iPhone - konfiguracja

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
moo.
PlusManiak
Posty: 102
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 30 gru 2014, o 04:06
Lokalizacja: Opole

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: moo. »

Krzysiek_Plus pisze:moo., już odpowiedziałem w wcześniejszym poście.
Krzysiek_Plus pisze:moo., tak problem znamy i pracujemy nad jego rozwiązaniem. Prawdopodobnie wynika on z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu.
Wspaniale. Mam wrażenie jakbym pisał z botem. Myślę, że czas pożegnać się z waszą siecią.
EDIT :
w iOS 8.4.1 także występowały problemy z mms potwierdzone przez artykuły w sieci i znajomych którzy także korzystają z waszych usług i posiadają iPhone, Więc proszę nie wprowadzać mnie i ludzi w błąd, ze na poprzednim iOS było wszystko super.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, o 18:15 przez moo., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

moo., w linku który podałeś jest również nasza oficjalna odpowiedź:
O problemach związanych z telefonami iPhone i ich prawidłową praca po aktualizacji systemu do wersji iOS 9 wiemy od dzisiejszego rana. W żadnym wypadku nie są one związane ze zmianą ustawień APN na serwerach Plusa, bo taka zmiana nie miała miejsca, a być może wynikają z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu. Obecnie pracujemy nad jak najszybszym ich rozwiązaniem.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
moo.
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 30 gru 2014, o 04:06
Lokalizacja: Opole

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: moo. »

Krzysiek_Plus pisze:moo., w linku który podałeś jest również nasza oficjalna odpowiedź:
O problemach związanych z telefonami iPhone i ich prawidłową praca po aktualizacji systemu do wersji iOS 9 wiemy od dzisiejszego rana. W żadnym wypadku nie są one związane ze zmianą ustawień APN na serwerach Plusa, bo taka zmiana nie miała miejsca, a być może wynikają z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu. Obecnie pracujemy nad jak najszybszym ich rozwiązaniem.
Właśnie, wasza oficjalna odpowiedź. A oficjalna wypowiedz apple z którym rozmawiałem, zanim zacząłem się wypowiadać była zupełnie inna. Wiec kolejny raz powiem to samo, jesteście jedyną siecią która nie potrafi wejść w porozumienie z apple przez co my cierpimy. Mimo niedziałających usług dalej go macie w ofercie. Fenomenalnie.
przemtos
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 2015, o 23:44

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: przemtos »

U mnie to samo. Mam dwa aparaty iphone 5s oraz iphone 5 i po aktualizacji do IOS9 wcieło mi możliwość mms. Zaczynam miec dość sieci plus. Zainwestujcie w końcu w certyfikacje apple bo inaczej stracicie klientów. ja sam mam ochote zerwac umowe z wami i przejsc do innej sieci certyfikowanej przez apple.
gstk
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 21 wrz 2014, o 14:36

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: gstk »

Tak naprawdę można by zerwać umowę bez konsekwencji, bo jeśli dostarczacie usługę - a taką są MMSy i ona nie działa z Waszej winy, to Plus ponosi za to odpowiedzialność.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Odp: iPhone 5s - LTE

Post autor: habish »

gstk pisze:Tak naprawdę można by zerwać umowę bez konsekwencji, bo jeśli dostarczacie usługę - a taką są MMSy i ona nie działa z Waszej winy, to Plus ponosi za to odpowiedzialność.
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś weźmie to na poważnie....

Włóż kartę SIM do innego telefonu jeśli tam MMSy będą działać, to problem nie leży po stronie sieci.
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: mikiasa »

Patryk ja bym się spierał. Jeśli kupił iPhone z ich dystrybucji to mocno bym się w tej kwestii zastanowił.

Natomiast jeśli jest to aparat z wolnego rynku jak mój to jak najbardziej nie ma co winić Polkomtela za ograniczenia Apple. Ta sieć od samego początku ma z nimi problemy, więc i to mnie nie dziwi.

U mnie również nie działają MMSy ale biorąc pod uwagę że ostatniego mms'a wysłałem/odebrałem jakieś 5 lat temu jakoś to ograniczenie mnie nie martwi :) Zwłaszcza w erze mnogości innych komunikatorów które skutecznie wyparły ten środek komunikacji.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: habish »

Mikiasa, niedziałające MMSy, zapewne tylko w jednym modelu telefonu, oraz w określonej wersji oprogramowania mogą być argumentem do zerwania umowy bez konsekwencji?
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: mikiasa »

Jeśli kupił go w Plusie ? Uważam, że tak - skoro je sprzedawali to znaczy znają ich możliwości i mogą się do nich dostosować. Jeśli nie to albo zerwanie umowy albo zwrot telefonu (niezgodny z specyfikacją). Nie ma tu znaczenia czy to Apple, Sony czy HTC.
Jeśli ty kupujesz telefon to zakładasz że będzie działał z usługami operatora który ci go sprzedał (bez gwiazdki w umowie).

Tłumaczenie się Krzyśka aby nie aktualizować jest idiotyczne gdyż Apple zawsze zaleca aktualizację nie tylko ze względu na nowości ale także łata wszelkiego rodzaju luki bezpieczeństwa.
To nie Android, że kupujesz w ver 4.1 i masz ją do końca życia telefonu, lub sam wgrywasz jakieś mody narażając się na utratę gwarancji lub żyjesz z przeciekającym do końca.

Apple wcześniej czy później wymusi na użytkowniku aktualizację przestając podpisywać 8.4.1

Dlatego moim zdaniem jeśli Plus nie jest w stanie uporać się z licencjami/akredytacjami ... to powinien jasno i wyraźnie odciąć się od Apple i iPhonów wycofując je ze sprzedaży i informować klientów, że ich usługi mogą ale nie muszą działać poprawnie na IOS.
Nawet nie miał bym im tego za złe :) Lubię jak ktoś jasno stawia sprawę.

Ja osobiście zmywam się z + wraz z końcem umowy bo źle się dzieje :( PowerLTE zerwałem przed czasem (czekam na karę) a telefon jak tylko się skończy przenoszę ponownie do macierzystej sieci mojego numeru :) więc co się będzie działo dalej z Apple i innymi rzeczami coraz mniej mnie interesuje ;)
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: habish »

Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, to wszyscy abonenci internetu LTE, z pierwszą wersją taryfy Power LTE, posiadający sprzęt IDU-ODU (jak wiadomo obsługuje tylko sieć LTE 1800) mogą bez konsekwencji zerwać umowę ponieważ nie działają im usługi:
- Pakiet Nocny (tylko 3G)
- Pakiet ipla (tylko 3G)


Aż tak kiepsko było z Internetem że bardziej opłacało się zerwać umowę niż ciągnąć ją do końca?
Karę pewnie Ci naliczą w wysokości mniej/więcej sumy rachunków do końca umowy, więc zerwanie umowy to zazwyczaj kiepski pomysł.
mikiasa
Szalony PlusManiak
Posty: 805
Rejestracja: 14 lip 2014, o 17:16
Lokalizacja: Lublin

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: mikiasa »

Wiesz co - zostało mi do czerwca niewiele ale płace po 79 zł (karę będę miał ok 250 zł) bo w tych czerwcowych umowach była 1000 zł. Więc sumarycznie wyjdzie taniej. Biorąc pod uwagę że koszt terminala to jakieś 400 zł (kupiłem za 3 zł) to nie wyjdę na tym tak spłukany.

Co do neta Jest źle i chyba coraz gorzej. O ile w ciągu dnia i w nocy nie narzekam tak po 18 spadam do 3-4 Mb/s a przy dwójce dzieci i ich youtube itp to stanowczo za mało (zwłaszcza w tej cenie). Już nawet pomału zmieniłem swoje przyzwyczajenia że wieczorem nie siadam do neta bo wiem że będzie mulił :/
Już z tym nawet nie walczę - Krzysiek sprawdził że mamy średnio po 20 Mbit/s i jest okey( w nocy 50 w dzień 3 i średnia wychodzi).

Co do ODU-IDU - klient od początku zna możliwości i specyfikacje sprzętu i kupuje świadomie z ograniczeniami (lub nie - ale to jego problem). Warunki nie zmieniają się w trakcje trwania umowy.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: habish »

To faktycznie lipa z tym internetem.

A co do zerwania umowy, to zobaczymy co na to powie Specjalista w poniedziałek.
Awatar użytkownika
m_pl
Początkujący PlusManiak
Posty: 27
Rejestracja: 17 wrz 2014, o 14:30

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: m_pl »

moo ma rację. Jedyny sposób, to zmiana operatora. U mnie w domu wszystkie telefony firmy Apple mają już kartę sim "innego" operatora niż Plus (8 urządzeń u członków rodziny). Własnie z powodu problemów z niektórymi usługami, które zgodnie z postem moo nie działały poprawnie. Plus został u kilku osób jako rezerwowy operator w jakimś popierdółkowatym telefonie. Szkoda, że Plus reklamuje się w mediach jako lider technologii LTE, skoro sam sprawia swoim abonentom takie niespodzianki i problemy. Plus nie jest żadnym liderem, jest po prostu cwanym operatorem, który nie chce ponosić pewnych kosztów. Ale taka strategia odbije się czkawką, bo sprzęt Apple coraz szerzej wchodzi pod strzechy, w końcu stopa życiowa społeczeństwa rok w rok podnosi się. Wystarczy poczytać na portalach społecznościowych jaki szał panuje wśród młodzieży i dzieci w kwestiach smartfonów - zdecydowana większość wybiera urządzenia Apple. A taka latorośl za kilka lat nadal będzie wierna tej marce. Apple ma największy procent wiernych klientów na rynku.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2015, o 12:43 przez m_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
gstk
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 21 wrz 2014, o 14:36

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: gstk »

Chwila, chwila - Plus jest dostawcą usług, tak? Jedną z tych usług są MMSy, tak? Apple jest dostawcą sprzętu oraz oprogramowania urządzenia. Jeśli producent sprzętu dostarcza np. nowe zabezpieczenia, tj. szyfrowanie wiadomości MMS i sieć nie potrafi sprostać wymaganiom bezpieczeństwa, to powinna wyraźnie poinformować, że nie może dalej świadczyć usług w należyty sposób.
moo.
PlusManiak
Posty: 102
Rejestracja: 30 gru 2014, o 04:06
Lokalizacja: Opole

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: moo. »

Dokładnie, @m_pl, sam widzę jak z roku na rok coraz więcej osób używa sprzętu apple. Pamiętam jeszcze swoje początki z 4s, wtedy bardzo mało moich znajomych miało iPhone. Teraz, 4 lata później, wychodząc z domu, co chwilę widzę kogoś z jabłkiem, bardzo wielu moich znajomych używa iPhonów, może nie są maniakami i co rok nie zmieniają, ale iPhone jednak jest. Plus bardzo na tym ucierpi, bo do ludzi zaczyna docierać, że telefon nie potrzebuje 3 GB ramu i 8-rdzeniowego procesora żeby działa płynnie i co ważne - stabilnie, dlatego wiele młodych a także starszych osób wybiera właśnie apple :)
Nie zgodzę się z jednym przedmówcą, który twierdzi, że niedziałające mms nie mogą być podstawą do zerwania umowy. Skoro plus oferuje go, to zapewnia swojego klienta o tym, że WSZYSTKIE funkcje w nim działają poprawnie. Przeciętny Kowalski nie wie jak ustawić mms czy lte, bo skoro iPhone jest w ofercie to oczekuje od plusa, że wszystko w nim będzie działało jak trzeba. Liczę dni i godziny do końca umowy z plusem, numer przeniosę 4 miesiące przed zakończeniem umowy i nigdy więcej nie chce mieć nic wspólnego z liderem technologii lte, którego nawet pracownicy w salonach nie potrafią włączyć na iPhonie - kpina.
ODPOWIEDZ