W związku z naliczeniem olbrzymiej kwoty , które zostały naliczone za połączenia pakietowe transmisji danych, bardzo proszę o pomoc w wyjściu z tej patowej sytuacji.
Wylądowaliśmy w Antalyi o godz. 15,17 w dniu 23.08.2017r.
Jadąc autobusem siedzieliśmy z żoną i rozmawiałyśmy całą drogę do hotelu z naszymi przyjaciółmi . W tym czasie już o 15,55 przyszedł mi sms na numer żony , że wykorzystano 40 % limitu w ramach usługi Limiter DATA w roamingu. Drugi sms był już o godz. 15,58 taki sam , ale że wykorzystano już 80 % . Jak to możliwe przez 3 minuty ? Tym bardziej , że nie korzystaliśmy z telefonu. O 16,05 przyszedł sms - " Z uwagi na wykorzystanie 100% limitu Limitera DATA w roamingu, transmisja danych zostanie zablokowana ( wymóg prawny ) . Aby dalej korzystać z transmisji danych w roamingu wyślij ODBLOKUJ na 8802 ( sms bezpłatny ) Po odblokowaniu koszt transmisji danych zgodnie z cennikiem taryfy ."
Ponieważ jestem po wypadku z dnia 02.08.2017 i musiałem mieć kontakt chociażby z lekarzem, ponieważ mam naderwane płuco i jechałem z apteczką lekarstw i wskazaniami od lekarza, chciałem mieć włączony telefon i moja żona też , gdyby okazało się ,że będzie dla mnie potrzebna jakaś pomoc medyczna.
Żona po tym ostatnim sms zrozumiała ,że chodzi o zwykły roaming , żeby można było zadzwonić do Polski. Napisała odpowiedź i wysłała.
W hotelu byliśmy ok 17,15 gdzie było włączone wi-fi i nasze telefony się z nim połączyły.
Z tego co pamiętany w momencie podpisywania naszych umów, Pani z firmy Plus w Głownie, poinformowała nas , że zawsze w pierwszej kolejności telefon łączy się z wi-fi i nie pobiera danych komórkowych.
Dodatkowo informowała nas, że w momencie przekroczenia naszego internetu z pakietu, on będzie wolniej dział, ale nie będą naliczone opłaty dodatkowe. Pamiętamy nawet takie zapytanie czy jak będziemy poza granicami Unii to czy będziemy mogli korzystać z usług naszego pakietu, to odpowiedziała, że sytuacja jest taka sama jak w Polsce, opłaty dodatkowe nie będą naliczane , tylko minuty za rozmowy telefoniczne są droższe.
Byliśmy zajęci rozpakowaniem bagaży i poszliśmy wszyscy na spacer. Nikt nie korzystał z telefonu.
Wieczorem zobaczyłem ,że nie mogę dodzwonić się do syna, do Polski . Żony telefon normalnie działał więc o godz. 20,26 zadzwoniła do biura obsługi klienta na numer 601102601 i poprosiła Pana na infolinii ,żeby włączył mi telefon bo nie mogę się nigdzie dodzwonić . W momencie rozmowy Pan z infolinii coś włączył i od razu zaczęły przychodzić mi sms-y powitalne z Turcji. Od tego momentu normalnie mogłem już korzystać z telefonu.
Dlaczego Pan z infolinii , skoro już byliśmy na łączu nie poinformował mnie o tym ,że nabija się na dwóch telefonach ogromny rachunek. Był miły i chciał być pomocny , pytając czy może nam jeszcze w czymś pomóc. Czy nie mógł być też taki miły i zapytać czy jesteśmy świadomi tego ,że dane komórkowe trzeba wyłączyć będą poza Unią Europejską ?
Nic nie powiedział ,że nabija nam się na nasze konto kolosalna kwota i żeby wyłączyć dane komórkowe. Przecież miał wgląd do wszystkich naszych danych , bo podałam mu kod plus pięciocyfrowy.
My nie mieliśmy żadnej świadomości o zaistniałej sytuacji.
Proszę odsłuchać w/w rozmowę .
Na drugi dzień czyli już o godz. 9,29 gdzie dopiero zdążyliśmy zjeść śniadanie, wszyscy dostaliśmy wiadomość sms - " informujemy o przekroczeniu limitu kredytowego . Kwota bieżącego użycia wynosi 4468,32 zł netto. Prosimy o wpłatę zaliczki w wysokości użycia w ciągu 2 dni roboczych na konto numer ..... i przesłanie potwierdzenia wpłaty na e-mail lub fax. Informujemy o zablokowaniu transmisji danych. W przypadku braku potwierdzenia wpłaty w podanym terminie połączenia zostaną zablokowane."
Byliśmy w szoku. Nasze upragnione wakacje , nie były już takie fajne .
Od razu ze swojego telefonu zadzwoniłem do Plusa w celu wyjaśnienia tego. Pan z infolinii powiedział, że nawet mogłem nie wiedzieć o tym ,że rachunek nabija się duży , bo mogły same włączać się aktualizacje w smartfonie. Ja czy moja żona nie wiedzieliśmy, że aktualizacje się pobierają .
Uważam, że jestem dla waszej firmy bardzo dobrym klientem. W sieci Plus mam pięć telefonów w pełnym pakiecie. Nigdy nie zalegałem z opłatami.
Ze względu na długoletnią współpracę , bardzo proszę o anulowanie całej naliczonej kwoty lub zaproponowanie innej realnej do zaakceptowania ugody.
Z wyrazami szacunku
Dariusz