Zgubiona karta gwarancyjna

Napraw serwisowych w Plusie, procedury, uwagi dotyczące serwisów....
kabi
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 4 sie 2011, o 18:10

Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kabi »

[ad]Witam,
Dzisiejszego dnia padł mi dotyk w Avili (z tego co widzę to częsty problem w tych telefonach). I tu mam pytanie co zrobić w przypadku zgubionej karty gwarancyjnej? Znalazłem umowę, paragon i fakturę. Data zakupu aparatu to 21.12.2009[/ad]
Awatar użytkownika
sl@w_es
Moderator
Posty: 4064
Rejestracja: 4 cze 2011, o 12:09
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: sl@w_es »

Oto jeden z punktów Warunków gwarancji dotyczącej telefonu firmy SAMSUNG;
Warunkiem dokonania naprawy gwarancyjnej jest:
  • - dostarczenie produktu w oryginalnym opakowaniu fabrycznym lub innym zabezpieczającym urządzenie podczas transportu
    - dołączenie prawidłowo (czytelnie i bez skreśleń) wypełnionej karty gwarancyjnej podpisanej przez klienta.
    - przedstawienie oryginału dowodu zakupu
Wobec powyższego zapisu nie pozostaje Ci nic innego jak próbować znaleźć ten nieszczęsny dokument, bo w przeciwnym razie z naprawy gwarancyjnej raczej nic nie będzie. Raczej, bo możesz próbować oddać telefon do serwisu na podstawie dokumentów, które posiadasz, jednak wątpię czy w ogóle go przyjmą.

Przeczytaj ten wątek (dotyczy naprawy gwarancyjnej).
„Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi.” - Stanisław Jerzy Lec
kabi
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 4 sie 2011, o 18:10

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kabi »

Dobra dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
cezarex
PlusManiak
Posty: 132
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 00:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: cezarex »

kabi pisze:[ad]Witam,
Dzisiejszego dnia padł mi dotyk w Avili (z tego co widzę to częsty problem w tych telefonach). I tu mam pytanie co zrobić w przypadku zgubionej karty gwarancyjnej? Znalazłem umowę, paragon i fakturę. Data zakupu aparatu to 21.12.2009[/ad]
Niestety Samsung nie wydaje duplikatow gwarancji :(

Natomiast ponizej takie info, jak to wyglada u innych producentow (moze - oby nie ;) - sie komus przyda:

MOTOROLA:
Faxem: 22 6060460.
Potwierdzenie dotarcia dokumentówo raz kontakt w tej sprawie możliwy jest pod numerem 22 6060450.
Duplikat karty gwarancyjnej bezpłatny. Wysyłany w ciągu 14 dni.

NOKIA:
Faxem : 22 5419800
e-mailem: reklamacja@nokia.com.pl
lub listem: NOKIA POLAND, Dział reklamacji, ul.Sienna 73, 00-833 Warszawa
Potwierdzenie dotarcia dokumentów, oraz kontakt w razie pytań pod numerem 22 5419700.
Duplikat karty gwarancyjnej bezpłatny. Wysyłany w ciągu 14 dni.

SONY ERICSSON:
Faxem: 22 2442492, do firmy NS Logistic
Potwierdzenie dotarcia dokumentów , oraz kontakt z firmą NS LOGISTIC pod numerem: 696256965 Pn-pt w godz. 9-16
Duplikat karty gwarancyjnej koszt 25,00pln (brutto) płatny za pobraniem. Wysyłany w ciągu 48h.

SAMSUNG:
brak możliwości uzyskanie duplikatu gwarancji.

Huawei
W tym przypadku prośba o duplikat powinna być skierowana do Biura Logistyki, listownie z załączonym dokumentem zakupu (FV) na adres: Biuro Logistyki, ul. Postępu 3, 02- 675 Warszawa

LG
Do pół roku od podpisania umowy- Producent wydaje duplikaty kart gwarancyjnych. W celu otrzymania duplikatu karty gwarancyjnej Klient powinien skontaktować się z Producentem LG (801-54-54-54).
Po upływie pół roku od podpisania umowy – duplikat karty gwarancyjnej można otrzymać za pośrednictwem operatora. W tym celu Klient powinien zgłosić reklamacje do Polkomtel.
Wysyłka duplikatu karty gwarancyjnej odbywa się na koszt LG.

(warto sprawdzic instrukcje obsługi do aparatu- gdyż w przypadku marki LG- oryginalna karta gwarancyjna, znajduje się na ostatniej stronie instrukcji )

HTC
Reklamacja w serwisie HTC, Regenersis, odbywa się na podstawie dowodu zakupu. Nie jest wymagana karta gwarancyjna.

Blackberry
Do terminali nie jest wydawana karta gwarancyjna.
kowcio
Szalony PlusManiak
Posty: 1571
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:15
Kontakt:

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kowcio »

Ja proponuję oddać telefon do serwisu z paragonem jako dowodem zakupu i tyle. Sam też tak oddawałem telefon może w 2007 roku i mi naprawili na drugi dzień. Też Samsunga ;-) prawda jest taka, że gwaranacja obowiązuje jak masz paragon/dowód zakupu, zaś jeśli nie masz paragonu, to mogą Ci w ogóle nie przyjąć, chociaż jakiś czas temu Nokia nie wymagała tego
kabi
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 4 sie 2011, o 18:10

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kabi »

Byłem dzisiaj w głównym oddziale Plusa w Katowicach. Przyjeła mnie bardzo miła i sympatyczna pani i bez problemu oddałem telefon na podstawie paragonu.

Apropos Samsunga zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie na ich stronie jest możliwość drukowania gwarancji on-line na większość produktów lecz niestety nie na tel :/
kowcio
Szalony PlusManiak
Posty: 1571
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:15
Kontakt:

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kowcio »

Bo do tych innych produktów chyba Samsung już nie daje kart gwarancyjnych do zestawu, w sklepach jak podbijają to mają osobne kwitki (a nie z pudełka, jak było wcześniej). Chociaż i może się mylę. Ale widzisz, mówilem, że z serwisowaniem za okazaniem paragonu problemu nie będzie. Gorzej, jakbyś nie posiadał dowodu zakupu.
zylo2010
PlusManiak
Posty: 73
Rejestracja: 18 sie 2011, o 10:05

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: zylo2010 »

Jeśli posiadasz dowód zakupu, a od daty sprzedaży nie upłyneło dwa lata to możesz złożyć reklamację do SPRZEDAWCY z tytułu niegodności towaru z umową, w razie kłopotow powołaj się na Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.

Zgodnie z ww. ustawą sprzedawca ma obowiązek doprowadzić towar do zgodności z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę. Co jeszcze jest ważne musi w ciągu 14 dni kalendarzowych udzielić ci odpowiedzi.Co nie oznacza, że musi w tym czasie dokonać naprawy lub wymiany, ale powinien cię poinformować o sposobie rozpatrzenie reklamacji. Z doświadczenia wiem , że jest to znacznie szybszy sposób załatwienia reklamacji niż dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji producenta ( wielu w ogóle nie podaje teminu wykonania naprawy).
Ostatnio zmieniony 22 sie 2011, o 20:01 przez zylo2010, łącznie zmieniany 1 raz.
kowcio
Szalony PlusManiak
Posty: 1571
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:15
Kontakt:

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kowcio »

Jak mi laptopa nie naprawią, to chyba bedę musiał w taki sposób walczyć z nimi...
zylo2010
PlusManiak
Posty: 73
Rejestracja: 18 sie 2011, o 10:05

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: zylo2010 »

kowcio pisze:Jak mi laptopa nie naprawią, to chyba bedę musiał w taki sposób walczyć z nimi...
Proponuje od tego zacząć, reklamacja z tytułu niezgodności dotyczy wszystkich wad które wystąpią w ciągu dwóch lat od chwili zakupu towaru.
zylo2010
PlusManiak
Posty: 73
Rejestracja: 18 sie 2011, o 10:05

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: zylo2010 »

kabi pisze:Byłem dzisiaj w głównym oddziale Plusa w Katowicach. Przyjeła mnie bardzo miła i sympatyczna pani i bez problemu oddałem telefon na podstawie paragonu.

Pani nie zrobiła żadnej łaski , taki obowiązek na sprzedawcę nakłada Ustawa z dnia
27-07-2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego , wzór takiej reklamacji jest dostepny na stronach Federacji Konsumentów.

Wzór A (Pierwsza reklamacja z tytułu niezgodności z umową)



………………………., dnia ……………
(miejscowość)
…………………………………
(imię i nazwisko)

…………………………………
…………………………………
(adres)

…………………………………
(telefon)


…………………………………
(nazwa przedsiębiorcy)

…………………………………
…………………………………
(adres przedsiębiorcy)



Reklamacja


Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, zawiadamiam,
iż zakupiony przeze mnie w dniu …… towar jest niezgodny z umową.
Niezgodność polega na ………………… Niezgodność została stwierdzona w dniu ………………………..
Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy
doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę towaru na nowy.
W załączeniu składam kopię paragonu.



……po…………………………..
(podpis) ……………………….
kowcio
Szalony PlusManiak
Posty: 1571
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 21:15
Kontakt:

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: kowcio »

Dzięki za wzór. Na razie oddałem do sklepu bez żadnych przepychanek na normalną naprawę,ale z taką wadą co ja mam, to ja nie wiem, czy oni naprawią, heh
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: mariusz9a »

Podepnę się pod temat ;-)

Pytanie głównie do pracowników salonów. Chodzi o naprawę telefonu BlackBerry - rozumiem, że wystarczy tylko dowód zakupu (paragon/faktura) aby go oddać na gwarancję? I tak dla pewności jeszcze dopytam: wystarczy że zaniosę go do obojętnie jakiego punktu Plusa, czy lepiej aby to był salon firmowy?
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
Awatar użytkownika
rafal2119
Szalony PlusManiak
Posty: 615
Rejestracja: 8 kwie 2010, o 12:40
Lokalizacja: Gdzieś na Kaszubach:)

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: rafal2119 »

BlackBerry nie mają kart gwarancyjnych, dlatego naprawiane są na podstawie dowodu zakupu.
Polkomtel ma Centrum Serwisowe, które zajmuje się naprawą BlackBerrych. Lepiej będzie oddać telefon w Salonie Firmowym, bo szybciej dostarczą do serwisu. Jak wysyłaliśmy telefony do tego serwisu to zawsze jakieś cyrki z rozliczeniem przesyłek, pierwszy raz to 3 dni czekałem aż dowiedziałem się kto za tą przesyłkę zapłaci.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
mariusz9a
Administrator
Administrator
Posty: 6154
Rejestracja: 20 lip 2008, o 12:42
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zgubiona karta gwarancyjna

Post autor: mariusz9a »

A co w przypadku jeśli mam tylko kopie faktury za telefon a nie oryginał? Będzie z tym problem? Domyślam się że pewnie nie przyjmą na gwarancję, także pozostają mi boje ze sprzedawcą, który zapiera się że telefon jest dobry :-/ Już nigdy nic nie kupie na allegro :-/
"Szczęśliwy, kto umie dzielić się z innymi"
Obrazek
ODPOWIEDZ