Teraz jest 29 kwi 2017, o 20:24

Zostaw Kontakt




Znikające pieniądze z konta

Wszystko o 36.6, Simplus, MixPlus, Sami Swoi...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kiekos

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 30 paź 2015, o 10:46
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Znikające pieniądze z konta

Post30 paź 2015, o 15:20

Dziękuję Ci Patryk, faktycznie aplikacja pokazuje wszystkie środki zabrane z konta. Nie wiem tylko dlaczego stan konta pokazywany w aplikacji jest inny od faktycznego, pokazywanego po wpisaniu krótkiego kodu.

A wracając do opisywanego przeze mnie problemu: okazało się, że winowajcą jest transfer danych. Bardzo często pobierany jest mały pakiet, co kosztuje za każdym razem nawet do 38 groszy. Dołączam zrzuty ekranu z aplikacji:

Obrazek Obrazek

Problem zauważyłem niedawno, ale przedtem go nie miałem. Podejrzewam, że zaczął się on 2-3 miesiące temu, czyli gdy zmieniłem taryfę na PnK bez limitu, bo z konta zniknęło mi znacznie więcej pieniędzy niż jest widoczne w aplikacji za ostatnie 30 dni.

Czy jest możliwe, że to jakaś usługa w taryfie to powoduje, czy może jest to czysty zbieg okoliczności i któraś z moich aplikacji pobiera dane, pomimo że transfer mam wyłączony? Nie chodzi mi tutaj oczywiście o całkowite wyłączenie transferu danych, a jedynie "Mobile Data" wyłączone w ustawieniach / na pasku powiadomień.

Czy jestem w stanie w jakiś sposób dowiedzieć się, która z moich aplikacji jest winowajcą i dlaczego pobiera te dane? I kolejne pytanie, które przychodzi mi na myśl, to czy wykupienie jakiegokolwiek pakietu internetowego rozwiąże tymczasowo problem? Tzn. czy te wszystkie dane, za które pobierano mi do tej pory opłaty, będą wówczas pobierane w ramach wykupionego pakietu, nawet jeśli dane komórkowe będą wyłączone?
Online
Avatar użytkownika

patryk7588

Szalony PlusManiak

  • Posty: 4386
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: Wyskoć / Kościan
  • Podziękował : 160 razy
    Otrzymał podziękowań: 352 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Bez Limitu
  • Model telefonu: SGS7 edge

Re: Znikające pieniądze z konta

Post30 paź 2015, o 15:49

Stan konta w aplikacji jak i pod kodem *100# powinien być taki sam.
Transfer danych generuje jakaś aplikacja która się synchronizuje co jakiś czas, np. prognoza pogody.
Android ma wbudowany licznik danych, tam powinny być wyszczególnione które aplikacje pobierają dane.
Nawet najmniejszy pakiet internetowy tu wystarczy. Wszystkie aktualne pakiety są pakietami typu non-stop więc nawet gdy już się skończą nie generują dodatkowych kosztów tylko ograniczają prędkość internetu.

Za ten post autor patryk7588 otrzymał podziękowanie od
Kiekos(30 paź 2015, o 19:54)
Offline
Avatar użytkownika

Kiekos

Nowy

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 30 paź 2015, o 10:46
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Znikające pieniądze z konta

Post30 paź 2015, o 15:56

Po wpisaniu kodu *100# pokazuje się stan konta o blisko 20zł większy od tego widocznego w aplikacji (być może w aplikacji nie jest uwzględnione dodatkowe saldo z promocji 40% doładowania gratis, z której skorzystałem i doładowałem konto za 50zł). Auto odświeżanie prognozy pogody mam wyłączone. Wbudowany licznik danych już próbowałem sprawdzić, jednak nie mogę wyświetlić zużycia za ostatnie dni. Jedyna dwa okresy, które mi się wyświetlają, to te gdy miałem wykupiony pakiet internetowy, czyli 20 lipca - 19 sierpnia oraz 20 sierpnia - 19 września. Na późniejsze nie jestem w stanie się przełączyć lub po prostu nie umiem tego zrobić, dlatego nie mam podglądu.

No i przede wszystkim, dlaczego jakaś aplikacja ma dostęp do danych komórkowych, mimo że powinny być wyłączone? :-?

EDIT: Na ostatnie pytanie sobie już odpowiedziałem. Niestety to Google'owy syf pożera moje dane. Aktywowałem pakiet internetowy i po włączeniu danych komórkowych dostałem możliwość podglądu zużycia w ciągu ostatnich dni. Taki jest tego efekt:

Obrazek

Cało to ściąganie zaczęło się około 1.5 miesiąca temu, a przecież to wszystko było na moim telefonie od samego początku. Pewnie jakaś aktualizacja spowodowała, że następuje regularna synchronizacja. Wie ktoś jak temu ewentualnie zaradzić?
Online
Avatar użytkownika

patryk7588

Szalony PlusManiak

  • Posty: 4386
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: Wyskoć / Kościan
  • Podziękował : 160 razy
    Otrzymał podziękowań: 352 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Bez Limitu
  • Model telefonu: SGS7 edge

Re: Znikające pieniądze z konta

Post31 paź 2015, o 10:07

Jeśli masz już aktywny pakiet internetowy to właściwie nic nie musisz robić.
Korzystaj z telefonu tak jak do tej pory, żadne dodatkowe koszty już nie będą generowane.
Offline
Avatar użytkownika

kamil1892

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 19 lis 2014, o 11:27
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: MIX VI
  • Model telefonu: HUAWEI G526

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 14:17

Witam, mam następujący problem. Moja taryfa to Plush Mix. Umowę mam podpisaną na doładowania za kwotę 50zł. Kilkakrotnie zdarzyło się tak, że po włączeniu pakietu kwotowego na nielimitowane rozmowy za 35zł i nielimitowane sms-y za 10zł pobierano mi środki, które pozostały na koncie. Zaznaczam, że korzystam tylko z Facebooka, na który posiadam w umowie darmowy pakiet, więc nie korzystam z innych stron internetowych, za które mogłyby zostać naliczone jakieś opłaty. Proszę o pomoc w przedstawionej sytuacji.
Online
Avatar użytkownika

patryk7588

Szalony PlusManiak

  • Posty: 4386
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: Wyskoć / Kościan
  • Podziękował : 160 razy
    Otrzymał podziękowań: 352 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Bez Limitu
  • Model telefonu: SGS7 edge

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 14:19

Rozumiem że nie masz żadnego pakietu internetowego?
Offline
Avatar użytkownika

kamil1892

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 19 lis 2014, o 11:27
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: MIX VI
  • Model telefonu: HUAWEI G526

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 14:24

Nie wykupuję dodatkowych pakietów internetowych, ponieważ nie korzystam z internetu w telefonie. Wyjątkiem jest Facebook lecz mam w umowie zawarty darmowy pakiet "Facebook i Instagram".
Online
Avatar użytkownika

patryk7588

Szalony PlusManiak

  • Posty: 4386
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: Wyskoć / Kościan
  • Podziękował : 160 razy
    Otrzymał podziękowań: 352 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Bez Limitu
  • Model telefonu: SGS7 edge

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 14:28

Ty tego nie robisz, ale w tle twój telefon może pobierać aktualizacje aplikacji czy też np. pogody, wówczas pobierana jest opłata za internet.
Zainstaluj aplikację Plus Online, tam w "Połączeniach" sprawdzisz gdzie dokładnie uciekają Ci pieniądze.
Offline
Avatar użytkownika

kamil1892

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 19 lis 2014, o 11:27
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: MIX VI
  • Model telefonu: HUAWEI G526

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 14:37

W zakładce "Połączenia" wszędzie widnieje kwota 0.00 zł
Online
Avatar użytkownika

patryk7588

Szalony PlusManiak

  • Posty: 4386
  • Dołączył(a): 19 maja 2012, o 13:14
  • Lokalizacja: Wyskoć / Kościan
  • Podziękował : 160 razy
    Otrzymał podziękowań: 352 razy
  • Ostrzeżenia: 1
  • Moja taryfa: Bez Limitu
  • Model telefonu: SGS7 edge

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 15:08

Gdzieś te pieniądze muszą przecież znikać.
Sprawdź dokładnie.
Offline
Avatar użytkownika

kamil1892

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 19 lis 2014, o 11:27
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: MIX VI
  • Model telefonu: HUAWEI G526

Re: Znikające pieniądze z konta

Post21 lut 2016, o 15:12

W zakładce Internet jest tylko informacja "bez limitu", natomiast w "wiadomościach" i "rozmowach" wszędzie jest 0.00
Offline

kosa1127

Szalony PlusManiak

  • Posty: 602
  • Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:15
  • Lokalizacja: PlusForum.pl
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Demo, RP SMF
  • Model telefonu: Samsung F250, Sony Xperia T3

Re: Znikające pieniądze z konta

Post23 lut 2016, o 16:10

zakładka połączenia a w niej:

wszystkie
rozmowy
internet
wiadomości
Obrazek
Do wszystkich taniej, a do Play drożej...absurdalnie proste.
Offline
Avatar użytkownika

kamil1892

Nowy

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): 19 lis 2014, o 11:27
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: MIX VI
  • Model telefonu: HUAWEI G526

Re: Znikające pieniądze z konta

Post23 lut 2016, o 18:33

Tak jak już wcześniej pisałem, w zakładce połączenia widnieją same kwoty 0,00, dlatego nie wiem z jakiego powodu znikają mi środki z konta. A co do aktualizacji mam jej włączone tylko przy połączeniu z siecią Wi-Fi.
Offline

kosa1127

Szalony PlusManiak

  • Posty: 602
  • Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:15
  • Lokalizacja: PlusForum.pl
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Demo, RP SMF
  • Model telefonu: Samsung F250, Sony Xperia T3

Re: Znikające pieniądze z konta

Post25 lut 2016, o 12:57

wyślij sms o treści LISTA na 8888, w odpowiedzi otrzymasz informację czy posiadasz płatne subskrypcje jeżeli tak to napisz ich nazwy i koniecznie z nawiasów numery z których przychodzą.
Obrazek
Do wszystkich taniej, a do Play drożej...absurdalnie proste.
Offline
Avatar użytkownika

ajz5053386

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 25 maja 2016, o 19:22
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: Plus na Karte
  • Model telefonu: Lumia 520

Znikające pieniądze z konta

Post25 maja 2016, o 19:41

Witam,

Mam taki Problem.. Od jakiegoś czasu znikają mi pieniądze z konta - Przykład:

Mam wyłączone wszelkie usługi, roamingi, Internety itp. itd. Subskrypcji żadnych też nie mam sprawdzałem SMSem LIsta pod 8888...

Dziś doładowałem konto kwotą 30 zł PLN - przyszedł sms potwiedzający doładowanie standoardowy _ kwota doładowania 30 zł stan konat 52,30 zł No i wszystko ładnie pięknie gdyby nie jeden fakt,

30 sekund póżniej sprawdzam stan konta kodem *100# i co? - stan konta 25.30 zł

pomyślałem sobie okej , może system sobie jeszcze nbie przemielił różnie to bywa.. po paru godzinach sprawdzam - stan konta bez zmian (żadnych kosztów nie był

Kolejnego dnia sprawdam znowu - stan konta 13 zł z groszami

i co najlepsze - doladowuje konto po raz kolejny za kwote 30 zł - o otrzymuje smsa - kwota doładowania 30 zł, stan konta 82,30 ????????

wchodze w *100# a tam 24.70 zł ;//////

to jeszcze nic - myśle sobie może system sie zawiesił i faktycznie mam 82 złote.. niestety nie! po kilku połaczeniach tu i tam zablokowali mi połączenia bo stan konta 0,60 zł (ten pod *100#) doładowuje znowu - sms że kwota doładowania 30 zł stan konta 74 zł.................
O co k** chodzi ???
Dzwoniłem na BOk ale tam wiecie jak jest ....
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mix, Na Kartę, Telefon Stacjonarny...



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości