Teraz jest 18 sty 2018, o 03:01

Zostaw Kontakt





wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

rafal.h

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 28 lis 2017, o 07:23
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: JA+ 39,00
  • Model telefonu: Huawei P8

Re: wysoki rachunek za internet

Post11 gru 2017, o 21:48

Witam wszystkich. Stała się rzecz niebywała. Bez konieczności składania kolejnej reklamacja (po zakończeniu okresu rozliczeniowego) zostały mi anulowane dodatkowe koszta za roaming. Oprócz tego mam z powrotem internet w Polsce (co prawda po tym jak zadzwoniłem do BOKu, ale zawsze). Przez ostatnie kilka tygodni Plus napsuł mi trochę krwi, ale ostatecznie zachował się honorowo. Zostajemy w Plusie! :). Dzięki za próbę i chęć pomocy.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 449
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post12 gru 2017, o 10:17

rafal.h,

super, że sprawa zakończyła się pomyślnie i cieszymy się, że zostajesz z nami. :->
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Marta_Plus otrzymał podziękowanie od
rafal.h(12 gru 2017, o 22:00)
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

PlusManiak

  • Posty: 71
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: wysoki rachunek za internet

Post12 gru 2017, o 10:50

rafal.h napisał(a):Witam wszystkich. Stała się rzecz niebywała. Bez konieczności składania kolejnej reklamacja (po zakończeniu okresu rozliczeniowego) zostały mi anulowane dodatkowe koszta za roaming. Oprócz tego mam z powrotem internet w Polsce (co prawda po tym jak zadzwoniłem do BOKu, ale zawsze). Przez ostatnie kilka tygodni Plus napsuł mi trochę krwi, ale ostatecznie zachował się honorowo. Zostajemy w Plusie! :). Dzięki za próbę i chęć pomocy.

Widocznie nie chcieli być gorsi od Orange :-)
Offline
Avatar użytkownika

rafal.h

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 28 lis 2017, o 07:23
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: JA+ 39,00
  • Model telefonu: Huawei P8

Re: wysoki rachunek za internet

Post13 gru 2017, o 18:08

Dziś dostałem sms od Plusa, że wystawiono mi fakturę na kwotę obejmującą również reklamowany koszt połączeń roamingowych. Przedwczesna radość ://. Ponowiłem dziś reklamację za poradą @Basia_Plus. Nie mam numeru, ponieważ złożyłem ją przez internet.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 449
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post14 gru 2017, o 10:41

rafal.h,
rafal.h napisał(a):Ponowiłem dziś reklamację za poradą @Basia_Plus. Nie mam numeru, ponieważ złożyłem ją przez internet.
dziękuję za informację i już przekazałam Twoją sprawę do szybkiego rozpatrzenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Marta_Plus otrzymał podziękowanie od
rafal.h(14 gru 2017, o 18:31)
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 08:03

Witam,

Ja również dołączam do grona osób którym podczas pobytu za granicą na przełomie listopada oraz grudnia w automagiczny sposób pobierano wielokrotnie 50KB pakietu danych, co finalnie podsumowano rachunkiem na około 400 PLN. Cała wina została zrzucona na ustawienia/model telefonu (oczywiście pakiety danych na roamingu miałem wyłączone, mapy Google ściągnięte wcześniej w Polsce i używane w trybie offline).

Niestety reklamacja odrzucona.

Pozostaje mi jeszcze zadzwonić z prośbą o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Federacji Konsumentów, jak nie znajdę jej na tym forum, bo w moim odczuciu tak jak w wielu opisanych tutaj wcześniej przypadkach, koszty za pakiety danych pobierane poza moją świadomością są niesłusznie naliczane.

Postrzegałem siebie jako świadomego użytkownika smartfona, a tu taki klops.

Treść reklamacji:
Dzień dobry !
Składam reklamację faktury o numerze 1712200197573.

Według mojej oceny wielokrotnie, niesłusznie zostały naliczone koszty
związane z pakietem internetowym podczas mojego pobytu w Stanach
Zjednoczonych.

Telefon posiadał wyłączony pakiet roamingu danych przez cały okres pobytu.

Proszę mi wyjaśnić skąd długa lista ksoztów związanych każdorazowo z
pobraniem pakietu o wielkości 50 KB?


Jedyna, oczywista odpowiedź Departament Reklamacji Plus:
Znak: OKR/MagKwa/4899281/28.12.17

Szanowny Panie

Odpowiadając na zgłoszenie otrzymane 27.12.2017 r. informuję, iż zapoznałam się
z przedstawioną sprawą.

Na wstępie zapewniam, że Polkomtel Sp. z o.o. prowadzi na bieżąco kontrolę prawidłowości rozliczeń swoich Abonentów. Analiza zarejestrowanych połączeń internetowych w ramach usługi Roamingu dla numeru 601XXXXXX nie wykazała nieprawidłowości. Opłaty uwzględnione w fakturze VAT 1712200197573 zostały naliczone prawidłowo w oparciu o Cennik posiadanej taryfy. Wszelkie czynności wykonane przy użyciu urządzenia i karty SIM traktowane są jako dokonane przez stronę Umowy tj. Abonenta, bądź za jego zgodą.

Wpływ na opisaną sytuację mogą mieć ustawienia w użytkowanym aparacie. Większość obecnie dostępnych na rynku telefonów zawiera aplikacje, które uruchamiają automatyczny transfer danych poprzez funkcje łączenia się z Internetem. Dane o takich funkcjach aparatu zawarte są w instrukcji obsługi oraz w materiałach informacyjnych dostępnych np. na pudełku, stronach internetowych czy w oprogramowaniu samego urządzenia.

Nadmieniam, iż blokada usługi dostępu do Internetu z pozycji aparatu telefonicznego nie zawsze jest wystarczająca. Wyjaśniam, że zainstalowane w aparacie aplikacje mogą działać w tle i samoczynnie łączyć się z Internetem. W związku z tym, aby uniknąć kosztów transmisji danych przez sieć komórkową, należy w zainstalowanych w telefonie aplikacjach i funkcjach wyłączyć opcję automatycznego łączenia z Internetem.

Ponadto wyjaśniam, że Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia fabryczne, na wprowadzone samodzielnie przez użytkownika telefonu z poziomu aparatu telefonicznego, ani na wady urządzenia powstałe w czasie jego użytkowania.

Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienie, reklamację rozpatrzyłam negatywnie.

Informuje, że droga postępowania reklamacyjnego została zakończona.

Zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub stałych polubownych sądów konsumenckich przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej /Dz. U. z 2014 r. poz. 284/ w związku z art. 107 ust. 1, art. 109 i art. 110 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne /Dz. U. 2016 poz. 1489 ze zm./).

Z poważaniem

Magdalena K.
Doradca Klienta Biznesowego
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2715
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 13:47

Witaj DawidM,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Proponuję ponowne złożenie reklamacji, my ze swojej strony postaramy się przyspieszyć jej rozpatrzenie, jeśli podasz nam numer zgłoszenia. Informację jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 14:32

Basia_Plus napisał(a):Witaj DawidM,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Proponuję ponowne złożenie reklamacji, my ze swojej strony postaramy się przyspieszyć jej rozpatrzenie, jeśli podasz nam numer zgłoszenia. Informację jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1.


A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem? Pod numerem 171227-000549 ?
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2715
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 14:46

DawidM,

DawidM napisał(a):A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem?
DawidM napisał(a):Niestety reklamacja odrzucona.

Jeśli złożona przez Ciebie reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgodnie z tym co pisałam wyżej prośba o ponowne wysłanie zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post3 sty 2018, o 11:41

Basia_Plus napisał(a):DawidM,

DawidM napisał(a):A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem?
DawidM napisał(a):Niestety reklamacja odrzucona.

Jeśli złożona przez Ciebie reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgodnie z tym co pisałam wyżej prośba o ponowne wysłanie zgłoszenia.


Witam, dokonałem ponownego zgłoszenia reklamacji przez portal Plus One, numer zgłoszenia 180103-000704.
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2715
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post3 sty 2018, o 13:13

Witaj DawidM,

sprawdź pocztę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Poprzednia strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości