Opłata za usługę multimedialną

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
MikiLauda
Nowy
Posty: 4
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:50

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: MikiLauda »

Oczywiście reklamacja odrzucona....
http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... faqid=3761
czy ktoś z "ekspertów" mógł by mi powiedzieć czemu na stronie BOKU jest że przy APN plus również nie powinno naliczac opłat? sami pisaliście że trzeba mieć APN internet ???
Brak przepływu informacji??
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Ewa_Plus »

MikiLauda,
- na stronie, do której link podałeś jest napisane:
Obrazek
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MikiLauda
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2015, o 15:50

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: MikiLauda »

Tyle sam mogłem przeczytać....
Chciał bym wiedzieć czemu mi plus źle naliczył i dodatkowo nie uznał reklamacji...
Faktycznie na was działa tylko UKE
Awatar użytkownika
Magda_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5614
Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:21

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Magda_Plus »

MikiLauda czy możesz podać numer reklamacji przez ten formularz?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
swir
Początkujący PlusManiak
Posty: 21
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 13:42

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: swir »

MikiLauda pisze:Tyle sam mogłem przeczytać....
Chciał bym wiedzieć czemu mi plus źle naliczył i dodatkowo nie uznał reklamacji...
Faktycznie na was działa tylko UKE
Widzę, że moje posty są ostatnio coraz częściej kasowane więc napisze jeszcze raz do wszystkich, którzy zostali naciągnięci przez szanowną sieć plus: reklamujcie ile się da a równolegle zgłaszajcie sprawy do UKE. Oni zajmują się każdą zgłoszoną sprawą i nikogo nie zostawiają bez odpowiedzi. Każde zgłoszenie ma swój bieg a operator musi się później przed UKE wytłumaczyć ze swojego postępowania. UKE wie, że plus stosuje takie praktyki i coraz bardziej się im przygląda. Im więcej będzie zgłoszeń do UKE, tym szybciej zrobią z tym porządek. Zapewniam.

Pozdrawiam wszystkich,
Świr
maciek8923
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 13 wrz 2013, o 09:09

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: maciek8923 »

Również u mnie pojawiła się ostatnio opłata za usługę multimedialną. Chodzi pewnie o iplę. Korzystam z niej na smartfonie od dawna i to praktycznie codziennie, ale opłata pojawiła się tylko w jednym przypadku. Jaka może być tego przyczyna? Ustawień telefonu nigdy nie zmieniałem, telefon nie ma LTE. Nawet wczoraj testowo oglądałem iplę i widzę, że żadne koszty się nie pojawiły. Ktoś może to wyjaśnić?
enrico2000
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 1 paź 2015, o 22:15

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: enrico2000 »

Dzięki Bogu, że znalazłem to forum. Już miałem zlecać przeniesienie numeru do Plusa. Nawet nie chce myśleć jak by się to skończyło. Jednym słowem skandal i tyle w temacie. Posiadam Nokię więc prawdopodobnie za każdą transmisję bym płacił oddzielnie. Przykre, że polska firma robi takie jaja. Paranoja
qleczka
Początkujący PlusManiak
Posty: 25
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:07

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: qleczka »

rozpedek pisze:czy w Nokiach E52 jest taki sam cyrk?
Było już kilka razy w wątku, ustawiasz w taryfach głosowych dostęp do internetu przez APN:internet i nie ma żadnych opłat dodatkowych. Dla pewności usuń APN video.
toadi69
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2015, o 10:20

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: toadi69 »

Witam

I kolejny jeleń który uwierzył w szybki i darmowy internet w ramach pakietu.
Ale od początku jak to było.
Dałem się zwieść pięknym reklamom, gładkim słówkom itd, i jak większość z Was nie zagłębiałem się dostatecznie w regulamin który podpisywałem. Niestety regulamin Plusa jest bardzo zawiły, niejasny i trudny do strawienia, nie inaczej jest z cennikiem.
W chwili kiedy ustała umowa z Orange i numer przeszedł do Plusa okazało się że nie można się do mnie dodzwonić, mój numer przestał istnieć z dnia na dzień, i ile ja ze zmiennym szczęściem mogłem się dodzwonić, do mnie już nie można było. O SMS`ach i MMS`ach należy zapomnieć, nie przechodziły w obie strony. Oczywiście zgłosiłem usterkę, i ...
I nic, kończył się miesiąc a ja dowiadywałem się od kolejnych osób, że skasowałem numer....
Dzwonię na BOK i nic, proszę czekać wszystko co mają do powiedzenia, ile czekać już nie wiedzą.
Salon Plusa, jeszcze gorzej, u nich słyszę proszę dzwonić do BOK.
Aż w końcu trafiłem tu, i po problemie, ale to pierwszy z wielu, okazuje się że można to było rozwiązać w kilka chwil, a nie czekać kolejne tygodnie. Oczywiście faktura przyszła na pełną stawkę, bo dlaczego nie skasować kasy za coś co nie działało ?

Pierwsza faktura, naliczono opłatę za czasoumilacz, skąd ta nazwa, bo po z doświadczeniach w Plusie, czasoproblem się to zwać powinno. O dziwo dezaktywowany na początku października, ale do rachunku jego doliczenie nie stanowiło większego problemu, a nóż klient nie zauważy i zapłaci. Widząc pozycję na rachunku, szybko wysyłam SMSa aby dezaktywować usługę, która na początku października wyłączyłem, dostaje zwrotnie SMS, że "dezaktywacja nie powiodła się, nie masz aktywnej usługi". Udaję się do salonu, składam reklamację. Po kilku dniach dostaje pismo o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, myślę i po kłopocie. Ale figa, kolejny miesiąc, i nadal mam doliczone jakieś grosze za tą usługę, za kilka dni pomiędzy 25 a 29 października. Uparli się aby mnie oskubać choćby na kilka groszy.

Przyglądam się bardziej i widzę kolejną płatność, płatność za usługę multimedialną, w abonamencie który miał być przez pół roku darmowy. Jaka usługa, co to ma być ???
Telefon do BOK i nie dowiaduje się niczego poza tym że; pewnie dokonałem jakiejś płatności na internecie, play lub jakimś programie, czy też wchodziłem na płatną stronę, dlatego naliczono mnie ta opłatę. Aktywują mnie jednak rachunek szczegółowy. Kolejnego dnia przyglądam się i widzę na tym rachunku dzień i godzinę tej dziwnej płatnej usługi multimedialnej. Nakierowany wcześniejszą rozmową z BOK, szukam w pamięci, w końcu tylko kilka dni wstecz i nie odnajduję przyczyny. Kolejny dzień i kolejny telefon do BOK, efekt zero nowych informacji, nadal wmawiają mnie, że wchodziłem na płatne strony lub płatne usługi zamawiałem. Kogo tam zatrudniają, albo za kogo mają klientów ?

Dziś kolejny telefon do BOK, jednak samemu zrobiłem małe dochodzenie i już wiem skąd ta opłata, pozwoliłem sobie posłuchać radia internetowego na moje nieszczęście, radia którego słucham z Tunel Radio, i poprzednie miesiące nie była naliczana z tego powodu opłata, jedynie umniejszano mnie pakiet danych.
Początek rozmowy, zgrywam głupa i proszę o wyjaśnienie co to jest ta usługa multimedialna. Słyszę tą samą śpiewkę, co w dwa poprzednie dni, czyżby się jej na pamięć wyuczyli ? W końcu zadaje pytanie czy słuchanie radia w internecie jest u nich płatne. W odpowiedzi słyszę że tak gdyż jest to videostreaming. Coś nowego dla mnie, to już nie transmisja danych, które jak w każdej normalnej sieci są odliczane z pakietu, tylko naliczana jest dodatkowa opłata. Proszę o wskazanie stosownego punktu w regulaminie, zostałem poproszony o poczekanie chwili. Chwila znacząco się przedłuża, po około 30 minutach w końcu ktoś znalazł stosowny punkt regulaminu, zresztą dość mętny i trudny w zrozumieniu. Kolejne pytanie, to prośba o podanie punktu w cenniku, który wskazuje ile zapłacę za ta usługę. Znowu czekam, czekam, czekam ... dość powiedzieć że rozmowa trwała ponad godzinę. Od tygodnia dzwonię do nich codziennie z jakimś problemem i wątpliwościami.
W końcu dowiaduję się, że opłata wynosi 12 groszy za każde rozpoczęte 100kB . Niestety nie zgadza się to z tym co widzę na fakturze. Mówię iż opłata jest naliczana za każdą rozpoczętą minutę i wynosi 40 groszy netto. W odpowiedzi słyszę kolejną bzdurę, iż zsumowało mnie się kilka pakietów po 100kB dlatego większa jest ta opłata. Nie wiem jakie szkoły kończył konsultant, może w maturze pomagał jemu Giertych, ale 40 groszy jest niepodzielne przez 12 bez reszty i cała teoria konsultanta bierze w łeb. Nie widzę sensu tłumaczenia podstaw matematyki i tego jakie bzdury opowiada i kończę rozmowę.

Na forum znalazłem poradę, że należy przejść na APN internet i po problemie,
Zrobiłem jak piszecie, po przełączeniu na APN internet i wyłączeniu/włączeniu telefonu, zrobiłem mały test, odpaliłem na chwilę Tunel Radio. Po pewnym czasie widzę że myk z APN internet w moim przypadku nie działa. Jedyne co zadziałało to transfer spadł ledwo do 5 Mb/s z wcześniejszych 45 Mb/s. Straciłem LTE, ale nic w zamian nie zyskałem.

Efekt, będę reklamował ponownie naliczenie opłaty za dezaktywowany czasoumilacz, oczywiście reklamacja rachunku za telefon który przez miesiąc nie działał prawidłowo z winy operatora, plus kolejna reklamacja na opłatę za usługi multimedialne, ta jak czytam na forum, z góry skazana na porażkę. Ale wpadnie kolejny kamyczek do koszyczka Plusa w UKE, może w końcu będzie dostatecznie dużo tych kamyczków, aby ktoś się nimi zajął i ukrócił ich pazerność i nieuczciwe, a wręcz zbójeckie praktyki, których jedynym celem jest skok na kasę klientów.

Jeszcze w piątek wieczorem, sądziłem że po złych początkach z Plusem wszystko idzie ku dobremu. Dziś tej nadziei nie mam, niestety muszę odliczać kolejne miesiące do końca podpisanej umowy.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

Życzę dalszego uporu i walki o swoje. Wczoraj doświadczyłem też pewnej praktyki. Wątek w którym zadałem pytanie w sprawie nieprawdziwej informacji na temat HD voice, został zamknięty http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=99&t=12700&start=60 . Niby banalna sprawa, ale najprościej obstawać przy swoim, mimo braku jakichkolwiek przekonywujących argumentów i bronić czegoś, czego obronić się nie da. A przecież czytać ze zrozumieniem uczyłem się w klasach 1-3.
Przepraszam że nie w temat wchodzę, ale tam mnie zamknęli.
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: habish »

To nie aplikacja TuneIn Radio.
Także jej używam (co prawda w wersji PRO) do słuchania radia i transfer jest pobierany normalnie z pakietu.
toadi69
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2015, o 10:20

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: toadi69 »

Niestety to jednak aplikacja TunelRadio, a właściwie chory system nie wliczania tych danych do pakietu.
Moment kiedy jej użyłem i czas jej działania idealnie się wpasowują w to co jest na wykazie połączeń.
richat
Szalony PlusManiak
Posty: 207
Rejestracja: 9 cze 2013, o 08:44

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: richat »

To jest niesamowite, wręcz nieprawdopodobne, że przez tak długi okres czasu, Plus nie chce, nie może, rozwiązać tego problemu.
Czy to nie jest przypadkiem brak dobrej woli?
Awatar użytkownika
Krzysiek_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 17730
Rejestracja: 18 gru 2012, o 17:58

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: Krzysiek_Plus »

toadi69 pisze:Przyglądam się bardziej i widzę kolejną płatność, płatność za usługę multimedialną, w abonamencie który miał być przez pół roku darmowy. Jaka usługa, co to ma być ???
Informacje znajdziesz między innymi w regulaminie swojej promocji:
4. Pakiet Internetowy Non Stop nie obejmuje transmisji danych:
a. w ramach usług: MMS” oraz „Video streaming”, które rozliczane są odpowiednio zgodnie z Cennikiem właściwym dla Promocyjnego Planu Cenowego, z którego korzysta Abonent bądź regulaminem promocyjnej usługi „Videorozmowa – spróbuj i zobacz” oraz „Transmisja Video Streaming”.
toadi69 pisze:Kolejne pytanie, to prośba o podanie punktu w cenniku, który wskazuje ile zapłacę za ta usługę. Znowu czekam, czekam, czekam ... dość powiedzieć że rozmowa trwała ponad godzinę. Od tygodnia dzwonię do nich codziennie z jakimś problemem i wątpliwościami.
Szczegóły w regulaminie: https://www.plus.pl/documents/16/66caa5 ... 13f482cea4
4.Opłata za korzystanie z Usługi:
a.w kraju wynosi: 0,49zł brutto(0,40zł netto) za każdą rozpoczętą minutę połączenia z APN plus, video.plusgsm.pl lub APN video,
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ferdynand
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2015, o 08:14

Re: Opłata za usługę multimedialną

Post autor: ferdynand »

Przepraszam, jestem od niedawna w Plus na kartę - przeczytałem jednak wątek, a właściwie większą część :)

Czy to wszystko oznacza, że nie ma możliwość skorzystania z usługi LTE w Plusie i słuchania np radia (videostreaming) bez dodatkowych opłat ?
Czy jest wyjście z sytuacji ?
ODPOWIEDZ