Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
- holtz
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 11
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 19 paź 2009, o 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Co sądzicie? Sprawdzone metody podczas awarii? Przemyślenia i porady.
Kamil +)
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
A ja mam drobną propozycję, jakby tak wyjaśnić co to jest: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow Niestety nie każdy na forum wie co to jest (ja nie związany zawodowo z Plusem, także ). Wtedy będzie wygodniej o tym pogadać (od strony klienta rzecz jasna).
- Connected
- Szalony PlusManiak
- Posty: 216
- Rejestracja: 16 wrz 2008, o 23:20
- Lokalizacja: Salon Firmowy Plus /3miasto
- Kontakt:
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Już śpieszę z wyjaśnieniami (oczywiście bardzo ogólnie, tajemnica przedsiębiorstwa etc.)
Spectrum - główny system billingowy. "Organizm" jeśli chodzi o obsługę klienta post-paid. Zmiana taryf, adresów, pakietów etc. Bardzo ważna aplikacja. Jak wystąpi awaria to konkretna lipa.
KPWA - program, z którego ja osobiście nie korzystam, bo skierowany jest dla Działu Lojalnościowego. W telegraficznym skrócie, kiedyś służył, bądź nadal służy do tworzenia indywidualnych ofert dla klientów przedłużających umowę w sieci Plus.
PERS - program do "przedłużania umów". Generowania ofert etc.
SD - (system dostępowy), korzystają z niego pracownicy Point of Sales (POS) i SKF (Sklep Firmowy). Aplikacja zawierająca w sobie kilka bardzo użytecznych programów jak w/w PERS.
Inka - program glównie służący do rejestrowania napraw serwisowych telefonów, sprawdzania danych etc.
Rainbow - inaczej AA (Atumatyczna Aktywacja) program do podpisywania nowych umów post-paid, prepaid.
Pozdrawiam
Spectrum - główny system billingowy. "Organizm" jeśli chodzi o obsługę klienta post-paid. Zmiana taryf, adresów, pakietów etc. Bardzo ważna aplikacja. Jak wystąpi awaria to konkretna lipa.
KPWA - program, z którego ja osobiście nie korzystam, bo skierowany jest dla Działu Lojalnościowego. W telegraficznym skrócie, kiedyś służył, bądź nadal służy do tworzenia indywidualnych ofert dla klientów przedłużających umowę w sieci Plus.
PERS - program do "przedłużania umów". Generowania ofert etc.
SD - (system dostępowy), korzystają z niego pracownicy Point of Sales (POS) i SKF (Sklep Firmowy). Aplikacja zawierająca w sobie kilka bardzo użytecznych programów jak w/w PERS.
Inka - program glównie służący do rejestrowania napraw serwisowych telefonów, sprawdzania danych etc.
Rainbow - inaczej AA (Atumatyczna Aktywacja) program do podpisywania nowych umów post-paid, prepaid.
Pozdrawiam
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Generalnie raczej na palcach jednej ręki można by policzyć dni w których wszystko działało bez zarzutów.
Ze stabilnością działania tych systemów jest według mnie totalna porażka rzesze ludzi pracują aby to utrzymać "na chodzie" a i tak jest klapa zabierając nam narzędzia do pracy.
Miałem już takie dni jak w jednym momencie nie działał np AA i SD - tak wiec pozostawało świecenie oczami i sprzedaż powietrza
Ze stabilnością działania tych systemów jest według mnie totalna porażka rzesze ludzi pracują aby to utrzymać "na chodzie" a i tak jest klapa zabierając nam narzędzia do pracy.
Miałem już takie dni jak w jednym momencie nie działał np AA i SD - tak wiec pozostawało świecenie oczami i sprzedaż powietrza
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek
GG: 1546357
POMOGŁEM , podziękuj to zawsze motywuje :)
POMOGŁEM , podziękuj to zawsze motywuje :)
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
szkoda gadać na forach publicznych n/t tzw. "systemów" - po prostu żal.pl
- Connected
- Szalony PlusManiak
- Posty: 216
- Rejestracja: 16 wrz 2008, o 23:20
- Lokalizacja: Salon Firmowy Plus /3miasto
- Kontakt:
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Jeśli chodzi o informatyków nazywanych potocznie: HELPDESK to nie mogę im nic zarzucić. Sprawa, którą zgłoszę (telefoniczne lub mailowo) jest w bardzo szybkim okresie czasu załatwiana. Problemem jest IMO zbyt mała liczba pracowników tego działu.eciu pisze:Tu mnie właśnie zastanawia jak to jest z tą stabilnością ? czy maja pseudo informatyków czy oszczędzają na serwerach ? Ze występują wieczne problemy z czymkolwiek
Podrawiam
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
"nasze" systemy są chyba zbyt przeciążone, albo już w ogóle nie nadają się do długotrwałej pracy. Nie ma dnia w którym by coś nie działało :D Klient przychodzi do chce załatwić jakaś sprawę a tu nic nie idzie zrobić nie raz trzeba się nasłuchać od klienta rożnych pretensji jakby to była nasza wina że na przykład PERS czy EDI nie działa a później wszystko na planach się odbija
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Ostatnimi czasy AA został zaktualizowany, wzór umowy aktywacyjnej został zmodyfikowany. AA działa bez zarzutu (ciekawe jak długo) co do PERSa, Inki, itd jak padnie SD to i reszta nie będzie działała niestety koszt zakupu nowych systemów byłby nieopłacalny bo obecne były zakupione nakładem rzędu wielu milionów więc przyjdzie nam jeszcze długi czas męczyć się z awariami...
Kamil +)
-
- Początkujący PlusManiak
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 lip 2009, o 20:53
- Lokalizacja: Na zachód od Wisły
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
O, jeszcze jest "kilka" programow, ktore lubia nie dzialac (m.in. serwery pocztowe, ADA, KNMP...).
Ja winie nie tyle ludzi (tu zreszta klaniaja sie efekty outsource'ingu helpdesku) ale brak koncepcji/kasy na nowy ZINTEGROWANY system (zamiast 50 roznych programow). To co jest teraz okreslilbym totalna prowizorka (czytaj porażka).
Ja winie nie tyle ludzi (tu zreszta klaniaja sie efekty outsource'ingu helpdesku) ale brak koncepcji/kasy na nowy ZINTEGROWANY system (zamiast 50 roznych programow). To co jest teraz okreslilbym totalna prowizorka (czytaj porażka).
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
ja juz pare ladnych miesiecy sie z tym problemem nie mecze, pracuje teraz dla konkurencji i awarie tez sa, ale system jest jeden i generalnie dziala dosc stabilnie, a na pewno lepiej niz to co dzialo sie w plusie.
wiele razy siedzialam czerwona jak burak ze wstydu, bo klient 5 razy przychodzil w jakiejs sprawie, a ja z powodu awarii systemu nie moglam nic zrobic i czesto awaria systemu byla odbierana jako niekompetencja pracownika
najgorsze byly sytuacje, kiedy byla chwilowa awaria, a klient poszedl do innego salonu i tam np podpisal umowe, bo system juz "zaskoczyl"
teraz przy jednolitym systemie jest o tyle gorzej, ze jak padnie to nic kompletnie nie mozna zrobic, a w plusie jak padl pers to dzialal rainbow. cos sie jednak dalo zrobic.
wiele razy siedzialam czerwona jak burak ze wstydu, bo klient 5 razy przychodzil w jakiejs sprawie, a ja z powodu awarii systemu nie moglam nic zrobic i czesto awaria systemu byla odbierana jako niekompetencja pracownika
najgorsze byly sytuacje, kiedy byla chwilowa awaria, a klient poszedl do innego salonu i tam np podpisal umowe, bo system juz "zaskoczyl"
teraz przy jednolitym systemie jest o tyle gorzej, ze jak padnie to nic kompletnie nie mozna zrobic, a w plusie jak padl pers to dzialal rainbow. cos sie jednak dalo zrobic.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
odgrzeję kotleta :D .
Nie zapominajmy o EDIm czyli z poziomu POS i SKF aplikacja do zmian na koncie. Tutaj to się dzieją czasami cuda :D .
A co do Rainbow (AA) - najlepsze są komunikaty w SD w stylu: proszę nie wprowadzać Mobilnego Mixa2 gdyż coś tam coś tam... i tak wisi kilka dni, bo ktoś nie raczy ruszyć d... i zmienić tego.
Nie zapominajmy o EDIm czyli z poziomu POS i SKF aplikacja do zmian na koncie. Tutaj to się dzieją czasami cuda :D .
A co do Rainbow (AA) - najlepsze są komunikaty w SD w stylu: proszę nie wprowadzać Mobilnego Mixa2 gdyż coś tam coś tam... i tak wisi kilka dni, bo ktoś nie raczy ruszyć d... i zmienić tego.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D
a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D
a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
<user1> Pójdzie mi to na celeronie 700 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, dźwięk zintegrowany?
Właściwie to pięćsetka podkręcona, nie 700.
<user2> Jakiś stary ten telefon.
Właściwie to pięćsetka podkręcona, nie 700.
<user2> Jakiś stary ten telefon.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Od 2 dni nie chce chodzić EDi, pers jako tako i dziś awaria Rainbow...Cinek84 pisze:to i ja odgrzeje kotleta ;)
u mnie wszystko działa super, jedynie zdarza sie, ze PERS "odmawia mi posłuszeńśtwa" jak trzeba przyjąc rezygnacje :D
a tak poważnie, to tak jak u was, niestety nasze systemy idealne nie sa, ale podejrzewam, ze w zadnej sieci nie sa, wiec pewnie nie jestesmy sami, a jak nie działa system, to trzeba jakos klienta zagadac, pokazac telefon, zdobyc zobowiazanie, jakos wybrnąc z sytuacji, zreszta sami najlepiej wiecie co robic ;)
pozdrawiam
Do wszystkich taniej, a do Play drożej...absurdalnie proste.
Re: Awarie: Spectrum, KPWA, PERS, SD, Inka, Rainbow
Myślałem, że praca w sklepie operatora jest fajna, ale widzę, że programy nie ułatwiają Wam życia. A tak się zapytam: programy te po jakimś czasie nagle zacznają działać ot tak? Co jeśli nie działają przez dość długi czas a klientów w kolejce jeszcze trochę jest? No i oczywiście nie zdarza się to często, to niedziałanie? I co robi dział techniczny, ludzie którzy za to odpowiadają?!