Problem z mmsami

W tym dziale na Wasze pytania dotyczące Abonamentu odpowiadają specjaliści Plusa
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
habish
Szalony PlusManiak
Posty: 5656
Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
Rejestracja: 19 maja 2012, o 14:14
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z mmsami

Post autor: habish »

Zostaw włączoną na stałe transmisje danych.
pshemko
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:04

problem z MMS

Post autor: pshemko »

Cześć,

Mam problem z MMSami po wymianie karty SIM. Sytuacja wygląda następująco: nie działają MMSy (odbiór/wysyłka) na telefonach Samsung Galaxy S8, Samsung Note8. A po włożeniu karty do starego Samsunga Galaxy S3 MMSy działają.

Ustawienia pobrane automatycznie ze strony ustaw.plus.pl oraz wpisywane ręcznie. Konfiguracja następująca:

INTERNET
1) Nazwa: PLUS
2) APN: plus
3) Serwer proxy: Ignoruj
4) Port: ignoruj
5) Nazwa użytkownika:
6) Hasło:
7) Zignoruj parametry od Serwer do Port MMS.
8) MCC: 260
9) MNC: 01
10) Rodzaj uwierzytelnienia: PAP
11) Rodzaj APN: default,supl
12) Protokół APN: IPv4
13) Protokół APN roaming: IPv4
14) Kanał nośny: Nieokreślony

MMS
1) Nazwa: MMS
2) APN: mms
3) Serwer proxy: Ignoruj
4) Port: ignoruj
5) Nazwa użytkownika:
6) Hasło:
7) Serwer: Ignoruj
8) MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
9) Serwer Proxy MMS: 212.2.96.16
10) Port MMS: 8080
11) MCC: 260
12) MNC: 01
13) Rodzaj uwierzytelnienia: PAP
14) Rodzaj APN: MMS
15) Protokół APN: IPv4
16) Protokół APN roamingu
17) Kanał nośny: Nieokreślony

Wersja Android
8.0.0
Wykonany reset fabryczny telefonu

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2018, o 10:35 przez Ewa_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłam do istniejącego wątku.
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z mmsami

Post autor: Ewa_Plus »

Witaj pshemko,
- niektóre telefony wymagają włączonej transmisji danych, aby móc wysyłać i odbierać MMS-y. Kilka postów wcześniej Creskory pisał, że właśnie tak ma w tym samym modelu co Ty, więc możliwe że to jest przyczyną opisanej przez Ciebie sytuacji.
Także prośba o sprawdzenie jak to u Ciebie wygląda po włączeniu transmisji danych z poziomu telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pshemko
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:04

Re: Problem z mmsami

Post autor: pshemko »

Oczywiście transmisja jest włączona
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z mmsami

Post autor: Ewa_Plus »

pshemko,
- jaki komunikat pojawia Ci się przy próbie wysłania MMS-a?
Czy jak ktoś wysyła do Ciebie MMS-y to otrzymujesz info, że oczekuje ona w naszym serwisie? Powiadomienie wygląda mniej więcej tak: "Nowa wiadomosc multimedialna od xxxyyyzzz na http://foto.plus.pl. Haslo xyz".
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
pshemko
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 2 gru 2018, o 13:04

Re: Problem z mmsami

Post autor: pshemko »

Temat można uznać za zamknięty. Dzisiaj po kontakcie z BOK i wysłaniu MMSa testowego sytuacja wróciła do normy (bez zmiany ustawień). Mogę wysyłać i odbierać MMSy.

Odpowiadając na pytanie wcześniej sytuacja wyglądała następująco:
1. Przy wysyłce MMSa kręciło się kółko przy MMSie a po dłuższej chwili pojawiał się komunikat w stylu: Nie możemy teraz wysłać tej wiadomości. Jak usługa będzie dostępna będziemy próbować ponownie"
2. Przy odbiorze MMSów dostawałem informację, że oczekuje ona w serwisie Plus.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ewa_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 6975
Rejestracja: 18 gru 2012, o 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z mmsami

Post autor: Ewa_Plus »

pshemko,
- cieszę się, że sprawa już wyjaśniona. Gdyby coś się jeszcze działo w przyszłości, daj znać.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
MarcinJ5
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 24 gru 2018, o 10:51

Re: Problem z mmsami

Post autor: MarcinJ5 »

Czy nie da się tak ustawic sieci lub coś innego aby nie było konieczne przy wysyłaniu i odbieraniu MMS ręcznie właczania dostepu do sieci? Przeniosłem nr do Państwa z Orange i tam przy wysyłaniu odbieraniu MMS automoatycznie samo na chwilę podczas wyysłania i odbierania MMS sieć się załączała.

Więć nie jest to problem raczej telefonu. Ustawienia APN Internet i MMS mam zainstalowane z Państwa konfiguratora online.
Awatar użytkownika
Daniel_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 1629
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 14:01

Re: Problem z mmsami

Post autor: Daniel_Plus »

MarcinJ5, włączenie danych komórkowych przy wysyłaniu/odbieraniu MMS-ów jest uwarunkowane oprogramowaniem telefonu, które różnie współpracuje z daną siecią. Jako operator nie mamy na to wpływu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Area51
Początkujący PlusManiak
Posty: 16
Rejestracja: 20 cze 2014, o 16:52

MMS - problem z automatycznym wysyłaniem/pobieraniem

Post autor: Area51 »

Witam serdecznie,

Chodzi o temat, który gdzieniegdzie się już przewijał, ale nie znalazłem finalnego rozwiązania. Otóż są sobie dwa identyczne telefony, LG K11, takie same oprogramowanie i konfiguracja (zakupione w sklepie, nie od operatora). Jeden jest w sieci PLUS na abonament, drugi w Orange.

Chodzi o automatyczne wysyłanie oraz pobieranie wiadomości MMS, które ten telefon obsługuje. W Orange, telefon bez problemu w chwili wysłania czy odbierania MMSa włącza sobie transmisję po APNie MMSowym i wysyła wiadomość bez konieczności włączania transmisji danych, niestety w Plusie za nic nie można tego uzyskać. Trzeba ręcznie włączać i wyłączać transmisję danych, żeby móc odebrać czy wysłać MMSa, co jest bardzo uciążliwe. Konfigurację APNów ściągałem z Waszej strony, sprawdzałem też ręcznie, jest OK. Konfiguracja obu, identycznych telefonów jest taka sama. Jak ten problem rozwiązać? Czy Plus GSM ma tak rozwiązaną konfigurację, że się nie da?? Co ciekawe tenże numer z Plusa jest po świeżej wymianie karty SIM na nową USIM. Przy starej karcie i starym telefonie LG, MMsy w Plusie automatycznie się ściągały i wysyłały. Co jest nie tak?

Proszę o pomoc i rozwiązanie. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2019, o 13:26 przez Basia_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączono wątki- podobny temat.
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Problem z mmsami

Post autor: Basia_Plus »

Witaj Area51,

w opisanej sytuacji, sugeruję kontakt z producentem telefonu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Area51
Początkujący PlusManiak
Posty: 16
Rejestracja: 20 cze 2014, o 16:52

Re: Problem z mmsami

Post autor: Area51 »

Basia_Plus pisze:Witaj Area51,

w opisanej sytuacji, sugeruję kontakt z producentem telefonu.
Basiu, ależ to nie wina telefonu, ponieważ jak wspomniałem w sieci Orange wszystko działa poprawnie. Więc jest to albo coś z konfiguracją APNu mms lub konfiguracją zapisaną przez Was na USIMie.

Może zapytam inaczej: czy w sieci Plus GSM jest możliwe wysłanie/odebranie MMSa bez włączonej transmisji danych?
Awatar użytkownika
Basia_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 5177
Rejestracja: 8 wrz 2015, o 14:25

Re: Problem z mmsami

Post autor: Basia_Plus »

Area51,

z uzyskanych informacji wynika, że na tę chwilę nie będzie takiej możliwości.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
1wheler1
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 7 lis 2018, o 14:27

wysyłanie mms

Post autor: 1wheler1 »

mam galaxy j5 2016, mimo ustawień APN taj jak jest to podawane w www, mms ma non sto status wysyłanie, i nigdy nie zostaje wysłany.
Co się z wami dzieje???

Na innym telefonie Xiaomi max 3 to samo, nawet jak przyjdzie wiadomość konfiguracyjna z www, to tak samo, nie wysyłają się mms
Ostatnio zmieniony 9 maja 2019, o 15:08 przez Marta_Plus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: przeniosłam do wątku o poruszanej tematyce.
Awatar użytkownika
Marta_Plus
Specjalista Plusa
Posty: 3108
Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52

Re: Problem z mmsami

Post autor: Marta_Plus »

1wheler1,

czy na koncie numeru jest aktywna usługa GPRS?
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?

Obrazek

Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
ODPOWIEDZ