Strona 2 z 2

ODU IDU 200 wariuje

: 3 mar 2017, o 23:17
autor: mobilejanczakm
Witam

Mam problem z zestawem Odu Idu 200 mianowicie od początku trwania tj. od grudnia 2016 umowy mam resety na routerze . Gaśnie Odu Lte, następnie Odu status i cała procedura logowania zaczyna się od początku. Najdłuższa sesja jaką zarejestrowałem trwała 9,5 h a często zdarza się że loguje się po kilka razy z rzędu i nic (tryb połączenia"zawsze online). Cały zestaw był serwisowany i niby wszystko jest w porządku. Co mnie dziwi na karcie gwarancyjnej nie ma pieczątek, są tylko podpisy. Wymieniłem też kartę SIM na nową i nadal bez poprawy. W mojej lokalizacji zasięg jest bardzo dobry. Gdy Odu Idu złapie już sieć Odu status świeci się na niebiesko bądź fioletowo. Sąsiad obok 10 m dalej ma ten sam zestaw i u niego chodzi bez zarzutu. Zmieniałem też pasma auto/800/1800/2600MHz i dzwoniłem na pomoc techniczną i niby wszystko jest ok. Obecnie mam podłączone to na kablu koncentrycznym długości 1m zgodnie z instrukcją obsługi. W punkcie CP proponują ponowną wysyłkę do serwisu ale dla mnie ta opcja jest pozbawiona sensu. Jedyne logiczne rozwiązanie to zerwanie umowy bądź wymiana na nowy zestaw. nie wiem czy wina leży po stronie sieci czy Odu Idu nawala. Proszę pomóżcie co z tym fantem zrobić. Nie mam ochoty płacić z czego nie mogę korzystać.


Lokalizacja

Krzyszkowo k. Rokietnicy

Pozdrawiam

Re: Problem z użytkowaniem ODU IDU 200 - rozłącza

: 2 maja 2017, o 19:41
autor: palkalukasz
Witam.
Niedawno zakupiłem ODU-IDU 200. Od początku były problemy z zestawem, długi czas oczekiwania się na pełne uruchomienie, czasami potrzebne kilkukrotne restarty modemu, co w sumie było szybszym sposobem na "launcha" zestawu niż czekanie, aż sam zacznie działać prawidłowo, nocą po 1 kompletnie się wyłączał, restartował i trzeba było te restarty modemu przyciskiem, lecz problem ponawiał się po 5 minutach, ping niestabilny, na modemie USB zastępczym stabilniej się grało w gry. Był już dwukrotnie wysyłany do serwisu, pierwszy raz jakieś aktualizacje bez rezultatów w domu, druga próba nic nie wykazała, brak usterek podczas testów. Nadal długi, nieregularny czas oczekiwania. W piątek przyjedzie monter, więc jeśli on nic nie poradzi ( może sam zobaczy, że felerny ODU-IDU dostałem ), to wtedy znowu serwis, wreszcie wymiana sprzętu?

Re: Problem z użytkowaniem ODU IDU 200 - rozłącza

: 5 maja 2017, o 11:48
autor: Devil1977
Witam wszystkich Forumowiczów. :)
Mam pytanie czy można otrzymać od Plusa albo samemu przerobić modem ODU 200 tak aby można było podłączyć zewnętrzna antenę? Samo wykonanie przeróbki jest bezproblemowe lecz chodzi o stronę prawną, czy nikt się nie przyczepi, że grzebało się przy sprzęcie?
Mój zestaw co chwilę się restartuje aż można szału dostać. Nie warto używać takiego sprzętu po prostu szok.

Re: Problem z użytkowaniem ODU IDU 200 - rozłącza

: 5 maja 2017, o 14:00
autor: gama gumczasty
Witam... Jestem tak samo posiadaczem nieszczęsnego zestawu Odu Idu 200 od Marca tego roku. Wziołem go z uwagi na odległość od bts 2 km prawie full zasięg status lte jest dobry. Ale własnie słaba antena dokulna trzeba wymuszac pasmo u mnie 1800 jest dostępne wszystko gra jesli sie połaczy osiagi sa 80mb na sekunde WIEC GRA. Ale od problem jest w tym ze zakazdym razem sie wyłacza joz wszystko robiłem po za tym ze nie zuciłem nim o podłoge (: ta czerwona lampka działa na nas jak płachta na byka.I co teraz nie mozna zwrocic tylko serwis 3 razy był i bez sensowne tłumaczenia nie majace pokrycia jak i serwisantów tak i obsługi Plusa zenada. Odradzam ten zestaw kazdemu nie spełnia wymagan poprostu szajs którego plus sie chce pozbyc a zwłaszcza kiedy bts sa obciązone. NIE POLECAM

EDIT:
Devil1977 pisze:Witam wszystkich Forumowiczów. :)
Mam pytanie czy można otrzymać od Plusa albo samemu przerobić modem ODU 200 tak aby można było podłączyć zewnętrzna antenę? Samo wykonanie przeróbki jest bezproblemowe lecz chodzi o stronę prawną, czy nikt się nie przyczepi, że grzebało się przy sprzęcie?
Mój zestaw co chwilę się restartuje aż można szału dostać. Nie warto używać takiego sprzętu po prostu szok.
Jeśli jest na gwarancji to tylko stracisz darmowy serwis za to ze grzebałeś w antenie. Po za tym jest simloc jak naruszysz warunki umowy to nie dostaniesz kodu do odblokowania jesli wziołeś sprzed na raty.

problem IDU-200

: 26 wrz 2017, o 11:57
autor: krzysztof1098
cześć,
w poście nie będzie nic oryginalnego - kilka dni temu na testy wziąłem zestaw LTE z tytułu, zamontowany w lokalizacji 51.880573, 19.690487
i od kilku dni śpię na dachu, czytam forum i testuję / resetuję non stop :D

niestety ale bardzo często zrywa połączenie, pomimo silnego sygnału (lampka świeci na niebiesko) parametrów połączęnia może nie cudownych RSRP -100 , RSRQ -10, SINR 19, RSSI -80 (dla LTE1800) nie opieram się tu na pomiarach speedtest.net bo sa zatrważające :) (D 0,15 UP 6) liczy się dla mnie to , że jak przez chwile ma polączenie, stabilne i go nie rwie to działa bardzo pozytywnie...
pytanie dlaczego zrywa??? może jeszcze czegoś nie zrobiłem a powinienem?

przełączałem na lTE 800, parametry na antenie zdecydowanie lepsze zrywa nadal i prędkość niesatysfakcjonująca,
na dachu wypróbowałem już wszystkie miejsca, do sąsiada na dach mam za daleko ;)

dzięki za odpowiedź,
Krzysiek.

Re: problem IDU-200

: 26 wrz 2017, o 12:10
autor: cehxurubi
RSRP -100, RSRQ -10 i SINR 19 to całkiem dobre wartości. Nie powinno "zrywać". Czym objawia się to zrywanie, oprócz niskiej prędkości? Czy testujesz speedtest.net przez kabel ethernet? Czy próbowałeś wymusić tylko LTE?

Re: problem IDU-200

: 26 wrz 2017, o 12:17
autor: krzysztof1098
zrywanie - to nie niska prędkość tylko brak sygnału + restart odu i ponowne uruchamianie (router wtedy działa, tylko ODU wstaje od nowa, mryga na biało, chwilę na czerwono, dwa razy na niebiesko i tak już zostaje... do czasu aż znów nie zerwie)
speed test przez kabel
ogólnie ten układ działa tylko na LTE jedyne co mogę wymusić to wartość LTE800 LTE1800 i chyba LTE2300,
robiłem próby z wymuszonym LTE800 i LTE1800 bo 2300 nie odnajduje

Re: problem IDU-200

: 26 wrz 2017, o 15:03
autor: kaczkadziwaczka
Daj sobie spokój z Plusem. Spakuj ten złom i oddaj im grzecznie. To nie jest operator dla Niesułkowa. Najbliższy BTS Plusa na Warszawskiej2 w Strykowie, na nim LTE1800Aero2 i LTE800 Sferii. Takie same w Bratoszewicach i Nagawkach. xxxxx.

Re: problem IDU-200

: 26 wrz 2017, o 18:46
autor: cehxurubi
Brzmi jak jakiś problem techniczny z ODU lub połączeniem/zasilaniem z IDU. Do serwisu na gwarancję sprzęt. Możesz ewentualnie spróbować, czy działa LTE na telefonie, aby wykluczyć problemy z nadajnikiem.

Jeśli masz możliwość zrezygnować, to dobry pomysł.

Re: problem IDU-200

: 28 wrz 2017, o 10:58
autor: krzysztof1098
Bardzo lubię rady "wina routra/anteny" wymień sprzęt :)
Dokładnie to samo usłyszałem przez tel. w infolinii plusa :( co już mnie jakoś tak bardzo nie rozbawiło. Mam na życie kilka ciekawszych pomysłów niż jeżdżenie na trasie dach domu- salon plusa i wystawanie z anteną w poszukiwaniu "pola" :D
Wychodzę z założenia, że to powinno po prostu działać, kupujesz, stawiasz w domu, wciskasz guzik i jesteś szczęśliwy.

Mimo wszystko bardzo chciałem mieć szybki internet więc po kilku dniach obserwacji jeżdżenia i sterczenia na dachu sprzęt wrócił do salonu.
obserwacje:
- wszystko ładnie się łączyło, zasięg był dobry (rekord speedtest D:80 UP:60)
- w godzinach 9-17 nie zrywało i z większą bądź mniejszą prędkością działało bardzo ładnie,
- od godziny 17 rwanie co chwila, coraz dłuższy czas logowania się od nowa, do 22-23 nie dało się używać,
- godzina 24-01 wszystko wracało do jako takiej normy.
Moje wnioski:
- obciążone BTS`y i pierwsze co się wtedy technicznie dzieje to odcinanie dalszych klientów.
nie bierzcie tego za pewnik - żaden ze mnie spec w tej dziedzinie, ale tak to dla mnie po prostu wyglądało przez te kilka dni.

do Plusa - może ktoś ze specjalistów wypowie się w tej kwestii, jak wygląda obciążenie BTS`ów - może nie tyle odległość od nich jest problemem co ich obciążenie, może to powinien być jeden z parametrów o których informowany jest "świadomy" klient? zamiast pięknej kolorowej mapki według której LTE mam w domu, garażu, lesie i nawet u sąsiada na grillu ;)

temat do zamknięcia, dzięki wszystkim za zabranie głosu.

Niebieska migająca dioda modemu zewnętrznego ODU 200

: 30 wrz 2017, o 17:52
autor: Dabrowik
Dzień dobry.

Piszę ponieważ mam wątpliwości co do prawidłowego działania (instalacji) zestawu, a co za tym idzie niemożliwości użytkowania usługi.

Za pomocą sklepu internetowego zakupiliśmy Ja+Internet LTE 100 z zestawem:

-Modem zewnętrzny ODU-200
-Modem wewnętrzny Wi-Fi IDU-200

Sytuacja wygląda następująco:

Po podłączeniu i instalacji zestawu dioda modemu zewnętrznego ODU-200 miga wciąż na niebiesko, zaś na Routerze Wi-Fi IDU-200 brakuje diod ODU LTE oraz WPS. Po zalogowaniu się do panelu administratora widzę coś takiego:
Obrazek

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie.

Pozdrawiam :)

Re: Niebieska migająca dioda modemu zewnętrznego ODU 200

: 30 wrz 2017, o 17:57
autor: habish
Kliknij "Połącz".

Re: Niebieska migająca dioda modemu zewnętrznego ODU 200

: 30 wrz 2017, o 18:00
autor: Dabrowik
Guziczek jest wygaszony i nie mogę na niego kliknąć. :roll:

Re: problem IDU-200

: 23 paź 2017, o 18:56
autor: pinol
krzysztof1098 pisze: Mimo wszystko bardzo chciałem mieć szybki internet więc po kilku dniach obserwacji jeżdżenia i sterczenia na dachu sprzęt wrócił do salonu.
obserwacje:
- wszystko ładnie się łączyło, zasięg był dobry (rekord speedtest D:80 UP:60)
- w godzinach 9-17 nie zrywało i z większą bądź mniejszą prędkością działało bardzo ładnie,
- od godziny 17 rwanie co chwila, coraz dłuższy czas logowania się od nowa, do 22-23 nie dało się używać,
- godzina 24-01 wszystko wracało do jako takiej normy.
Moje wnioski:
- obciążone BTS`y i pierwsze co się wtedy technicznie dzieje to odcinanie dalszych klientów.
nie bierzcie tego za pewnik - żaden ze mnie spec w tej dziedzinie, ale tak to dla mnie po prostu wyglądało przez te kilka dni.

do Plusa - może ktoś ze specjalistów wypowie się w tej kwestii, jak wygląda obciążenie BTS`ów - może nie tyle odległość od nich jest problemem co ich obciążenie, może to powinien być jeden z parametrów o których informowany jest "świadomy" klient? zamiast pięknej kolorowej mapki według której LTE mam w domu, garażu, lesie i nawet u sąsiada na grillu ;)

temat do zamknięcia, dzięki wszystkim za zabranie głosu.
Alez ja to zauwazlem juz dawno temu, godziny mniej wiecej sie pokrywaja, dodam jeszcze iz czesciej rozlacza sobota-niedziela i ogolnie dni wolne od pracy/szkoly.
W salonie plusa chcialem oddac sprzet, ale zadnego zastepczego nie dostalem. Jako iz nie mam innej alternatywy, musze sie meczyc z tym co mam.
Mialo wyjsc nowe oprogramowanie do odu-idu 200 i co? Gdzie ono jest?