Cyfrowy polsat - internet - "cuda" z trasami routingu
: 29 gru 2016, o 20:32
Wyjaśnijcie mi proszę jedną rzecz bo zgłupiałem.
Wykonuję zlecenia informatyczne i trafiło mi się wykonanie podglądu kamer w barze przez właściciela z domu.
Początkowo w barze było zainstalowane łącze ADSL z Netii a właściciel miał CP i to działało bezproblemowo choć powoli (1MBit uploadu w ADSL). Właściciel chciał lepszy obraz z podglądu - to ok - montujemy LTE w barze z wykupionym adresem poblicznym. I zaczęły się cyrki. Pomijając perypetie z zestawem IDU/ODU (ktoś wogóle je testuje przed wysyłką do klienta?) zaczęły się problemy z routingiem wewnątrz sieci CP. Obudwa internety działają bezproblemowo jeśli chodzi o typowy użytek. ALE - gdy chcę się podłączyć z internetu domowego właściciela do adresu publicznego łącza w barze - to już jest loteria. Jednego dnia działa bezbłędnie - drugiego tracert gubi się po adresie 192.168.100.1 - przypuszczam że to adres ODU. Żadne restarty nie pomagają, został wymieniony u właściciela w domu zestaw IDU/ODU 100 na IDU/ODU 200 - dokładnie to samo się dzieje.
Podpinam swój komputer do LTE domowego właściciela - tracert za adresem 192.168.100.1 ginie, włączam internet mobilny z playa - podłączam się bezproblemowo do kamer stojących na LTE CP z barze.
Nie ma reguły kiedy trasa z jednego LTE do drugiego LTE działa a kiedy nie. Obydwa IDU/ODU są skierowane na tą samą wieżę, odległość obydwu routerów nie przekracza kilometra od nadajnika. Na infolinii resetują, kombinują, czarują i przeważnie zaskoczy i jakiś czas działa - aż przyjdzie moment że przestaje. CP upiera się że jego łącza są ok i nic nie blokują - no ale na infolinii nie ma ludzi technicznych niestety i słowa tracert czy routing powodują popłoch po drugiej stronie słuchawki.
I co mam z tym teraz zrobić, jak doradzić klientowi? Jestem pewny, że gdy zmienię jedno z łącz na innego operatora to problemy się skończą (ja ze swojego łącza bezproblemowo w każdym momencie jestem w stanie podłączyć się do kamer - ale nie jest to łącze CP. Pisać pismo o rozwiązanie umowy z winy operatora - ale właśnie - jak to uzasadnić? Generalnie łącze działa i na bank uznają że nie ma ku temu podstaw. Podejrzewam że technicy mogą się zdalnie zalogować na urządzenie klienta i dokonać weryfikacji - tylko nikomu się nie chce? Czy może obecny właściciel tak mocno ściął koszty że i techników tam już niewielu zostało?
Jak sobie teraz z tą sytuacją poradzić?
Wykonuję zlecenia informatyczne i trafiło mi się wykonanie podglądu kamer w barze przez właściciela z domu.
Początkowo w barze było zainstalowane łącze ADSL z Netii a właściciel miał CP i to działało bezproblemowo choć powoli (1MBit uploadu w ADSL). Właściciel chciał lepszy obraz z podglądu - to ok - montujemy LTE w barze z wykupionym adresem poblicznym. I zaczęły się cyrki. Pomijając perypetie z zestawem IDU/ODU (ktoś wogóle je testuje przed wysyłką do klienta?) zaczęły się problemy z routingiem wewnątrz sieci CP. Obudwa internety działają bezproblemowo jeśli chodzi o typowy użytek. ALE - gdy chcę się podłączyć z internetu domowego właściciela do adresu publicznego łącza w barze - to już jest loteria. Jednego dnia działa bezbłędnie - drugiego tracert gubi się po adresie 192.168.100.1 - przypuszczam że to adres ODU. Żadne restarty nie pomagają, został wymieniony u właściciela w domu zestaw IDU/ODU 100 na IDU/ODU 200 - dokładnie to samo się dzieje.
Podpinam swój komputer do LTE domowego właściciela - tracert za adresem 192.168.100.1 ginie, włączam internet mobilny z playa - podłączam się bezproblemowo do kamer stojących na LTE CP z barze.
Nie ma reguły kiedy trasa z jednego LTE do drugiego LTE działa a kiedy nie. Obydwa IDU/ODU są skierowane na tą samą wieżę, odległość obydwu routerów nie przekracza kilometra od nadajnika. Na infolinii resetują, kombinują, czarują i przeważnie zaskoczy i jakiś czas działa - aż przyjdzie moment że przestaje. CP upiera się że jego łącza są ok i nic nie blokują - no ale na infolinii nie ma ludzi technicznych niestety i słowa tracert czy routing powodują popłoch po drugiej stronie słuchawki.
I co mam z tym teraz zrobić, jak doradzić klientowi? Jestem pewny, że gdy zmienię jedno z łącz na innego operatora to problemy się skończą (ja ze swojego łącza bezproblemowo w każdym momencie jestem w stanie podłączyć się do kamer - ale nie jest to łącze CP. Pisać pismo o rozwiązanie umowy z winy operatora - ale właśnie - jak to uzasadnić? Generalnie łącze działa i na bank uznają że nie ma ku temu podstaw. Podejrzewam że technicy mogą się zdalnie zalogować na urządzenie klienta i dokonać weryfikacji - tylko nikomu się nie chce? Czy może obecny właściciel tak mocno ściął koszty że i techników tam już niewielu zostało?
Jak sobie teraz z tą sytuacją poradzić?