Strona 1 z 2

4 naprawa - wymiana telefonu?

: 22 sie 2010, o 12:43
autor: pawel
Witam,
Telefon popsuł mi sie po raz 4. W karcie gwarancyjnej jest napisane, że po 3 awariach mogę sie domagać wymiany. I tu pojawia się problem: mam 2 karty naprawy, a trzecią (ostatnią) zgubiłem. Chcę zanieść telefon do serwisu i prosić o wymianę, która przysługiwała mi już pół roku temu tylko wtedy nie skorzystałem i nie wiem czy to uwzględnią z powodu braku karty naprawy. Na karcie gwarancjnej w miejscu ostatniej naprawy jest podpis i data bez pieczątki. Wydaje mi się, że oni mają w dokumentacji to, że 3 razy już telefon naprawiali, tylko czy będą tak mili i zechcą poszukać?
Co o tym myślicie?
Co radzicie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 30 sie 2010, o 23:04
autor: Abonent
Który poducent umieścił klauzulę o wymianie w gwarancji? Pytam, bo to zadziwiające. Wszyscy naprawiają do skutku, choćby i 30 razy siadało oprogramowanie.
Co do dokumentów, to grzecznie poproś serwisantów o pomoc. Na pewno mają dokumenty z naprawy, ale nie mają żadnego obowiązku ponownie Ci ich dawać - raz już przecież wydali. Jeśli będziesz miły, to się może udać, jeśli nie uda się, to znów oddaj do naprawy, skoro taki bubel, to pewnie ponownie się zepsuje.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 5 wrz 2010, o 12:11
autor: pawel
To telefon marki Samsung, model m600. Za 2 m-ce gwarancja się kończy.
Ok, będę miły ;-)

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 5 wrz 2010, o 21:53
autor: rafok
Z nokią 2630 poczatek produkcji :-/ było tak, że po 5-ciu czy 6-ciu nieskutecznych naprawach (wymiana softu kilka razy, wymiana anteny) została wysłana przez salon Plusa o ile dobrze pamietam do Nokii do ekspertyzy. Po jakimś czasie przyszła informacja z salonu, że telefon jest wymieniony na nowy.
Jak na razie działa :-)

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 13 wrz 2010, o 21:10
autor: popcio
Witam wszystkich,
Na początku chcę powiedzieć, że jestem nowy. Nie wiem gdzie o swoim problemie napisać więc tu napiszę. Kupiłem tel w lutym tego roku (e52). Telefon od razu był wadliwy; świadczy o tym naprawa już kolejnego dnia, a kupiłem go w mpunkt (obecnie już go nie ma). Telefon zanosiłem 3-krotnie do naprawy do salonu Plusa. Kiedy mi się zepsuł 4 raz (trzeszczenie głośnika), zaniosłem go do Plusa i chciałem oddać na reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Miałem przygotowany druk, ale Pani powiedziała, że oni mają swoje druki. Napisała tam, że rodzaj naprawy to z tytułu niezgodności z umową. Napisała w opisie, że żądam nowego telefonu, że nie nadaje się do użytku, 4 naprawa.

Dziś do mnie dzwoni Pani i mówi, że nie mogę się ubiegać o nowy telefon ponieważ kupiłem go w mpunkt, a oni nie mogą tego uznać (coś w tym stylu). Ja normalnie już tracę nerwy. Dlatego proszę o pomoc: czy faktycznie nic już nie mogę zrobić z tą reklamacją? A jak tak, to jak mam postąpić?

Może miał ktoś podobną sytuację?

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 14 wrz 2010, o 13:09
autor: Abonent
Teoretycznie miała Pani miała rację. Za niezgodność z umową odpowiada SPRZEDAWCA.
Niemniej jednak kupiony był w sieci Plus. M punkt sam w sobie istnieje! Nieważne, że już Plusa nie sprzedaje, zobowiązania zostały. To jakby sklep komputerowy przekształcił się w warzywniak, ale to nadal ta sama działalność, ta sama firma. Wyjątek to upadłość i likwidacja, ale tu znów jest sytuacja - żądać wymiany sobie można, sprzedawca ma doprowadzić tylko do stanu zgodności z umową, nie ma żadnego obowiązku wymienić na nowy. Prędzej wymieni producent na prawach gwarancji. Ten mit z żadaniem wymiany po trzeciej naprawie pokutuje w umysłach Polaków od czasu komuny. Owszem, wtedy wymieniali po trzeciej naprawie.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 12 paź 2010, o 21:53
autor: eciu
Już tłumaczę jako pracownik punku :) co należy zrobić w przypadku mpunktów :)



Sposób postępowania:

Rękojmia/niezgodność z Umową: Klient zakupił sprzęt w sieci mPunkt i chce skorzystać z prawa do Rękojmi:

1. Klient musi dostarczyć nam następujące informacje i dokumenty:

- Imię i Nazwisko.

- Dane kontaktowe (w tym nr telefonu kontaktowego).

- Adres Punktu w którym dokonał zakupu.

- Data zakupu.

- Model telefonu jaki chce zwrócić.

- Skan ekspertyzy stwierdzającej konieczność wymiany sprzętu, (należy pamiętać, że ekspertyza nie może mieć więcej niż 30 dni)

2. W ciągu kilku dni Przedstawiciel Polkomtel skontaktuje się z Tobą w celu poinformowania o sposobie rozwiązania problemu lub uzyskania dodatkowych informacji.

Dedykowany Zespół ustali z mPunkt sposób rozwiązania problemu. Następnie przedstawiciel mPunkt uzgodni z Klientem dogodny sposób, miejsce i terminu zwrotu sprzętu. Po uzgodnieniu z Klientem informacja zwrotna o ustaleniach i finalizacji sprawy trafi do osoby, która przekazała dane zgłoszenie.

Jeśli tego owa pani nie wie, wydrukuj jej to, a e-maila na jaki ma wysłać mogę jej podać :) albo niech zadzwoni do ZWO :) po e-mail :)
pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 19 cze 2011, o 14:39
autor: Nati
Słyszałam gdzieś, że 4 naprawa telefonu będącego na gwarancji to wymiana telefonu na nowy, czy to prawda? Mój telefon właśnie po raz 4 jest w naprawie (sony ericsson w595). Co mogę z tym zrobić?

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 19 cze 2011, o 14:58
autor: kzd
Właściwie to prawda i nie. Ustalają to producenci aparatów w gwarancji, podając odpowiednie klauzule, przy czym jeżeli dają taką możliwość, to wszystkie te naprawy z reguły powinny dotyczyć tego samego problemu (podzespołu) w telefonie. Natomiast najlepiej wziąć gwarancję i sobie obejrzeć, co tam ciekawego napisali, bo gwarancje tego samego producenta też się zmieniają.
Kolejny krok to należy skontaktować się z SE (najlepiej telefonicznie) i zapytać jakie dokumenty są potrzebne (ekspertyzy z naprawy, gwarancja etc.), gdzie wysłać, co napisać i poczekać na odpowiedź.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 18 sie 2011, o 12:49
autor: zylo2010
Wszystko zależy od dobrej woli serwisu; mój aparat też jest po raz 3 w naprawie z powodu tej samej wady. Odmówiono mi wymiany na nowy aparatu SE w przypadku, gdy naprawa bedzie możliwa i tak telefon leży dwa miesiące w serwisie.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 14 sty 2012, o 20:05
autor: asandrzej
Koleżanka 6 raz oddaje do naprawy Nokię 6303i - problem z zasięgiem. Po odebraniu z serwisu działa parę godzin i to samo. A Na żądanie wymiany na nowy odpisano, iż naprawa będzie przeprowadzana do skutku, chyba, że przekroczy sens kosztowy naprawy. Za każdym razem wymieniają (ponoć) inne elementy. Za każdym razem 2 tygodnie bez telefonu, a w serwisie tylko 1 dzień.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 14 sie 2012, o 14:54
autor: vgoha
Witam,
mam Nokię x2, która jest w naprawie już czwarty raz z tego samego powodu - telefon sam się wyłącza.
Czy mogę ubiegać się o wymianę telefonu na nowy? Mogę to załatwić w salonie Plusa czy muszę napisać pismo do Nokii?

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 14 sie 2012, o 15:31
autor: Kriss
Nie liczyłbym na wymiane ;-) Znam takie przypadki gdzie telefon lądował 9 razy w serwisie i nie wymienili na nowy a szczególnie w przypadku nokii.

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 16 sie 2012, o 12:12
autor: vgoha
Moja koleżanka miała taką sytuacje i jej telefon został wymieniony na nowy, dlatego pytam ;)

Re: 4 naprawa - wymiana telefonu?

: 16 sie 2012, o 14:25
autor: luki
Ja bym napisał maila do nokii. Najpóźniej na następny dzień powinieneś otrzymać odpowiedź.