Pewnie pamiętacie jak kiedyś opisywałem problem z transmisją danych na mojej Omni podczas przełączania się telefonu z sieci 3G do 2G. Jeśli ktoś nie wie o co chodzi to link do tematu: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=43&t=843.
Okazuje się że problem nie dotyczy tylko mojego telefonu ani tym bardziej tylko mojej karty SIM. Przetestowałem kilka telefonów (Motorola V6 maxx, Samsung S7330, Sony-Ericsson c702) oraz kilka kart SIM (wszystkie pracują na platformie bilingowej Intec - do innych nie mam dostępu) i problem jest identyczny jak opisany w temacie o mojej Omni.
W związku z tym problem musi leżeć po stronie operatora. Miesiąc temu wysłałem do BOK Plusa następującego maila:
Odpowiedzi brak, więc dziś postanowiłem wysłać kolejnego maila, a w odpowiedzi dostałem:Witam
Od kilku miesięcy (chyba od grudnia 2008) występuje u mnie problem z
transmisją danych, gdy telefon podczas sesji przełączy się z sieci 3G do
2G (HSDPA do EDGE). Gdy telefon przełączy się z 3G na 2G transmisja danych
jest blokowana i wznawia się dopiero gdy telefon znów przełączy się na 3G
lub ręcznie rozłączę transmisję danych i połączę ponownie (już w sieci
2G). Gdy telefon ustawię na sztywno tylko na sieć 2G transmisja działa bez
problemu. Telefon (Samsung Omnia) był już w serwisie i nic nie stwierdzono
(wymieniono jedynie oprogramowanie, problem nadal występuje). Kartę SIM
przetestowałem także na innych telefonach (Motorola V6 maxx oraz Samsung
S7330) i problem jest ten sam - transmisja danych się blokuje gdy telefon
przełączy się z sieci 3G do 2G (HSDPA na EDGE). Przetestowałem również
inne karty SIM (Simplus oraz inna z MixPlus 4) i problem jest ten sam,
także nasuwa się myśl że problem leży po stronie sieci a nie telefonów.
Od kilku dni dodatkowo występuje problem podczas autoryzacji przy
uruchamianiu Internetu pokazuje się błąd autoryzacji, średnio po trzech
próbach udaje się nawiązać połączenie (dotyczy APN Internet, Wap i Video).
Problem występuje w całym regionie (sprawdzone na ternie kilku dzielnic w
Sosnowcu oraz w Gliwicach). W Innych miejscach nie mam możliwości
sprawdzenia.
Jestem użytkownikiem MixPlus 4
nr tel: 669XXXXXX
Mariusz XXXXXX
ul. XXXXXX
41-209 Sosnowiec
Pozdrawiam
Mariusz XXXXXX
Problem występuje nadal, od pół roku nic z tym nie jest robione!Uprzejmie Pana informuję, że problem nie powinien już występować.
Po tej odpowiedzi wysłałem kolejnego maila opisującego pokrótce problem.
Jeśli operator znów wyprze się że problemu nie ma, to co w takim wypadku mam zrobić? Do jakiego działu wystosować pismo? Na życzenie mogę im nawet nagrać materiał video jak to wszystko wygląda podczas tej transmisji danych.
Czy ktoś z innego regionu niż GOP mógłby potwierdzić czy ma taki sam problem podczas transmisji danych, gdy telefon przełączy sie z sieci 3G do 2G?
Pozdrawiam.