Raz jak smok, a raz jak ślimak

Mobilny dostęp do internetu, wiadomości o technologi LTE - nowości, pytania, problemy
dziurawiec
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook

Raz jak smok, a raz jak ślimak

Post autor: dziurawiec »

Mam co prawda Iplusa na kartę, a nie abonamentowego - ale chyba niezależnie od tego przysługuje mi pełna, dostępna prędkość transferu.

Zastanawiam się, co sprawia - że jak ściągam jakiś plik - to raz mam transfer ponad 200 kb/s , a innym razem 6 kb/s.
No, dramatyczna różnica.
Przy czym zmienia się tylko pora dnia - a tak to komputer, modem - i co najważniejsze - lokalizacja - jest ta sama (nie jeżdżę pociągiem, tylko laptop leży na stałym miejscu na biurku).

Co o tym decyduje?

Jestem laikiem - ale może w pewnym momencie "natężenie ruchu w sieci bezprzewodowej" jest tak duże - nie da się wyciągnąć wyższego transferu. Albo może w danych chwili jest tak dużo "amatorów" danego pliku, że trzeba się z nimi "dzielić" transferem. Zauważyłem, że najwyższy transfer mam w bardzo wczesnych godzinach porannych 4-6 rano, a potem się już pogarsza. Wieczorem jest też trochę lepiej jak w ciągu powszedniego dnia.

Ale to może tylko takie moje omamy?
Co myślicie? Skąd takie skoki w transferze?
kowcio
Szalony PlusManiak
Posty: 1571
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:15
Kontakt:

Re: Raz jak smok, a raz jak ślimak

Post autor: kowcio »

A nie mieszkasz gdzieś, gdzie jest bardzo słaby zasięg 3G i modem czasami wskakuje do 2G- EDGE? Bo jak Ci raz ciągnie 6Mbps (7,2Mbps HSDAP) a raz 200 kbps (wygląda na EDGE) to innej opcji chyba nie ma. W oprogramowaniu modemu można włączyć tryb tylko 3G.
dziurawiec

Re: Raz jak smok, a raz jak ślimak

Post autor: dziurawiec »

Ja się na tym niestety nic nie znam, ale jak patrzę na Iplus Managera - to faktycznie tam różne pojawiają się komunikaty.
Teraz np. jest "Plus (HSDPA)", a czasem pojawia się "Plus 3G" - a czasem jeszcze coś innego.

Ale np. teraz jest 7 wieczór to mi przy HSDPA ściąga mi ładnie - w okolicach 100 KB/s