Tak, to prawda. Ale tylko Plus nie potrafi dogadać się z Apple żeby nie blokowali. A traci na tym klient końcowy, który jest klientem Plusa i chce korzystać z iPhone, bo akurat taki smartfon mu odpowiada. Czy naprawdę temat dla Plusa jest nie do przejścia ?.Krzysiek_Plus pisze:Usług nie blokuje operator, tylko producent sprzętu.Magik. pisze: Za chwilę zostaniecie JEDYNYM telekomem w Polsce, który uniemożliwia uruchomienie LTE oraz FaceTime na iPhone.
iPhone - konfiguracja
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
-
- PlusManiak
- Posty: 54
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 00:49
Re: iPhone 5s - LTE
LTE w iPhone
Witam,
Czy może coś już wiadomo kiedy bedziem można korzysataćz LTE i iPhone 5, 5C i 5S.
Pozdrawiam,
Czy może coś już wiadomo kiedy bedziem można korzysataćz LTE i iPhone 5, 5C i 5S.
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, o 12:51 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wątków / ten sam temat.
Powód: połączenie wątków / ten sam temat.
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: iPhone 5s - LTE
mpuzon, odpowiedź w wcześniejszych postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: iPhone 5s - LTE
A to klops !
Właśnie pozwoliłem szefowi przenieść mój prywatny nr (Orange) do plusa, na firme i zamian dostałem iPhona
-Otwieram a tam karteczka ze ten telefon nie dziala w sieci LTE
BŁagam niech zacznie!
Właśnie pozwoliłem szefowi przenieść mój prywatny nr (Orange) do plusa, na firme i zamian dostałem iPhona
-Otwieram a tam karteczka ze ten telefon nie dziala w sieci LTE
BŁagam niech zacznie!
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: iPhone 5s - LTE
Lord_Q, informacje na ten temat znajdziesz w poprzednich postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: iPhone 5s - LTE
LTE to nie jedyny problem. Są też kłopoty z usługą FaceTime. Naprawdę Plus mógłby trochę lepiej zadbać użytkowników iPhone'ów i wreszcie porozumieć się z Apple.
Re: iPhone 5s - LTE
Zarówno LTE, jak i FaceTime over GSM nie działają. Zwłaszcza LTE jest dla mnie istotne. Kiedy będzie to działać?
Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety
Mamy w Plusie kilkanaście iPhone’ów na abonament i LTE jest nam coraz bardziej potrzebny ze względu na rodzaj pracy. Pozostałe aparaty innych producentów też będziemy zmieniać na iPhone'y. Wkrótce kończą się nam umowy lojalnościowe i trzeba podjąć decyzję, czy zostajemy w Plusie czy przenosimy numery, zwłaszcza że wszystkie nowe umowy mają być na 24 m-ce. Kluczowy będzie właśnie plan obsługi LTE w iPhone'ach.
Na infolinii Plusa, czy u naszego doradcy biznesowego, czy też nawet w hotline Apple niewiele się dowiedziałem w sprawie LTE w iPhone. Również tu na forum dotychczas były odpowiedzi z Plusa głównie typu „to polityka Apple” (jest w tym część prawdy, ale o tym dalej). Dopiero przypadkiem podczas pobytu w Kalifornii poznałem ludzi, którzy okazali się pracować w managemencie jednego z amerykańskich operatorów. Długo by opowiadać, w każdym razie 2 dni później miałem telefon od właściwej osoby na właściwym stanowisku we właściwej firmie. I w ten sposób - drogą nieoficjalną - uzyskałem pewne konkrety.
Operator sieci Plus GSM nie ma umowy o partnerstwie z Apple, to wiemy. A szkoda, bo to by wiele spraw uprościło. Jednak nawet bez umowy o partnerstwie, operator może zgłosić chęć udostępnienia swojego LTE w urządzeniach iPhone. Sieć Plusa musiałaby przejść certyfikację Apple, obejmującą m.in. funkcjonowanie tzw. voice handoff. Apple wysyła swoich „field engineerów” do zbadania sieci itd. Nie jest to proces kosztowny w porównaniu z korzyściami dla abonentów i w końcu po pewnym czasie LTE jest udostępniany - bez umowy o partnerstwie często po dłuższym czasie... Dużo zależy jednak od determinacji pracowników operatora odpowiadających za załatwianie spraw z Apple.
Obecnie odnośnie do LTE niestety sieć Plus ponić nie ma w Apple zarejestrowanego chociażby statusu „Pending”, czyli operatora, który zgłosił Apple oficjalnie potrzebę włączenia LTE w iPhone’ach dla swoich abonentów (sic!). Można by spekulować, że Plus może obawiać się znacznego wzrostu obciążenia sieci LTE w przypadku „odblokowania” iPhone’ów... Miejmy jednak nadzieję, że tak nie jest. Bo dla chcącego nic trudnego – patrz Orange, Play (zob. https://www.apple.com/iphone/LTE/), a wkrótce oficjalnie T-mobile. Choć trzeba przyznać uczciwie, że Orange i T-mobile było dużo łatwiej niż może być Plusowi dograć sprawę LTE ze względu na międzynarodowy charakter tamtych firm.
Dodam, że jesteśmy z Plusem firmowo i prywatnie od początku funkcjonowania jego sieci w moim regionie. Abstrahując od względów etyczno-biznesowych polityki Apple, inni polscy operatorzy w trosce o swoich abonentów po kolei dopinają swego. Fakt jest taki, że w świecie biznesu, również w Polsce, iPhone’y zaczynają dominować. Brak obsługi LTE Plus GSM w iPhone może być przyczyną fali migracji.
Prosiłbym uprzejmie specjalistów Plusa o ponowne zbadanie tematu i krótką odpowiedź na pytanie, pozwalającą podjąć decyzję, o której pisałem na wstępie:
Dlaczego Plus nie podejmuje oficjalnego dialogu z Apple zmierzającego do włączenia LTE w iPhone’ach? A jeśli podjął ostatnio takie działania, to kiedy oficjalne zgłoszenie zostało/zostanie przekazane do Apple i jaką odpowiedź Państwo uzyskali?
Na infolinii Plusa, czy u naszego doradcy biznesowego, czy też nawet w hotline Apple niewiele się dowiedziałem w sprawie LTE w iPhone. Również tu na forum dotychczas były odpowiedzi z Plusa głównie typu „to polityka Apple” (jest w tym część prawdy, ale o tym dalej). Dopiero przypadkiem podczas pobytu w Kalifornii poznałem ludzi, którzy okazali się pracować w managemencie jednego z amerykańskich operatorów. Długo by opowiadać, w każdym razie 2 dni później miałem telefon od właściwej osoby na właściwym stanowisku we właściwej firmie. I w ten sposób - drogą nieoficjalną - uzyskałem pewne konkrety.
Operator sieci Plus GSM nie ma umowy o partnerstwie z Apple, to wiemy. A szkoda, bo to by wiele spraw uprościło. Jednak nawet bez umowy o partnerstwie, operator może zgłosić chęć udostępnienia swojego LTE w urządzeniach iPhone. Sieć Plusa musiałaby przejść certyfikację Apple, obejmującą m.in. funkcjonowanie tzw. voice handoff. Apple wysyła swoich „field engineerów” do zbadania sieci itd. Nie jest to proces kosztowny w porównaniu z korzyściami dla abonentów i w końcu po pewnym czasie LTE jest udostępniany - bez umowy o partnerstwie często po dłuższym czasie... Dużo zależy jednak od determinacji pracowników operatora odpowiadających za załatwianie spraw z Apple.
Obecnie odnośnie do LTE niestety sieć Plus ponić nie ma w Apple zarejestrowanego chociażby statusu „Pending”, czyli operatora, który zgłosił Apple oficjalnie potrzebę włączenia LTE w iPhone’ach dla swoich abonentów (sic!). Można by spekulować, że Plus może obawiać się znacznego wzrostu obciążenia sieci LTE w przypadku „odblokowania” iPhone’ów... Miejmy jednak nadzieję, że tak nie jest. Bo dla chcącego nic trudnego – patrz Orange, Play (zob. https://www.apple.com/iphone/LTE/), a wkrótce oficjalnie T-mobile. Choć trzeba przyznać uczciwie, że Orange i T-mobile było dużo łatwiej niż może być Plusowi dograć sprawę LTE ze względu na międzynarodowy charakter tamtych firm.
Dodam, że jesteśmy z Plusem firmowo i prywatnie od początku funkcjonowania jego sieci w moim regionie. Abstrahując od względów etyczno-biznesowych polityki Apple, inni polscy operatorzy w trosce o swoich abonentów po kolei dopinają swego. Fakt jest taki, że w świecie biznesu, również w Polsce, iPhone’y zaczynają dominować. Brak obsługi LTE Plus GSM w iPhone może być przyczyną fali migracji.
Prosiłbym uprzejmie specjalistów Plusa o ponowne zbadanie tematu i krótką odpowiedź na pytanie, pozwalającą podjąć decyzję, o której pisałem na wstępie:
Dlaczego Plus nie podejmuje oficjalnego dialogu z Apple zmierzającego do włączenia LTE w iPhone’ach? A jeśli podjął ostatnio takie działania, to kiedy oficjalne zgłoszenie zostało/zostanie przekazane do Apple i jaką odpowiedź Państwo uzyskali?
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: iPhone 5s - LTE
Abonent-P, dziękuje, że podzieliłeś się z nami swoim uwagami.
Obecnie prowadzimy rozmowy w tej sprawie, ale nie jestem w stanie przewidzieć ich wyniku oraz czasu realizacji.
Obecnie prowadzimy rozmowy w tej sprawie, ale nie jestem w stanie przewidzieć ich wyniku oraz czasu realizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety
Dziękuję za szybką odpowiedź, Krzysiek_Plus. Czy rozmowy, o których piszesz, są prowadzone z Apple i drogą oficjalną? Bo z informacji sprzed kilku tygodni od producenta wynika,że oficjalnego zgłoszenia z polskiej sieci Plus niestety nie było, a dopiero po takim zgłoszeniu Apple może podjąć jakiekolwiek kroki zmierzające do uwzględnienia operatora na liście obsługiwanych LTE.
Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety
Krzysiek_Plus,
Po dynamicznie rosnącej liczbie odwiedzin w tym wątku można sądzić, że kwestia LTE w iPhone jest istotna nie tylko dla mojej firmy, ale i dla wielu odwiedzających Plus forum, w tym przedmówców. Czy analizujecie moje zapytanie przekazane na forum w poprzednim poście? Tzn.
Czy rozmowy, o których pisałeś, są prowadzone przez Plusa z Apple i czy drogą oficjalną?
Do kiedy uzyskamy konkretną odpowiedź? Bo jest pewna niezgodność między tym, co deklarują Plus i Apple w kontekście poruszanej sprawy.
Dzięki i Wesołych Świąt!
Po dynamicznie rosnącej liczbie odwiedzin w tym wątku można sądzić, że kwestia LTE w iPhone jest istotna nie tylko dla mojej firmy, ale i dla wielu odwiedzających Plus forum, w tym przedmówców. Czy analizujecie moje zapytanie przekazane na forum w poprzednim poście? Tzn.
Czy rozmowy, o których pisałeś, są prowadzone przez Plusa z Apple i czy drogą oficjalną?
Do kiedy uzyskamy konkretną odpowiedź? Bo jest pewna niezgodność między tym, co deklarują Plus i Apple w kontekście poruszanej sprawy.
Dzięki i Wesołych Świąt!
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: iPhone 5s - LTE
Abonent-P, zapewniam Cię, że zależy nam aby wszyscy nasi Klienci mogli korzystać na swoich urządzeniach z LTE. Jak wiesz, usługa działa bez problemu tylko na urządzeniach innych producentów.
W przypadku Apple pozostaje na razie korzystanie z HSPA +DC.
Jeżeli będziemy posiadali jakieś konkretne informacje na temat zmiany tej sytuacji to damy znać w tym wątku.
W przypadku Apple pozostaje na razie korzystanie z HSPA +DC.
Jeżeli będziemy posiadali jakieś konkretne informacje na temat zmiany tej sytuacji to damy znać w tym wątku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: iPhone 5s - LTE
Jak dla mnie to jakaś paranoja. Właśnie przeniosłem nr z play pod pretekstem LTE. Pytam się Pana w salonie. Czy jak bede mial Iphona 5S to LTE bedzie dzialac. Jaką odpowiedź uzyskałem."tak oczywiście nie bedzie problemu" Czyli zostałem wprowadzony w błąd niestety. Jak Pan to skomentuje?
- Krzysiek_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 17730
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58
Re: iPhone 5s - LTE
czarekpl, w takiej sytuacji mogę tylko przeprosić za wprowadzenie w błąd oraz zapewnić, że naszym życzeniem jest umożliwienie wszystkim klientom korzystającym z iPhonów możliwość korzystania z transmisji LTE.
Po stronie Polkomtel jesteśmy jak najbardziej za tym żeby każdy Klient, również ten używający iPhona, miał możliwość korzystania z dostępu do najlepszej sieci LTE w Polsce. Liczymy na to, że podobne stanowisko będzie miał również Apple, na którego decyzję czekamy.
Po stronie Polkomtel jesteśmy jak najbardziej za tym żeby każdy Klient, również ten używający iPhona, miał możliwość korzystania z dostępu do najlepszej sieci LTE w Polsce. Liczymy na to, że podobne stanowisko będzie miał również Apple, na którego decyzję czekamy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: iPhone 5s - LTE
Krzysiek_Plus,
Ostatni Twój post jest bardzo pocieszający. Może jednak nie będziemy musieli przenosić numerów. Tyle lat byliśmy z Plusem, mamy świetnego doradcę biznesowego i w ogóle jakiś sentyment. Migracja ze starych urządzeń na iPhone'y (kupione zresztą w większości w Plusie - PWA) spowodowała koniec LTE, ale poza tym jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - biznesowo iPhone'y spisują się świetnie, bez zacinania, szybkie, łatwe w obsłudze itd. Dlatego raczej nie odejdziemy od tych urządzeń, wręcz przeciwnie. Stąd kwetsia rozwiązania problemu przez Plusa jest dla nas kluczowa dla dalszej współpracy z Wami.
Czyli jednak oficjalne zgłoszenie do Apple poszło?
Tak można wnioskować z ostatniego postu, w którym piszesz, że czekacie na decyzję Apple. Czy Plus ma potwierdzenie złożenia tego zgłoszenia? Czy dawno zostało ono oficjalnie przekazane? Bo tak jak wspominałem wcześniej, z drugiej strony usłyszałem zapewnienia, że takiego zgłoszenia kilka tygodni temu jeszcze nie było:/
Może jakieś problemy w komunikacji na linii operator-producent i przez to sprawa gdzieś utknęła?
Ostatni Twój post jest bardzo pocieszający. Może jednak nie będziemy musieli przenosić numerów. Tyle lat byliśmy z Plusem, mamy świetnego doradcę biznesowego i w ogóle jakiś sentyment. Migracja ze starych urządzeń na iPhone'y (kupione zresztą w większości w Plusie - PWA) spowodowała koniec LTE, ale poza tym jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - biznesowo iPhone'y spisują się świetnie, bez zacinania, szybkie, łatwe w obsłudze itd. Dlatego raczej nie odejdziemy od tych urządzeń, wręcz przeciwnie. Stąd kwetsia rozwiązania problemu przez Plusa jest dla nas kluczowa dla dalszej współpracy z Wami.
Czyli jednak oficjalne zgłoszenie do Apple poszło?
Tak można wnioskować z ostatniego postu, w którym piszesz, że czekacie na decyzję Apple. Czy Plus ma potwierdzenie złożenia tego zgłoszenia? Czy dawno zostało ono oficjalnie przekazane? Bo tak jak wspominałem wcześniej, z drugiej strony usłyszałem zapewnienia, że takiego zgłoszenia kilka tygodni temu jeszcze nie było:/
Może jakieś problemy w komunikacji na linii operator-producent i przez to sprawa gdzieś utknęła?