Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- Nowy
- Posty: 6
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 12 wrz 2013, o 10:35
Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Witam,
Mam taki problem. Dzwoniłem kilka razy do BOKu ale trudno wytłumaczyć to zjawisko gdy za każdym
razem odbiera inny konsultant.
Gdy telefon mojej żony jest ustawiony w trybie automatycznym lub wymuszonym UMTS900/2100
po niedługiej chwili przestaje być dostępny (nie można się dodzwonić do niej ani wysłać SMS,
abonent niedostępny). W trybie GSM działa bez zarzutu. Nie jest to sprawa zasięgu bo zasięg 3g jest
na maxa, (Łódź, Retkinia)
Mój telefon leży obok i działa bez problemu w 3G. Gdy przełożymy jej kartę SIM do mojego telefonu
problemy zaczynają występować na moim telefonie. Kartę SIM już wymieniliśmy na nową.
Nie pomogło. Zjawisko zatem nie jest zależne ani od telefonu ani od karty SIM. Tak jakby
szło za numerem.
Tłumaczenie Paniom w punktach doprowadza mnie do załamania nerwowego. Za każdym razem słyszę
żeby sobie przestawić na stałe na GSM i już. Tyle że żona potrzebuje dostępu do Internetu za który
płaci w abonamencie, a w trybie GSM internet chodzi koszmarnie.
Jak to zgłosić i do kogo ?
Mam taki problem. Dzwoniłem kilka razy do BOKu ale trudno wytłumaczyć to zjawisko gdy za każdym
razem odbiera inny konsultant.
Gdy telefon mojej żony jest ustawiony w trybie automatycznym lub wymuszonym UMTS900/2100
po niedługiej chwili przestaje być dostępny (nie można się dodzwonić do niej ani wysłać SMS,
abonent niedostępny). W trybie GSM działa bez zarzutu. Nie jest to sprawa zasięgu bo zasięg 3g jest
na maxa, (Łódź, Retkinia)
Mój telefon leży obok i działa bez problemu w 3G. Gdy przełożymy jej kartę SIM do mojego telefonu
problemy zaczynają występować na moim telefonie. Kartę SIM już wymieniliśmy na nową.
Nie pomogło. Zjawisko zatem nie jest zależne ani od telefonu ani od karty SIM. Tak jakby
szło za numerem.
Tłumaczenie Paniom w punktach doprowadza mnie do załamania nerwowego. Za każdym razem słyszę
żeby sobie przestawić na stałe na GSM i już. Tyle że żona potrzebuje dostępu do Internetu za który
płaci w abonamencie, a w trybie GSM internet chodzi koszmarnie.
Jak to zgłosić i do kogo ?
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Witaj rydel137,
czy oba Wasze telefony działają w naszej sieci? Czy inni użytkownicy Plusa w tej okolicy mają podobne problemy?
czy oba Wasze telefony działają w naszej sieci? Czy inni użytkownicy Plusa w tej okolicy mają podobne problemy?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Tak oba działają w sieci Plus.
Niestety nie mam informacji o innych osobach.
Mój telefon to Wave 1 S8500
Żony Xperia J
Niestety nie mam informacji o innych osobach.
Mój telefon to Wave 1 S8500
Żony Xperia J
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Czy któryś z konsultantów przekazywał ten problem do Działu Technicznego? Jeśli tak, to czy mógłbyś podać nam numer tego zgłoszenia?rydel137 pisze:Dzwoniłem kilka razy do BOKu (...)
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Witam,
to może ja dopytam, gdyż mam/miałem identyczny problem, również w Plusie i również na Sony Xperia J. Było to związane z telefonem, a nie z kartą SIM. Po aktualizacji oprogramowania tej Xperii do wersji 4.1.2 pojawiła się nowa w telefonie opcja "Zarządzanie zasilaniem - Rozszerzony tryb gotowości", umożliwiająca oszczędzanie energii, wyłączając zbędne funkcje w trybie czuwania. W przypadku uaktywnienia tej funkcjonalności, telefon w stanie czuwania (natychmiast np. po wygaszeniu) tracił "kontakt" z siecią właśnie 3G, jeśli był właśnie zalogowany i nie przechodził na zwykłe GSM - mój telefon stawał się niedostępny. Ile mnie to kosztowało nerwów - ewidentny błąd oprogramowania Xperii J zrobionego przez Sony lub problem sprzętowy. Teraz mam to wyłączone i wszystko jest OK.
Przeciw tej teorii przemawia to samo zjawisko na Samsungu Wave, ale warto sprawdzić...
Pozostaje zapytać:
- jaką wersję oprogramowania ma Sony Xperia J?
- czy jest włączony rozszerzony tryb gotowości?
Pozdrawiam
to może ja dopytam, gdyż mam/miałem identyczny problem, również w Plusie i również na Sony Xperia J. Było to związane z telefonem, a nie z kartą SIM. Po aktualizacji oprogramowania tej Xperii do wersji 4.1.2 pojawiła się nowa w telefonie opcja "Zarządzanie zasilaniem - Rozszerzony tryb gotowości", umożliwiająca oszczędzanie energii, wyłączając zbędne funkcje w trybie czuwania. W przypadku uaktywnienia tej funkcjonalności, telefon w stanie czuwania (natychmiast np. po wygaszeniu) tracił "kontakt" z siecią właśnie 3G, jeśli był właśnie zalogowany i nie przechodził na zwykłe GSM - mój telefon stawał się niedostępny. Ile mnie to kosztowało nerwów - ewidentny błąd oprogramowania Xperii J zrobionego przez Sony lub problem sprzętowy. Teraz mam to wyłączone i wszystko jest OK.
Przeciw tej teorii przemawia to samo zjawisko na Samsungu Wave, ale warto sprawdzić...
Pozostaje zapytać:
- jaką wersję oprogramowania ma Sony Xperia J?
- czy jest włączony rozszerzony tryb gotowości?
Pozdrawiam
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Dzisiaj to sprawdzę. I przetestuję.
Firmware rzeczywiście aktualizowałem do najnowszego, ale właśnie po to, że myślałem
że to pomoże rozwiązać problem.
Firmware rzeczywiście aktualizowałem do najnowszego, ale właśnie po to, że myślałem
że to pomoże rozwiązać problem.
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
rydel137 - daj znać, jaki będzie wynik testu.
mekong - dziękuję za podzielenie się wskazówkami
mekong - dziękuję za podzielenie się wskazówkami
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Niestety nie pomogło.
Opcja "Zarządzanie zasilaniem - Rozszerzony tryb gotowości" u mnie była wyłączona.
Na wszelki wypadek włączyłem ją i wyłączyłem jeszcze raz i restartowałem telefon za każdym razem,
ale nic to nie dało.
Chociaż wczoraj wyjątkowo długo działał w trybie 3G. Ponad godzinę był dostępny zanim pojawiło
się że abonent niedostępny.
Opcja "Zarządzanie zasilaniem - Rozszerzony tryb gotowości" u mnie była wyłączona.
Na wszelki wypadek włączyłem ją i wyłączyłem jeszcze raz i restartowałem telefon za każdym razem,
ale nic to nie dało.
Chociaż wczoraj wyjątkowo długo działał w trybie 3G. Ponad godzinę był dostępny zanim pojawiło
się że abonent niedostępny.
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
A czy próbowałeś swoją kartę SIM przełożyć do telefonu żony? Czy wtedy również występuje ten problem?rydel137 pisze:Mój telefon leży obok i działa bez problemu w 3G. Gdy przełożymy jej kartę SIM do mojego telefonu
problemy zaczynają występować na moim telefonie. Kartę SIM już wymieniliśmy na nową.
Nie pomogło.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Robiłem różne testy. Niestety tak jak napisałem za pierwszym razem,
błąd podąża za numerem. Gdziekolwiek bym nie przełożył karty w trybie 3G
po jakimś czasie (raz kilka minut, raz ponad godzinę) 'Abonent czasowo niedostępny...'
Wg mnie jakiś błąd konfiguracyjny w waszym systemie do tego akurat konkretnego numeru.
Nie wiem może jakieś ustawienie trzeba zrestartować , wyzerować ...
błąd podąża za numerem. Gdziekolwiek bym nie przełożył karty w trybie 3G
po jakimś czasie (raz kilka minut, raz ponad godzinę) 'Abonent czasowo niedostępny...'
Wg mnie jakiś błąd konfiguracyjny w waszym systemie do tego akurat konkretnego numeru.
Nie wiem może jakieś ustawienie trzeba zrestartować , wyzerować ...
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
rydel137 - podeślij więc przez ten formularz swój numer oraz żony. Przekażemy do działu technicznego, żeby to sprawdził.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Witam. Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat.
Czy coś wyjaśniło się z tym problemem .
U mnie pojawił się ten problem od paru dni (niestety nie mogę sprecyzować maks do 3dni). Objaw podobny. Ja ze swojego telefony (Samsung Galaxy Ace2) ustawionego w trybie automatycznym, mogę dzwonić do każdego. Do mnie w tym czasie nikt- „abonent chwilowo niedostępny”. W trybie tylko WCDMA tak samo.
Pozostaje jedynie praca GSM .
Dodam, że testuje SurfPlus i do tej pory korzystałem z trybu auto, jednak miałem wcześniejszą wersję androida 2. Samsung i PlusGSM w ostatnim czasie wypuścili brandowaną wersję Androida 4.1.2. może w tej wersji jest jakiś problem (albo rozwiązanie).
Ale skoro praktycznie ten sam problem dotyczył innego telefonu można wnioskować że coś jest po stronie sieci. Tu wspomnę, iż przełożony mój SIM do noki C6 zachowuje się tak samo jak w samsungu.
Czy coś wyjaśniło się z tym problemem .
U mnie pojawił się ten problem od paru dni (niestety nie mogę sprecyzować maks do 3dni). Objaw podobny. Ja ze swojego telefony (Samsung Galaxy Ace2) ustawionego w trybie automatycznym, mogę dzwonić do każdego. Do mnie w tym czasie nikt- „abonent chwilowo niedostępny”. W trybie tylko WCDMA tak samo.
Pozostaje jedynie praca GSM .
Dodam, że testuje SurfPlus i do tej pory korzystałem z trybu auto, jednak miałem wcześniejszą wersję androida 2. Samsung i PlusGSM w ostatnim czasie wypuścili brandowaną wersję Androida 4.1.2. może w tej wersji jest jakiś problem (albo rozwiązanie).
Ale skoro praktycznie ten sam problem dotyczył innego telefonu można wnioskować że coś jest po stronie sieci. Tu wspomnę, iż przełożony mój SIM do noki C6 zachowuje się tak samo jak w samsungu.
- Magda_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
ispw - czy możesz powiedzieć w jakiej miejscowości się znajdujesz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
Po kilku dniach sytuacja wygląda następująco:
Po zgłoszeniu na formularzu, do żony zadzwonił technik, kazał się przełączyć w tryb 3G i powiedział,
że będzie obserwował i oddzwoni.
Od tego czasu telefon działa bez zarzutu. Problem ustąpił.
Technik nie oddzwonił więc nie wiem jaki był problem, ale cieszę się że działa wszystko.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Po zgłoszeniu na formularzu, do żony zadzwonił technik, kazał się przełączyć w tryb 3G i powiedział,
że będzie obserwował i oddzwoni.
Od tego czasu telefon działa bez zarzutu. Problem ustąpił.
Technik nie oddzwonił więc nie wiem jaki był problem, ale cieszę się że działa wszystko.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Re: Abonent chwilowo niedostępny - w trybe 3G
rydel137 - również cieszę się, że udało się rozwiązać problem. Gdyby jednak coś się jeszcze działo to daj proszę znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ