Opłata za usługę multimedialną

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Dlaczego na rachunku widnieje taka pozycja "usługa multimedialna"? Telefon Ascend G6 LTE, brak ustawień dla APN video.
BOK nie potrafi do końca tego wyjaśnić, zrzucając winę na producenta telefonu. Posiadam pakiet danych 2,2GB i dodatkowo zostaję obciążony transmisją danych? Dlaczego?
zbiku
Szalony PlusManiak
Posty: 346
Rejestracja: 2 sty 2013, o 12:09

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: zbiku »

1 żeby działało LTE musisz mieć wpisany APN Plus.
2 APN Plus rozlicza odpowiednio zawartość, która otwierasz. Oglądasz film albo słuchasz muzyki to zależnie od tego jaki protokół jest użyty przy tej zawartości pojawiają się opłaty lub nie (RSTP - płatny, HTTP - brak opłat).

Zmiana APN na internet rozwiązuje problem opłat, ale patrz pkt 1, nie będzie LTE.

Decyzja zależy od Ciebie
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Nie do końca to tak jest, gdyż opłata pojawia się sporadycznie i przypadkowo. Niezależnie od treści. Jakie prawo tym rządzi? Klient wykupując pakiet danych i do tego telefon z ustawieniami narzuconymi przez Plusa, nie może być stawiany w takiej sytuacji. Nikt go nie ostrzega o ewentualnych dodatkowych opłatach. Przykro mi to stwierdzić jako klientowi z ponad 16 letnim stażem w tej sieci, ale to jawne naciąganie!
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Ewa_Plus »

richat ,
- jeśli nie zgadzasz się z tą opłatą, to pozostaje złożenie reklamacji.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Awatar użytkownika
rawsky
Szalony PlusManiak
Posty: 384
Rejestracja: 18 gru 2009, o 18:04
Lokalizacja: Białystok

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: rawsky »

richat byłem w takiej samej sytuacji kilkakrotnie. Reklamacje nic nie dadzą.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

To nie tylko o reklamację chodzi. Oczywiście że można to zawsze zrobić. Ja chcę jasno się dowiedzieć dlaczego co i jak?
Problem w tym jak pozbyć się w przyszłości tych opłat? Skąd mam wiedzieć kiedy (jaka treść czy aplikacja) ją uruchamia?
To musi być jasno sprecyzowane, a klient możliwość blokady takich treści.
Awatar użytkownika
rawsky
Szalony PlusManiak
Posty: 384
Rejestracja: 18 gru 2009, o 18:04
Lokalizacja: Białystok

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: rawsky »

Taka blokada tzn apn video jest dostępne w Play. Polowanie na apkę, która ciągnie po apn video zostaje po Twojej stronie. Operator tego nie zrobi i nic nie ma do tego, ale mógłby oczywiście w swojej wspaniałości takową blokadę wprowadzić.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Czyli rozwiązanie techniczne istnieje. Zabawne jest to, że data i godzina ostatniej opłaty następuje w stanie czuwania telefonu.
Awatar użytkownika
rawsky
Szalony PlusManiak
Posty: 384
Rejestracja: 18 gru 2009, o 18:04
Lokalizacja: Białystok

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: rawsky »

Biling jest aktualizowany co kilka godzin, nie ma znaczenie raczej czy telefon jest w czuwaniu. Ktoś ze Specjalistów, może zna mechanizm aktualizacji bilingu. Co do apki, nie masz żadnych przypuszczeń, która to powoduje, bo raczej nie FB.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Jeśli chodzi o apki to jedynie może Tunein Radio. Niczego innego nie instalowałem. Telefon prawie czysty, oprócz brandu producenta i Plusa. Oglądam czasem TVP info on line. Tutaj jenak musiało by być co najmniej kilkanaście minut połączenia, a nie 2-3. Transmisje strumieniowe web kamer? Youtube? Nie wiem. Nie zgadza się to z bilingiem. Tak jak piszesz, aktualizowanym z poślizgiem, ale jednak z rejestracją chwili zdarzenia. Miałem Motorole D160 nie było problemu.
Rozumiem też że z poziomu operatora całkowicie inaczej jest traktowana usługa Internet LTE, a inaczej intermet LTE w telefonie. Dlaczego? Dlatego że Internet LTE (wcześniej 3G) posiadam od dobrych kilku lat i nigdy nie zdarzyło się to, o czym wspominam, czyli dopłata do rachunku.
O co kaman?
zbiku
Szalony PlusManiak
Posty: 346
Rejestracja: 2 sty 2013, o 12:09

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: zbiku »

Faktycznie niestety nie ma żadnego ostrzeżenia.
Internet lte na komputerze używana apn internet i tam nie ma opłat. Niestety w na kartach telefonicznych musi być apn plus aby działało lte.

Możesz zmienić apn na internet ale nie będziesz miał lte na telefonie
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

To znaczy że operator ma jeszcze wiele do "poprawienia" dla dobra klienta, a póki co powinien jasno i czytelnie informować go o dodatkowych kosztach związanych z technologią LTE w telefonie.
Żeby było jasne, że nawet największy wykupiony pakiet danych, najdroższy abonament ni jak ma się do kosztów końcowych. To nieuczciwe.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Muszę przyznać że umowy na internet LTE i telefon z LTE różnią się w kwestii rozliczania opłat za transmisję danych.
Sprawdziłem, faktycznie regulamin Play sprzed ponad 2 lat pozwala na wyłączenie m.in. strumieniowej transmisji video. Dlaczego tego rozwiązania nie uświadczymy w Plusie? Przecież klient nie musi być zorientowany jaki protokół internetowy jest w danym momencie aktywny. Błędne może się okazać przeświadczenie, że to dotyczy tylko i wyłącznie treści video. Prawdą jest również to, że zmiana w telefonie APN plus na APN internet pozbawia nas LTE.
Jako klient nie powinienem się bać używać internetu w telefonie za który przecież płacę. Nigdy nie będę jednak wiedział ile. Czy operator zamierza wprowadzić zmiany? Obecne rozwiązanie jest dla klientów z telefonami LTE niekorzystne.
Awatar użytkownika
rawsky
Szalony PlusManiak
Posty: 384
Rejestracja: 18 gru 2009, o 18:04
Lokalizacja: Białystok

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: rawsky »

richat zobacz czy po usunięciu apn mms też nalicza za apn video ? Druga sprawa to zgłoszenie problemu do UOKiK lub UKE tylko nie pojedynczo tylko w kilka osób.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Rozumiem naukowe podejście do tematu, ale kategorycznie odmawiam testów za moją kasę!
ODPOWIEDZ