Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
O_L_O_70
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 3 paź 2013, o 12:23

Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: O_L_O_70 »

Witam !
Od pewnego czasu mam problem z połączeniami w miejscu zamieszkania (Zielona Góra rejon ulic Jana z Kolna Dąbrowskiego)
Połączenia przychodzące do mnie albo nie dochodzą (osoba dzwoniąca słyszy komunikat że abonent jest niedostępny a u mnie nie ma żadnego sygnału że ktoś dzwonił) albo są urywane po kilkudziesięciu sekundach.
Połączenia wychodzące - albo jest brak sygnału dzwonienia albo po nawiązaniu połączenia też jest zrywane po jakimś czasie.
Po za tym w czasie połączenia jakość jest fatalna(trzaski, zaniki fonii i.t.p.).
W Innych lokalizacjach na terenie ZG (oprócz rejonu Trasy Północnej gdzie są te same problemy) nie mam takich objawów
Korzystam z telefonu Nokia 6303.
Pozdrawiam o_l_o_70
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Magda_Plus »

O_L_O_70 przepraszam Cię za niedogodności. W okolicy ul. Jana z Kolna Dąbrowskiego w Zielonej Górze, trwają prace modernizacyjne jednej ze naszych stacji stąd problemy z korzystaniem z połączeń telefonicznych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
O_L_O_70
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2013, o 12:23

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: O_L_O_70 »

Kiedy planujecie zakończyć te modernizacje?
Magda_Plus pisze:O_L_O_70 przepraszam Cię za niedogodności. W okolicy ul. Jana z Kolna Dąbrowskiego w Zielonej Górze, trwają prace modernizacyjne jednej ze naszych stacji stąd problemy z korzystaniem z połączeń telefonicznych.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

O_L_O_70, sama modernizacja, czyli wyłączenie stacji i dodanie nowych elementów, nie trwa długo (najczęściej jest to 1-2 dni). Niestety nieco więcej czasu wymaga późniejsza integracja sprzętu i zasobów sieciowych.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

OLSZTYN - JAROTY

Szanowny Polkomtelu…. forum itp…
By stało się coroczną już od 5 lat tradycją, tym razem drogą elektroniczną, gdyż nie mam zamiaru płacić 1,5 zł za zgłoszenia niskiej jakości usług na które BOK PLUS GSM od wielu lat nie reaguje i ma w nosie zgłoszenia swoich klientów.
Tym razem posunąłem się o krok dalej gdyż będę regularnie nagrywał rozmowy i przesyłał je obrazując jakość połączeń z mojej lokalizacji.

Nagranie przedstawia fragmenty dwóch rozmów.
Pierwsza zainicjowana dziś tj. 8.01.2014 o godz. 8:14 (sek. 56) z PLUS GSM (BTS 44457) do PLUS GSM ( BTS 44335).
Druga 8:18 (sek. 27) z BTS 44335 do BTS 44457. Jakość połączeń w mojej lokalizacji od wielu lat jest zawsze FATALNA. Dopiero po podejściu do okna mimo że zasięg w telefonie pokazuje 100% poprawia się jakość rozmowy a do BTS-a, przekaźnika mam 450 m w linii prostej. W trakcie nagranej rozmowy jak to ma miejsce zawsze gdy odejdę od okna przy 100% zasięgu pojawia się komunikat "Sieć zajęta" i wycisza rozmowę by dopiero po kilkunastu sekundach ciszy, BTS rozłącza się. Co ciekawe BTS 44457 utrzymywał połączenie (w słuchawce słychać ciszę) z aparatem komórkowym jeszcze przez kilkanaście sekund a BTS 44335 rozłączył natychmiast. Ponieważ moja żona mogła oddzwonić do mnie i gdy przyszło do mnie połączenie z numeru z którym według BTS 44457 jeszcze rozmawiałem - prowadziłem połączenie, BTS rozłączył je natychmiast i w ułamku sekundy połączył znów z aparatem komórkowym pokazując połączenie przychodzące. Wyglądało to prawie tak jakbym miał połączenie oczekujące z tym samym numerem. Zaś jak słychać w materiale jakość połączenie przychodzącego jest nadal niska.
Link do materiału audio, który można sobie pobrać i odsłuchać w różnych formatach:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _44948.mp4
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _44948.mov
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _44948.mp3
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _44948.aif

Ważne: Nagranie audio - wykonane na aparatach telefonicznych które miały włączony wybór pasma TYLKO GSM (Nokia E52 soft 091.003).
WAŻNE ROZMOWY POWYŻSZEJ ŻAŁOSNEJ JAKOŚCI PRZEPROWADZAM O KILKU LAT. ALE ZACZYNAM TRACIĆ CIERPLIWOŚĆ GDY BIEGAM PO MIESZKANIU, LUB STOJĘ NA PODWÓRKU I MUSZĘ USTAWIĆ SIĘ DO PRZEKAŹNIKA.

W 2009 roku czyli już 5 lat temu zgłaszałem do działu technicznego (zgłoszenie nr. 296999 dnia. 21.03.2009 godz. 10:15-10:20 oraz 07.10.2010 o godz. 11:44-11:47) problem z zasięgiem sieci w Olsztynie, mieście wojewódzkim na Warmii i Mazurach. Wtedy zapewniono mnie podczas zgłoszenie: : "że w 2010 roku pojawi się więcej BTS-ów, przekaźników i problem zniknie". Do 2014 problem nadal jest i to u wszystkich moich sąsiadów i osób mieszkających w "blokowisku" w Olsztynie w pobliżu ul. Jarockiej, korzystających z usług Polkomtel.
Gdzie obsługuje nas z tej lokalizacji najbliższy BTS 44457 oddalony jest o 450 metrów oraz BTS 44948 oddalony o 4,5 km które to przekaźniki mimo że pierwszy najbliższy a drugi znacznie oddalony przekazują jak słychać resztkami swych sił połączenia głosowe.
Kuriozalne jest to że mimo 100% zasięgu który pokazuje wiele naszych aparatów telefonicznych by wykonać połączenie głosowe i COŚ USŁYSZEĆ musimy podejść do okna i stanąć idealnie w jednym miejscu (w bezruchu) które jest skierowane wprost na BTS 44457 oddalony o 450 metrów. Jeszcze większe zdziwienie moje budzi fakt że muszę stać przy oknie z jednej strony, krok dalej i nic nie słyszę. Przemieszczając się po mieszkaniu 5 metrów dalej tracę zasięg i muszę podbiec do okien balkonowych zwróconych w kierunku BTS 44948 (4,5 km dalej). Siedząc przy oknie w kierunku BTS 44948 nie mogę mimo 100% zasięgu wykonać połączenia gdyż pojawia się komunikat "Sieć Zajęta". I tak już przez 5 lat biegam z okna do okna i stoję tam wytrwale jakbym miał Centertela z przed wielu lat na pasmo 450 Mhz.
W przypadku opadów deszczu, śnieżycy, wiatru itp… mimo 100% zasięgu nie można w ogóle wykonać zainicjować połączenia - "Sieć zajęta". Do mnie, można się dodzwonić jednak abym mógł z kimś porozmawiać muszę biec do drugiego pokoju, kuchni i stanąć przy oknie. Poza budynkami zasięg ulega poprawie, nie trzeba biegać do okna, wystarczy odwrócić się w stronę przekaźnika. Stąd też widzę i pytam często sąsiadów czemu oni rozmawiają na balkonach. W odpowiedzi słyszę bo nie mam zasięgu w domu.

Problem dotyczy BTS 44457 zlokalizowanego od nas (450 m) oraz 44948 oddalonego o 4,5 km które to realizują połączenia z mojej lokalizacji. BTS 44457 zlokalizowany jest na budynku Poczty Polskiej i w bliskim sąsiedztwie mocnych przemienników TP.S.A obecnie Orange które świadczą usługi telefonii stacjonarnej na paśmie 450 Mhz dawny Centertel , oraz w pobliżu BTS 34016 T-Mobile. Poza tym jest to duży urząd pocztowy który pracuje i wykorzystuje własne pasmo strzeżone. Zgoda są to inne częstotliwości jednak tak duża liczba emitowanej energii może przyczynić się do tego co słyszymy w słuchawkach.


Na koniec podsunę pomysł na weryfikację tego co słyszę w słuchawce a od 5 lat nikt w POLKOMTEL Sp. z o.o. czy też S.A. nie pokusił się o taką analizę.
Jeżeli możecie Państwo prześledzić połączenie z mojego numeru na numer żony również w PLUS GSM i ustalić które faktycznie BTS-y te dwa poranne połączenie obsługiwały i są winne tej sytuacji to chętnie podam numery w prywatnej wiadomości.
Świadczycie usługi LTE - 4G, jednak nie potraficie w mieście wojewódzkim od 5 lat wykonać prawidłowo usługi głosowej. Co ciekawe w noclegowni Olsztyna, "Jaroty" mieszka 50% ludności miasta ok. 80.000 ludzi, a obsługują je 2 BTS-y PLUS-a: 43917 (tylko 900 Mhz) oraz 44457 (900 i 1800 Mhz), które obciążone, nie są w stanie przeprowadzić prawidłowo usługi głosowej.
Moją lokalizację obsługuje także BTS 44948 odległy o 4,5 km (tylko 900 Mhz). W pobliżu wszystkich wspomnianych BTS-ów, na osiedlu "Jaroty" najwyższą prędkością internetu jaką można uzyskać down. przy włączonym 3G max sięga 1,7 Mb/s.
Zaś 8 Mb/s down. w Olsztynie można uzyskać stojąc 150 metrów od BTS 42302 (900, 1800 i 2100 Mhz) - pod dużą fabryką.

T-Mobile obsługuje ten sam fragment miasta (sypialnię Olsztyna) poprzez 4 BTS-y:, 34016 (900, 1800,2100 Mhz), 34026 (900, 1800,2100 Mhz), 34031 (900, 1800,2100 Mhz), 34057 (900 Mhz). Internet 3G z T-Mobile pokazuje w mojej lokalizacji ponad 6 Mb/s.
Przekaźniki 3 pasmowe zlokalizował Polkomtel w miejscach gdzie ludzie pracują na halach, fabrykach, tłoczą opony, pracują fizycznie i nie mają czasu chwycić za "komórkę". Zaś w miejscach gdzie mieszkamy, spędzamy wolny czas, pracujemy (nawet w centrum miasta na Starówce Olsztyna są TYLKO GSM 900 Mhz) mamy żałośnie obsługiwane usługi głosowe. Cóż za inteligentny planista to zrobił. No chyba pracownicy tej fabryki opon, a klienci Plus-a bo ich grupowo obsługuje Polkomtel wymogli nacisk na plany rozwoju sieci. Nie licząc się z tym że 95% ludności przebywa gdzie indziej.
Nie ma co się chwalić LTE jeżeli nie potrafimy dobrze głosu obsłużyć.
Poza tym z niebywałą ochotą zdobędę e-mail właściciela Polkomtela i prześlę mu powyższą korespondencję.

Link do wycinka mapy http://beta.btsearch.pl/ 4 BTS-y T-Mobile / 2 BTS-y Polkomtel

Obrazek

Więc zamiast chwalić się LTE 150 Mb/s doprowadźcie do porządku w mieście wojewódzkim Olsztynie, noclegowni tego miasta na Jarotach usługi głosowe a dopiero później LTE nie mówiąc o żałosnym w tej lokalizacji 3G.
Przecież macie techników … !!!!
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, o 19:03 przez iPrzemo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

iPrzemo pisze:Co ciekawe w noclegowni Olsztyna, "Jaroty" mieszka 50% ludności miasta ok. 80.000 ludzi, a obsługują je 2 BTS-y PLUS-a: 43917 (tylko 900 Mhz) oraz 44457 (900 i 1800 Mhz), które obciążone, nie są w stanie przeprowadzić prawidłowo usługi głosowej.
Moją lokalizację obsługuje także BTS 44948 odległy o 4,5 km (tylko 900 Mhz). W pobliżu wszystkich wspomnianych BTS-ów, na osiedlu "Jaroty" najwyższą prędkością internetu jaką można uzyskać down. przy włączonym 3G max sięga 1,7 Mb/s.
Zaś 8 Mb/s down. w Olsztynie można uzyskać stojąc 150 metrów od BTS 42302 (900, 1800 i 2100 Mhz) - pod dużą fabryką.
Dane na mapie BT serach są najczęściej mało aktualne. Wskazane przez ciebie stacje są 4-5 "zakresowe" (jeśli uwzględnimy U900 i LTE1800). Bardziej aktualne dane można uzyskać zaznaczając jako źródło danych: UKE. Są to pozwolenia, ale w większość już zrealizowane. Dodam ze bardzo dużo osób obecnie korzysta z połączeń poprzez sieć 3G. Czy ten sam problem występuje przy wymuszonym trybie pracy tylko 3G?

Sprawę problemów z połączeniami głosowymi w GSM przekazałem dalej, dam znać jak otrzymam odpowiedź w tej sprawie.

EDIT: Proszę nie dubluj postu w innych wątkach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

W przypadku gdy incydentalnie (wysyłam mms-y) korzystam z Tryb Podwójny i np. 3G gdy poruszam się z aparatem i prowadzę rozmowę telefon traci zasięg ("błąd sieci" lub "sieć zajęta") i połączenia w tej lokalizacji zanikają - są rozłączane by w ułamku sekundy znów pojawił się zasięg i trzeba wykonywać połączenie jeszcze raz. Stąd też nie korzystam z Trybu Podwójnego ani też wymuszonego 3G, gdyż telefon traci zasięg a bateria nie wytrzymuje 1 dnia.
Jednak …. jeżeli już rozmawiamy na forum ... przeprowadzę obserwację i sprawdzę jak działa wymuszony 3G.
…. 45 minut później ….

Na wymuszonym trybie 3G - UMTS zainicjowałem ok. 30 minutową rozmowę. W mieszkaniu i po wejściu do budynków słychać "CHARCZENIE" jednak rozumiem rozmówce, lepiej niż na GSM. Na ul. Wiecherta w budynku Szkoły Podstawowej znajdującej się ok. 350 metrów od BTS 43917 oraz 1000 m od BTS 44457 - ZANIKŁ ZASIĘG - zerwało połączenie i pojawił się komunikat: "BŁĄD SIECI".
Więc nie do końca opłaca się mieć wymuszony 3G gdyż w przypadku większych przeszkód sygnał jest tłumiony.
Tak wygląda to w Olsztynie na Jarotach.

P.S.
Temat celowo podlinkowałem gdyż uważam że dotyczy podobnego problemu w bliskiej lokalizacji. Gdy szukałem stosownego miejsca do wpisu odnalazłem oba wątki stąd uważam że tematy oba są podobne, jeden dotyczy jakości a drugi lokalizacji Olsztyn i okolice.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

iPrzemo, proszę prześlij jeszcze dokładny adres (numer budynku), ulica Jarocka jest bardzo długa.

Wstępna analiza pracy stacji nie wskazuje na problem sieciowy, dodatkowo profilaktycznie zostanie wykonany restart wszystkich systemów na tym BTS.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

Szanowny Polkomtelu. Tym razem WAM nie odpuszczę, gdyż mimo mojego pierwszego zgłoszenia 5 lat, itd …. nadal nie odpowiedzieliście na zgłoszenie z przed 4 dni. Więc teraz postaram się regularnie jak obiecałem prezentować nagraniami AUDIO które pokazują jakość usług jaką świadczycie w Olsztynie na Jarotach rejon ul. Jarockiej 450 m od BTS 44457. Poniżej link do dwóch nagrań audio w formacie MP3 (które zostały zainicjowane przed chwilą o 11:22 sek 35 i 59 - 12.01.2014) więc łatwo je odsłuchać. Pierwsze to rozmowa przychodząca odebrana jak pisałem powyżej w mieszkaniu, niestety nie zdążyłem dobiegnąć do okna i ustawić dobrze by można było przeprowadzić rozmowę.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _21_59.mp3
Drugi zapis to już moje połączenie z numerem który do mnie dzwonił gdyż z buczenia, charczenia nie dowiedziałem się nic. Poza tym przechodząc z pokoju do kuchni w kierunku okna połączenie zostało automatycznie rozłączone mimo że znajduje się 450 m od BTS 44457 a zasięg w aparacie pokazuje 100%.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _22_35.mp3
Oczywiście w między czasie od 8 stycznie prowadziłem znacznie więcej rozmów jednak ZAWSZE stoją przy oknie gdyż nie ochoty się denerwować (jak pies przyzwyczaja się do budy tak ja przyzwyczaiłem się w ciągu 5 lat do korzystania z usług Polkomtel stojąc przy oknie) miałem czasu na pisanie kolejnej wiadomości. Jednakże jeżeli jest taka potrzeba weryfikacji wszystkie rozmowy od 8 - 12 stycznie mogę udostępnić w formie audio (jest to kilka godzin) do wglądu jakość jaką mam na co dzień od 5 lat i moi sąsiedzi oraz znajomi mieszkający w tej okolicy.
Dodam że posiadam także 2 numery w PLAY i w dwóch aparatach telefonicznych włączone jest ręczne wybieranie operatora - PLUS. Są to Nokia 6310i oraz 6150 - tryb sieci w tych aparatach tylko GSM. W obu przypadkach rozmowy są wyłącznie możliwe przy oknie, próba rozmowy z mieszkania to jedno CHARCZENIE, CHRZĄKANIE, BUCZENIE. Proszę nie tłumaczcie się że w weekend nie ma techników którzy mogą to sprawdzić bo nie ma takiej sytuacji żeby operator wysłał techników na weekend i czekał na nich.
W temacie dokładnego adresu lokalizacji przesyłam info na priv. W tygodniu specjalnie wykonam VIDEO poruszając się po mieszkaniu i budynkach w mojej lokalizacji, włączę tryb głośnomówiący w telefonie i nagram rozmowę na telefonie oraz odsłuch w mp3. Jeżeli wykonujecie restart a np. sytuacja ta powtarza się od 5 lat i chyba w tym czasie było było wiele restartów spowodowanych innymi czynnikami to może to być np. nakładanie się sygnału i przekaźniki może przerzucają między siebie moje połączenie co powoduje takie cuda.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, o 18:48 przez iPrzemo, łącznie zmieniany 1 raz.
mare43
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2014, o 12:43

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: mare43 »

Szanowny Polkomtelu.
Podobnie jak moi przedmówcy mam problem z rozmowami przychodzącymi jak i wychodzącymi.Muszę biegać po mieszkaniu i dopiero przy oknie balkonowym mam zasięg choć po chwili rozmowy zrywa połączenie. Mieszkam w Gdańsku na ul. Pomorskiej 14. Proszę o odpowiedź.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

iPrzemo, w wskazanej przez ciebie lokalizacji jest gęsta zabudowa , budynki nr 11 i 12 są "cieniowane" przez sąsiednie budynki.

Zaś 100% sygnału na telefonie to rzecz względna – wskaźnik na ten dość długo pokazuje max, mimo że w rzeczywistości jest już dość słaby . Po oddaleniu się od okna, może on mocna spadać ( wszystko zależy już od ukształtowania terenu , sąsiednich budynków – „cieniowania”.)

Wskazane przez ciebie stacje działają prawidłowo, co potwierdza możliwość przeprowadzania rozmowy przy oknie, zaś same pogorszenie jakości w innych pokojach nie wynika z pracy BTS.

Na obecną chwile nie mam planów rozbudowy sieci w tej okolicy.

mare43, problem występuje zarówno w 2G i 3G?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
mare43
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 sty 2014, o 12:43

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: mare43 »

tak
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Krzysiek_Plus »

mare43, czy testowałeś połączenia przy trybie tylko GSM/2G. Z jaką częstotliwością występuje problem i od kiedy?

Rozumiem, że problem występuje tylko w mieszkaniu?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
iPrzemo
Początkujący PlusManiak
Posty: 29
Rejestracja: 10 sty 2013, o 15:23
Lokalizacja: ….

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: iPrzemo »

Zgoda,…. zasięg widziany na telefonie nie odzwierciedla prawdy bo raz spada raz jest pełny. A więc istnieje przypuszczenie że w tej lokalizacji na Jarotach w Olsztynie gdzie mieszka ok. 80 tyś ludzi BTS-y Polkomtela nie są w stanie obsłużyć inicjowanych połączeń. Dodatkowo dochodzi PLAY, który jest kolejkowany na koniec w dostępie do BTS i takie rzeczy dzieją się tu od 5 lat.
Problem jest od 5 lat i jak pies nauczony do budy, zawsze rozmawiamy przy oknie w kuchni zwróceni w kierunku BTS 44457. Rozmawiam ja, moja żona, dzieci. Telefony jakie używamy to iPhone 4, Nokia E52, 6310i, 6150, 6630, 6303. Każdy aparat na GSM pracuje identycznie, charczy, trzeszczy i zrywa połączenie 2G - GSM - 900 MHz.
Problem jest głównie w mieszkaniu u mnie, kolegi, w okolicznych blokach w promieniu 200 metrów. Zacząłem pytać sąsiadów mających Plus-a i potwierdzają. Poza tym jakość rozmów spada pomiędzy budynkami na zewnątrz. Idąc, jadąc ul. Flisa dalej Mroza, do ul. Kanta w okolicy stawu pomiędzy blokami ul. Kanta 52,54,42, 42a, sygnał zanika gdy mam włączony Tryb Podwójny - pojawia się komunikat "Poza zasięgiem". Oczywiście tylko gdy wykonuje połączenie, tak zasięg niby jest ? Czyli idąc wzdłuż lini, pomiędzy przekaźnikami, mając po lewej BTS 44457 w kierunku BTS 43917 a po prawej zasłonięty lasem BTS 44948.

Jak pisałem powyżej pracuje głównie na GSM - 2G - 900 MHz. Uruchomiony Tryb Podwójny powoduje że połączenie są wielokrotnie zrywane gdy poruszam się nawet po terenie otwartym i jeżdżąc po mieście w tej okolicy. Zaś wymuszony 3G, zgoda na zewnątrz jakość było świetna, słychać było różnicę w jakości dźwięku, choć nie jestem "melomanem". Jednak po wejściu do budynku sygnał zanika i połączenie jest przerwane.

Kolejna moja obserwacja: to że BTS 44457 mimo że oddalony o 450 m w stosunku do terenu i zabudowy jest zlokalizowany znacznie niżej i kilka rzędów bloków go przysłania. Chyba że ten BTS ma anteny kierunkowe ustawione w inną stronę i tak może być zaś mój sygnał przekazywany jest przez inny np. BTS 43917 który jest kilkanaście rzędów "bloków" dalej.


Dziś od godz. ok. 10-tej wykonywałem wiele połączeń służbowych z miejsca, pokoju gdzie mam komputer. W ramach testu podłączyłem do Nokii E52 słuchawki na kablu. No i nawet byłem zaskoczony że nic się nie działo, fakt telefon stał na parapecie k. kwiatka a ja siedziałem przy komputerze.
Ok godz. 14-tej nagle zaczęło RWAĆ, CHARCZEĆ i zrywać każde połączenia, więc musiałem pracując przy komputerze biegać jak wariat do kuchni. A dzwoniłem dziś z kilkadziesiąt razy do różnych osób. Do godz. 16 -tej i później jak poniżej, połączenia gdzie wszystko słychać i rozmowa jest zrozumiała w 100% a nie muszę się domyślać, możliwe są tylko w kuchni stojąc przy oknie - jak za czasów Centertela i 450 MHz.
Gdy ktoś mnie o coś pytał a miałem to w komp. biegałem do niego zerkałem i z powrotem.

Potem wyszedłem po dzieci do szkoły i dzwoniłem z przed domu. Efekt … taki sam mimo że byłem na zewnątrz, charczało od początku a potem urwało. Ta rozmowa na priv….
Przebieg większości zainicjowanych rozmów po godz. 14-tej, charczących, zerwanych rozmów podam Wam na priv (link), gdyż jest ich za dużo.

A to rozmowa z godz. 20:59 sek 33 połączenie zainicjowane gdy siedziałem przy telewizorze 450 m od BTS 44457 i ok. 4,5 km 44948. To że na końcu mówiłem że się rozłączę nie jest prawdą, gdyż ja się nie rozłączyłem. Telefon pokazał "BŁĄD POŁĄCZENIA" i sam się rozłączył. A w tle słychać żonę z pokoju dzieci mówi: "To idź tam do kuchni" ….
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _59_33.mp3
Gdy podszedłem do okna i postałem sobie kilka minut udało się porozmawiać a jakże nawet ładnych kilka minut …

W trakcie pisania tej wiadomości siedząc przy komp. czyli w pokoju, wychylony do okna w stronę tym razem BTS 44948, musiałem zadzwonić do Home.pl aby aktywować pewne usługi. W trakcie oczekiwania w pozycji SIEDZĄCEGO POSĄGU po 4 minutach przekręciłem się lekko w stronę biurka by zerknąć w komputer. Będąc jako drugi w kolejce zmieniłem lokalizację o 30 cm, zaczęło trzeszczeć, charczeć, a potem zerwało połączenie i pojawił się komunikat - "POZA ZASIĘGIEM" ……. KKKKKKKUUUUUU………. i chyba tu powinno pojawić się PIPIPIPIPIPIPIPI. Bo to co powiedziałem nie jest cenzuralne.

Proszę posłuchać jakości połączenia Olsztyn Jaroty:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... _24_55.mp3

Kilka razy miałem już takie zdarzenie dzwoniąc na Wasz BOK gdzie oczekując na swoją kolejkę kilka minut zaczęło charczeć i zerwało połączenie "Poza zasięgiem". I trzeba Wam zapłacić kolejne 1,5 zł za połączenie z BOK.

I na koniec zebrane z kilku dni testy prędkości z tej lokalizacji 3G: Polkomtel / Heyah (T-Mobile)
https://www.dropbox.com/sh/ixn6dnjcfnghv1m/vCUrV7vE_x

P.S.
Dlaczego piszę o tym dalekim 4,5 km BTS 44948. Pokój w którym pracuję i duże okno wychodzi na południe, czyli w kierunku tego BTS. Na drodze w tamtą stronę stoi jeden budynek a tak mam widoczność w jego kierunku aż po horyzont. Więc sądzę że część rozmów GSM 900 MHz a tak mam ustawiony telefon przechodzi przez niego. Ale może się mylę i część z nich zainicjowanych przechodzi przez BTS 44457 by w trakcie przesuwać się na BTS 43917. Poza tym posiadam tel. Nokię 6150 z oprogramowaniem "Net Monitor" uruchamiając go widzę że sygnał z BTS 44948 oddalonego o te 4,5 km jest na tyle duży że aparat łączy się z nim.
………….

15.01.2014 - rano
Rozmawiam z siostrą, przed kilkoma minutami po 10-tej trwa to też kilka minut. Mam w uchu słuchawkę BT Nokii, połączoną z Nokią E52. Telefon stoi w kuchni oparty o futrynę okna, ja chodzę po kuchni rozmawiam. Patrzę pełny zasięg, chwytam telefon kładę na stole i nagle …. cisza … cisza ….. po chwili … rozłączone połączenie i komunikat:
"POZA ZASIĘGIEM SIECI".

Tak wyglądała końcówka rozmowy w formacie mov lub mp4. MP3 tym razem jest za długi trwa kilka minut i sporo informacji prywatnych.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... 0_8_33.mov
https://dl.dropboxusercontent.com/u/483 ... 0_8_33.mp4

P.S.
Bateria naładowana na 100%.
Awatar użytkownika
Dominik_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1112
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:15

Re: Problem ze zrywaniem rozmów, fatalna jakość

Post autor: Dominik_Plus »

iPrzemo, jesteśmy wdzięczni i doceniamy to, że poświęciłeś tyle czasu na opisanie problemów, jakie masz z jakością rozmów.
Niemniej jednak, informacje te potwierdzają to, co napisaliśmy przedwczoraj. :-(

Mimo wszystko - dla potwierdzenia przekażemy sprawę do ponownej analizy przez dział techniczny.
Chcesz przedłużyć umowę , kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Obrazek
ODPOWIEDZ