iPhone - konfiguracja

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Magik.
PlusManiak
Posty: 54
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 17 mar 2014, o 00:49

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Magik. »

Krzysiek_Plus pisze:
Magik. pisze: Za chwilę zostaniecie JEDYNYM telekomem w Polsce, który uniemożliwia uruchomienie LTE oraz FaceTime na iPhone.
Usług nie blokuje operator, tylko producent sprzętu.
Tak, to prawda. Ale tylko Plus nie potrafi dogadać się z Apple żeby nie blokowali. A traci na tym klient końcowy, który jest klientem Plusa i chce korzystać z iPhone, bo akurat taki smartfon mu odpowiada. Czy naprawdę temat dla Plusa jest nie do przejścia ?.
mpuzon
Starszy Plusmaniak
Posty: 158
Rejestracja: 22 lis 2010, o 10:51
Lokalizacja: Gdańsk

LTE w iPhone

Post autor: mpuzon »

Witam,

Czy może coś już wiadomo kiedy bedziem można korzysataćz LTE i iPhone 5, 5C i 5S.


Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, o 12:51 przez Krzysiek_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączenie wątków / ten sam temat.
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

mpuzon, odpowiedź w wcześniejszych postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Lord_Q
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 26 mar 2014, o 17:16

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Lord_Q »

A to klops !
Właśnie pozwoliłem szefowi przenieść mój prywatny nr (Orange) do plusa, na firme i zamian dostałem iPhona
-Otwieram a tam karteczka ze ten telefon nie dziala w sieci LTE :lol:
BŁagam niech zacznie!
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

Lord_Q, informacje na ten temat znajdziesz w poprzednich postach.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Magik.
PlusManiak
Posty: 54
Rejestracja: 17 mar 2014, o 00:49

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Magik. »

LTE to nie jedyny problem. Są też kłopoty z usługą FaceTime. Naprawdę Plus mógłby trochę lepiej zadbać użytkowników iPhone'ów i wreszcie porozumieć się z Apple.
piotr1

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: piotr1 »

Zarówno LTE, jak i FaceTime over GSM nie działają. Zwłaszcza LTE jest dla mnie istotne. Kiedy będzie to działać? :-)
Abonent-P
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 21:46

Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety

Post autor: Abonent-P »

Mamy w Plusie kilkanaście iPhone’ów na abonament i LTE jest nam coraz bardziej potrzebny ze względu na rodzaj pracy. Pozostałe aparaty innych producentów też będziemy zmieniać na iPhone'y. Wkrótce kończą się nam umowy lojalnościowe i trzeba podjąć decyzję, czy zostajemy w Plusie czy przenosimy numery, zwłaszcza że wszystkie nowe umowy mają być na 24 m-ce. Kluczowy będzie właśnie plan obsługi LTE w iPhone'ach.

Na infolinii Plusa, czy u naszego doradcy biznesowego, czy też nawet w hotline Apple niewiele się dowiedziałem w sprawie LTE w iPhone. Również tu na forum dotychczas były odpowiedzi z Plusa głównie typu „to polityka Apple” (jest w tym część prawdy, ale o tym dalej). Dopiero przypadkiem podczas pobytu w Kalifornii poznałem ludzi, którzy okazali się pracować w managemencie jednego z amerykańskich operatorów. Długo by opowiadać, w każdym razie 2 dni później miałem telefon od właściwej osoby na właściwym stanowisku we właściwej firmie. I w ten sposób - drogą nieoficjalną - uzyskałem pewne konkrety.

Operator sieci Plus GSM nie ma umowy o partnerstwie z Apple, to wiemy. A szkoda, bo to by wiele spraw uprościło. Jednak nawet bez umowy o partnerstwie, operator może zgłosić chęć udostępnienia swojego LTE w urządzeniach iPhone. Sieć Plusa musiałaby przejść certyfikację Apple, obejmującą m.in. funkcjonowanie tzw. voice handoff. Apple wysyła swoich „field engineerów” do zbadania sieci itd. Nie jest to proces kosztowny w porównaniu z korzyściami dla abonentów i w końcu po pewnym czasie LTE jest udostępniany - bez umowy o partnerstwie często po dłuższym czasie... Dużo zależy jednak od determinacji pracowników operatora odpowiadających za załatwianie spraw z Apple.

Obecnie odnośnie do LTE niestety sieć Plus ponić nie ma w Apple zarejestrowanego chociażby statusu „Pending”, czyli operatora, który zgłosił Apple oficjalnie potrzebę włączenia LTE w iPhone’ach dla swoich abonentów (sic!). Można by spekulować, że Plus może obawiać się znacznego wzrostu obciążenia sieci LTE w przypadku „odblokowania” iPhone’ów... Miejmy jednak nadzieję, że tak nie jest. Bo dla chcącego nic trudnego – patrz Orange, Play (zob. https://www.apple.com/iphone/LTE/), a wkrótce oficjalnie T-mobile. Choć trzeba przyznać uczciwie, że Orange i T-mobile było dużo łatwiej niż może być Plusowi dograć sprawę LTE ze względu na międzynarodowy charakter tamtych firm.

Dodam, że jesteśmy z Plusem firmowo i prywatnie od początku funkcjonowania jego sieci w moim regionie. Abstrahując od względów etyczno-biznesowych polityki Apple, inni polscy operatorzy w trosce o swoich abonentów po kolei dopinają swego. Fakt jest taki, że w świecie biznesu, również w Polsce, iPhone’y zaczynają dominować. Brak obsługi LTE Plus GSM w iPhone może być przyczyną fali migracji.

Prosiłbym uprzejmie specjalistów Plusa o ponowne zbadanie tematu i krótką odpowiedź na pytanie, pozwalającą podjąć decyzję, o której pisałem na wstępie:

Dlaczego Plus nie podejmuje oficjalnego dialogu z Apple zmierzającego do włączenia LTE w iPhone’ach? A jeśli podjął ostatnio takie działania, to kiedy oficjalne zgłoszenie zostało/zostanie przekazane do Apple i jaką odpowiedź Państwo uzyskali?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

Abonent-P, dziękuje, że podzieliłeś się z nami swoim uwagami.

Obecnie prowadzimy rozmowy w tej sprawie, ale nie jestem w stanie przewidzieć ich wyniku oraz czasu realizacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Abonent-P
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 21:46

Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety

Post autor: Abonent-P »

Dziękuję za szybką odpowiedź, Krzysiek_Plus. Czy rozmowy, o których piszesz, są prowadzone z Apple i drogą oficjalną? Bo z informacji sprzed kilku tygodni od producenta wynika,że oficjalnego zgłoszenia z polskiej sieci Plus niestety nie było, a dopiero po takim zgłoszeniu Apple może podjąć jakiekolwiek kroki zmierzające do uwzględnienia operatora na liście obsługiwanych LTE.
Abonent-P
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 21:46

Re: iPhone 5s - LTE - pytanie do Plusa o konkrety

Post autor: Abonent-P »

Krzysiek_Plus,

Po dynamicznie rosnącej liczbie odwiedzin w tym wątku można sądzić, że kwestia LTE w iPhone jest istotna nie tylko dla mojej firmy, ale i dla wielu odwiedzających Plus forum, w tym przedmówców. Czy analizujecie moje zapytanie przekazane na forum w poprzednim poście? Tzn.
Czy rozmowy, o których pisałeś, są prowadzone przez Plusa z Apple i czy drogą oficjalną?

Do kiedy uzyskamy konkretną odpowiedź? Bo jest pewna niezgodność między tym, co deklarują Plus i Apple w kontekście poruszanej sprawy.
Dzięki i Wesołych Świąt!
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

Abonent-P, zapewniam Cię, że zależy nam aby wszyscy nasi Klienci mogli korzystać na swoich urządzeniach z LTE. Jak wiesz, usługa działa bez problemu tylko na urządzeniach innych producentów.

W przypadku Apple pozostaje na razie korzystanie z HSPA +DC.

Jeżeli będziemy posiadali jakieś konkretne informacje na temat zmiany tej sytuacji to damy znać w tym wątku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
czarekpl
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 18 kwie 2014, o 14:34

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: czarekpl »

Jak dla mnie to jakaś paranoja. Właśnie przeniosłem nr z play pod pretekstem LTE. Pytam się Pana w salonie. Czy jak bede mial Iphona 5S to LTE bedzie dzialac. Jaką odpowiedź uzyskałem."tak oczywiście nie bedzie problemu" Czyli zostałem wprowadzony w błąd niestety. Jak Pan to skomentuje?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Krzysiek_Plus »

czarekpl, w takiej sytuacji mogę tylko przeprosić za wprowadzenie w błąd :-( oraz zapewnić, że naszym życzeniem jest umożliwienie wszystkim klientom korzystającym z iPhonów możliwość korzystania z transmisji LTE.

Po stronie Polkomtel jesteśmy jak najbardziej za tym żeby każdy Klient, również ten używający iPhona, miał możliwość korzystania z dostępu do najlepszej sieci LTE w Polsce. Liczymy na to, że podobne stanowisko będzie miał również Apple, na którego decyzję czekamy.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Abonent-P
Początkujący PlusManiak
Posty: 12
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 21:46

Re: iPhone 5s - LTE

Post autor: Abonent-P »

Krzysiek_Plus,

Ostatni Twój post jest bardzo pocieszający. Może jednak nie będziemy musieli przenosić numerów. Tyle lat byliśmy z Plusem, mamy świetnego doradcę biznesowego i w ogóle jakiś sentyment. Migracja ze starych urządzeń na iPhone'y (kupione zresztą w większości w Plusie - PWA) spowodowała koniec LTE, ale poza tym jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - biznesowo iPhone'y spisują się świetnie, bez zacinania, szybkie, łatwe w obsłudze itd. Dlatego raczej nie odejdziemy od tych urządzeń, wręcz przeciwnie. Stąd kwetsia rozwiązania problemu przez Plusa jest dla nas kluczowa dla dalszej współpracy z Wami.

Czyli jednak oficjalne zgłoszenie do Apple poszło?
Tak można wnioskować z ostatniego postu, w którym piszesz, że czekacie na decyzję Apple. Czy Plus ma potwierdzenie złożenia tego zgłoszenia? Czy dawno zostało ono oficjalnie przekazane? Bo tak jak wspominałem wcześniej, z drugiej strony usłyszałem zapewnienia, że takiego zgłoszenia kilka tygodni temu jeszcze nie było:/

Może jakieś problemy w komunikacji na linii operator-producent i przez to sprawa gdzieś utknęła?
ODPOWIEDZ