuje ludzi, bądź daje ofertę podpisania umowy bez telefonu. Kpina. :D Poza tym jak do tej pory jestem wiernym klientem Plusa, z tym, że ja się nie będę chwalił ile już jestem w tej sieci jak niektórzy. I nikt mi nie musi się kłaniać i prosić bym przyjął jakieś specjalne oferty. Świat jest bardziej dziwny niż myślałem. Wystarczyło zobaczyć wypowiedzi niektórych osób na tym forum :D

Pozdrawiam

Co do namącenia to było sporo. Wolę nie wracać do tego. Tylko podsumowując: nieodpowiednia Pani na nieodpowiednim stanowisku, ale to tylko i wyłącznie moje zdanie.
efenti
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 18 maja 2011, o 23:14

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: efenti »

Luki za bardzo chcesz się kierować logiką a to nie ona decyduje o kierunku rozwoju firmy. Uwierz mi wymiana jest płatna (bo niby czemu nie?), kilka rozmów na ten temat odbyłem i wiem jak to wygląda. Operator nie utrudnia w ten sposób korzystania z usług bo jest przecież stara karta sim która ma sygnał (wiem pokrętne rozumowanie). Co do opłat naliczanych za wymianę karty, takich informacji nie szukamy w regulaminach promocji (choć czasem można tam coś znaleźć) ;P
A tematu LTE w to nie mieszaj bo to inna bajka (tak w temacie logiki) ;)
Jednym słowem reklamować i lać po pyskach tych którzy wymyślają te wszystkie durne zasady.
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

efenti pisze: Operator nie utrudnia w ten sposób korzystania z usług bo jest przecież stara karta sim która ma sygnał (wiem pokrętne rozumowanie).

teraz błąd Tobie się wkradł ;D stara karta sim jest nieaktywna
efenti
Prawie PlusManiak
Posty: 39
Rejestracja: 18 maja 2011, o 23:14

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: efenti »

Paffel, nie odniosłem tego zdania bezpośrednio to Twego tematu, to było ogólne stwierdzenie :)
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

Ano chyba że tak ;D no ale stwierdzenie 'NIE UTRUDNIA' nie pasuje do tego konkretnego przypadku bo jednak tu raczej @luki ma rację i powinna być bezpłatna (lub prawo zostania przy poprzedniej np. Jak się nie chce płacić), a nie nic nie mówiąc dowiaduje się o tym po fakcie ;)
Awatar użytkownika
luki
Szalony PlusManiak
Posty: 1577
Rejestracja: 19 wrz 2011, o 11:23

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: luki »

efenti pisze:Luki za bardzo chcesz się kierować logiką a to nie ona decyduje o kierunku rozwoju firmy. Uwierz mi wymiana jest płatna (bo niby czemu nie?), kilka rozmów na ten temat odbyłem i wiem jak to wygląda. Operator nie utrudnia w ten sposób korzystania z usług bo jest przecież stara karta sim która ma sygnał (wiem pokrętne rozumowanie). Co do opłat naliczanych za wymianę karty, takich informacji nie szukamy w regulaminach promocji (choć czasem można tam coś znaleźć) ;P
A tematu LTE w to nie mieszaj bo to inna bajka (tak w temacie logiki) ;)
Jednym słowem reklamować i lać po pyskach tych którzy wymyślają te wszystkie durne zasady.
To może inaczej. Widziałeś kiedyś na pierwszej fakturze opłatę za wymianę karty SIM? A przecież konwersja to nie jest rzadki przypadek, tylko bardzo częsta promocja, z której korzystają klienci. Skoro nie logika, to prośba o informację, jakąś sankcjonowaną. Podałem info odnośnie FAQ w BOK, że oprócz aktywacji opłaty przy konwersji nie ma. W regulaminie promocji też nie ma, to gdzie jest? Bo na pewno nie w regulaminie wymiany karty SIM czy cenniku. Informacja jest tylko odnośnie kradzieży SIM, zagubienia, wadliwej karty bądź karty, która jest stara. Albo gdzie jest informacja, ze przy nowym numerze i aktywacji tej opłaty nie ma? Podałem przykład logiki, bo gdyby taka opłata normalnie była przy każdej konwersji, to podejrzewam, że nikt by z niej nie korzystał. Skoro ludzie mogą przenieść i zachować za darmo nr do innej sieci i dostać tę kartę sim za darmo u innego operatora.


Skoro z zachowaniem karty SIM można przenieść nr z tą samą kartą z abonamentu do simplusa po kontrakcie to można w drugą stronę. W przypadku micro sim jeżeli operator sprzedaje telefon z umową bez karty to podchodzi to pod klauzulę niedozwoloną bądź jeżeli sprzedaje z dodatkowa opłatą. Nie ma nigdzie takiej informacji w żadnych regulaminach. Podpisując umowę Klient zapoznaje się z tymi regulaminami, które jego dotyczą. W regulaminie świadczenia info nie ma, w regulaminie promocji info nie ma. Dalej twierdzę, ze przysługuje bezpłatna wymiana. Czy klient moze sobie wymienić kartę sim w simplusie z sim na microsim za 12,30 i konwertowac ja do abonamentu? Po cóż płacić 61,50. :-D
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, o 15:41 przez luki, łącznie zmieniany 3 razy.
annika
Szalony PlusManiak
Posty: 351
Rejestracja: 14 lis 2011, o 17:31
Lokalizacja: opolskie

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: annika »

Paffel,
a nie dali ci prawa do pozostania przy poprzedniej.
Bo tu widać ma zastosowanie logika operatorów, że telefon to już nie ich problem, a kupno u nich jest na własne ryzyko klienta. Inaczej mówiąc kupujesz u nich telefon wymagający karty microSIM z umową, ale dla operatora nie jest to logiczne, że właśnie z tego aparatu będziesz korzystał, a więc potrzebował takiej karty. Bo przecież możesz z innego, Twoja wola. ;-)
Nie tylko głową pokiwać.
A taką wysokość opłaty za wymianę karty dla klientów uwiązanych umową uważam za bardzo niehonorowe zagranie. Przecież to nie zawsze musi być wina klienta, że karta się zużyła, żeby go tak karać, bo wymienić musi, jak chce korzystać z podpisanego kontraktu.
Paffel
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 29 mar 2012, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wysokość pierwszej faktury - rozliczenie z kosmosu

Post autor: Paffel »

annika pisze:Paffel,
a nie dali ci prawa do pozostania przy poprzedniej.
Nie. Telefon odebrałem po trzech dniach od podpisania umowy wraz z papierami i nową kartą SIM. Jedyne co mi Pani Kierownik powiedziała w związku z tą kartą to to że karta będzie aktywna za jakieś pół godziny.
ODPOWIEDZ