Lojalni i Nielojalni klienci operatorów komórkowych

Na Poważne tematy i o wszystkim innym...
Garjusz
Administrator
Administrator
Posty: 2869
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 5 paź 2007, o 18:42
Lokalizacja: PlusForum
Kontakt:

Lojalni i Nielojalni klienci operatorów komórkowych

Post autor: Garjusz »

Według badań MPG Intelligence, wśród posiadaczy telefonów komórkowych można wyróżnić dwa segmenty klientów. Pierwsza grupa to „Nielojalni” – dla nich najważniejsze są aspekty ekonomiczne oferty. Stanowią oni około 30% wszystkich klientów operatorów komórkowych i są to osoby najczęściej zmieniające operatora. Drugą grupą są klienci „Lojalni”, dla których aspekty ekonomiczne oferty są mniej ważne niż stabilność i co za tym idzie przywiązanie do numeru i operatora. Ta grupa stanowi ok. 70% wszystkich klientów telefonii komórkowej i jest to target bardzo trudny do pozyskania.

Obie grupy różnią się nie tylko psychografią, ale również wrażliwością na komunikację w mediach. „Nielojalni” to osoby poszukujące okazji w każdym aspekcie swojego życia. Oszczędzają pieniądze kosztem własnego czasu. Przeszukują media w poszukiwaniu nowych, lepszych ofert i poświęcają dużo czasu na porównanie produktów, aby mieć pewność najlepszego
wyboru. Nie boją się zmian i nie są przywiązani do swojego numeru telefonu.

„Lojalni” to osoby unikające zmian, które nie chcą tracić czasu dla niedużego ich zdaniem zysku. Są przywiązani do swojego numeru telefonu oraz operatora. Zwracają dużą uwagę na oferty operatorów, z których korzystają członkowie ich rodziny lub przyjaciele.

Dom mediowy MPG przeprowadził badanie MPG Connect dla rynku telefonii komórkowej, badając różnice wpływu poszczególnych tzw. punktów styku na decyzję zakupową klientów „Lojalnych” i „Nielojalnych”.

Badanie pokazało, że dzisiejszy model komunikacji operatorów komórkowych ma sens tylko dla klientów „Nielojalnych”, czyli dla jednej trzeciej grupy docelowej. Klienci „Lojalni” wymagają zupełnie innego podejścia do komunikacji mediowej.

HM Connect to badanie składające się z fazy jakościowej i ilościowej, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków. Jego celem jest zmierzenie skuteczności
poszczególnych momentów styku z marką w budowaniu świadomości marki, budowaniu jej wizerunku oraz sprzedaży.

Według MPG Intelligence rynek telefonii komórkowej powoli się wysyca. Zwiększanie liczby abonentów przez jednego operatora jest możliwe głównie przez pozyskiwanie klientów innych graczy. W takiej sytuacji coraz ważniejsze staje się zrozumienie konsumentów i konsumpcji mediów.
telix.pl
ODPOWIEDZ