Strona 1 z 1

Cyfrowy polsat - internet - "cuda" z trasami routingu

: 29 gru 2016, o 20:32
autor: zw1
Wyjaśnijcie mi proszę jedną rzecz bo zgłupiałem.

Wykonuję zlecenia informatyczne i trafiło mi się wykonanie podglądu kamer w barze przez właściciela z domu.
Początkowo w barze było zainstalowane łącze ADSL z Netii a właściciel miał CP i to działało bezproblemowo choć powoli (1MBit uploadu w ADSL). Właściciel chciał lepszy obraz z podglądu - to ok - montujemy LTE w barze z wykupionym adresem poblicznym. I zaczęły się cyrki. Pomijając perypetie z zestawem IDU/ODU (ktoś wogóle je testuje przed wysyłką do klienta?) zaczęły się problemy z routingiem wewnątrz sieci CP. Obudwa internety działają bezproblemowo jeśli chodzi o typowy użytek. ALE - gdy chcę się podłączyć z internetu domowego właściciela do adresu publicznego łącza w barze - to już jest loteria. Jednego dnia działa bezbłędnie - drugiego tracert gubi się po adresie 192.168.100.1 - przypuszczam że to adres ODU. Żadne restarty nie pomagają, został wymieniony u właściciela w domu zestaw IDU/ODU 100 na IDU/ODU 200 - dokładnie to samo się dzieje.
Podpinam swój komputer do LTE domowego właściciela - tracert za adresem 192.168.100.1 ginie, włączam internet mobilny z playa - podłączam się bezproblemowo do kamer stojących na LTE CP z barze.

Nie ma reguły kiedy trasa z jednego LTE do drugiego LTE działa a kiedy nie. Obydwa IDU/ODU są skierowane na tą samą wieżę, odległość obydwu routerów nie przekracza kilometra od nadajnika. Na infolinii resetują, kombinują, czarują i przeważnie zaskoczy i jakiś czas działa - aż przyjdzie moment że przestaje. CP upiera się że jego łącza są ok i nic nie blokują - no ale na infolinii nie ma ludzi technicznych niestety i słowa tracert czy routing powodują popłoch po drugiej stronie słuchawki.

I co mam z tym teraz zrobić, jak doradzić klientowi? Jestem pewny, że gdy zmienię jedno z łącz na innego operatora to problemy się skończą (ja ze swojego łącza bezproblemowo w każdym momencie jestem w stanie podłączyć się do kamer - ale nie jest to łącze CP. Pisać pismo o rozwiązanie umowy z winy operatora - ale właśnie - jak to uzasadnić? Generalnie łącze działa i na bank uznają że nie ma ku temu podstaw. Podejrzewam że technicy mogą się zdalnie zalogować na urządzenie klienta i dokonać weryfikacji - tylko nikomu się nie chce? Czy może obecny właściciel tak mocno ściął koszty że i techników tam już niewielu zostało?

Jak sobie teraz z tą sytuacją poradzić?

Re: Cyfrowy polsat - internet - "cuda" z trasami routingu

: 29 gru 2016, o 21:01
autor: sl@w_es
Cyfrowy Polsat to nie Plus (Polkomtel) - bardzo proszę nie zaśmiecać FORUM.
Regulamin Plus Forum pkt:
1. Forum jest miejscem wymiany informacji, poglądów, pomysłów pod warunkiem respektowania postanowień niniejszego regulaminu. PlusForum.pl dotyczy oferty operatora sieci Plus.

25. PlusForum.pl dotyczy oferty operatora sieci Plus, posty lub wątki dotyczące usług innych operatorów będą usuwane.
Temat ZAMYKAM.