Teraz jest 19 sty 2018, o 12:22

Zostaw Kontakt





wysoki rachunek za internet

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Przed założeniem tematu należy użyć opcji szukaj. Jeżeli temat był już poruszany to od razu otrzymasz odpowiedź.
Offline
Avatar użytkownika

rafal.h

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 28 lis 2017, o 07:23
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: JA+ 39,00
  • Model telefonu: Huawei P8

Re: wysoki rachunek za internet

Post11 gru 2017, o 21:48

Witam wszystkich. Stała się rzecz niebywała. Bez konieczności składania kolejnej reklamacja (po zakończeniu okresu rozliczeniowego) zostały mi anulowane dodatkowe koszta za roaming. Oprócz tego mam z powrotem internet w Polsce (co prawda po tym jak zadzwoniłem do BOKu, ale zawsze). Przez ostatnie kilka tygodni Plus napsuł mi trochę krwi, ale ostatecznie zachował się honorowo. Zostajemy w Plusie! :). Dzięki za próbę i chęć pomocy.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 458
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post12 gru 2017, o 10:17

rafal.h,

super, że sprawa zakończyła się pomyślnie i cieszymy się, że zostajesz z nami. :->
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Marta_Plus otrzymał podziękowanie od
rafal.h(12 gru 2017, o 22:00)
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

PlusManiak

  • Posty: 72
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: wysoki rachunek za internet

Post12 gru 2017, o 10:50

rafal.h napisał(a):Witam wszystkich. Stała się rzecz niebywała. Bez konieczności składania kolejnej reklamacja (po zakończeniu okresu rozliczeniowego) zostały mi anulowane dodatkowe koszta za roaming. Oprócz tego mam z powrotem internet w Polsce (co prawda po tym jak zadzwoniłem do BOKu, ale zawsze). Przez ostatnie kilka tygodni Plus napsuł mi trochę krwi, ale ostatecznie zachował się honorowo. Zostajemy w Plusie! :). Dzięki za próbę i chęć pomocy.

Widocznie nie chcieli być gorsi od Orange :-)
Offline
Avatar użytkownika

rafal.h

Nowy

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): 28 lis 2017, o 07:23
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Moja taryfa: JA+ 39,00
  • Model telefonu: Huawei P8

Re: wysoki rachunek za internet

Post13 gru 2017, o 18:08

Dziś dostałem sms od Plusa, że wystawiono mi fakturę na kwotę obejmującą również reklamowany koszt połączeń roamingowych. Przedwczesna radość ://. Ponowiłem dziś reklamację za poradą @Basia_Plus. Nie mam numeru, ponieważ złożyłem ją przez internet.
Offline
Avatar użytkownika

Marta_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 458
  • Dołączył(a): 11 lip 2017, o 09:52
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post14 gru 2017, o 10:41

rafal.h,
rafal.h napisał(a):Ponowiłem dziś reklamację za poradą @Basia_Plus. Nie mam numeru, ponieważ złożyłem ją przez internet.
dziękuję za informację i już przekazałam Twoją sprawę do szybkiego rozpatrzenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ

Za ten post autor Marta_Plus otrzymał podziękowanie od
rafal.h(14 gru 2017, o 18:31)
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 08:03

Witam,

Ja również dołączam do grona osób którym podczas pobytu za granicą na przełomie listopada oraz grudnia w automagiczny sposób pobierano wielokrotnie 50KB pakietu danych, co finalnie podsumowano rachunkiem na około 400 PLN. Cała wina została zrzucona na ustawienia/model telefonu (oczywiście pakiety danych na roamingu miałem wyłączone, mapy Google ściągnięte wcześniej w Polsce i używane w trybie offline).

Niestety reklamacja odrzucona.

Pozostaje mi jeszcze zadzwonić z prośbą o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Federacji Konsumentów, jak nie znajdę jej na tym forum, bo w moim odczuciu tak jak w wielu opisanych tutaj wcześniej przypadkach, koszty za pakiety danych pobierane poza moją świadomością są niesłusznie naliczane.

Postrzegałem siebie jako świadomego użytkownika smartfona, a tu taki klops.

Treść reklamacji:
Dzień dobry !
Składam reklamację faktury o numerze 1712200197573.

Według mojej oceny wielokrotnie, niesłusznie zostały naliczone koszty
związane z pakietem internetowym podczas mojego pobytu w Stanach
Zjednoczonych.

Telefon posiadał wyłączony pakiet roamingu danych przez cały okres pobytu.

Proszę mi wyjaśnić skąd długa lista ksoztów związanych każdorazowo z
pobraniem pakietu o wielkości 50 KB?


Jedyna, oczywista odpowiedź Departament Reklamacji Plus:
Znak: OKR/MagKwa/4899281/28.12.17

Szanowny Panie

Odpowiadając na zgłoszenie otrzymane 27.12.2017 r. informuję, iż zapoznałam się
z przedstawioną sprawą.

Na wstępie zapewniam, że Polkomtel Sp. z o.o. prowadzi na bieżąco kontrolę prawidłowości rozliczeń swoich Abonentów. Analiza zarejestrowanych połączeń internetowych w ramach usługi Roamingu dla numeru 601XXXXXX nie wykazała nieprawidłowości. Opłaty uwzględnione w fakturze VAT 1712200197573 zostały naliczone prawidłowo w oparciu o Cennik posiadanej taryfy. Wszelkie czynności wykonane przy użyciu urządzenia i karty SIM traktowane są jako dokonane przez stronę Umowy tj. Abonenta, bądź za jego zgodą.

Wpływ na opisaną sytuację mogą mieć ustawienia w użytkowanym aparacie. Większość obecnie dostępnych na rynku telefonów zawiera aplikacje, które uruchamiają automatyczny transfer danych poprzez funkcje łączenia się z Internetem. Dane o takich funkcjach aparatu zawarte są w instrukcji obsługi oraz w materiałach informacyjnych dostępnych np. na pudełku, stronach internetowych czy w oprogramowaniu samego urządzenia.

Nadmieniam, iż blokada usługi dostępu do Internetu z pozycji aparatu telefonicznego nie zawsze jest wystarczająca. Wyjaśniam, że zainstalowane w aparacie aplikacje mogą działać w tle i samoczynnie łączyć się z Internetem. W związku z tym, aby uniknąć kosztów transmisji danych przez sieć komórkową, należy w zainstalowanych w telefonie aplikacjach i funkcjach wyłączyć opcję automatycznego łączenia z Internetem.

Ponadto wyjaśniam, że Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia fabryczne, na wprowadzone samodzielnie przez użytkownika telefonu z poziomu aparatu telefonicznego, ani na wady urządzenia powstałe w czasie jego użytkowania.

Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienie, reklamację rozpatrzyłam negatywnie.

Informuje, że droga postępowania reklamacyjnego została zakończona.

Zgodnie z przysługującymi uprawnieniami po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, istnieje możliwość dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest konsument, przysługuje także możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub stałych polubownych sądów konsumenckich przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (na podstawie § 7 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej /Dz. U. z 2014 r. poz. 284/ w związku z art. 107 ust. 1, art. 109 i art. 110 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne /Dz. U. 2016 poz. 1489 ze zm./).

Z poważaniem

Magdalena K.
Doradca Klienta Biznesowego
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2717
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 13:47

Witaj DawidM,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Proponuję ponowne złożenie reklamacji, my ze swojej strony postaramy się przyspieszyć jej rozpatrzenie, jeśli podasz nam numer zgłoszenia. Informację jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 14:32

Basia_Plus napisał(a):Witaj DawidM,

przykro mi z powodu zaistniałej sytuacji. Proponuję ponowne złożenie reklamacji, my ze swojej strony postaramy się przyspieszyć jej rozpatrzenie, jeśli podasz nam numer zgłoszenia. Informację jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj: http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _topview=1.


A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem? Pod numerem 171227-000549 ?
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2717
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post2 sty 2018, o 14:46

DawidM,

DawidM napisał(a):A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem?
DawidM napisał(a):Niestety reklamacja odrzucona.

Jeśli złożona przez Ciebie reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgodnie z tym co pisałam wyżej prośba o ponowne wysłanie zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

DawidM

Nowy

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 2 sty 2018, o 07:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: Nexus 5X

Re: wysoki rachunek za internet

Post3 sty 2018, o 11:41

Basia_Plus napisał(a):DawidM,

DawidM napisał(a):A czy nie wystarczy reklamacja którą już zgłaszałem?
DawidM napisał(a):Niestety reklamacja odrzucona.

Jeśli złożona przez Ciebie reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgodnie z tym co pisałam wyżej prośba o ponowne wysłanie zgłoszenia.


Witam, dokonałem ponownego zgłoszenia reklamacji przez portal Plus One, numer zgłoszenia 180103-000704.
Offline
Avatar użytkownika

Basia_Plus

Specjalista Plusa

  • Posty: 2717
  • Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 13:25
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 229 razy

Re: wysoki rachunek za internet

Post3 sty 2018, o 13:13

Witaj DawidM,

sprawdź pocztę.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Offline
Avatar użytkownika

Maria62

Nowy

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 18 sty 2018, o 18:57
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: wysoki rachunek za internet

Post18 sty 2018, o 19:25

Do obsługi klienta
Witam

W dniu 11.01.2018 byłam w Izraelu i mój Internet uruchomił się na kilka sekund, jak tylko zostało to zauważone wyłączyłam Internet. Włączony był on przez chwilę, nic nie zostało do końca załadowane.

Dzisiaj (18.01) sprawdziłam konto Plus online gdzie zauważyłam fakturę na 220 złotych. Przestraszyłam się tej kwoty. Wg waszej faktury pobrane zostało 5.08MB w ciągu tych kilku sekund.

Około godziny 18:45 zadzwoniłam do infolinii, po odczekaniu ~8minut zostałam połączona z konsultantem, który po krótkiej rozmowie przekierował nas do drugiego konsultanta.

Tam rozmawialiśmy z p. Anną M. Po tym jak chcieliśmy uzyskać informacje jak sprawdzić konkretne zużycie, co zostało pobrane, nasza konsultantka stwierdziła, że nie da się tego sprawdzić. Po prośbie o sprawdzenie czy na pewno się nie da, Pani Ania powiedziała, że połączy nas z poprzednim działem i tam będziemy mogli o to zapytać. Po mojej prośbie czy mogłaby ona dla nas to sprawdzić stwierdziła, że nie może i koniecznie upierała się by połączyć nas z kimś innym naciskając, że to nie jest jej dział odpowiedzialny za to. Zapytałam w jakim dziale pracuje pani Ania, na co ona odpowiedziała, że jest to dział wysokiego zużycia. Po moim stwierdzeniu, że własnie o to pytamy, konsultantka zaczęła mówić nam o kwocie faktury. Wtedy zaczęła mówić, że ze względu na wysoki rachunek, odbiegający od normy, konieczna jest wpłata zaliczki. Aroganckim tonem spytała czy jestem w stanie wpłacić zaliczkę do jutra. Po czym zaczęła straszyć, że telefon zostanie zablokowany jeżeli wpłata nie zostanie zaksięgowana i nie będzie przesłany dowód wpłaty. Po mojej prośbie by zastanowiła się czy jest to odpowiednie by wymagać zapłaty natychmiastowo od klienta, który dzwoni by wyjaśnić sprawę powiedziała, że jest to zawsze wykonywane w przypadku wysokich rachunków. Nawet fakt, że faktury do tej pory zawsze były płacone na czas i nigdy nie było problemów (około 10 lat) nic nie zmienił. Gdy spytaliśmy o możliwość rozmowy z przełożonym p. Ani, stwierdziłą ona, że nie ma go. Na pytanie kiedy będzie - odpowiedziała - jutro. O której godzinie - nie wie. Do tego stwierdziła, że jej przełożony nie będzie rozmawiał z nami.

Po naszej rozmowie p. Ania wysłała 3 smsy z poleceniem zapłaty i wysłaniem potwierdzenia.

Dzwoniąc na infolinię nie dość, że nie rozwiązałam jednej sprawy, to została źle potraktowana przez waszą konsultantkę.

Niezbyt ładne zachowanie waszej obsługi.

Proszę o odpowiedź
Maria.
Offline
Avatar użytkownika

TomPL

PlusManiak

  • Posty: 72
  • Dołączył(a): 12 cze 2013, o 08:59
  • Lokalizacja: Warmia
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Model telefonu: NOKIA 700 Symbian Belle

Re: wysoki rachunek za internet

Post19 sty 2018, o 09:41

Pobranie 5MB w ciągu kilku sekund jest możliwe, czy pobrało jakąś aktualizację w całości czy nie - nie ma znaczenia dla rozliczenia liczby pakietów danych.
Natomiast cała reszta, czyli zachowanie konsultantów - skandaliczne! Nawet jeśli mają takie procedury by słać sms z ponagleniem opłaty nie upoważnia to do straszenia i odmawiania wyjaśnienia sprawy. Okropność...
Poprzednia strona

Powrót do Plus Abonament - Oficjalny Dział Plusa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości